Zawartość CD-Action 09/2021
„To nowe, inne King’s Bounty, ale na pewno nie gorsze” – do takiego wniosku doszedł po ograniu testowej wersji „dwójki” Mac Abra, który opisał swe wrażenia na dwóch stronach. Oprócz King’s Bounty II sprawdziliśmy też przedpremierowo m.in. nową produkcję polskiego studia Flying Wild Hog (seria Shadow Warrior) – sieciową grę akcji Space Punks, z którą zmierzył się b-side. Cztery strony poświęcone Festiwalowi Steam Next to z kolei przegląd nadchodzących indyków, które wyłowiliśmy z morza dem udostępnionych przez sklep Valve.

Wspomniana we wstępie jedna z najlepszych gier tego roku to Chivalry II – to jej poświęciliśmy główną recenzję numeru (autorstwa b-side’a). W CDA 09/2021 oceniliśmy łącznie 28 produkcji, w tym Ninja Gaiden: Master Collection (Siekiera), Dungeons & Dragons: Dark Alliance (Bastian), Scarlet Nexus (Ranafe), Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin (Otton), Chicory: A Colorful Tale (Mac Abra), wydane niedawno na PC No More Heroes i No More Heroes 2: Desperate Struggle (Siekiera), Ys IX: Monstrum Nox (Otton), Roguebook (9kier), Mario Golf: Super Rush (spikain), World of Tanks: Modern Armor (Krigore), Ender Lilies: Quietus of the Knights (Otton) i polskie Land of War: The Beginning (Siekiera).

Publicystykę zaczynamy siedmioma stronami poświęconymi Quake’owi, który obchodzi 25. urodziny. Smuggler opowiada o przełomowym shooterze id Software na czterech stronach, DaeL na kolejnych dwóch porusza temat modów do niego, a Siekiera wspomina w felietonie swoje pierwsze spotkanie z Legendą. 20 lat stuknęło z kolei torrentom, o których Otton rozpisał się na trzy strony. Fanów wycieczek w przeszłość ucieszyć powinny też dwie strony o LaserDiscu (Bartłomiej Kluska), cztery o poprzedniku ZX Spectrum, czyli Sinclairze ZX (Smuggler), i dwie o God of War III (Siekiera). Aż sześciu stron wymagało natomiast przybliżenie niezwykle barwnego życia zmarłego w czerwcu Johna McAfee’ego (DaeL). Duet Cerebrum & Otton zajął się „prawem do naprawy”, czyli rozwiązaniami prawnymi, które mają przedłużyć życie urządzeń elektronicznych. Do tego tradycyjnie dorzucamy Magazyn Kulturalny, felietony (Papkin, Cascad, Otton) i Szpile.

W dziale Technologie uwagę przykuwają przede wszystkim cztery strony wrażeń Allora z wersji developerskiej Windowsa 11. Oprócz tego prezentujemy platformę sprzętową, której używamy podczas testów w naszym laboratorium, a także dzielimy się wrażeniami z użytkowania siedmiu urządzeń – pada Gioteck WX4 Cubes, komputera Zotac Zbox Magnus One, słuchawek Turtle Beach Ear Force Stealth 600 Gen 2 (Xbox) i Genesis Neon 750 RGB, dysku WD Black D30 Game Drive NVMe SSD, klawiatury Roccat Magma oraz myszy SteelSeries Prime+.

SPIS TREŚCI
WERSJA CYFROWA
Po cyfrową wersję CD-Action 09/2021 (w formacie PDF) zapraszamy do naszego sklepu. Tylko u nas kupicie wydania elektroniczne w niższej cenie (11,99 zł), a dodatkowo cała kwota z ich sprzedaży trafi do nas, bo ominiecie wszelkich pośredników.
Przypominamy, że wszyscy posiadacze prenumeraty magazynu drukowanego dostają wydania cyfrowe w prezencie!

SPIS TREŚCI
W PRODUKCJI
JUŻ GRALIŚMY
RECENZJE
PUBLICYSTYKA
TECHNOLOGIE
- Pad Gioteck WX4 Cubes
- Komputer Zotac Zbox Magnus One
- Słuchawki Turtle Beach Ear Force Stealth 600 Gen 2 (Xbox)
- Słuchawki Genesis Neon 750 RGB
- Dysk WD Black D30 Game Drive NVMe SSD
- Klawiatura Roccat Magma
- Mysz SteelSeries Prime+
INNE
Czytaj dalej
54 odpowiedzi do “Zawartość CD-Action 09/2021”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

W nowym CDA (ewydanie już dostępne, wersja drukowana od 27.07) własnoręcznie sprawdzamy nadchodzące nowe, mocno odmienione King’s Bounty, recenzujemy jedną z najlepszych gier tego roku, świętujemy 25-lecie Quake’a i przyglądamy się Windowsowi 11.
Dobrze, że Papkin napisał coś wreszcie do CDA po dłuższej nieobecności, ciekawią mnie artykuły o Quake’u.
U mnie jeszcze niedostępna.
@Edekedek1 Ale co dokładnie nie jest dostępne? Chodzi o kopię w ramach prenumeraty?
Pobiera mi poprzedni numer :).
U mnie było podobnie – pobierało mi poprzedni numer. Teraz w ogóle znikła pozycja z najnowszym numerem z zakadki Pliki do pobrania, ale ja i tak czekam na papier 😉
A maila, że numer mam do pobrania dwa razy dostałem 😛
Póki co najnowszego w formie cyfrowej brak :(.
Tak ewydania najnowszego numeru w ogole nie pokazuje w sklepie
Potwierdzam – ostatni do ściągnięcia jest 08/2021
E-wydanie Schrödingera. Najpierw dawało numer 08, a potem całkiem zniknęło z listy plików do pobrania. Niby jest, ale go nie ma.
No pięknie, przed chwilą trzeciego maila dzisiaj dostałem o dodaniu e-wydania w ramach prenumeraty, więc loguję się znowu do sklepu i… jak nie było, tak nie ma. 😀 W plikach do pobrania nadal ostatnim jest 08. Ech… A fajnie byłoby poczytać w weekend.
U mnie też ostatni możliwy do pobrania to numer 8/21, a mam prenumeratę do marca
Mawiają, że do trzech razy sztuka, ale tutaj udało się za czwartym. Kolejne powiadomienie, tym razem plik jest do pobrania, choć wydanie opisane jako „rezerwowe”, cokolwiek to znaczy. W każdym razie będzie czytane w weekend.
Mieliśmy problem techniczny, ale dostałem info, że CDA 09/2021 jest już przypisane do kont prenumeratorów. Przepraszamy za niedogodności.
Jak dobrze, że Papkin w końcu coś napisał. Nawet nie wiecie, jak na to czekałem, widząc jego nazwiska w każdej stopce redakcyjnej.
Biere. W sumie nie mam wyjścia, bo prenumerata chyba do marca 😛 byłoby miło, gdyby przyszła punktualnie – jak poprzedni numer. Miło widzieć z powrotem Papkina (oby nie był to jednorazowy wybryk) i tego nowego-starego pana. Ciekawe, co tam wysmażyli. Czekam z niecierpliwością!
Klimatyczna okładka, felieton Papkina, tekst o Quake’u, wrażenia Allora z Windowsa – będzie czytane.
Pod postem poprzedniego numeru calenelda pisał: „Znalazłem babola: Na Nexto zamiast strony 75 mam stronę 62 :/” – mam ten sam problem, umieście poprawną wersje i dajcie znać, że jest już wszystko w porządku!.
Nie dziwię się ze Papkin coś naskrobał. W końcu teraz CD-A wychodzi na prostą, więc można małymi kroczkami wrócić na statek – już tam nikt nie boksuje.
Barnaba? Uu to szybko CDA padnie
Jak tam postępy z nową stroną? Dłużej ją stawiacie niż wiodące serwisy informacyjne. W numerach i od strony technicznej babol goni babola. Przez tyle miesięcy mogliście choć raz pokazać postępy prac, na które dostaliście pieniądze od czytelników.
Nie ma recenzji F1 2021? Co wy tam, śpicie??
Ja jeszcze w mojej sprawie – to jak to jest? w druku strona jest a w pdf nie? Ogłaszacie, że wersje elektroniczną można tylko kupić w waszym sklepie a te inne co byly (np. nexto), olaliście całkowicie?? Sprawy zwiazane z wersją drukowaną załatwiacie od razu, jesteście pomocni… kiedyś jak ktoś zgłosil, że na nexto jeszcze nie ma, ktoś z redakcji zaraz odpisał, że już jest. 1.
Ja jeszcze w mojej sprawie – to jak to jest? w druku strona jest a w pdf nie? Ogłaszacie, że wersje elektroniczną można tylko kupić w waszym sklepie a te inne co byly (np. nexto), olaliście całkowicie?? Sprawy zwiazane z wersją drukowaną załatwiacie od razu, jesteście pomocni… kiedyś jak ktoś zgłosil, że na nexto jeszcze nie ma, ktoś z redakcji zaraz odpisał, że już jest. 1.
A teraz? Domagam sie podmienienia pliku, bo mam wadliwy egzemplarz, za który zapłacilem! PS. zróbcie to choćby cichaczem (podmiana pliku), żeby sie nikt nie zorientował… 2.
@Marcellomar Nie śpimy. Po prostu tak się niefortunnie złożyło, że premiera F1 2021 była dokładnie w dniu wysyłki numeru. Wprawdzie dostaliśmy grę kilka dni wcześniej, ale przy tytule tych rozmiarów kilka dni nie wystarczy, bo z grą trzeba spędzić co najmniej 30-40 godzin, żeby poznać większość smaczków i wyrobić sobie zdanie (sam tryb fabularny, który jest czymś w rodzaju tutorialu dla właściwej gry, to jakieś 10 godzin). Ale mogę zapewnić, że recenzja pojawi się w następnym numerze.
@yasiuu Nie jesteśmy operatorem Nexto, więc to nie działa tak, że sami możemy tam sobie coś podmienić. Przekazałem sprawę komu trzeba, będziemy działać. PS Nie ogłosiliśmy, że wersję cyfrową da się kupić tylko w naszym sklepie (bo byłaby to oczywista nieprawda). Ale warto robić to u nas, bo jest taniej.
Już mam i jestem w trakcie czytania. Bardzo przyjemny numer! 🙂
@DaeL ok, w takim razie czekam niecierpliwie 🙂
Będę trochę tęsknił za brązowym znakiem jakości, był z wami o początku istnienia magazynu, ale rozumiem, że trzeba było to odświeżyć.
Znak nie był czerwony raczej? 😛 Przynajmniej był charakterystyczny. Zmiana logo nie boli, bo kolorystycznie można dostosowywać i wygląda spoko. A ten symbol to po prostu hex z napisem, bo wszystko trzeba dzisiaj upraszczać. Ani to ładne, ani nie wpasowuje się do tła.
Hm, to niezle osiagniecie jak na pismo wychodzace pd 1996 😛
Trochę mnie martwi, że GameWalker jest teraz taki krótki. Ledwie 2 strony. Podobały mi się te pytania i odpowiedzi, lubię też poczytać co inni redaktorzy sądzą o danej grze. To tak na stałe czy po prostu efekt okresu ogórkowego, gdzie jak rozumiem nie opłaca się poświęcać miejsca na mało ważne gry?
@Eljero: Efekt okresu ogórkowego. Ciekawych gier jest dużo, ale głównie w niszach poszczególnych autorów – jesienią, jak zacznie się więcej „dużych” premier, sytuacja powinna się z powrotem zmienić.
Ok, fajnie. Dzięki za odpowiedź. 😉
Ciekawe czy doczekamy się kiedyś kącika „Gotuj z wujkiem Smugglerem”
@silvver Kiedyś Smuggler bodajże w Gamewalker podawał przepis na zupę czosnkową. Poza tym 9kier lubiła na swoim profilu podawać różne przepisy.
Duży minus że nie można zamówić wersji papierowej z darmową dostawą pocztą polską tak jak u PSX extreme. od momentu zlikwidowania Tesco z możliwością samoobsługi tylko w kioskach co nie zawsze odpowiada . Myślę że dużo osób przez to przestanie kupować
@kruger90 W przypadku problemów z dostępnością CDA w Twojej okolicy polecam prenumeratę (wśród opcji dostawy jest m.in. darmowa wysyłka Pocztą Polską).
@goliat Dokładnie tak!-było jeszcze danie carry, oba bodajże w numerach z 2006 roku.
„e-wydania czasopism zniszczyły klasyczne dziennikarstwo”|A mozna prosic o rozwiniecie tematu?
@Smuggler Gratuluję tekstu z okazji rocznicy Quake’a. Czy można liczyć na twój tekst z okazji rocznicy oryginalnego Tomb Raidera, przypadającej na listopad? Pamiętam, że zawsze z ciepłem w CDA odnosiliście się do klasycznej Lary 🙂
Why not. Zrobie research, jesli bedzie to temat na ciekawa opowiesc, to chetnie.
Myślę, że jest dosyć ciekawa, począwszy od tego, że Lara zaczynała jako… mężczyzna. Tu krótki filmik o tym: https:www.youtube.com/watch?v=f067cmw7AfQ . A tu wywiad z twórcą Lary Toby Gardem https:www.youtube.com/watch?v=HUFju5rxpOY
Jeszcze raz, oba linki |https:www.youtube.com/watch?v=f067cmw7AfQ|https:www.youtube.com/watch?v=HUFju5rxpOY
Odnośnie „Land of War” – gra jest beznadziejna. I to nie jest hejt, tylko opinia jaką mam po paru godzinach doprowadzenia do tego żeby chodziła w miarę przyzwoicie na dość wypasionym sprzęcie (tzn. takim że wszystko inne śmiga). Pomijam content – ubogi. Pomijam pukawki – mało tego i nieciekawe. Ale ta gra po prostu jest zrobiona źle w sensie technicznym. Sorry, dobre chęci twórców to za mało…
E, tam filmiki. Wole zrodla pisane osobiscie. Ale, oczywiscie, dzieki.
Ale obejrzyj, nie są długie, a sporo informacji ze żródła. Tam masz ludzi, którzy tworzyli tą gre, czy tych, co nadzorowali jej tworzenie. IMO warto choć zerknąć (są po angielsku).
Wiadomo, ze zerkne.