Xbox Series X/S największą premierą w historii marki
Żaden Xbox nie sprzedał się w ciągu pierwszej doby w większej liczbie egzemplarzy.
Co prawda dzisiejszy dzień powinien należeć do Sony i jego PlayStation 5, ale skoro w Europie na konsolę zaczekamy jeszcze tydzień, żadnych specjalnych względów nie będzie*. Szczególnie że „piątkę” o dwa dni wyprzedził Xbox Series X/S, który oficjalnie rozpoczął nową generację.
Microsoft przy okazji kolejnej konsoli postawił na raczej niespotykaną dotąd strategię. Zamiast atrakcyjnymi exclusive'ami firma kusi nas przede wszystkim bogatą ofertą Game Passa, nie oferując właściwie głośnych tytułów startowych, których nie znajdziemy u konkurencji (acz np. półroczna wyłączność na nowej generacji na Yakuzę: Like a Dragon to zawsze coś). Okazuje się, że taka polityka przyniosła bardzo dobre efekty. Jak pochwaliła się firma, premiera Xboksa Series X/S była największą w historii całej marki: w ciągu 24 godzin sprzedano więcej konsol niż w wypadku którejkolwiek z poprzedniczek.
Thank you for supporting the largest launch in Xbox history. In 24 hrs more new consoles sold, in more countries, than ever before. We’re working with retail to resupply as quickly as possible. You continue to show us the connective power of play is more important than ever.
— Phil Spencer (@XboxP3) November 12, 2020
Oznacza to, że konsola znalazła co najmniej milion nabywców (tyle sztuk Xboksa One sprzedano w ciągu pierwszej doby na rynku).
Xbox Series X kosztuje w Polsce 2249 zł, Xbox Series S – 1349 zł. Obie konsole dostępne są też w ramach usługi Xbox All Access, w której przez dwa lata płacimy 111/148 zł miesięcznie, a w zamian dostajemy nowego Xboksa oraz dostęp do Xbox Game Pass Ultimate.
*Ale im pójdzie w pięty!
[AKTUALIZACJA]
W pierwotnej wersji newsa wspomniałem, że przypadki dymiącego Xboksa były kłamstwem, jednak wygląda na to, że przynajmniej pierwszy z nich został potraktowany przez Microsoft jako faktyczna usterka. Polski gracz, którego filmik podbił internet w dzień premiery Series X/S, otrzymał od firmy po tygodniu zupełnie nowe urządzenie. Wygląda więc na to, iż awaria była prawdziwa.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.