Zawartość CD-Action 03/2018

W dziale W produkcji króluje obszerna (6 stron!) zapowiedź nadchodzącego God of War, które jest dla zasłużonej serii odważnym krokiem w nowym kierunku. Fani mechów ucieszą się nie tylko z MechWarriora 5: Mercenaries na dwóch stronach, ale i z RTS-a Iron Harvest opartego na twórczości artysty Jakuba Różalskiego (obrazy z cyklu „1920+”). Polecamy również dwie strony o Detroit: Become Human (nowa gra twórców Heavy Raina w klimatach cyberpunkowych). Na zakąskę proponujemy natomiast więzienny survival Scum.
Pieczątką „już graliśmy” opatrzyliśmy tym razem 10 artykułów. Z całą pewnością warto zwrócić uwagę na They Are Billions (w szczególności jeśli lubi się RTS-y i zombie), bo gra szturmem wzięła wczesny dostęp, wdzierając się na drugie miejsce listy steamowych bestsellerów. Coś dla siebie znajdą również miłośnicy kolejek (Tracks) i pixelartowych platformówek (Flynn: Son of Crimson). Fani XCOM-a i pochodnych powinni natomiast zarezerwować sobie ze 30 godzin na polskie Phantom Doctrine. Zainteresowanym survivalami polecamy poszukać ciepłej kurtki, nim ewentualnie zasiądą do Fade to Silence. Twórcy kultowego Command & Conquer powracają natomiast z Forged Battalion. Dusk to coś dla fanów shooterów retro (i to bardzo retro), a tych, którym spodobał się Superhot, ucieszy fakt, że samodzielny dodatek do niego (Mind Control Delete) zapowiada się obiecująco.
Recenzji proponujemy tym razem 20, a znajdziecie wśród nich głośne hity (Monster Hunter: World, Dragon Ball FighterZ), produkcje DZIWNE (Genital Jousting, w którym steruje się penisem, Purrfect Date, w której randkujemy z kotami, Mom Hid My Game, w której szukamy gry schowanej przez mamę), remastery (Dragon’s Lair Trilogy, Shadow of the Colossus). Mamy też Life Is Strange: Before the Storm, dodatek do Assassin’s Creed Origins (The Hidden Ones), produkcję, której GOG nie chciał dystrybuować (Magnum Opus), i coś dla fanów wrestlingu (Fire Pro Wrestling World). Są wśród zrecenzowanych tytułów „dziewiątki”, są i kaszany…
Dział publicystyki zaczynamy od artykułu „Jak powstawało średniowiecze”, czyli efektu wizyty Allora u producenta Kingdom Come: Deliverance, która pozwoliła spojrzeć na czeskiego erpega zza kulis, przede wszystkim pod kątem jego wierności realiom historycznym. Przeczytacie też o dolach i niedolach tłumaczy pracujących przy grach („Tłumacz trouble”) i dowiecie się od Tomasza Gopa (Wiedźmin 2, Lords of the Fallen), czym w ekipie developera zajmuje się producent („Specjalista od remontów”). Piszemy też o polskim algorytmie kompresji danych („Kompresja nad Wisłą”), który wzbudził zainteresowanie na świecie, ale nie przełożyło się to na dobrobyt jego twórcy, oskarżającego Google’a o kradzież pomysłu. Fani dziwactw powinni zapoznać się z artykułem o kuriozalnym automacie, który pozwala oklepywać tyłki („Boong-ga Boong-ga”). Nie zabraknie felietonów (trzech), epitafium (opłakujemy Into the Shadows) ani działu Retro, w którym proponujemy nie tylko kolejną odsłonę Historii Gier (tym razem o Missile Command), ale też tekst Bartłomieja Kluski o „grach mikroprocesorowych” rodem z ZSRR („Ruskie jaja”). A na deser możecie podłubać w zębach Szpilami.
W dziale Technologie mamy dla was przede wszystkim megatest kontrolerów dla graczy (myszek, klawiatur, padów, joysticków). W tradycyjnych testach znajdziecie kieszonkowego, ale w pełni funkcjonalnego laptopa z Windowsem, minidesktopa, monitor 144 Hz, smartfona, słuchawki, głośnik bezprzewodowy, czytnik e-booków, kamerkę 4K dla streamerów i nową kamerkę GoPro.
Nie zabraknie też stałych działów – Na Luzie i Action Redaction.
Zainteresowanym przypominamy – wtorek 6 lutego. Szykujcie 15,99 zł i do zobaczenia w sklepach, kioskach i salonach z prasą.
SPIS TREŚCI | ZAWARTOŚĆ PŁYT DVD | PEŁNE WERSJE GIER
SPIS TREŚCI
W PRODUKCJI
JUŻ GRALIŚMY
RECENZJE
PUBLICYSTYKA
TECHNOLOGIE
Megatest
Testy
INNE
OPIS WYDANIA | ZAWARTOŚĆ PŁYT DVD | PEŁNE WERSJE GIER
ZAWARTOŚĆ DVD
MODULATOR
BONUSY
CZARNA PANTERA
COSPLAY
OPIS WYDANIA | SPIS TREŚCI | PEŁNE WERSJE GIER
PEŁNE WERSJE GIER
Resident Evil 0 EN [Steam/DVD]
survival horror • zombie • klasyka
PC: Win 7, CPU 2 x 2,4 GHz, 2 GB RAM, GeForce GTX 260
Witajcie, miłośnicy pierwotnej grozy! Witajcie w Resident Evil 0 – fabularnym wstępie do najsłynniejszej serii gier o zombie wszech platform. Stworzona w 2002 roku na GameCube’a, prezentowała wydarzenia, jakie rozegrały się, nim Chris i Jill wkroczyli do osławionej „rezydencji”. Nasza wersja to naturalnie edycja HD z 2016 roku – poprawiona i unowocześniona, tj. w wysokiej rozdzielczości, w panoramie i z alternatywnym sterowaniem (dzięki bogom, jest też układ, w którym strzela się spustem). Purystów retro uspokajamy: wciąż możliwy jest wybór ustawień oryginalnych. Najogólniej RE0 to podróż w czasy najbardziej pierwotnych survival horrorów. To dobry sposób, by zobaczyć, jak wyglądało „miejscowe zło”, zanim stało się świetną akcją (w „czwórce”) i czystą grozą (w „siódemce”).
The Dark Eye: Chains of Satinav/Klątwa wron PL/EN [Steam]
przygodowa • point’n’click • nimfa
PC: Win Vista, CPU 2,5 GHz, 2 GB RAM, karta graficzna z 512 MB
Dwuwymiarowa przygodówka typu wskaż-i-kliknij w naprawdę klasycznym stylu. Kierujemy w niej Geronem, który nieoczekiwanie staje się centralną postacią zdarzeń wiodących do końca świata, choć na bohatera zbytnio się nie nadaje. Po drodze przydarzają się mu rzeczy, jakie nie powinny się zdarzać (np. wróżka zwana nimfą), te zaś prowadzą do zagadek wymagających niezwykłej tężyzny umysłowej gracza. Plusem gry jest też oprawa graficzna, przypominająca ręczne ilustracje.
Inner Voices PL/EN [DVD]
symulator • spacerowicz • czyściec
PC: Win 7, CPU 2 x 2,4 GHz, 4 GB RAM, GeForce GTX 560 Ti/Radeon HD 7850
Inner Voices warszawskiego studia Sigma Games to „gra przygodowa z elementami horroru osadzona w krainie inspirowanej mroczną twórczością H.P. Lovecrafta, Edgara Allana Poe i Stephena Kinga”. W praktyce to generowany proceduralnie labirynt, w którym krąży – w perspektywie pierwszej osoby – mężczyzna nazwiskiem John Blake. Nie wiemy, skąd się w nim wziął i co ma w nim osiągnąć, nasza podróż jednak szybko stanie się wyprawą w straszną przeszłość Johna. Jesteś gotów przejść czyściec?
Bridge Constructor EN [Steam/DVD]
logiczna • mosty • Boże Narodzenie
PC: Win XP/Vista/7/8/10, CPU 1,8 GHz, 1 GB RAM
Na deser łamigłówka, a nawet łamimostka, dla tych, których zaintrygował Bridge Contructor Portal. Oto… oryginalny Bridge Constructor wraz z licznymi dodatkami – gra, która z budowy mostów czyni sztukę! W teorii sprawa jest prosta – masz materiały, budżet i dziurę do załatania. W praktyce stworzenie konstrukcji, która wytrzyma testy obciążeniowe, to coś zupełnie innego. Ogromnym atutem gry jest fizyka uwzględniająca ciężar elementów konstrukcji i ukazująca w czasie rzeczywistym naprężenia, jakim podlegają. W naszej wersji znajdziecie też DLC Trains oraz SlopeMania oraz dodatki świąteczne – bożonarodzeniowe, wielkanocne oraz halloweenowe.
Czytaj dalej
95 odpowiedzi do “Zawartość CD-Action 03/2018”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
@kundek77: Sami nie lubimy reklam, ale pogodziliśmy się już z tym, że ich obecność świadczy o dobrej formie magazynu. Poza konkretnymi miesiącami w roku CDA ma zawsze sporo chętnych reklamodawców – i super, bo dzięki temu my możemy skupić się na tym, na czym się skupić powinniśmy.
Bardzo dobry numer.
Właśnie zauważyłem że w numerach 3-5 jest więcej reklam natomiast w nr 1,2 i 13 jest ich zdecydowanie mniej niż zazwyczaj.
O, recenzja Monster Hunter: World? Bierę!A tak w ogóle – czy CD-Action odpisywało już na maile w sprawie spotkań z widzami czy dopiero będą z nimi w kontakcie?
@EzioPL „Spotkań z widzami”? Chodzi Ci o badania rynku? Jeśli tak, to nie my będziemy kontaktować się z wybranymi uczestnikami, lecz firma, która organizuje badanie.
@ kundek77 – bo wiesz, święta i te sprawy. Tak czy siak w dawnych CDA było znacznie więcej reklam, zwykle zajmowały 25-30% objętości pisma. Jak nie wierzysz, to zajrzyj do jakiegoś numeru z początków XXI wieku.
JEZUS MARIA strona 61. Serio?! Poza tym zacny numer. Tylko czemu kontroler XBOXA na stronie 108 jest „odwrotny”? „-)
@CormaC tak, chodziło mi o badania rynku. W ogóle to napisałem „widzami”, a miało być czytelnikami.|Dzięki za odpowiedź!
Uważam za nietrafiony klucz wyboru gry na okładkę czasopisma. To powinna być grafika z najważniejszych tytułów które recenzujecie i to są tytuły które miały swoją premierę np. Monster Hunter World albo Dragon Ball FighterZ. Kratosa z synem zostawiłbym na kwiecień.
Dodam ze okładka bardzo mi sie podoba.
@ Neverbroken – ale do Monstera nie było jakichs specjalnie powalajacych grafik (tzn. ktore by sie nam na okladce ladnie komponowaly), a bijatyki (co wiemy z doswiadczenia) jakos nie „ciagna” sprzedazy. Z drugiej strony obszerny material o GoW w numerze to jak najbardziej sensowny powod by dac mu okladke.
@ Smuggler – wielka szkoda ze na okładce nie zobaczymy postaci z Dragon Ball, była idealna okazja na to (premiera wyśmienitej gry z tego uniwersum) – to mogłabyc okładka roku ale również Twój argument do mnie trafia. Czy jest szansa ze w przyszłych numerach okładka będzie z gry która ma premiera i np. wysoka ocenę ?
Oczywiscie, generalnie to staramy sie by tak dzialo sie jak najczesciej – ze na okladce jest gra otwierajaca dzial recenzji (a zwykle dajemy tam najwazniejsza premiere miesiaca).
Czy ktoś ma też problem z myszką w „Dark Eye”? Strasznie skacze po ekranie, znika – potem pojawia się gdzieś indziej. Wiem, że można zagrać w trybie niepełnoekranowym, aby problem zniknął, ale może da się to jakoś naprawić? DPI na 100% [ jak gdzieś tam znalazłem – nie skutkuje ].
Twierdzicie że do Bridge Constructor dodaliście DLC,więc czy może mi ktoś wyjaśnić gdzie one są?Bo jak chciałem kontynuować grę to mnie odsyła do sklepu.Będę wdzięczny za pomoc.
Hej, witam jest jakiś sposób żeby zakupić plakaty poprzednich numerów? Pozdrawiam
@Minispejson17 Nasz dział prenumeraty sprzedaje archiwalne wydania CDA do roku wstecz. Samych plakatów od nas nie kupisz.
Khedron68 – Uruchamiasz grę, klikasz Play i na ekranie jaki zobaczysz na dole są do wyboru w formie kafelków dodatkowe krainy.
Czemu nie wrzuciliście newsa o „CRPG Book Project”? http:www.rpgcodex.net/forums/index.php?threads/crpg-book-released.120272/
jak mam wykorzystac ten kod na othertees? gdzie on w ogole sie znajduje?
@don666 pierwszy raz z CDA? Masz w magazynie i na płycie napisane, że musisz iść na kody.cdaction.pl
@silvver ostatni nr który nabyłem to specjalny z 2004 haha, no wlasnei i na tych kodach cda jakikolwiek mail bym dał na rejestracje nowego konta to i tak nie dochodzi potwierdzenie
no i tak nieczytelnej strony zakupowej jak to othertees nie widzialem nigdy
@don666 Zaloguj się ponownie do naszego serwisu z kodami, to kod na Residenta się pojawi.
@don666 to, że u Ciebie wylądowało w spamie to wina filtrów spamowych Twojej skrzynki pocztowej, a nie CDA
Też mam problem z dlc Trains w BC. Po wybudiwaniu 2 mostów, gdy chcę rozpocząć trzeci wyskakuje sugestia zakupu dlc. Nie wiem jak to obejść. Aktywowane i pobrane ze steam.
Brakuje trochę artykułów które przybliżają załogę CDA. Z tego co pamietam to ostatni był o początkach pracy Papkina.
Papkin szacun za Błysk, Hey wymiata
Kolejny miesiąc kolejne super pełniaki i recenzje 😀 ale w CD-Action to już norma 😛
Nie zostalo rozwiazane, tylko zmienia profil i takie tam. Szczegoly w newsie na stronie 🙂
Czy ktoś z redakcji odniesie się w końcu do pytań na forum o DLC Trains (Bridge Constructor), które to rzekomo miało być, a de facto go nie ma…? Wypadałoby wyjaśnić sprawę.
Na forum zamieściłem wyjaśnienie całej sytuacji.
@lucas8929 A zdradzisz chociaż, o co chodzi?
@Ghost |Widziałem, dziękuję w imieniu wszystkich zainteresowanych.
@lucas8929 Albo miales duzego pecha,albo cos nie tak z tym miejscem gdzie kupowałes poszczególne numery(jakis market/salon prasowy gdzie można przegladac prase?, bezpieczniej by było w kiosku chyba kupic) ze az tyle płyt uszkodzonych trafiłes.
@ lucas8929 – jako staly czytelnik powinienes wiedziec, ze to nie jest gazeta. No ale coz, sayonara.
Witam, mam takie pytanko gdzie można kupić starsze numery CD-Action takie jak np. z 2016?
ezio232004 Nasz dział prenumeraty sprzedaje numery archiwalne do roku wstecz. Starszych trzeba niestety szukać na własną rękę, np. na aukcjach (ale my oczywiście nie bierzemy wtedy żadnej odpowiedzialności za wykorzystane kody, brakujące plakaty czy uszkodzone płyty).
OcenaCh Dzięki za odpowiedź i szkoda że nie macie z 2016 numerów troszkę smuteczek, ale poszukam. 🙂
*CormaC (autokorekta)
Twoje komentarze tez juz nie takie 🙂 „spadasz na psy, bynajmniej dla mnie” 😛
Tak, wiemy, nam nie trzeba parę razy powtarzać.|Tak, wiemy, nam nie trzeba parę razy powtarzać.|Tak, wiemy, nam nie trzeba parę razy powtarzać.|Tak, wiemy, nam nie trzeba parę razy powtarzać.
Jak ci klimatu brakuje, zagraj se w Gothic. Słyszałem, że ta gra klimatem stoi. Cokolwiek by to miało znaczyć.
wszystko git z recenzjami są przydatne
Co prawda sporo bitów zdążyło upłynąć w cyfrowej rzece, ale na testy jakościowe (i sprawnościowe) zawsze znajdzie się czas. Dłuższy tekst zamieściłem na forum w stosownym temacie (zachęcam do czytania, bo m.in. dostało się Smugglerowi), tutaj wrzucam jedynie skróconą wersję, żeby zmieścić się w „limitach”. Płyty – oki. Okładka, pełniaki, kody, teksty, testy – meh. Folia – be. Smuggler – argh.