8
30.06.2023, 12:45Lektura na 2 minuty

YouTube idzie na wojnę z użytkownikami adblocków

Należącemu do Google serwisowi raczej nie przypadł do gustu fakt, że istnieją osoby oglądające znajdujące się w nim materiały bez uiszczania abonamentu za wersję premium usługi.


Jakub „Jaqp” Dmuchowski

YouTube'owi skończyła się cierpliwość i postanowił wytoczyć ciężkie działa przeciw osobom zachowującym wstrzemięźliwość zarówno od oglądania reklam, jak i uiszczania comiesięcznej opłaty z tytułu YouTube Premium. Serwis zamierza przerywać odtwarzanie materiałów takim osobom, jednak nastąpi to dopiero po kilkukrotnym wyświetleniu stosownego ostrzeżenia, mającego na celu zachęcenie ich do zakupu wersji premium lub dodania witryny do białej listy wtyczki odpowiedzialnej za blokowanie reklam.


Patrz i płać

Jak dowiedziała się redakcja The Verge, YouTube jest w trakcie „drobnego eksperymentu”, w ramach którego część osób korzystających z adblocków otrzymuje komunikat informujący o tym, że odtwarzanie filmu zostanie przerwane, jeśli nie przestaną oni korzystać z rzeczonego narzędzia. Alternatywa? Oglądanie tony reklam lub wysupłanie kilkudziesięciu złotych miesięcznie na YouTube Premium. Proceder ten został zapoczątkowany już w maju bieżącego roku, jednak dopiero niedawno przybrał on na sile, a coraz większa rzesza użytkowników skarży się na natarczywe ostrzeżenia.

Przedstawiciele serwisu argumentują swoje poczynania faktem, że wiele innych podobnych portali stosuje takie zabiegi. Podkreślają oni, że dostęp do oglądanego materiału nie jest odcinany natychmiastowo, a poprzedzony jest on serią komunikatów informujących o tym, że może mieć to miejsce. Zwracają także uwagę na fakt, że reklamy w serwisie wspierają twórców, dzięki czemu są oni tworzyć treści wyświetlane za darmo przez miliardy ludzi na całym świecie.

Nie zmienia to jednak faktu, że Google'owi nie sposób odmówić parcia na wciskanie rosnącej ilości coraz dłuższych reklam, których niejednokrotnie nie da się pominąć. Wyświetlają się one nie tylko przed rozpoczęciem danego materiału, ale często również w jego trakcie. Nietrudno więc się dziwić osobom, które postanowiły zwiększyć komfort swojego korzystania z usługi oferowanej przez giganta z Mountain View poprzez wykorzystanie zewnętrznych programów blokujących spoty promocyjne. A to, czy jest to działanie akceptowalne moralnie, czy też nie, pozostaje w indywidualnej kwestii każdego z nas.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.

Profil
Wpisów863

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze