Zawartość CD-Action 12/2018
Od wtorku 23 października znajdziecie w punktach sprzedaży prasy CDA 12/2018. Za 9,99 zł dostaniecie 132 strony magazynu oraz zdrapkę z kodem na zróżnicowany zestaw steamowych pełnych wersji gier: przygodówkę The Night of the Rabbit PL/EN, strategię Valhalla Hills PL/EN i platformówkę Seum: Speedrunners from Hell PL/EN. Jako bonus dorzucamy kod rabatowy do sklepu Othertees.

Wydanie zaczynamy niewesołą nutą, bo od dwustronicowego artykułu o zamknięciu studia Telltale Games. Tuż za działem Info znajdziecie zapowiedzi Dirt Rally 2.0, Super Smash Bros. Ultimate, Tropico 6 oraz Project Judge (nowej gry twórców serii Yakuza). Pieczątkę „już graliśmy” postawiliśmy przy dziesięciu tytułach, wśród których wyróżnić trzeba przede wszystkim Fallouta 76. Allor wybrał się do USA, gdzie przetestował nadchodzący tytuł Bethesdy jako jedyny dziennikarz z Polski. Głośnych produkcji mamy jednak w dziale więcej, bo mieliśmy okazję sprawdzić m.in. Rage’a 2, Devil May Cry 5 i remake Resident Evil 2. Znajdziecie tam też dwie polskie gry: Green Hell (wymagający survival w dżungli amazońskiej) oraz Weedcraft (tycoon poświęcony uprawie marihuany).

W dziale recenzji przedświąteczna odwilż. Okładka zdradza, że gwiazdą wydania jest Assassin’s Creed Odyssey, ale warto dodać, że Berlin, do tej pory niezbyt kompatybilny z serią Ubisoftu, zakochał się w tej odsłonie. Głośnymi grami obrodziło zresztą tak, że coś dla siebie powinien znaleźć każdy, niezależnie od zainteresowań. Nie musicie zresztą wierzyć mi na słowo (choć byłoby miło, znamy się przecież szmat czasu…), bo mogę poprzeć tę śmiałą deklarację argumentami – Wojna krwi: Wiedźmińskie opowieści, The Bard’s Tale IV: Barrows Deep, Super Mario Party, pierwszy odcinek Life Is Strange 2, Forza Horizon 4, drugi odcinek The Walking Dead: The Final Season, Destiny 2: Porzuceni, Call of Duty: Black Ops 4, Valkyria Chronicles 4, Mega Man 11. Zdradzę jeszcze, że wystawiliśmy aż sześć ocen 9/10, a do tego sporo ósemek i ósemek z plusem. Pełną listę 25 gier zrecenzowanych w tym wydaniu znajdziecie w spisie treści.

Publicystyce zadbaliśmy jak zwykle o duże zróżnicowanie. Na początek cztery strony Berlina o tym, jak wizja starożytnej Grecji w Assassin’s Creed Odyssey ma się do prawdy historycznej. Smuggler zajął się tematem żądania wypłaty 60 milionów złotych, jakie Andrzej Sapkowski wystosował do CD Projektu. Przybliża także polskie studio ASF, które pewnie każdy polski atarowiec kojarzy z Mieczy Valdgira. Skoro już jesteśmy przy nostalgicznych tematach – z okazji zapowiedzi konsolki PlayStation Classic wspominamy legendarnego pierwszego „Pleja”. Z okazji Wszystkich Świętych natomiast zapalamy świeczki dla zamkniętych w tym roku studiów developerskich i anulowanych gier. Do tego dorzucamy „Dałbym dychę” (Call of Juarez: Gunslinger), cztery felietony (m.in. o ujawnionej obsadzie serialu „Wiedźmin” Netfliksa) oraz Szpile.

W dziale sprzętowym uwagę przykuwa GeForce RTX 2080 Ti, któremu poświęciliśmy dwie strony, by nie tylko przedstawić wyniki testów i ogólne wrażenia z obcowania z nowym potworem Nvidii, ale także opisać zastosowane w nim przyszłościowe technologie renderowania obrazu. Na kolejnych stronach znajdziecie testy myszek, słuchawek, zewnętrznej karty dźwiękowej do PC i konsol, klawiatur oraz fotela dla graczy.

UWAGA! Przy zakupie CD-Action sprawdź, czy na str. 130 znajduje się nienaruszona zdrapka z kodem na pełne wersje!


10 ZŁ RABATU W OTHERTEES

W prezencie dla naszych czytelników kod na 10 złotych zniżki na ubrania, czyli koszulki, bluzy, tank topy, v-necki, dziecięce koszulki – zarówno z oferty limitowanej, jak i ze stałej oferty sklepu OtherTees. Rabat nie dotyczy asortymentu Period Panties i Fresh Baked Kittens (czyli ogólnie bielizny).


PEŁNE WERSJE GIER

The Night of the Rabbit PL/EN [Steam, do pobrania z internetu]

przygodówka • 2,5D • magia dzieciństwa
Wymagania: Win Vista/7/8/10, procesor 2 GHz, 2 GB RAM

Klasyczna przygodówka w najlepszym stylu. The Night of the Rabbit to dzieło stworzone przez niemieckich obrońców tradycji gatunku ze studia Daedalic, które zabiera nas w baśniową podróż w świat magii i dziecięcego optymizmu. Bohaterem Nocy Królika jest Jerzyk Orzech – 12-letni chłopiec, mieszkający z mamą w domku w lesie nieopodal miasta, który ma jedno wielkie marzenie. Chce zostać magiem. W przedostatni dzień letnich wakacji jego sen się spełnia – zostaje uczniem słynnego Markiza de Hoto. Sporym atutem gry są bardzo dobre, rysowane grafika (w 2,5D) i animacje, a także niezwykle klimatyczne tło muzyczne. Do tego dodać trzeba bardzo dobry dubbing… ale tylko niemiecki lub angielski, bo lokalizacja – całkiem dobra – dotknęła wyłącznie napisów.


Valhalla Hills PL/EN [Steam, do pobrania z internetu]

strategia • zarządzanie • wikingowie
Wymagania: Win 7/8/10, procesor dwurdzeniowy 2,5 GHz, 4 GB RAM, GeForce 8800 GT/Radeon HD 2900

Nowe, prostsze, ale wcale nie prostackie The Settlers. Cel gry jest prosty – jako wikingowie mamy przetrwać wygnanie i zasłużyć na powrót do Asgardu. Droga do niego jednak jest długa i prowadzi przez szereg wysp z portalami wiodącymi dalej, ale strzeżonymi przez groźnych wrogów, których trzeba pokonać lub obłaskawić. Nie kontrolujemy bezpośrednio bohaterów, a jedynie wpływamy na ich decyzje i zachowania, zmieniając ich otoczenie i optymalizując gospodarkę.


Seum: Speedrunners from Hell PL/EN [Steam, do pobrania z internetu]

platformówka • speedrunówka • szatańska
Wymagania: Win XP, procesor 1,5 GHz, 1 GB RAM, karta graficzna z 512 MB

Wyobraźcie sobie Mirror’s Edge, ale tak z siedem razy szybsze i w piekle. Albo Super Meat Boya, ale w perspektywie pierwszej osoby. To właśnie Seum: Speedrunners from Hell – gra, którą sami jej twórcy z Pine Studio określają jako „heavymetalową platformówkę FPP”, a w której chodzi tylko o to, by dopaść do portalu kończącego poziom o te dwie setne sekundy wcześniej niż poprzednim razem. Jeśli przy okazji uda się znaleźć zgubioną przez Szatana puszkę z browcem – tym lepiej. Czy można chcieć więcej? Seum: Speedrunners from Hell to 100 etapów o rosnącym poziomie trudności (a z czasem sadyzmu twórców). Uwaga, ze względu na wygląd, brzmienie i wywoływane emocje lepiej grać bez świadków.

SPIS TREŚCI

  • Wydarzenie numeru : Dead men tell no tales
  • Newsy
  • W PRODUKCJI

  • Dirt Rally 2.0
  • Super Smash Bros. Ultimate
  • Tropico 6
  • Project Judge
  • JUŻ GRALIŚMY

  • Rage 2
  • Battlerite Royale
  • Devil May Cry 5
  • Weedcraft
  • Pathologic 2
  • Fallout 76
  • Breathedge
  • Resident Evil 2
  • Green Hell
  • Scum
  • Ground Branch
  • RECENZJE

  • GameWalker
  • Assassin’s Creed Odyssey
  • Super Mario Party
  • Life Is Strange 2: Episode 1 – Roads
  • Immortal: Unchained
  • Wojna krwi: Wiedźmińskie opowieści
  • The Bard’s Tale IV: Barrows Deep
  • FIFA 19
  • The Walking Dead: The Final Season – Suffer the Children
  • Forza Horizon 4
  • Distance
  • ShadowSide
  • NHL 19
  • Deep Sky Derelicts
  • Destiny 2: Porzuceni
  • Paratopic
  • Call of Duty Black Ops 4
  • Valkyria Chronicles 4
  • 60 Parsecs!
  • 428: Shibuya Scramble
  • Transference
  • Pathfinder: Kingmaker
  • Mega Man 11
  • Capcom Beat ‘Em Up Bundle
  • My Brother Rabbit
  • Kaszanka Zone: Tyler Model 05
  • PUBLICYSTYKA

  • Odyseja helleńska 2018
  • Felieton: Nie będę płakał na tym pogrzebie
  • Dałbym dychę: Call of Juarez – Gunslinger
  • Andrzej Sapkowski: Ostatnie roszczenie
  • Felieton: Prawo niespodzianki
  • Felieton: Oszukała mnie Kinga Rusin
  • Odeszły
  • Odeszli
  • Konsola, czyli PlayStation
  • ASF: Królowie życia
  • Felieton: Memento ROMi
  • Szpile
  • TECHNOLOGIE

    Testy

  • Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Windforce OC
  • Mysz Dream Machines DM1 FPS
  • Mysz Logitech G502 Hero
  • Mysz Hyperx Pulsefire FPS Pro
  • Karta dźwiękowa do PC i konsol Creative Sound BlasterX G6
  • Słuchawki Plantronics RIG 400 z Dolby Atmos
  • Klawiatura Lioncast LK300 RGB
  • Klawiatura Razer Blackwidow Elite
  • Fotel Platinet Varr Monza

  • INNE

  • Na Luzie
  • Action Redaction
  • Prenumerata
  • Loot
  • Zdrapka z kodem
  • 232 odpowiedzi do “Zawartość CD-Action 12/2018”

    1. @acmilanpato77|A skąd wiesz, że nie napisaliby o schodach? Zresztą, takie materiały są dobre na youtube, a nie do czasopisma, gdzie publicystyka powinna dotyczyć tematów, które ciekawią większą część graczy.

    2. Schody w grach. Cale zycie wiedzialem, ze czegos mi brakowalo ale nie wiedzialem czego. Ale teraz juz wiem – marzylem o poczytaniu tekstu o schodach w grach. Teraz moge umrzec.

    3. Gwoli ścisłości to ja już parę miesięcy temu wysłałem do CDA tekst o schodach, ale odrzucili, ponoć za mało uwagi poświęciłem poręczom. Były też pewne spory dotyczące formy. Bo ja napisałem esej, a redakcja twierdzi, że jak o schodach, to musi być bardziej osobista forma. Co najmniej felieton, a najlepiej wiersz biały.

    4. Swoją drogą kiedys wdalem sie z pewnym fanem retrogamingu w dyskusje. Gosc twierdzil, ze Retro to nie jest dobry magazyn o retrogramingu. Bo nie bylo w nim tekstu o tym jak wygladala sytuacja gamevedeloperow w Portugalii w latach 80. Serio!

    5. Dzisiaj taka zdrapka, że nawet nie musiałem drapać, by przeczytać kod. Serio.

    6. Bardzo dobry numer.

    7. @Smuggler – właśnie z takim podejściem skazujecie się na porażkę, bo gry to nie tylko gra sama w sobie, ale też jej mechaniki, sposób rozwiązywania różnych kłopotów z niewystarczająca technologia. Jak np. odbicia które były sprytnie maskowane za pomocą tekstur, a nie fizycznych odbić. Od czasu „wybuchających beczek” nie było felietonu o tej tematyce. Spojrzenie na gry inaczej. Chociażby na te schody. Dla kogoś, kogo interesuje samo granie, a nie to jak coś działa, może wydawać się nie ciekawy.

    8. @acmilanpato77 – to jest twoja opinia. W kazdym razie ja tam nie mam nic przeciwko by w Publi byly i takie tematy. Mnie tam wsio ryba, byle fajnie i ciekawie napisane. Sprobujesz?

    9. Po za recenzjami gier nic więcej u Was nie uświadczysz, a to już za mało by konkurować z materiałami online. W gry-online mają dziennikarza, który pasjonuje się w historii wojennej i bardzo ciekawie opowiada o niej jak i o różnych elementach w grach związanych z historią II wojny światowej.|Jest też pasjonat psychologii, który w sposób psychologa patrzy na świat gier. A psychologia, to jeden z najważniejszych elementów gier, bo bez niej nie zatrzymamy na dłużej gracza przy grze itd.

    10. Cda kupione, ale w środku znalazłem dwie zdrapki.

    11. @acmilanpato77 – pewnie dlatego pasjonat historii sztuki pisze nam o realiach AC: Odyssey, sinolog o chińskim rynku, miłośnik piłki nożnej o historii pozyskiwania licencji przez Electronic Arts, historyk o realiach pirackich (przy okazji Sea of Thieves), politolog o rządowych pomysłach wsparcia polskich developerów, reżyser o fenomenie Slendermana, konsultujemy się z ekspertami od energii atomowej by rozbroić falloutowe mity, rozmawiamy z PlayeremUnknownem na temat przyszłości PUBG-a…

    12. …odwiedzamy Wargaming by opowiedzieć o wprowadzaniu do gry polskich czołgów, ekspert od Warhammera rozkłada ten system na czynniki pierwsze, pracownik uniwersytetu zajmujący się zawodowo AI pisze o AI, autor fantasy o monomicie, a ja spotykam się w tym tygodniu z terapeutami uzależnień/streetworkerami, bo pracuję nad tekstem na ten temat. Dodam, że to jeno przykłady z ostatnich kilku numerów. Skoro ponoć jesteś naszym czytelnikiem, fajnie by było, gdybyś faktycznie nas czytał (lub choćby czytywał).

    13. @Papkin ale konsultacji u stolarza w sprawie schodów nie było ????

    14. Koleś od schodów zaorany. 🙂

    15. Co do oceny Valkyria Chronicles 4 zgadzam się (chociaż dla mnie ocena powinna być o pół punktu wyższa, bo 4 jest zdecydowanie lepsza od jedynki i dwójki,a ciut gorsza od 3), ale recenzja razi wyrazami typu: lansjer, brzmi to śmiesznie. Według mnie lepiej było pozostać przy oryginalnym lancer, co ciekawie Shocktrooper już Papkin napisał normalnie. Ciekaw jestem czy Papkin też dosłownie by przetłumaczył klasy z VC2/3 (opancerzony technik, szermierz, melodysta, ciężkozbrojny, artefaktyczny V2 brzmi komicznie).

    16. I jeszcze rodzynek ,,sterowanie wehikułami może nastręczać trudności”, jakimi wehikułami ja się pytam. Czasu? Przecież czołg i transpoter opancerzony to są POJAZDY (vehicles) nie żadne wehikuły. Jeżeli chodzi o wady, trzeba było wspomnieć o zawyżonej cenie na Steamie, systemie oceniania misji i wciąż OP rozkazach. A tak to recenzja git.

    17. Zdradzę, że do ostatniej chwili też się wahałem, czy aby dziewiątka nie jest bardziej na miejscu. Hmmm… co do zasady staram się tłumaczyć nazwy własne, chyba że (jak w przypadku shocktroopera) nastręcza to odczuwalnych trudności. Odnośnie do pojazdów/wehikułów – momentami traktuję je synonimicznie, a słownik PWN potwierdza, że wehikuł to „pojazd, zwłaszcza dziwaczny”. Skonsultuję jednak z korektą, bo nuż faktycznie się ciut wygłupiłem. Dzięki.

    18. SilentBob – ja wiem, że Ty lubisz czytać, ja też lubię, oglądać także lubię. I lubi to mnóstwo osób o czym świadczy choćby spadek nakładu CDA, z roku na rok coraz mniej. Choćbyśmy nie wiem jak uwielbiali czytać to jeśli z tych co rządzą CDA ktoś nie sypnie kasą w rozwój (strona/forum/youtube) to będzie gorzej, będziemy zapewne czytać cda jeszcze długie lata ale im bliżej do następnego dziesięciolecia tym ten nakład może się zmniejszać i wiesz co może się wydarzyć jak znajdzie się poniżej granicy opłacalnośc

    19. @tommy50: ja mialem juz wczoraj – w poniedzialek. I to w dwoch kopiach. :<

    20. @Papkin A do plusów dodałbym jeszcze Raza (big damn hero, kto przejdzie grę będzie wiedział o co chodzi) i Kai (za tyłek :D). Zakończenie też było dobre, a jeden z rozdziałów spowodował u mnie łzy. Dziwne ,że nie wspomniałeś w recenzji o świetnych squad stories (a to najlepszy element gry), dzieki którym nasi żołnierze nie są już takimi randomami jak w jedynce.

    21. Potwierdzam wcześniejsze komentarze: Ja również bez problemu odczytałem kod bez drapania. Kod na szczęście się przyjął w kody.cdaction.pl

    22. @viper218 – a gdzie ty widzisz wysmiewanie? Ze mnie ubawily te „schody w grach” to nie znaczy, ze wysmiewam autora, a Papkin pokazuje mu, ze wbrew temu co pisze, u nas tez pisza pasjonaci a tematyka „okologrowa” jest u nas bardzo pojemna. To jest wysmiewanie? Naprawde?

    23. @viper218|Nie tylko zlewano, nawet banowano. Co do ich podejścia do błędów – najlepszy okazał się zespół „Smuggler i chłopaki od sprzętu”. Tak się „postarał” przekazać im info (w sierpniu), tak się wstydził za ich teksty, tak pisał „niech sie tlumacza”, że milczą do dzisiaj. Żadnych przeprosin, żadnych odpowiedzi na zylion pytań z forum, nic. Normalnie „ubaw” po pachy. I jak tu się nie wstydzić za taki „zespół” redakcyjny? A mowa tu głównie o Allorze – szefie działu sprzętowego CD-Action (który podpadł mi

    24. dużo wcześniej). Jak widać, nic w przyrodzie nie ginie, tylko okrzyki zmieniają się w ciszę. Świetne przykłady wpadek w 100% zależnych od redakcji. A tymczasem zaglądam na stronę 116 i widzę błąd już w drugim zdaniu, gdzie RTX 2080 „w grach bardzo często przegrywa z topowym do niedawna GeForce’em GTX 1080”, a w plusach czytam, że GF RTX 2080 Ti jest „najwydajniejsza zawsze i wszędzie”, mimo że przegrywa w pierwszej grze w Full HD. Dodam jeszcze brak ogonka („nie musza”) i Ryzena 7 2700X na stronie 118.

    25. @viper218 Nikt nikogo nie zjechał, i w ogóle nie było w odpowiedziach nic ad personam. Natomiast sformułowanie z tymi schodami (nawet jeśli za nią stał racjonalny argument) niechcący wyszło przekomicznie. Cała konstrukcja zarzutu, że w redakcji nie ma nikogo, kto by potrafił napisać felieton o schodach była cudownie absurdalna. Aż się prosiło, by temat podjąć.|Natomiast wiesz, to są komentarze na 500 znaków. Za mało, żeby dogłębnie przedyskutować problem wyższości papieru nad wideo (i odwrotnie).

    26. Jakie to glupie, ze komentarze i posty na forum nie sa jednym i tym samym. @viper218, masz konto tu, to i masz na forum. Tam, w dziale magazynu, masz dokladnie ten sam watek popelniony, a posty nie maja limitu liczby znakow w przeciwienstwie do komentarzy. Bez sensu, ze komentarze stad nie pojawiaja sie jako posty na forum, mimo ze watek dotyczy tego samego… To oderwanie komentarzy od postow zabija forum. :-] > https:forum.cdaction.pl/topic/396556-cd-action-122018-zawartość/

    27. I post mozesz wyedytowac w dowolnej chwili… Piszcie ludzie na forum. :-]

    28. Schody to tylko przykład, że trzeba się rozwijać i dodawać nowe działy czy coś więcej aniżeli same recenzje. Od wielu lat ludzie Wam to mówią, a Wy chcąc być zabawnymi wyśmiewacie każdy pomysł. Ile już się komentarzy przewinęło w sprawie możliwości edycji komentarzy? Ważne jest to, że ludzie rzucają propozycjami, krytykują konstruktywnie. Ciężko znaleźć komentarz czysto hejtujący dla samego hejtowania. Najczęściej jest to wytkanie czego co się nie podoba i od razu podanie jak można zrobić to inaczej.

    29. Nie użyję kodów z obecnego CDA, jeśli ktoś chciałby skorzystać, proszę o PW.|Nie wiem, czy można tak, ale może ktoś znajdzie coś dla siebie: https:forum.cdaction.pl/topic/395423-oddam-za-darmo-kody-do-gier-na-steam-uplay/

    30. @acmilanpato77 – nie jest prawda, ze wysmiewamy kazdy pomysl. Moze jakies z kosmosu, czy skrajnie nierealistyczne, ale bardzo tu uogolniasz. A generalnie wszystko jest duzo bardziej skomplikowane niz ci sie wydaje, bo wszelkie zmiany na stronie WWW musza byc akceptowane przez rozmaite szczeble w korpo, co trwa, zmiany to koszty, a nikt nie lubi kosztow i takie tam. Krotko mowiac na wiele rzeczy wplywu nie mamy, inne zas nie tylko od nas zaleza. To jest korpo, a CDA to tylko drobny trybik wielkiej maszyny.

    31. Dopowiem, że część z wymienionych przez Was spraw to kwestie, które podnosimy regularnie i że pojawiają się widoki na ich realizację. Nikt tu nikogo nie zlewa; przeciwnie: bardzo wiele Waszych pomysłów omawiamy, a po badaniach fokusowych w istotny sposób zmieniliśmy właściwie wszystkie działy (w Info pojawiają się bardziej kompleksowe ujęcia tematów, w zapowiedziach rozbudowaliśmy dział „Już graliśmy”, w recenzji więcej jest zabaw formą, w publicystyce dziennikarstwa, NL jest autorskie, sprzęt krótszy).

    32. …no i wróciły działy, których głośno się domagaliście (GameWalker, Kaszanka).

    33. Faktycznie. Bierzecie sobie do serca to co Czytelnicy piszą. Ich uwagi.Z bólem serca muszę przyznać, że kompletnie nie podchodzi mi styl obecnego Na Luzie. Kiedyś był to dział, który pierwszy odwiedzałem. A teraz…? Kompletnie go omijam. Nic mnie w nim nie bawi. Szkoda. Mam nadzieję, że jednak większość osób jest z niego zadowolonych. 🙂

    34. Droga redakcjo, kiedy można liczyć na powrót DVD? Te zdrapki to jakaś kpina. Drugi numer z rzędu trafiła mi taka, że prawie nie trzeba było zdrapywać by kod odczytać. A sama ich jakość… cienka karteczka z brzydkim artem. O kleju już nie wspomnę, że to to ledwo się trzymało jak leżało na półce, a wystarczyło wrzucić luzem na tylne siedzenie samochodu i już odpadła.

    35. @tommy50 Zdaje sobie z tego sprawę, ale jak w kolejnych numerach dalej mają dawać zdrapki tak beznadziejnej jakości jak teraz to czytelnicy mogą w końcu nie wytrzymać.

    36. Dawid „spikain” Bojarski 24 października 2018 o 09:18

      @patryno: Tak. 🙂

    37. Podobało mi się, jak dawniej CDA gdy nie wiedziało czy przejść na 1 DVD czy zostać przy 3-4 CD robiło tak, że przez kilka numerów wydawali dwie edycje, właśnie z CD i DVD i na podstawie sprzedaży mogli potem z pełnym sumieniem przenieść się pełnowymiarowo na DVD. Może teraz też by to wypaliło?

    38. na ten przykład na mojej zdrapce widac kod pod światło, bez zdrapywania, więc nawet obecność zdrapki na koncu pisma nie gwarantuje ze ktos nie odkleil, przepisal i przykleil z powrotem 😉

    39. XuruTu – spoko, i myślisz, że ludzie będą płacili 17-18 zł za to by dostać płyty zamiast zdrapki?! 🙂 @tommy50 – mogłeś oddać mi bo kolekcjonuję płyty no i był tam kiedyś Action Mag itd 🙂 Ale nie żałuję, że już ich nie ma, trochę tylko nostalgii.

    40. A wy chyba nie liczycie, że ta cena to na stałe? Dopisek PROMOCJA świadczy, że próbują naciągnąć czytelników póki mogą, bo jak od stycznia dowalą znów cenę koło 14 zł to może im sprzedaż spaść.

    41. XuruTu – ja o pierniku Ty o wiatraku… no cóż. Szkoda dyskutować 🙂 Nie będzie 2 wersji pisma – zresztą dobrze bo i wtedy gdy były 2 wersje (cd i dvd) to był niewypał …

    42. @XuruTu, to co piszesz jest doprawdy zadziwiajace. Szczegolnie podoba mi sie sformulowanie „naciagnac na promocje” z tym pejoratywnym wydzwiekiem. :-]

    43. @Papkin, akurat mnie powrot „Kaszanki” boli… Jak tak na oko porownac z innymi pismami, to chyba tylko GM moglby dorownac Wam w liczbie zrecenzowanych gier… A i tak mysle, ze rabiecie ich jednak ciut wiecej. I jeszcze „Kaszanke” przywrociliscie… Gdy idzie o liczbe recenzji przypadajaca na numer, to jestescie mistrzami…

    44. Odnosnie narzekania na zdrapki, gdy nic zlego nie zaszlo, a jedynie wrozy sie, co by sie moglo stac… Coz, jaki kraj, takie obawy… :-] A zdrapka u mnie byla solidnie przyklejona.

    45. @viper218|Wiele się w tym roku działo i wpadek zawitało, więc warto być na bieżąco (sporo pisałem o błędach). Ogonki (i inne „babolki”) się zdarzają i będą zdarzać (lub znikać), wiadomo, dlatego są tylko dodatkami w moich postach. Ten też jednym zakończę. A podejście do czytelnika jakie było i jest, każdy może zobaczyć. Zawsze można to wszystko olać, przestać się po tylu latach wstydzić za Smugglera i spółkę oraz wklepać „bardzo dobry numer”, ale preferuję inne podejście. „Shadow od the Tomb Raider”. 🙂

    46. Szukam w CDA wyjaśnienia odnośnie wpadki ze Street Fighter X Tekken z numeru poprzedniego i nic nie mogę znaleźć. Sobie CDA szpil nie wbija? 😛

    47. @silvver|Gdyby zaczęli, to dział na stałe zyskałby drugą stronę, bo przecież wpadek nie brakuje. 😛 Od tego zaczynałbym lekturę każdego numeru. :)|spikain skrobnął pod newsem (1 października) oficjalną wiadomość. Nieścisłość wynikała z nieporozumienia. Nawet przeprosił za wszystkich wysoce sfrustrowanych. 😀

    48. @Bilu – z tymi Twoimi „wpadkami” jest wszelako pewien problem: czasem wytykasz jako błąd grę słowną, której nie zrozumiałeś, czasem traktujesz literówkę jako błąd kardynalny (ta oczywiście nie powinna się zdarzać, ale cóż – jesteśmy tylko ludźmi), czasem artykułujesz zaś rzekome „błędy” w sposób – wybacz, przyjacielu – bełkotliwy i niezrozumiały, a czasem podtapiasz swoje wrażenia w grafomanii. Każdy twój post jest skrajnie negatywny i każdym oczekujesz przeprosin. Nie piszę tego złośliwie…

    49. …rzecz w tym, że z każdym wydaniem atakujesz pismo mocą rzekomych „zarzutów”, z których zasadna wydaje się drobnica, podczas gdy reszta to „wpadki” wynikające z niezrozumienia intencji autora i/lub twojej nadinterpretacji. Trudno się zatem do nich odnosić.

    50. Gry są albo słabe albo dla jakiś fanatyków. Widać CDA z całych sił próbuje się pozbyć najbardziej zagorzałych fanów. Ciekawe ile osób z forum może się pochwalić byciem z wami od 96 roku. Zaczyna Mi działać na nerwy nowa forma pisma. Nie dość że gry zaczynanie już wypożyczać to wasze kody żyją czasowo. BRAWO CDA, brawo. Jeżeli to jest strona w jaką zmierzacie, to widać że nie macie nic do zaoferowania ludziom który was kupowali od ponad 20 lat

    Dodaj komentarz