17.10.2014
Często komentowane 391 Komentarze

Zawartość CD-Action 12/2014

Zawartość CD-Action 12/2014
Avatar photo
Co tam jesień, co tam deszcz i ziąb, gdy 21.10. (we wtorek) ukazuje się najnowszy numer CDA (132 strony, 2 DVD, 15,99 zł), od którego aż bucha energią generowaną przez masę świetnych tekstów. Mamy pierwszą recenzję na świecie znanej gry, mamy ocenę 10/10, mamy po prostu masę naprawdę wartych uwagi rzeczy.

Widać, że branża już definitywnie zakończyła wakacyjne odrętwienie i włączyła drugi bieg. Szczególnie odczuwalne jest to w dziale recenzji, gdzie aż kipi od gier, na które od dawna sobie ostrzyliśmy zęby.

Zaczniemy od płyt DVD. Znajdziecie tam pełne wersje dwóch tytułów: bardzo fajnego polskiego erpega Two Worlds II oraz strategii z wątkami ekonomicznymi East India Company Designer’s Cut Gold (zawiera trzy DLC). Do tego dorzucamy pakiet przedmiotów do gry Margonem o wartości 70 zł. A dokładniej dwa takie pakiety, z których możecie sobie jeden wybrać i aktywować. (Szczegółowy opis owego pakietu, jak i reszty zawartości DVD na końcu tekstu).

A w samym piśmie?

Zapowiedzi – numer otwiera dwustronicowy tekst o Torment: Tides of Numenera. Fanom erpegów chyba nie muszę mówić nic więcej. Dwie strony poświęciliśmy też przygodówce z elementami survivalu (albo odwrotnie…) Pathologic. To nie będzie gra łatwa, miła i przyjemna. Mówimy też trochę o Mortal Kombat X, Total War: Attila, nie zapominamy o Mount & Blade II: Bannerlord, Alone in the Dark: Illumination oraz Resident Evil Revelations 2. A to oczywiście tylko te najważniejsze tytuły spośród wielu.

Bogato jest i w beta-testach. Pogrywaliśmy w najnowszych Settlersów (The Settlers: Kingdoms of Anteria), Far Cry 4, Assassin’s Creed: Rogue oraz The Age of Decadence. Po tym ostatnim autor tekstu zakrzyknął nawet „czapki z głów – RPG na najwyższym poziomie”, więc i ten tytuł polecam waszej uwadze. Beta-testów jest sporo więcej, ale się śpieszę, bo jednak w tym numerze to dział recenzji króluje.

I to widać, słychać i czuć! Zaczynamy od pierwszej na świecie recenzji Lords of the Fallen. I jak mówię „pierwsza”, to oznacza, że wcześniej ani w necie, ani w żadnym papierowym piśmie recenzji nie będzie. Będzie za to ocena 10/10 – ale dla innej gry… i nie zdradzę jakiej. Dajemy w tym numerze sporo ocen 9 i 8+, ale żeby nie było, że wyłącznie słodzimy, to jedna z Wielkich Gier dostaje porządny łomot – pasek z jej wadami i usterkami jest tylko nieznacznie krótszy od tego w recenzji najnowszych Simsów. A teraz już zaczynam wyliczankę, bez żadnego komentarza, bo te tytuły mówią przecież graczom wszystko: Obcy: Izolacja, Zaginięcie Ethana Cartera, Śródziemie: Cień Mordoru, Forza Horizon 2, Borderlands: The Pre-Sequel, FIFA 15, Bayonetta 2, Quake Live, DriveClub, NHL 15, Twierdza: Krzyżowiec II. Czyż to nie brzmi imponująco? Starczyłoby na obdzielenie 3-4 edycji CDA, a tu to wszystko (plus pominięte tytuły, a jest ich multum) w jednym numerze. Zaiste, idą święta!

Dla tych, co lubią publicystkę, też przygotowaliśmy sporo smacznych kąsków. Ucieszą się fani e-sportu, bo mają drugą część tekstu „Fragów i igrzysk”. W cyklu Wielcy Branży sylwetka Hidekiego Kamiyi, czyli „ojca” m.in. Bayonetty i Devil May Cry, który lubi płynąć pod prąd. „Mieczem i kodem” to przegląd gier, które uczą programowania – tzn. tworzenia algorytmów, używania podprogramów, pętli itd. A przy okazji pozwalają się świetnie bawić – nie tylko na PC, ale i na smartfonach, tabletach itp. Dla fanów retro Smuggler stworzył kolejny tekst o najlepszych grach na ZX Spectrum.

Czas na felietony – Papkin marzy o grach, które będą go traktować poważnie, czyli skopią mu tyłek. Smuggler (czyli ja) zachwala książkę SF „Player One”, a Monk wykorzystuje anulowanie gry Titan do refleksji na temat kondycji i przyszłości Blizzarda. A MQc wzdycha, że dałby dychę Skyrimowi. W Grach Wiecznie Żywych szaleją asasyni. Najpierw poznamy kulisy narodzin cyklu AC (wiecie, że pierwszą ofiarą pierwszego asasyna był sam Książę Persji? Serio!). Potem porozmawiamy na śliski temat – jak się ma gra do realiów i prawdy historycznej – a na koniec przekonamy się, że faceci w charakterystycznych kapturach żyją nie tylko w grach, ale i komiksach, książkach, filmach itd. Oczywiście, jak co miesiąc, powtykamy branży nieco szpil.

W dziale sprzętowym mamy megatest tabletów. Można wydać 250 zł i kupić niezły sprzęt, można wydać pięć razy więcej i nabyć badziewie – dlatego warto ten tekst poczytać. Przeczytacie też o Windowsie 10 – system zapowiada się całkiem obiecująco. Są również testy dwóch najnowszych (i najszybszych) kart Nvidii (GF GTX 970 i GF GTX 980) oraz ogromnego monitora panoramicznego (Allor płakał, jak odsyłał). Opisaliśmy też myszki dla graczy, dwa kolejne „Ajfony” oraz zaskakująco dobry i zaskakująco tani smartfon Asus Zenfone 5.

Na deser – Na Luzie i Action Redaction, inaczej być nie może.

O zawartości płytek za dużo rozpisywać się nie będę: są dwa pełniaki (Two Worlds II PL, East India Company Designer’s Cut Goldz trzema DLC, kody na itemy do Margonem (tadam!), kilka dem, sporo gier freeware, modulator, zwiastuny, gameplaye, e-booki i masa innych rzeczy, która powinna zainteresować graczy.

Krótko mówiąc: 21.10., wtorek, 15,99 zł. Do zobaczenia przy kioskach i salonach z prasą!

################SPIS TREŚCI###############

Info

W produkcji

Torment: Tides of Numenera

Pathologic

Mortal Kombat X

Total War: Attila

Moon Hunters

Firefly Online

Gigantic

Mount & Blade II: Bannerlord

Never Alone

Alone in the Dark: Illumination

Resident Evil Revelations 2

Już graliśmy

The Settlers: Kingdoms of Anteria

Far Cry 4

Assassin’s Creed: Rogue

The Age of Decadence

Shadow Realms

The Long Dark

Strife

RECENZJE

Lords of the Fallen

Zaginięcie Ethana Cartera

Śródziemie: Cień Mordoru

Forza Horizon 2

Borderlands: The Pre-Sequel

FIFA 15

Bayonetta 2

Quake Live

Driveclub

Obcy: Izolacja

The Legend of Heroes: Trails in the Sky

NHL 15

Train Fever

RuneScape: Lost City of the Elves

Gauntlet

ArcheAge

Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara

Wrack

Flockers

Twierdza: Krzyżowiec II

Publicystyka

Fragów i igrzysk! cz. 2

Wielcy Branży: Hardkor na dobre i na złe

Mieczem i kodem

The best of ZX Spectrum, odcinek 2

Felieton: Za moich młodych lat

Felieton: Player One

Felieton: Tytan na glinianych nogach?

Dałbym dychę: Skyrim

Gry Wiecznie Żywe:

Ząbkowanie Altaïra

Uzgodniony zestaw kłamstw

Poza głównym nurtem

Szpile

technologie

Info

MEGAPORADNIK

Tablety A.D. 2014 – jaki kupić, by nie żałować

Testy

Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming

Monitor ultrapanoramiczny

AOC U3477PQU

Asus Strix GeForce GTX 980

Mysz Roccat Tyon

Mysz Asus Gladius

Apple iPhone 6 16 GB

Apple iPhone 6 Plus 16 GB

Smartfon Asus Zenfone 5 A500CG

trendy

Windows 10 Technical Preview

INNE

Na Luzie

Action Redaction

Prenumerata

Zawartość DVD

##################################Zawartość DVD

PEŁNE WERSJE

Two Worlds II PL

East India Company Designer’s Cut Gold

DEMA

A Rite from the Stars

Avenging Angel

Caffeine

Kingdom Tales 2

Lego The Hobbit

FREEWARE

0 A.D

Cadence

Domi Bellique

Dreaming Mary

From Hell’s Heart

Maximum Velocity

Pong Breaker

Project Lockdown

Space Radiance

Sunrider First Arrival

The Midnight Game

Tobias and the Dark Sceptres

Voxinvader

GRY RODZINNE

Amazon Adventure

Galaxy 81

Magic Academy

MODULATOR

Mody do Two Worlds II

GAMEPLAYE

Bayonetta 2

Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara

Śródziemie: Cień Mordoru

GALERIE

Quake Live

Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara

NA LUZIE

Obrazki i animowane GIF-y

Marek Lenc

BONUS

ActionMag

Esensja

FAQ – wersja 3.3.1

Tapety

E-BOOKI

Projekt Grunwald

Świt nr 5

Cień pod stopami

URODZINY CD-ACTION

Pod ostrzałem – Smuggler

Trailery

Two Worlds II PL

Gatunek: RPG

PEGI: 16

Producent: Reality Pump Studios

Wersja PL: napisy

Ocena w CDA: 7 (12/2010)

Multi: do 8 osób online

PC: XP/Vista/7, CPU dwurdzeniowy 2 GHz, 2 GB RAM, GF 8800

Two Worlds II to gra znacznie lepsza od pierwowzoru. Oferuje ogromny otwarty świat, ponad 300 nieliniowych questów, niezły system walki w zwarciu, zasięgowej, magicznej, a ponadto – jakby tego było mało – niezrównany crafting broni, eliksirów, czarów. Wszystko to przekłada się na nawet 70 godzin zabawy w stylu bardzo podobnym do tego z gier serii The Elder Scrolls. A przecież jest też odrębny tryb multiplayer z zupełnie innym bohaterem!Bardzo dobre pozostają także oprawa graficzna i udźwiękowienie Two Worlds II. Twórcy przesadzili wprawdzie z HDR-ami i rozświetleniami, ale zdarzają się miejsca, które naprawdę potrafią zachwycić. Na plus zaliczyć również należy dialogi.

Uwaga, gra wymaga konta i klienta Steam.Przy pierwszym uruchomieniu niezbędna jest jednak dodatkowa aktywacja na stronie producenta. Na szczęście całą procedurę pozyskania i użycia wymaganego kodu bezboleśnie przeprowadza sam Steam.

##################

East India Company Designer’s Cut Gold

Gatunek: ekonomiczna/taktyczna

PEGI: 16

Producent: Nitro Games

Wersja PL: brak

Ocena w CDA: brak

Multi: do 2 osób lokalnie lub online (tylko bitwy)

PC: XP/Vista/7, CPU dwurdzeniowy 1 GHz, 1 GB RAM, GF 6600/AMD X1800

Pierwsza gra studia, które dało światu Commandera: Conquest of the Americas, w rozbudowanej i poprawionej wersji z 2012 roku, zawierającej m.in. scenariusze pirackie oraz bitwę pod Trafalgarem. Wbrew tytułowi, oznaczającemu Brytyjską Kompanię Wschodnioindyjską, pozwala kierować siłami aż ośmiu potęg morskich XVIII i XIX stulecia, w tym także Danii, Szwecji i Świętego Cesarstwa Rzymskiego (Narodu Niemieckiego). East India Company Designer’s Cut Gold toczy się przy tym na dwóch płaszczyznach. Strategiczne decyzje ekonomiczne podejmowane są na mapie świata. Tam wytyczane są szlaki handlowe, odbywa się dyplomacja we wszelkich jej przejawach i zachodzi szeroko pojmowany handel (z łupiestwem włącznie).

Drugą warstwę stanowią taktyczne bitwy morskie w pełnym 3D z cyklem dobowym. East India Company oferuje przy tym 11 typów statków i okrętów – od szkunera po liniowiec – oraz możliwość stworzenia i poprowadzenia starć nawet 20 flot.

Uwaga, gra wymaga konta i klienta Steam.

Pakiet itemów do gry Margonem

Do wyboru jeden z dwóch pakietów, każdy o wartości ok. 70 zł.

  • 15 Smoczych Łez, 15 Smoczych Run, outfit na stałe, kupon na wyczerpanie, błogosławieństwo [5 użyć], 250 000 sztuk złota, zwój orzeźwienia [5 użyć], plecak poszukiwacza przygód [20 miejsc], mikstura lecząca 200 000 punktów życia.
  • 15 Smoczych Łez, 15 Smoczych Run, outfit na stałe, kupon na wyczerpanie, błogosławieństwo [5 użyć], ulepszenie broni, zwój wywołania depozytu [10 użyć], talizman przywracający do życia, zwój orzeźwienia [10 użyć].
  • Kody mają ważność do 31 grudnia 2014 włącznie.

    Uwaga: jedno konto – jeden kod.

    391 odpowiedzi do “Zawartość CD-Action 12/2014”

    1. dajcie raz rp do lola pls 🙂

    2. Myslisz, ze nie chcielibysmy? Ale to nie takie proste. Ba, to zupelnie nieproste. Ba, to dziko trudne.

    3. Nie no, Smuggler, internet nie jest taką motywacją, jaką by mógł być inny magazyn – to inna waga rywala, nieco inna kategoria. Pracuję obecnie w obu typach redakcji. Papier ma zwykle zupełnie inne mocne strony, aniżeli serwisy w sieci. Tam stawia się na obraz, czyli to, co ważne dla cyfrowego pokolenia. Papier wciąż jest „anologowy” – tu na pierwszym miejscu jest tekst, ekskluzywny materiał.

    4. Zresztą, wyjadaczowi nie będę tłumaczył. Z całym szacunkiem do redakcji – do popularnych serwisów nie macie podlotu w kategorii atrakcyjności wizualnej, brakuje Wam wizualnie podkręconych filmów, cyklicznej wymiany redakcja-czytelnik, inicjatyw w portalach społecznościowych, słowem: całej tej otoczki wokół tekstu.

    5. W magazynie jest za to klimat, jakiego próżno szukać w sieci. Redakcja żyje na papierze – nie w 3D, nie na YT czy FB – i to da się wyczuć. Dlatego też chętnie sięgam po Wasz magazyn, zaś największym plusem – moim zdaniem – CDA w ostatnich miesiącach jest rozwój publicystyki i pomysły na nowe działy (np. cykl z seriami gier pod lupą).

    6. Tu od razu przypomniały mi się wkładki z Tylko Rock (ktoś to jeszcze pamięta?). W czasach przed wszędobylskim internetem było to jedyne źródło wiedzy o np. dyskografii ulubionej kapeli. Szkoda, że w CDA te cykle nie mają formy „ruchomej” wkładki (w sensie: magazynu w magazynie). Pozostaje mi więc życzyć Wam papierowej konkurencji i – jestem przekonany – automatycznego wzrostu sprzedaży, bo ruch na rynku zwykle pobudza całą kategorię.

    7. @ gramofon23 -. No wybacz, ale wlasnie internet to JEST cholerna motywacja by pisac lepsze teksty. I nie chodzi o multimedialnosc i otoczke, ale wlasnie o literacka atrakcyjnosc itd. Zreszta sam to widzisz i mowisz. Bo tylko w ten sposob mozemy walczyc o czytelnika z internetem. To chyba oczywiste: pomyslem na tekst i jego jakoscia.

    8. BTW: reckle LotF mamy szybciej i od Internetu. Nie jest to czeste ale sie udaje…

    9. Smuggler, nie twierdzę, że internet nie jest motywacją, twierdzę, że papier byłby motywacją większą. Wchodzisz do sklepu, a tam obok CDA namacalny rywal – prawdziwe wyzwanie, by CDA znikało szybciej!

    10. NotAloneInTheLight 20 października 2014 o 17:07

      No cóż, zapowiada się fajnie.

    11. Obstawiam, że 10/10 dostanie ArcheAge (musiałem wymyślić coś oryginalnego), łomot Quake Live, bo Berlin narzekał ostatnio na zmiany w wersji Steamowej. Ale łomot może dostać też FIFA 15 (cały czas to samo 😛 ) lub Flockers (kiepskie oceny w sieci). Zapowiada się najlepszy numer w tym roku 😉

    12. 10 zapewne dla Bayonetty (nawet gamespot dał jej 10, a ostatnią 10 przyznali lata temu).

    13. Zaskoczyła mnie ocena LotF. Ciągle myślę o CI Games w kategorii budżetówek, a Niemcy z Decka wiadomo – Venetica. A tu jednak wyrosło coś dobrego

    14. Ej no ma ktoś prenumerat niech powie co dostało 10 i jaką ocenę ma Lord of the Fallen, bo nie wytrzymam do jutra 😀

    15. Poczekałem, z moją uwagą, do momentu ukazania się zapowiedzi nadchodzącego numeru. Czy ktoś mi może wytłumaczyć, dlaczego nie zamieszczono żadnej wzmianki na temat gry Ancient Space? Miałem cichą nadzieje, że ktoś się pokusi o recenzje, może nie na łamach czasopisma, ale na stronie można było już coś naskrobać. Czy warto zagrać, czy też nie. Tak więc zamiast kolejnego newsa o tym, że Gerald będzie puszczał bąki w wychodku poproszę, jako zagorzały fan Homeworlda i CD Action, o ową profesjonalną opinię.

    16. @ixi1992 Niestety nie wiesz jak działa prenumerata… Gdy zamawiasz ją, to CD-Action przychodzi ci z opóźnieniem 2-3 dniowym. :/ Wiem, bo kiedyś już miałem roczną prenumeratę…

    17. Co do prenumeraty – jak pisałem w swoim poście 2 strony temu, ja znam już wszelkie oceny, gdyż kopia pisma dotarła do mnie dzisiaj (tj. w poniedziałek). Także twoja teoria @kacperwaszczyk nie potwierdza się. Powiem więcej – mieszkam zagranicą, w kraju-matce wydawcy CDA, więc nie dość że dzień przed premierą, to jeszcze poza granicami Polski. I to w związku z wyczekiwanym numerem. To się robi nudne, ale doszedł kolejny pean na rzecz CDA i orbitujących wokół organizmów pośrednich 😉

    18. STARAJCIE SIE NIE SPOILEROWAC DZISIAJ OCEN. NIECH PARE INNYCH OSOB TEZ SIE ZDZIWI.

    19. Ja wam powiem. Dychę dostanie… (odgłos łupnięcia)|Dobra nie powiem! Nie powiem! Już nie będę! Błagam!|TYLKO ZABIERZCIE STĄD KALORYFEROWEGO!

    20. Uff, już poszli. Wracając, dychę dostanie… (odgłos niszczonych drzwi)|Smuggler(tubalnym głosem): Miałeś nie mówić! Popamiętasz!|(odwraca się) Wania, jest twój.|Guardsman: Nieeeeeeeeee!!!|I taki jest koniec „Ujawniania ocen”, tragedii w dwóch aktach, niepublikowanego nigdy dzieła Wilusia Shakespeare’a.

    21. Nie spodziewałem się że taka świetna gra dostanie ocenę 10 ????????

    22. Czy mógłbym prosić kogoś o wysłanie na priva krótkiego podsumowania Lords of the Fallen, ponieważ bije się z myślą o zakupie, a niestety CDAction nie będę w stanie kupić. Jeśli ten post narusza regulamin to go smuggler usuń

    23. W nawiązaniu do posta niejakiego adamforever, to od siebie chciałbym dodać, że lenistwo i chęć wysługiwania się innymi w necie, nie przestaje mnie zadzwiać. A może przepiszę Ci w notatniku treść recenzji i nagram w formie audiobooka, które prześlę Ci od razu na smartfona, żebyś nie musiał się broń Boże z czymkolwiek wysilać?

    24. Kermi nie zachowuj się jak baran i sprawdź sobie w słowniku znaczenie słowa „lenistwo”. Inteligentna osoba domyśliłaby się że chodzi o ocenę, więc proszę wracaj do szkoły i wyłącz komórkę w przerwie. @@@Bez epitetow prosze toczyc rozmowy… [smg]@@@

    25. Fajny nowy numer 🙂

    26. Ta ocena dl Quake live to jakiś ponury żart redakcji mam nadzieję po tym co zrobili z wersją steamowską?

    27. Suchar z recki Obcego zacny, naprawdę. Ocena zasłużona w 100%.

    28. adamforever nie będę zniżać się do twojego poziomu i reagować na obelgi, aby nie robić tutaj śmietnika. |Widać, że mierzysz innych swoją miarą (stąd te wycieczki osobiste na temat szkoły). Najśmieszniejsze jest to, że jak ja czytałem CDA to ty jeszcze na chleb mówiłeś bep. Poza tym z twojego pierwszego posta w ogóle nie wynika, że chodzi ci o ocenę. dla mnie EOT.

    29. Okej, panowie – udało wam się całkowicie mnie zaskoczyć. I przy okazji nieźle rozbawić, ale mniejsza z tym. Znakomita recenzja Obcego, dzięki niej nie mam już wątpliwośći, że najbliższy piątkowy wieczór spędzę na umykaniu przed Xenomorphem. Ogólnie rzecz biorąc, wysmażyliście bardzo dobry numer, gratuluję. 🙂

    30. Ja pierdziu, ta gra z freeware „0 A.D” jest naprawde dobra! ;D Lepsza od east inida 😛

    31. Two worlds2 jest dodatkiem?

    32. @@@Ost – nie mowcie, ze nie ostrzegalem. Nie robcie mi tu targowiska kodow! [smg]

    33. Tak się zastanawiam dlaczego redakcja nie zrobi oddzielnego wątku o wymianie kodów tutaj na forum głównym. Przecież można to zrobić tak na czas danego numeru i wtedy byłby spokój. Nikt nie dostawałby ostrzeżeń i byłoby ok.

    34. Siemka, może ktoś wrzucić gdzieś instalator TW2???.|Płyta walnięta chyba ;/ inne się instaluje luujee oo lujuu :>

    35. @tripix91|Jak Two Worlds 2 na steamie jest, podpinasz kod do konta i możesz ściągać jak każdą inną steamową grę jak coś nie działa na płycie

    36. Uwielbiam artykuły w CDA o dawnych realiach polskiego gracza. Jak czytam, że Smuggler za ZX sepctrum wydał równowartość półrocznej pensji a dodatkowo kupił go w promocji, bo na świecie w sprzedaży były już lepsze sprzęty (typu cm64, amiga, inne), to przypominają mi się moje pierwsze dziecięce przygody z Commodore 64 (dostałem od rodziców gdzieś w latach 91-93). To wszystko sprawia, że z wielką nostalgią wracam do tamtych czasów. Jestem w stanie płacic te 16 zeta za tylko tego typu jeden artykuł w CDA.

    37. Dodam, że gdy przypomnę sobie, że ludzie potrafią marudzić, że dana gra w USA pojawia się tydzień/dzień przed premierą w Europie, to uświadamiam sobie, że w Polsce przez ostatnie 30 lat naprawdę dokonał się przełom. Teraz wszystko mamy dostępne praktycznie od ręki. Bo skoro w 1984 r. Smuggler mógł tylko pomarzyć o Commodore64 a ja tym kompem bawiłem się w latach 90, to stanowczo należy powiedzieć, że ówcześni polscy fani grani, byli brzydko mówiąc w czarnej … dziurze.

    38. Chyba ktoś mi uciął posta. Ciekawe. @@@[Ja. Ladnie zakamuflowales ogloszenie ale nie z nami takie numery, Brunner 🙂 [smg]

    39. Hej, wie ktoś czy jeśli mam two worlds 2 z „gamebook” to będę mógł grac z kimś komu dam kod na steam ? (chodzi mi o co-op) 🙂

    40. KERMI – C64 kupilem sobie w 1988 bodaj za 300.000 zl czyli… moja polroczna pensje. 😀 W ogole jakies przeklenstwo tej „polrocznej pensji” mialem, bo Amiga 500 z firmowym monitorem – polroczna pensja. I pierwszy PC (P-75 krecony na 100, SB, 16 MB pamieci, HDD 1 GB, karta griczna z 0.5 MB pamieci + monitor 15″, CDx4) – polroczna pensja.

    41. Oprócz zabawnych minusów w recenzji Fify i oceny dobrze wiecie jakiej gry, numer fajny.

    42. Smuggler, a co sądzisz o samym pomyśle? Pewnie jest zły, ale nadzieja umiera ostatnia i kto pyta nie błądzi.

    43. @eindhoven taki wątek chyba jest|@tripix91 jeśli płyta jest ok wystarczy poczekać 12-24h

    44. Moim zdaniem zdecydowanie najlepszy numer w tym roku, jeśli chodzi o zawartość tekstową. Świetna robota, oby tak dalej!

    45. Smuggler, ha! Moja Amisia 500 miała 1 MB! Pamiętam też, że ploty po osiedlu chodziły, że jeden gość to ma jakiś dysk 20 mb, na który może wrzucić całe 4-dyskietkowe Mortal Kombat 2 lub bodaj 5-dyskietkową Diunę. A obok S3 ViRGE w pierwszym kompie dorobiłem się z czasem… Voodoo 2! Ludzie przychodzili do mnie podziwiać Tomb Raidera 2 na akceleratorowych sterydach. I te efekty na poziomach w Wenecji… Piękne czasy, życzę dzisiejszej młodzieży takich wspomnień z ich GTX-ami 970 za 20 lat…

    46. @eidhoven – na forum jest dzial Targowisko.

    47. Moja miala 500 KB ale dokupilem, drugie 500 zeby pograc w Wings. Ech, bylo warto. I ja mialem pierwszego Voodoo – koszt 700 zl, a typowy Polak zarabial wtedy z 300-400 zl. I umarlem z wrazenia ogladajac G-Police i Shadows of the Empire – ten atak na imperialne AT-AT…

    48. Człowiek zachwycał się grafą w grach typu Gunship 2000 czy Cytadela (dla jaj można sobie dziś posłuchać udźwiękowienia tej gry 😉 , a dziś ludzie przeżywają dramat z powodu 30 klatek zamiast 60 na konsoli czy braku porządnego antyaliasingu w pecetowym Obcym. Szkoda, że pomysły na rozgrywkę nie mnożą się w takim tempie, w jakim mnożą się technologie wygładzania i filtrowania tekstur…

    49. Ach, no i wgniatające w fotel intro do Cytadeli! To był dopiero next-gen!

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *