Zawartość CD-Action 11/2018

Wydanie zaczynamy od dwóch gorących tematów – przyjęcia przez Parlament Europejski kontrowersyjnego projektu dyrektywy o prawie autorskim (tzw. „ACTA 2”) oraz ujawnienia odtwórcy roli Geralta w serialu „Wiedźmin” Netfliksa. Obszerniejszy niż zazwyczaj dział W produkcji to pokłosie przede wszystkim niedawnego Gamescomu. Wśród tradycyjnych zapowiedzi znajdziecie m.in. Devil May Cry 5, Desperados III, Fallouta 76 i The Settlers. Papkin, który pojechał na niemieckie targi, miał okazję ograć przedpremierowo wiele nadchodzących tytułów, w tym Sekiro: Shadows Die Twice (nowa produkcja twórców Dark Souls trafiła zresztą na naszą okładkę), World War 3, Spyro: Reignited Trilogy, Dying Light: Bad Blood, Darksiders III i BioMutanta. Największą bombą w dziale są jednak trzy strony o Red Dead Redemption II – CormaC spotkał się z ludźmi z Rockstara i ograł najważniejszą produkcję tego roku, a teraz zastanawia się, dlaczego właściwie pisze o sobie w trzeciej osobie.
Tytuł głównej recenzji numeru przypadł Spider-Manowi, o którym rozpisał się enki. Łącznie zrecenzowaliśmy 20 gier, spośród których wyróżnić też trzeba Shadow of the Tomb Raider, Two Point Hospital, PES-a 2019, F1 2018 i Dragon Questa XI (pełną listę znajdziecie w spisie treści). Miłośnikom Kaszanki polecamy tym razem Super Seducera 2, czyli interaktywny instruktaż podrywania kobiet.
Publicystykę otwieramy „Chińską falą”, czyli czterostronicowym artykułem o rosnącej roli Chin w branży gier. Dalej piszemy o licencjach w serii FIFA, ustalamy wiarygodność postnuklearnych realiów Fallouta, przybliżamy okoliczności narodzin Dooma z 2016 roku i wspominamy polską grę Teenagent. W Magazynie kulturalnym przyglądamy się fenomenowi Slender Mana, zahaczając rzecz jasna o film. „Tu powinien być wywiad z Pete’em Hinesem” to relacja Papkina z rozmowy z wiceprezesem Bethesdy, który mówił bardzo dużo, ale z wprawą wytrawnego PR-owca nie powiedział nic. Dział doprawiliśmy czterema felietonami i Szpilami. W Technologiach polecamy przede wszystkim megaporadnik poświęcony tanim i dobrym peryferiom dla graczy – klawiaturom, myszkom, słuchawkom i monitorom. Mieliśmy też okazję przetestować w kilku grach nowego GeForce’a RTX 2080.
UWAGA! Przy zakupie tego wydania CDA sprawdź, czy na str. 130 znajduje się nienaruszona zdrapka z kodem na pełne wersje!
DODATKI DO MAGAZYNU
PEŁNE WERSJE GIER
Street Fighter X Tekken PL/EN (Steam, do pobrania z internetu)
bijatyka • 2D • zderzenie światów
Wymagania: Win XP/Vista/7/8/10, Intel Dual Core 1,8 GHz/AMD Athlon II X2, 1 GB RAM, GeForce 6600/Radeon X1600
Niezwykły pojedynek mistrzów wagi ciężkiej bijatyk! To zderzenie światów zorganizowane zostało przez Yoshinori Ono – projektanta Street Fightera IV, z którego SFxT zapożycza więcej niż tylko styl graficzny. Gra dopuszcza do czterech graczy lokalnie, więc sprawdza się jako rozrywka imprezowa. Walki w niej toczą się w parach, tagowo na zmianę, z interakcjami pomiędzy zawodnikami, w tym opcją wykorzystania obydwu zawodników naraz (tym drugim kieruje AI), a nawet poświęcenia jednego z nich, by na pewien czas wzmocnić drugiego. Technicznie Street Fighter X Tekken wciąż jest znakomity.
UWAGA:
W zestawie ze Street Fighter x Tekken dorzucamy następujące DLC:
W zestawie nie znajduje się tuzin dodatkowych zawodników.
Zanzarah: The Hidden Portal EN (Steam, do pobrania z internetu)
action-adventure • Fable • Pokémon
Wymagania: Win Vista/7/8/10, Intel Pentium 2 500 MHz/AMD Athlon 500 MHz, 64 MB RAM, GeForce/Voodoo 5500
Stworzona w 2002 roku przez francuskie studio Funatics Development znakomita gra akcji przypominająca Fable, Beyond Good & Evil i… Pokémony. Główna bohaterka, Amy, otrzymała niezwykły dar – runę, która przenosi ją do Zanzarah, świata wróżek, krasnoludów i złowrogich mrocznych elfów. Rozgrywka łączy RPG, action-adventure i… FPS-y, przeplatając fazy eksploracji i spotkań z walką toczoną na odrębnych arenach. W tych ostatnich, w zręcznościowo-taktycznych starciach, walczą wróżki. I są to walki brutalne.
SPIS TREŚCI
W PRODUKCJI
JUŻ GRALIŚMY
RECENZJE
PUBLICYSTYKA
TECHNOLOGIE
Testy
INNE
Czytaj dalej
254 odpowiedzi do “Zawartość CD-Action 11/2018”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
@tommy50, ale to nie wyglada tak, jak to opisujesz. 1. ebooka ludzie zwykle czytaja na czytniku z „e-papierem”. 2. Jestem zaznajomiony tylko z rozwiazaniem od Google Play Newsstand i Barnes & Noble, ale na polskim rynku winno wygladac to podobnie. Nie ma opcji, by pobrac magazyn na swoj dysk. Jedynie na urzadzeniu mobilnym masz dostep do magazynu offline poprzez aplikacje – w moim wypadku – Google (News) lub B&N (Nook). Wszystkie Twoje wykupione numery magow sa dostepne w „chmurze” dostawcy tresci.
Na PC natomiast masz dostep do kupionych magazynow poprzez news.google.com. Barnes & Noble oferuje zas w „Microsoft Strore” apke NOOK pod Windowsa na desku. I nie wyglada to tak, jak przeglad pliku PDF. Jest to znacznie wygodniejszy i bogatszy w opcje ekosystem.
A, zapomnialbym o najistotniejszym: masz do wyboru 2 widoki kazdego artykulu w pismie. Mozesz pregladac w widoku takim, jak magazyn papierowy (z grafika i tekstem – wierna kopia z wydania paierowego), ale mozesz tez wejsc w dowolny artykul, co jest wygodne na smarcie z mniejszym ekranem, i widziec sam tekst z artykulu (akapity wiernie zachowane, ale wszelka grafika z artykulu dopiero pod tekstem). Dodatkowo w apce od B&N mozesz sobie ustawic w tym trybie kolor tla, np. sepie zamiast bieli.
Za to Google ma lepsze rozwiazanie z zapisem wybranych artykulow z magazynu, bo te laduja w tym samym miejscu, gdzie wszystko inne, co sobie odlozyles: artykuly z innych pism i z niusow, czyli mozesz sobie odlozyc np. wszystkie artykuly o PUBG z kupionej prasy growej, jak i ze stron w necie (obojetnie skad). I masz to odlozone wszystko w jednym miejscu. Subskrybuje kilka magow gejmingowych i czesto odkladam recenzje tej samej gry z roznych pism (np. Game Informer, GamesTM, Edge) do wygodnego porownania.