6
13.08.2019, 22:02Lektura na 2 minuty

Zaginięcie Ethana Cartera doczeka się wersji na Switcha [GALERIA]

Biblioteka gier na konsole Nintendo chyba nigdy nie była tak zróżnicowana.


Stanisław „Wokulski” Falenta

Jedna z najpopularniejszych polskich gier autorstwa Adama Chmielarza i studia The Astronauts doczeka się wersji na przenośny handheld Nintendo.

Za konwersję odpowiada zewnętrzne studio SPIN oraz autorzy produkcji. Interfejs oraz poszczególne elementy zostaną dopasowane do potrzeb tyciego ekranu. Jak mówi główny artysta techniczny:


Przeniesienie się na nową wersję Unreal Engine było wyzwaniem i wiele części kodu zostało napisanych od zera, ale warto było. Świetną cechą UE4 są jego właściwości skalowania, dzięki czemu silnik działa świetnie na Nintendo Switch.


Trzeba przyznać, że zrzuty ekranu zaskakują jakością. Cięcia w grafice są raczej subtelne. Rozmiar obrazków sugeruje, że gra uruchomi się w rozdzielczości co najmniej 720p – czyli większej, niż w chwili obecnej można wywnioskować ze zdjęć portu Wiedźmina. Skromna Tegra od Nvidii może być zdolna do o wiele większych poświęceń, niż mogło by się wydawać.

(Kliknij, aby otworzyć w nowym oknie)

Nie od dziś wiadomo, że przeniesienie swojej produkcji na Nintendo Switch to doskonały ruch biznesowy. Ze względu na niedobór gier AAA oraz naturalnie uboższy line-up niż u konkurencji, właściciele tych przenośnych konsol o wiele chętniej kupują gry niezależne. Mają nawet własną kategorię, nazwaną uroczo Nindies. Niektóre wykręciły na platformie swoje najlepsze wyniki sprzedażowe.

Zaginięcie Ethana Cartera to gra autorstwa polskiego studia The Austronauts. Wcielamy się w niej w Paula Prospero, detektywa próbującego rozwikłać sprawę brutalnie zamordowanego, tytułowego Ethana. Produkcja łączy gatunek „symulatora spacerowicza” z charakterystyczną, uzyskaną dzięki skanowaniu prawdziwych lokacji grafiką.

Premiera wersji na Nintendo Switch już 15 sierpnia. Gra została wyceniona na ok. 80 zł (19,99$).


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze