Zawartość CD-Action 8/2011

Zaczynamy od mocnego uderzenia, bo zapowiedziami dwóch gier akcji z elementami RPG: Darksiders II (tym razem apokalipsa ze Śmiercią w roli głównej – tzn. wcielamy się w Śmierć) oraz Torchlight II, w którym świat jest trzykrotnie większy niż w pierwowzorze. Fani adaptacji komiksów mogą zapoznać się z X-Men: Destiny i Spider-Man: Edge of Time. Będzie też o nowym Serious Samie, o miksie strzelanki ze strategią (Carrier Command: Gaea Mission), nie zabraknie również samochodówki inspirowanej FlatOutem (Ridge Racer: Unbounded). Byliśmy też na dorocznej imprezie Prague-n-Play, skąd przywieźliśmy wrażenia z kolejnych 8 gier, z których kilka na pewno spotka się z ciepłym przyjęciem graczy.
Nie zabraknie również obszeeernych betatestów hitów, którymi powinniśmy cieszyć się już wkrótce. Zaczynamy od polskiego Dead Island. Wakacyjna eksterminacja zombi jest naprawdę wciągająca, bo nawet dyżurny redakcyjny malkontent [bezpodstawne pomówienie! Wszystko zawsze mi się podoba – dop. CormaC] na czterech stronach głównie chwali tę produkcję. Gregu nie chciał być gorszy i też wysmażył cztery strony o Might & Magic: Heroes VI. I choć wytknął grze to i owo, to wygląda na to, że najnowsi „hirołsi” mogą być jednym z mocniejszych tytułów jesieni 2011. Będą też wrażenia z „restartu” niesławnego APB (APB Reloaded), które w nowym wcieleniu wygląda… w sumie obiecująco. Fani Warhammera ucieszą się zaś z wrażeń gema z WH40K: Space Marine. A na deser zostawiliśmy to, co o Guild Wars 2 ma do powiedzenia Monk. Można to streścić słowem „wow!”.
Dział recenzji zaczynamy od Call of Juarez: The Cartel. Nie wdając się w detale – przeniesienie gry we współczesność nie było chyba dobrym pomysłem. F.E.A.R. 3 również nas nie powalił. Nieźle wypadła za to From Dust – nowa „populousowa” gra twórcy Another World. Entuzjazm w części redakcji wzbudziła niepozorna Frozen Synapse (fani Jagged Alliance i Laser Squad – baczność! Nie przegapić tego tytułu!). Mile zaskoczyła A New Beginning (spod ręki twórców The Whispered World – fani przygodówek wiedzą, o co chodzi). Podobnych niespodzianek in plus jest zresztą więcej, ale nie będziemy przecież wszystkiego zdradzać.
Bardzo efektownie w tym miesiącu wypada Publicystyka. Tematem numeru jest „Sztuka hakowania”, gdzie enki pisze sporo na temat hakerów, hakingu i różnych spraw z tym związanych. Wątek jest zresztą kontynuowany na kolejnych stronach, bo następny tekst opowiada o Stuxnecie, czyli pierwszej prawdziwej cyberbroni. Będzie też o grach i niepełnosprawnych – okazuje się, że ludzie o nawet bardzo ograniczonych przez los możliwościach „ruchowych” są w stanie bawić się współczesnymi produkcjami. Jak i w co – zobaczycie. (Dodajmy, że tekst jest autorstwa niepełnosprawnego gracza – znanego czytelnikom naszej trony WWW Piotrka66 – więc wie on, o czym pisze). Zobaczycie też Peggy, tfu!, PEGI bez cenzury. Tzn. skąd się wzięło, co znaczy, czym i jak sie zajmuje.
W tekście „Polegli wiedźmini” pokażemy wam niedoszłe projekty gier i dodatków związanych z adaptacją prozy Sapkowskiego. Dla fanów Geralta – rzecz obowiązkowa. Eugeniusz Siekiera w „This is madness!” prezentuje z kolei 10 dziwacznych gier „made in Japan”. Niektóre z omawianych tytułów naprawdę powodują opad szczęki, rąk, nóg oraz wszelkich innych członków ciała. 🙂 „Wirtualny agrobiznes”, czyli przemysłowe farmienie golda – okazuje się, że działalność taka to już wielki biznes o randze międzynarodowej. Będzie też naturalnie sporo artykułów „luźniejszych”, np. druga część „Czego uczą nas gry”, „Ponętne diablice” czy wrażenia czytelnika, który niczym panowie z „Pogromców mitów” postanowił przetestować mit o chudnięciu z Kinectem. Będzie też o grach kontrowersyjnych (Messiah), wiecznie żywych (Indiana Jones and the Fate of Atlantis) tudzież modach do gier (Galactic Warfare – znakomita totalna konwersja Modern Warfare na „Gwiezdne Wojny”).
W dziale sprzętowym też będzie o hakowaniu. A dokładniej w obszernym tekście „Jak się nie dać hakerowi” Ghost pokazuje, w jaki sposób można utrudnić przejęcie kontroli nad naszym komputerem oraz wskaże najczęstsze błędy, jakie popełniamy np. korzystając z internetu czy konfigurując komputer, a które ułatwiają dokonanie skutecznego ataku.
W testach sprzętu zachwycamy się Asusem Eee Pad Transformerem, czyli tabletem, który może być netbookiem i w obu wcieleniach spisuje się doskonale. Testów sprzętu jest naturalnie znacznie więcej (odtwarzacze multimedialne, klawiatury, kamerki internetowe, głośniki itd.), ale po szczegóły odsyłamy do spisu treści. W Trendach poczytamy zaś o Chromebookach, czyli notebookach zaprojektowanych do pracy i zabawy w chmurze. A na deser jak zawsze Na Luzie i Action Redaction. W NL polecam tekst o najdziwaczniejszych (i bezsensownych) wynalazkach, napisany specjalnie dla CDA.
Tyle, jeśli idzie o zawartość pisma. Pora na płytę DVD. A dokładniej dwie płyty. Dwa słowa: Mass Effect. Dodajmy, że w wersji językowej do wyboru (pełna angielska, pełna polska i angielska z polskimi napisami) i wzbogacony o dodatek Bring Down the Sky. Jedna z gier, o których bez wahania mówi się „megahit” – i którą kosztem wielu miesięcy negocjacji (oraz wielu, WIELU tysięcy złotych) udało się nam wrzucić na DVD. Dodawszy do tego dwie części przygodówki Syberia (po polsku) oraz odjechaną zręcznościówkę dla każdego w wieku od 5 do 95 lat, czyli Rayman: Szalone Kórliki 2 (tak Kórliki, nie Króliki), uzyskujemy zestaw, którego na pewno nie musimy się wstydzić. 🙂 Ba, możemy się nim chwalić. A przecież są jeszcze dema, gameplaye, trailery, audiobook… i masa innych atrakcji, które zapełniają obie płytki praktycznie po brzegi.
Zainteresowani? 2.08.2011 (wtorek), 15,99 zł – zapraszamy do kiosków i salonów sprzedaży.
PS Poniżej zamieszczamy telewizyjną reklamę CDA. Warto się jej przyjrzeć dokładnie, gdyż możecie się z niej dowiedzieć więcej, niż się na pierwszy rzut oka może wydawać. Powiedzmy, że ukryliśmy w niej tajny przekaz. 🙂
Czytaj dalej
1 203 odpowiedzi do “Zawartość CD-Action 8/2011”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
a wgl. to chciałbym się dowiedzieć czy cd-key z reklamy zadziała bo bym dał komuś jeszcze zagrać 😛
Piękne…
Super numer, tylko okładka jakaś taka szpetna…
Piwo czy CDA? A co mi tam… wybieram CDA
Dajcie Rayman 10-te Urodziny w następnym wydaniu 🙂 Albo fps’a albo coś do TF2 to bym się ucieszył.
Ktoś wie o co chodzi z tym przekazem? Oglądnołem 50 razy i nic…
Już wiele razy było wspominane, że przekaz jest ukryty w opisie w otwieraczu Call of Juarez: The Cartel. Poczytajcie, ale nic ciekawego nie znjadziecie 😀 . Tak jak z ostatnim przekazem na okładce numeru 7/2011 😀 .
Jak slysze ludzi co stekaja ze okladka jakas taka szpetna to spojrz w lustro trollu ;>
reklama w tv będzie o_O widzę ze CDA wbiło na new lvl 😀
Dajecie teraz naprawdę dobre gry na DVDkach a to jest nie lada problem, bo czasu na granie mam mało OOOOoo
CDA chyba nie pierwszy raz sie reklamowało w telewizji. Przynajmniej wiem, że jakieś magazyny sie kiedyś reklamowały.
Ja pamiętam, że CDA zawsze się reklamowało jak im sprzedaż spadała 😀
Gdyby nie Mass Effect ten numer bym sobie odpuścił… Ale i tak fajnie 😀
„Korzystając z okazji, że jesteśmy w telewizji chcieliśmy podziękować całym rodzinom, [nie mogę rozczytać], Piorunowi, Akademii… A tak poważnie skoro to czytasz, to albo oglądasz naszą? reklamę klatka po klatce (pytanie: po co?), albo jesteś po kursie superszybkiego przyswajania tekstu.. Niestety nie ma tu żadnego przekazu ponadprogramowego ani daty końca świata. Ale jeśli przeczytasz ten tekst od końca, to będziesz miał zajęcie na następne 5 minut. Tak czy inaczej: dziękujemy za zaangażowanie!”
ChowChowMurphy: musisz być naprawdę młody, bo nie pamiętasz reklam CDA we wcześniejszych latach 😀
Syberia – mam|Syberia 2 – mam|Mass Effect – mam|Nie mam tylko kórlików, ale cd action i tak kupię dla recki o GW2.
ja rzadko kupuje ten magazyn ja szukam hitów i to dobrych a nie ochłapów
Ja kiedyś uwielbiałem reklamy CDA w telewizji, nie wiem czemu 😛 W dodatku dalej mam do nich sentyment i z miłą chęcią takowe oglądam, też nie wiem czemu 😛 Jakoś tak z dzieciństwem mi się kojarzy kiedy to się z niecierpliwością na nowy numer wyczekiwało a miesiące się odliczało po numerach CDA czyli CDA-Luty itd 😛
@Ralven, pamiętam reklamy jakichś magazynów, ale czy to były akurat reklamy CDA to już nie, a nie chce palnąć 😛 Btw. 15 lat to nie tak mało! Mam wiele dorosłych koleżanek w tym wieku.
@ VampirX4, jakiej recki? To są wrażenia, ew. przedwczesna zapowiedź.Baardzo cieszy mnie ME1, ponieważ miałem sobie, tak czy siak, zamawiać nową płytkę. Z chęcią przeczytam wrażenia po graniu w GW2. Ogólnie, sierpień zapowiada się gorący 🙂
arek cda to pismo dla tych co chcą się dowiedzieć o nowościach z jajem a nie dla gier jak będę chciał to kupie samą gre a nie czasopismo z grą
@nancy1996Ja też wczoraj się zdziwiłem..heheNa jakich kanałach można zobaczyć tą reklamę ?
Jako, że ME1 mam ale nie mam BTDS to kupię tak czy siak. Niech nam się nadal CDA pozytywnie rozwija, już od dawna zresztą przebija europejskie i amerykańskie czasopisma wystawiające same 9-tki i 10-tki każdej grze, której producent ich sponsoruje. Long live CDA :>
Pełniaki super, okładka bardzo pozytywnie oldskulowa (brakuje mi dyskobola tylko). Nic tylko czekać do wtorku :]
@ MyExtasy|Wiem, wiem:P Pomyliłem się.
Choćby ta reklama, rok temu.|http:www.youtube.com/watch?v=K-TrXfOAH3c
a ktoś w reklamie wypatrzył ten ,,tajny przekaz”?
Na jakich zobaczymy? Znam tylko 1 HYPER ;]
@spryciarz009|w siódmej sekundzie pauze kliknij i przeczytaj wstęp.
U mnie to jest w 6 sekundzie. Najlepiej jak zobaczysz pierwszą stronę recki o Call of Jurez: The Cartel. Zresztą, cofnij się na poprzednią stronę komentarzy:D
„Mas(s)a* atrakcji dla graczy”. Hju, hju, hju |* dodają mass effecta 🙂
Eee a Wiedźmin 3 ?? ^_^
reklama brzmi zachęcająco 😛
@G0TIMANCzytanie ze zrozumieniem się kłania…
HAGAN – reklamuje sie tytuly, ktore cos mowia czytelnikowi. Jak bedziesz mial na koncercie pijana w 3 dupy Metallike i b. dobry ale znany tylko lokalnie zespol jako support, to kogo dasz na plakacie reklamujaym koncert?
A mnie się okładka podoba i ch’j!
@Smuggler – pisze się Metallica
Jedyny tajny przekaz, jaki zobaczyłem, to jakiś numer seryjny na jednej z płyt ;]
Czy mi się wydaje czy recenzje są przed zapowiedziami ?!
Mianownik – Metallica, ale „kogo/co widzisz” -> Metallike, tak jak X-box, ale widze X-boksa. Zapyta pani od polskiego za miesiac + 4 dni. :]Kraghtnar – jakby ci sie chcialo poczytac cudze posty strone -dwie wstecz tobys wiedzial wiecej…
„MetalliKe” dobre.
pablo666 – wydaje ci sie|KoweK – ale taka jest poprawna pisownia, czy sie nam to podoba, czy nie. Mozecie sobie pisac Metallice, a nawet Metallic’e itd. ale niejaki Miodek i tak powie, ze METALLIKE i ch**j. 🙂
Wiem, wiem… Ja tylko piszę, co mi się rzuciło w oczy przy pierwszym obejrzeniu ;]
@mateo1ch Nie czytałem textu tylko okładkę byłem zobaczyć.
Liczę że na 20 urodziny będzie jakaś EPIIIIIICKA reklama 😀
Okładka strasznie mi się podoba, jeżeli się nie mylę, jest to jedna z bohaterek gry- Guild Wars 2
„Pełna humoru zręcznościówka, Rejmen Szalone Kórlikie 2″hahahah dobre|ach te kórliki
Smuggler i co jednak ten numer jest taki sobie ,czekam tylko na tekst dla fanów Geralta , reszta raczej marna .
Puściłem reklamę i jednocześnie przeczytałem końcówkę news’a o ukrytym przekazie i w tym momencie zatrzymałem filmik akurat na tym przekazie. Szkoda, że w innych sytuacjach w życiu nie mam takiego farta… 🙁
Reklama, jak to reklama – nic wybitnego, ale zawsze miło ujrzeć przyjazne oku logo najlepszego pisma dla graczy w Polsce. 🙂 Nie podoba mi się jedynie zdanie na samym końcu reklamy, mianowicie „Testowane na tysiącach graczy” – jeśli macie na myśli waszych czytelników, to czuję się leciutko urażony, bo nie sądziłem, że kupowanie miesięcznika zrobi ze mnie jakiegoś rodzaju „kórlika doświadczalnego” 🙂 ) Pozdrawiam i życzę sobie i Wam więcej tak świetnych pełniaków. Okładka imho jedna z gorszych od kilku lat.