10.01.2012
Często komentowane 14 Komentarze

XCOM: Enemy Unknown – nowe informacje i screeny

XCOM: Enemy Unknown – nowe informacje i screeny
Zapowiedź XCOM: Enemy Unknown – strategii w stylu poprzednich odsłon cyklu – była sporą niespodzianką. W sieci pojawiło się kilka nowych informacji o grze, a także garść pierwszych screenów z produkcji.

W serwisie magazynu Game Informer pojawiło się krótkie FAQ poświęcone XCOM: Enemy Unknown. Dowiedzieliśmy się z niego kilku ciekawych informacji o grze.

Akcja produkcji osadzona zostanie po wydarzeniach z powstającego FPS-a XCOM. Ten ostatni przedstawi graczom pierwszy atak kosmitów na USA, z kolei dzieło studia Firaxis Games zaprezentuje nam już to, co dziać się będzie w czasie otwartego konfliktu z obcymi.

Rozgrywka w XCOM: Enemy Unknown podzielona będzie na dwa elementy. W pierwszym w czasie rzeczywistym prowadzić będziemy działania na mapie świata. Gracze będą na niej badać technologię obcych, zlecać inżynierom i szefom fabryk produkcję i współpracować z obywatelami, których będzie trzeba przekonać do naszych racji, aby finansowali organizację XCOM. Do tego w czasie zabawy będziemy przechwytywać statki kosmitów przy wykorzystaniu myśliwców, rozwijać naszych żołnierzy i rekrutować nowych, a także wysyłać transporty angażując wrogów do walki naziemnej.

Kiedy wysłany przez graczy transport powietrzny dotrze do celu, gra przełączy się na widok taktyczny, w którym będziemy dowodzić zespołem żołnierzy. Tym, co sprawi, że XCOM: Enemy Unknown nie będzie remake’iem, a „nowym wyobrażeniem” oryginału z 1994 roku, jest m.in. fakt, że nasi podkomendni będą opisani innymi statystykami niż w pierwowzorze. Twórcy gry mają zamiar usprawnić mechanizmy rozgrywki nowej wersji, usuwając wiele elementów związanych z mikrozarządzaniem, ale zaznaczają, że nie chcą „upraszczać” produkcji. Developerzy chcą pozbyć się tylko „nudnych i nieciekawych” rzeczy. Dowodzeni przez nas żołnierze wciąż będą mogli umrzeć, nie zabraknie też mgły wojny i zakresu pola widzenia bohaterów.

A w naszej GALERII możecie zobaczyć trzy pierwsze screeny z XCOM: Enemy Unknown.

14 odpowiedzi do “XCOM: Enemy Unknown – nowe informacje i screeny”

  1. Zapowiedź XCOM: Enemy Unknown – strategii w stylu poprzednich odsłon cyklu – była sporą niespodzianką. W sieci pojawiło się kilka nowych informacji o grze, a także garść pierwszych screenów z produkcji.

  2. CHolera pieknie to wszystko brzmi ale jak to podadza mnie niesamowicie martwi. Bedzie wielki HIT albo wielka klapa.

  3. czy kiedykolwiek komukolwiek udała się operacja pod tytułem „robimy remake oldschoolowego hitu komputerowego sprzed lat”? z tego, co teraz sortuję sobie w pamięci, to wszystkie takie przedsięwzięcia okazywały się klapą…

  4. A Monkey Island-y ? :>

  5. kkdm|Nowy Mortal Kombat

  6. Jeśli ta gra zachowa „to coś” co miało oryginalne UFO + odpowiednio rozbudowaną warstwę taktyczną, strategiczną, z wielowątkowym odkrywaniem technologii, produkcją, zarządzaniem bazami i handlem, to będzie moja ikona przez najbliższe kilka lat. Jeszcze tylko wierny remake Syndicate, kontynuacja Frontiera i będzie miód. |Swoją drogą – że też nikt jeszcze nie próbował zrobić remake UFO na silniku Silent Storm – ładny, dający duże możliwości pod względem fizyki – to mogło by być to 🙂

  7. @kkdm – nooo, Hurrican, darmowy remake Turricana, był niezwykle miodny…

  8. @Keram – sama esencja:D ale zapomniales o HL

  9. W newsie mocno zaniepokoił mnie fragment o „usuwaniu wielu elementów związanych z mikrozarządzaniem”. Jakoś nigdy nie przemawiał do mnie argument, że „usunięte mają zostać tylko rzeczy nudne i nieciekawe”. Tym bardziej, że (tu moje prywatne zdanie) nie potrafię na dobrą sprawę wskazać choćby jednego takiego elementu w EU. Wszystko od geosfery, warstwy ekonomicznej i strategicznej, aż po turowe bitwy zawsze bardzo mi się w X-Com podobało. No ale cóż, jeszcze za wcześnie by oceniać, a tym bardziej marudzić.

  10. Jako fana również zaniepokoiła mnie informacja o usuwaniu – generalnie powinni dodawać a nie usuwać. Jak wytną zbyt dużo to będzie masakra – kolejny nic nie wnoszący wytwór. Dodam też że grafika powinna być całkowicie filmowa – najlepiej z oryginalnymi lokacjami. Oby również kosmici mieli charakter – pamiętacie śmiesznie drepczących kraboludów z 2-ki + oj to były czasy.

  11. @Keram – już wiadomo, że warstwa strategiczna będzie uproszczona, w końcu usuwają produkcję sprzętu i amunicji. @kkdm – King’s Bounty.

  12. Alleluja, jednak będzie remake XCOM na którego czekałem.

  13. Obcinanie mikrozarządzania przywiodło mi na myśl Aftermath. Aftermath lubię, więc przesadnie krytyczny nastawiony nie jestem, przynajmniej dopóki nie zagram.

  14. No z drugiej strony Aftershock( czy jak tam nazywala sie ta druga czesc) byl dosyc rozbudowany. Na tyle iz jest to jedna z moich ulubionych x-comopodobnych gier.

Dodaj komentarz