Zawartość CD-Action 08/2018

Obstawiam, że najbardziej interesuje Was nowa gra Redów, więc od niej zacznijmy. Allor, nasz wysłannik na E3, uczestniczył w zamkniętym pokazie Cyberpunka 2077 i szczegółowo opisał swoje wrażenia na czterech stronach. Kolejne sześć stron poświęciliśmy w dziale publicystyki na artykuł przybliżający świat i tło fabularne („Cyberpunk: Stylowe piekło”), a jest jeszcze felieton spikaina związany z prezentacją gry na E3.
Dział W produkcji rozrósł nam się w tym wydaniu na 40 stron, bo zamiast tradycyjnych zapowiedzi przygotowaliśmy ogromny przegląd gier zaprezentowanych w Los Angeles. Wymieniać wszystkich nie będę, ale znalazły się wśród nich między innymi:
[WDECH]
Dying Light 2, Anthem, Assassin’s Creed Odyssey, Battlefield V, Beyond Good & Evil 2, Call of Duty: Black Ops 4, Dead or Alive 6, Devil May Cry 5, Doom Eternal, The Elder Scrolls VI, Fallout 76, FIFA 19, Forza Horizon 4, Gears 5, Gears Tactics, Ghost of Tsushima, Halo Infinite, Hitman 2, Just Cause 4, Kingdom Hearts III, The Last of Us Part II, Metro Exodus, Nioh 2, Rage 2, Resident Evil 2 Remake, Serious Sam 4: Planet Badass, Shadow of the Tomb Raider, Soulcalibur VI, Spider-Man, Star Control: Origins, Star Wars: Jedi – Fallen Order, Tom Clancy’s The Division 2, Total War: Three Kingdoms, Wolfenstein Youngblood, World War Z (i wiele, wiele innych)
[WYDECH]
Recenzje (oczywiście oddzielone od E3 GameWalkerem) zaczynamy od Jurassic Park Evolution. Z grubszych rzeczy wymienić też trzeba Total War Saga: Thrones of Britannia, Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr, wydane nagle Unravel Two, Paladins: Champions of the Realm, Mario Tennis Aces, dodatek do Preya (Mooncrash) i polski horror Agony. A, byłbym zapomniał o wierszowanej recenzji Bus Simulatora 18 i aż dwóch kaszankach.
Soczysty dział publicystyki otwieramy obszernym artykułem „Znamy się ze słyszenia” o dubbingu w grach (mieliśmy okazję porozmawiać m.in. z legendą polskiego dubbingu Jarosławem Boberkiem – jeżeli gracie po polsku, to na bank słyszeliście go wiele razy). Smuggler przypomina w tekście „Wzlot i upadek Seven Stars” historię twórców Kajka i Kokosza oraz Wacków: Kosmicznej rozgrywki, a Ninho w „Dałbym dychę” zachęca do zagrania w The Last of Us. Mamy też coś dla fanów uniwersum Warhammera 40,000 („Kości, miarka i młot bojowy”). No i Szpile, rzecz jasna. Dla pewności przypomnę też o dwóch tekstach wspomnianych na samym początku: „Cyberpunk: Stylowe piekło” przybliży Wam realia systemu RPG Cyberpunk 2020 (na którym oparta jest nowa gra CD Projektu Red), a felieton spikaina („Miała być noc”) dotyczy prezentacji CP2077 na E3.
W dziale sprzętowym polecamy przede wszystkim przegląd godnych uwagi aplikacji na Androida i iOS-a oraz ilustrowany zdjęciami poradnik uczący krok po kroku, jak samodzielnie złożyć peceta (przy tej okazji prezentujemy również naszą nową platformę testową). W testach znajdziecie trzy pary słuchawek oraz smartfon Honor 10.
Do zobaczenia w punktach sprzedaży prasy we wtorek 3 lipca!
DODATEK DO MAGAZYNU
10 zł rabatu w sklepie OtherTees
W prezencie dla naszych czytelników kod na 10 zł zniżki na ubrania, czyli koszulki, bluzy, tank topy, v-necki, dziecięce koszulki – zarówno z oferty limitowanej, jak i ze stałej oferty sklepu. Rabat nie dotyczy asortymentu Period Panties i Fresh Baked Kittens (czyli ogólnie bielizny).
SPIS TREŚCI | ZAWARTOŚĆ PŁYTY DVD | PEŁNE WERSJE GIER
SPIS TREŚCI
W PRODUKCJI
RECENZJE
PUBLICYSTYKA
TECHNOLOGIE
Megaporadnik
Testy
Poradnik
INNE
OPIS WYDANIA | ZAWARTOŚĆ PŁYTY DVD | PEŁNE WERSJE GIER
ZAWARTOŚĆ PŁYTY DVD
E3 2018
MODULATOR
COSPLAY
BONUSY
OPIS WYDANIA | SPIS TREŚCI | PEŁNE WERSJE GIER
PEŁNE WERSJE GIER
Assassin’s Creed IV: Black Flag PL/EN [Uplay, do pobrania z internetu]
akcja • otwarty świat • współczesne Pirates!
Wymagania: Win Vista/7/8/10, Intel Core 2 Quad Q8400 2,6 GHz/AMD Athlon II X4 620 2,6 GHz, 2 GB RAM, GeForce GTX 260/Radeon HD 4870
Black Flag to jak dla mnie najciekawsza odsłona megaserii Assassin’s Creed aż do czasu Origins. To historia kolejnego przodka Desmonda, Edwarda Kenwaya, walijskiego pirata na XVIII-wiecznych Karaibach. Cechą wyróżniającą Black Flag w cyklu jest wyraźny nacisk na sekwencje morskie gry. Wiele godzin można stracić w pogoni usprawnianym w trakcie gry brygiem Kawka za słońcem dla samej radości prucia fal. Czas spędzamy też na zakończonych abordażami walkach ze statkami kupieckimi i okrętami wojennymi, na szukaniu skarbów (również pod wodą), polowaniach na wieloryby czy najzwyczajniejszym podziwianiu widoków przy akompaniamencie zbieranych w grze szant.
Uwaga! Gry Assassin’s Creed IV: Black Flag nie znajdziesz na naszej płycie DVD – trzeba ściągnąć ją z internetu.
Dead Synchronicity: Tomorrow Comes Today PL/EN [Steam]
przygodowa • postapo • mroczna dystopia
Wymagania: Win Vista/7/8/10, procesor 2 x 2 GHz, 2 GB RAM, GeForce 8600 GS/Radeon HD 3470
Niezwykła dwuwymiarowa przygodówka typu point’n’click, proponująca nadspodziewanie poważne ujęcie apokalipsy zombie. To zaś dlatego, że jej twórcy, czteroosobowe Fictiorama Studios, swój debiutancki projekt wzorowali na filmowych „12 małpach” Terry’ego Gilliama oraz literackiej „Drodze” Cormaca McCarthy’ego i skoncentrowali się nie tyle na akcji, co atmosferze. Atutem Tomorrow Comes Today jest unikatowa oprawa graficzna 2D, inspirowana m.in. sztuką plemienną.
Uwaga! Gra wymaga dostępu do internetu i konta w usłudze Steam.
Dead Age PL EN [Steam]
RPG • roguelike • tury
Wymagania: Win Vista/7/8/10, Intel Core 2 Duo 3 GHz, 3 GB RAM, GeForce GTX 660/Radeon HD 3600
Najnowsze dzieło twórców Grotesque Tactics, tym razem nie w świecie groteskowego fantasy, lecz survivalowego postapo z zombie. Dead Age to także hardkorowy roguelike z turową walką w stylu Final Fantasy, w którym śmierć postaci oznacza jej ostateczne zniknięcie z gry. Jeśli podoba ci się pomysł turowego State of Decay – daj jej szansę.
Uwaga! Gra wymaga dostępu do internetu i konta w usłudze Steam.
Czytaj dalej
129 odpowiedzi do “Zawartość CD-Action 08/2018”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
@Evocatus: Z różnych względów nie weszła w poprzednim numerze, więc w tym nadrobiliśmy. Na szczęście miesiąc później gra nadal istnieje. 😉
A do tego recenzent mógł spędzić przy niej dużo więcej czasu, co zwykle recenzjom wychodzi na zdrowie.
@spikain|Może i istnieje, ale, jak dla mnie, słabo wygląda robienie ze strategii gier drugiej kategorii. Poza tym, według moich obliczeń, to dwa numery temu powinna się już załapać.@Smuggler|Mógł czy spędził? Jeśli spędził to można liczyć, że recenzja wyczerpuje też temat trybu multiplayer?
Nie pogardzil bym unravelem jako pelniakiem to taka przyjemna gra
Do oddania jak ktos chce Black flag :CFG6-L9DQ-E8LW-7GL6 :|Uplay
Hej Cdaction. Możecie dać jako pełne wersje trylogie Brothers in arms w PL?
Nie, żebym narzekał na pełniaki (bo nie kupuję CDA dla gier) ale do dziś się zastanawiam… jak Wam się udało kiedyś (2005) dać jako pełniak praktycznie świeżego Richarda Burns Rally. Pamiętam, jak kumpel się nim zachwycał rok wcześniej, a ja niedługo potem z dumą mogłem pochwalić się łupem z CDA. Dodam, że był to mój pierwszy numer, wtedy jeszcze dla gry. 😀
@Garfield227|Inne realia i brak tak rozwiniętej dystrybucji cyfrowej.
zmieniacie format wydawania tj. bez CD? W sumie, skoro i tak wszystko aktywuje się cyfrowo, to czemu nie. Resztę contentu, który zwyczajowo jest na płytce, też moglibyście jakoś udostępniać serwerowo
@GinGerBread ta, bo teraz mało jest płaczu, że któregoś pełniaka nie ma na płytach, tylko trzeba z neta pobierać.
offtop, czy to prawda, że Kawaii wraca !?
@ybraks – Nie, to plotka. Za to są realne szanse na powrót „Mojego Atari”.
No to koniec. ostatni numer waszego magazynu wylądował w moich rękach. Sorry, ale nie mogę kupować magazynu z grami jeżeli gry mają 'termin przydatności”. Nie zapłacę za gry jeżeli mam jakiś ograniczony czas na ich użycie, to kuriozum którego nie mogę w żaden sposób wspierać.
@kamil999666 Ograniczony czas to masz na aktywację gry (czyli użycie kodu, żeby przypisać ją do swojej biblioteki na Steamie lub Uplayu), a nie na granie. Aktywowaną grę zachowujesz na zawsze i możesz do niej wracać, kiedy chcesz.
będzie kiedyś assassin’s creed unity? (wiem że bardzo znienawidzone ale według mnie fajne)
@CormaC – „Ograniczony czas to masz na aktywację gry” czyli na jej UŻYCIE, co mi z takiej gry? Na jedno wychodzi, jeżeli zechce aktywować grę po tym terminie, przepadnie. Zgadza się? No sorry, ale w ten sposób ta gra nie ma żadnej wartości a muszę za nią zapłacić. Wydajcie sam magazyn za 5 zł (czyli ile tam was sam magazyn kosztuje) i wciąż będę was kupował, ale dopłacać do gier z ograniczonym czasem na użycie, niet.
Kamil, jak jogurt kupujesz to też masz problemy o to, że ma czas przydatności do spożycia? 😉 Robisz problem tam, gdzie go nie ma. Po aktywacji możesz grać ile.chcesz, a czas na aktywowanie to 2 lub 3 miechy iirc. Jeśli przez taki długi okres czasu masz gdzieś aktywacje gier, to już nie jest w żadnym stopniu problem redakcji.
@Arturzyn – Ciekawe że wciąż mogę zagrać w grę kupioną w Cd-action w 2001 (mój pierwszy numer) a grę z tego miesiąca nie będę mógł już zagrać za 3 miesiące, tym bardziej to krzywdząca bo kupując kod w sklepie NIE JEST ograniczony czasowo tylko w cd-a. No więc, szkoda, to była fajne 17 lat, ale takiego regresu wspierać nie mogę.
@kamil999666 ty chcesz te kody sprzedawać czy grać w te gry bo zostało to stworzone żeby kody z cd-a nie były ciągle na kinguinie i g2a
Chcę żeby gra/kod którą kupiłem była funkcjonalna zarówno dziś jak i za 15 lat, za inną nie zapłacę.
ale co jest zl go w tym systemie przecież grę masz na zawsze jak ja sobie zaktywujesz co trwa maks minute
*złego
@kamil999666 Tu jest chyba jakieś nieporozumienie. Grę musisz aktywować w określonym czasie (kilku miesięcy, za każdym razem to jest jasno podane). Ale jak masz taką fanaberię, żeby zagrać w nią po raz pierwszy dopiero za 5 czy 10 lat, to oczywiście możesz to zrobić. I będziesz mógł grać tak długo jak chcesz. Gra Ci nie zniknie. Po prostu musisz zrobić kopiuj-wklej kodu w określonym czasie. Tyle i tylko tyle.
Och, ale on z tego zdaje sobie doskonale sprawę. Tylko jego bezsensowne widzimisię, robienie z igieł wideł i duma/upór nie pozwalają mu tego zaakceptować. 😉
@kamil999666: Ograniczenia czasowe wynikają z obaw wydawców przed masowymi wyciekami – to wszystko dzięki marketplejsom i innym resellerom. Gdybyśmy mogli, wrzucalibyśmy wszystko w DRM-free z bonusowym, „wiecznym” kodem na Steama. Ale nie da się. Jeżeli to dla kogoś przeszkoda i przez to nie może kupować CD-Action, to… trudno. Tak czy inaczej dzięki za to, że kupowałeś wcześniej.
@Arturzyn – Dzięki za analizę. Moje widzimisię jest takie aby gra byłą możliwa do aktywacji dziś, za 3 miesiące i za 10 lat (jeżeli serwis wciąż istnieje). Wydaję na nią pieniądze tak samo jak w każdym innym klepie i podziewam się że również będzie to działać tak samo. Tymczasem kod jet potraktowany jakbym go wygrał w jakiej loterii a nie za niego zapłacił i ma ograniczenie czasowe. Zmuszanie mnie do czegokolwiek w określonym limicie czasowym bo inaczej tracę to za co zapłaciłem jet anty-konsumenckie.
@spikain – Również dzięki to było one hell of a ride. Nie spodziewam się że zostaniecie przy dvd i wersjach drm-free (choć oczywiście uważam to za najlepsze rozwiązanie, moglibyście zostać takim gog-iem płytowym w czasach plastików z kodem), ale to co obecnie reprezentujecie wymaga mojego głosu portfelem. Jeżeli powstanie alternatywa w postacie samego magazynu bez wybrakowanych nic nie wartych kodów, z radością ją wybiorę i do was wrócę.
Ma ktoś ten kod na zniżke jeszcze zbędny?
@spikain Dla wielu to żadna przeszkoda i będą kupować dalej, ale przejście na kody z czasową aktywacją, niezależnie od faktu, kto za to odpowiada, można rozważać tylko w kategorii regresu.|@DaeL Pierwsze wygasające kody zawitały w CDA 276, a na foliach i w zapowiedziach pojawiły się dopiero od numeru 280. Może i było to jasno podawane za każdym razem w środku pisma, ale nie zawsze w sposób uczciwy dla nabywcy.