Założyciel i prezes Insomniac Games przechodzi na emeryturę. Studio znalazło się w nowych rękach
Ted Price po 30 latach postanowił przejść na emeryturę.
Trzy dekady to mnóstwo czasu, a jako gatunek jesteśmy niestety (?) zbudowani tak, że z biegiem lat się starzejemy, zamiast młodnieć. Dokładnie 30 lat temu z inicjatywy niejakiego Teda Price’a w kalifornijskim Burbank powstało Xtreme Software, mniej więcej rok później przemianowane na Insomniac Games. Pierwszy projekt studia, Disruptor, prawie doprowadził do jego bankructwa, ale kolejny, Spyro the Dragon, przyniósł ogromny sukces i pozwolił firmie rozwinąć skrzydła. Dziś Insomniac to przede wszystkim Ratchet & Clank, Marvel’s Spider-Man i nadchodzący Marvel’s Wolverine, jednak nowe tytuły powstaną już pod nowym kierownictwem.
Ted Price, który od najmłodszych lat chciał pracować w gamedevie miał to szczęście, że spełnił swoje marzenia. W zwięzłej notce opublikowanej na blogu Sony postanowił ogłosić swoje odejście z branży:
Dzięki wytrwałości i współpracy całego zespołu jesteśmy na mocnej pozycji, której nie mieliśmy od wielu lat. Każda gra, będąca aktualnie w fazie tworzenia wygląda pięknie i działa równie dobrze. W ubiegłym roku ogłosiłem zespołowi, że po tym, jak miałem przyjemność cieszyć się satysfakcjonującą karierą w tej branży, odchodzę z niej całkowicie z końcem marca. Dziś chciałem podzielić się tą wiadomością ze wszystkimi.
Po odejściu Price’a szefostwo w Insomniac Games zostanie podzielone na 3 osoby: stery obejmą Jen Huang, Chad Dezern oraz Ryan Schneider. Wszyscy mają za sobą karierę w firmie.
Przez wiele lat Chad, Jen i Ryan odegrali kluczową rolę w uczynieniu Insomniac tym, czym jest dzisiaj. Widziałem, jak każdy z nich przewodził ważnym inicjatywom, które pozytywnie wpłynęły na naszą pracę, a w dodatku konsekwentnie demonstrują ten rodzaj współpracy oraz transparentności, który jest częścią DNA tej firmy.
W oddzielnym oświadczeniu, tym razem na blogu PlayStation, wypowiedzieli się nowi szefowie firmy:
Naszym wspólnym celem jest zachowanie tego, co czyniło Insomniac Games wyjątkowym od ponad 30 lat, jednocześnie badając to, w jaki sposób możemy strategicznie ewoluować, by odnieść sukces w nadchodzących dziesięcioleciach (…). Naszym zadaniem jest pomóc firmie prosperować w przyszłości i dzięki wskazówkom oraz przywództwu Teda jesteśmy na to gotowi.
Price konkluduje swoje oświadczenie tym, co zamierza robić w przyszłości:
Oficjalnie dołączam do grona fanów Insomniac. Nie mogę się doczekać tego, by doświadczyć naszych przyszłych produkcji jako gracz. Poza tym nie pamiętam, kiedy grałem w cokolwiek i nie szukałem nieświadomie błędów. Jestem gotowy, by zerwać z tym nawykiem!
Nie pozostaje nic innego, jak życzyć mu wielu godzin przy najlepszych grach.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.