15.05.2022, 12:30Lektura na 2 minuty

Zarobki PUBG: Battlegrounds znacząco wzrosły po przejściu na model free-to-play

Choć produkcja szczyt popularności ma już za sobą, nadal cieszy się sporym zainteresowaniem wśród graczy. Jak się okazuje, nowy sposób dystrybucji sprawił, że tytuł ponownie cieszy się uznaniem i zarabia na siebie.


Piotr „SteamPunker” Konopnicki

Jak donosi najnowszy raport finansowy developerów z Krafton, firma może poszczycić się rekordowym przychodem ze swojej gry. Twórcy dynamicznego FPS-a nadali swojemu projektowi drugie życie, bowiem odkąd PUBG: Battlegrounds w styczniu stał się darmową produkcją, zarobił w przeciągu pierwszego kwartału 2022 roku imponujące 405,7 miliona dolarów (ok. 1,8 miliarda złotych).

Ze sprawozdania możemy również wyczytać, że sprzedaż na PC wzrosła o 61% rok do roku, osiągając wartość 82,3 miliona dolarów (ok. 370 milionów złotych). Na konsolach wynik jest bardziej spektakularny, bowiem wzrost popularności wyniósł aż 274%, porównując do ubiegłego roku. Tytuł także niemal potroił średnią liczbę aktywnych użytkowników od końcówki 2021 roku.

Strzelanka pierwotnie zadebiutowała w 2017 roku w płatnym wczesnym dostępie na Steamie. Ogromne sukcesy finansowe takich gier jak: Fortnite, Call of Duty: Warzone czy Apex Legends pokazały, że na tytułach free-to-play też można zarabiać spore pieniądze. Dość powiedzieć, że Apex Legends przez 3 lata, które jest na rynku, osiągnął przychód rzędu 2 miliardów dolarów (blisko 9 miliardów złotych), zaś Epic Games tylko podczas dwutygodniowej zbiórki pieniędzy dla Ukrainy zebrał robiące wrażenie 144 miliony dolarów (ok. 648 milionów złotych).

Zmiana modelu dystrybucji na free-to-play była logicznym posunięciem. Jak podaje serwis SteamCharts, w ciągu ostatnich 30 dni szczytowa liczba graczy wyniosła ponad 524 tysiące. W przeciągu ostatniej doby w te battle royale grało 442 tysiąca osób.

PUBG – Steam Charts

Programiści z Krafton przygotowują się do wydania dwóch nowych produkcji w tym roku: pierwsza to tajemniczy Project M, zaś druga to horror The Callisto Protocol. „Project M” współtworzony jest ze studiem Unknown Worlds Entertainment znanym głównie z podwodnego survivalu – Subnautica, tymczasem The Callisto Protocol, będące duchowym następcą Dead Space'a, powstaje przy udziale Striking Distance, na czele którego stoi twórca oryginału: Glen Schofield.

Redaktor
Piotr „SteamPunker” Konopnicki

Psychofan SteamPunku, dla którego nie ma „za trudnych” gier. Z zamiłowania strateg, z przekonań – lokalny patriota.

Profil
Wpisów22

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze

Polecane