3
15.02.2024, 20:20Lektura na 3 minuty
Wideo

Xbox: Starfield i Indiana Jones nie trafią na PS5. Diablo 4 w Game Passie

Odbył się zapowiadany podcast Microsoftu, w którym Phil Spencer lakonicznie rozwiał część wątpliwości co do ostatnich plotek na temat konsoli Xbox.

Tydzień temu światem gier wstrząsnęła plotka. Jakaś liczba gier tworzonych przez Microsoft, w tym potencjalnie Starfield oraz Indiana Jones and the Great Circle, miała trafić na PlayStation 5. Kilka osób zajmujących się wyciekami podawało, że mogą to być nawet potencjalnie wszystkie produkcje. Xbox odpowiedział dość dziwnie na te doniesienia. Zapowiedział podcast, który aż po tygodniu opublikowano dziś, 15 lutego 2024 o 21:00 czasu polskiego.


Starfield i Indiana Jones zostają 

Phil Spencer powiedział w owym filmiku, że Starfield i Indiana Jones and the Great Circle zostają exclusive'ami dla Xboksów Series X|S.

Dodał jednak, że poza Xboksa wyprowadzone zostaną cztery gry. I tutaj śmieszna część: nie podał jakie. Z kolejnych plotek wiemy, że może to być Pentiment oraz Hi-Fi Rush, ale... trochę już mam ich dość, rozumiecie chyba?

Indiana Jones and the Great Circle
Indiana Jones and the Great Circle

Activision w Game Passie

Kolejna informacja to gry Activision w Game Passie. Zacznie się od Diablo IV 28 marca 2024. Poza tym nie uwierzycie, ale w ciągu 24 minut większość czasu wypełniały truizmy o niczym. Wygląda na to, że Phil Spencer chce zjeść ciastko i mieć ciastko; utrzymywać Xboksa jako platformę sprzętową i równocześnie dawać część gier poza nią. Ale uwaga! Potwierdzono, że Game Pass nie trafi na jakiekolwiek inne sprzęty, w tym na Nintendo Switch, jak spekulowano.


Główne zasady

Spencer wytłuścił także zasady, na jakich opiera się obecnie jego wizja Xboksa. To ważny krok, bowiem nawet już analitycy branżowi zaczęli wątpić w spójność działań Microsoftu.


1. Największe gry na świecie będą dostępne na konsoli Xbox. 2. Nasze gry będą dostępne w ramach subskrypcji Game Pass już pierwszego dnia. 3. Solidny i innowacyjny wieloletni plan rozwoju sprzętu. 4. Priorytetem jest kompatybilność z Twoją biblioteką, w tym możliwość gry międzyplatformowej, zapisywania międzyplatformowego i niezawodne funkcje w chmurze. 5. Xbox będzie nadal pomagać twórcom gier w znalezieniu jak największej liczby odbiorców.



Fluff

Phil Spencer podał także trochę informacji, które nie są zbyt sensacyjne, ale dobrze się z nimi zapoznać. Stwierdził, że wielki sukces Palworld, który jest technicznie konsolowym exclusive'em Xboksa, to idealny przykład możliwości, jakie oferuje ekosystem Microsoftu w obecnej postaci. Z kolei hardware widzi jako miejsce, gdzie można uruchomić ich gry w idealnych warunkach, ale jak ktoś chce, to może sięgnąć po inne urządzenie. Zapowiedział też jakąś nowość na te święta. 

Wypowiedział się dość mętnie na temat zachowywania gier dla przyszłych pokoleń. Obrócił to w pytanie o kompatybilność i zaczął zachwalać m.in. zapisy w chmurze, które mają działać tak długo, jak Xbox pozostanie w branży.

W czerwcu, jak zawsze, czeka nas dłuższy pokaz nowości.


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze