Zamieszanie wokół Battlefielda 6 i crossplayu. EA wyjaśniło, jak gra będzie łączyła ze sobą graczy z różnych platform

Tworząc sieciowego FPS-a i chcąc dotrzeć do jak najszerszej publiki, większość wydawców decyduje się wypuścić takowego zarówno na pecety, jak i konsole. Wiąże się to z problemem łączenia graczy sterujących klawiaturą i myszką z tymi, którzy posługują się kontrolerami w ramach funkcji crossplay. Dotyczy on również Battlefielda 6, który ma własny pomysł, jak zająć się tym tematem , choć doszło tu do nieumyślnej dezinformacji ze strony samych twórców.
Na początku sierpnia Alexia Christofi, producentka Battlefielda 6, w odpowiedzi na komentarz jednego z użytkowników X-a dotyczącego crossplayu wyjaśniła, że w ich grze nie jest on zero-jedynkowy i po włączeniu owej funkcji tytuł na konsoli będzie dobierał innych konsolowych graczy, ale w razie potrzeby może dobrać też tych pecetowych. Z kolei w tamtym tygodniu Matthew Nickerson, starszy projektant walki, w wywiadzie dla IGN-u potwierdzał te słowa, jednocześnie zaś mówił, że system ten po jego wyłączeniu nadal zapewnia konsolowy crossplay między Xboksami i PlayStation. Wywołało to małe zamieszanie i gracze zadawali sobie pytanie, gdzie zatem leży prawda.
Odpowiedź na nie otrzymała redakcja Dexerto od samego EA – crossplay w Battlefieldzie 6 będzie działał tak, jak opisywała go Christofi. Tak więc gdy jest włączony na konsoli, dobierze przede wszystkim graczy konsolowych i niekiedy tylko pecetowych, zaś kiedy go wyłączymy – nie połączymy się z osobami mającymi inną platformę, niż my (co dotyczy również PlayStation i Xboksów). Dodatkowo grając na „blaszakach” nie będziemy mogli dezaktywować tej funkcji.
Warto dodać, że twórcy chcą ulepszyć doświadczenia konsolowych graczy (co dotyczy także potyczek między tymi pecetowymi), dzięki czemu będą oni mieli niewielką pomoc w celowaniu ze strony samej gry. Nickerson w wywiadzie dla portalu Well Played powiedział, że swoje doświadczenie w tym temacie biorą przede wszystkim z Battlefielda 2042, gdzie np. sam czuł, że o ile grając na padzie w sytuacji piechota kontra piechota wszystko funkcjonuje sprawnie, to wchodząc za ster dowolnego pojazdu wolał przesiąść się na klawiaturę i myszkę. Stąd właśnie w „szóstce” tak zwany „aim assist” dotyczyć będzie również rzeczonych pojazdów.
Battlefield 6 będzie miał swoją premierę 10 października tego roku na PC, PlayStation 5 oraz Xboksach Series X/S.