Długie gry są na wylocie

Długie gry są na wylocie
Legendarny projektant Warren Spector (Deus Ex) twierdzi, że długie gry nie mają racji bytu i wzmacniać się będzie trend ich skracania.

Spector (na zdjęciu obok) łączy to zjawisko ze wzrostem budżetów gier i skomplikowania ich produkcji. „Tworzenie gry jest tak samo skomplikowane, jak kręcenie filmu w Hollywood”, twierdzi. „Koszty produkcji będą wynosiły 35-40 milionów dolarów, nawet 100 milionów, a oczekiwania są ogromne”. Spector podkreśla, że branża musi przystosować się do aktualnych wymogów odbiorców. „Ilu z was ukończyło GTA IV?”, pyta Spector. „Pewnie 2 procenty. Jeśli wydajemy na grę 100 milionów, chcemy, byście zobaczyli ostatni etap!” Cóż, jestem przekonany, że rekord ustanowiony przez GTA IV w sferze budżetu długo nie zostanie pobity.

9 odpowiedzi do “Długie gry są na wylocie”

  1. // a ja tam wole długie gry .

    Nie chcę dotrwać czasów kiedy żeby ukończyć grę wystarczy 2 godziny grania… Ledwo wystartowałem a już skoniczyłem . NIE CHCE TAK!!!

  2. // Niedawno ukończyłem GTA IV, grałem sobie bez pośpiechu 2-3 tygodnie. Ukończenie większości nowych tytułów to zabawa na 6-8 godzin. Mam wydawać 99 zł, żeby TAK się _nagrać_… ech… gdzie te czasy Falloutów i Baldurów?

  3. Nie zgadzam się // Są gry które powinny być krótkie, bo potem stają się monotonne i tracą na tempie akcji (vide CoD 4) ale jest też mnóstwo gier które nie mają racji bytu gdy gra się w nie poniżej 20-30 godzin (np.RPG-i) jeżeli gry zamienią się w interaktywne filmy…koniec

  4. MadeinHell niekoniecznie // Co do CoD 4 zgodzę się a to RPG-ów to powinny byc tylko do mniej więcej 40h. Spójrz na takiego Gothicka 3. 200 h grania. i co im to dało?

  5. // No tak… Lepiej nakręcić 3000 odcinków _Mody na sukces_ , niż 1 _Władcę Pierścieni_…

  6. // Jedne są schematyczna, inne nie (CoD4 moim zdaniem na pewno nie – jeden z najlepszych FPS), ale trudno wymagać od twórców, żeby gry monotonne robili krótkie, a te _potężne_ długie, bo każdy inaczej odczuwa (np. Cod4), a producenci jeszcze inaczej:)

  7. // głupie filozowanie bez cienia konkretnych argumentów. w pewnym momencie sporo developerów podchwyciło pomysł _episodic content_ by po kilku(nastu) miesiącach zupełnie się z niego wycofać. Przykład Valve, Ritual, których gry sprzedały się na tyle przeciętn

  8. // …przeciętnie, że pierwszy developer dodawał dodatkowe produkty, a drugi zrezygnował zupełnie z serii. A przytoczony poniżej COD4 tez jest złym przykładem, gdyż posiada znakomity dopracowanych tryb MP, który wydłuża rozgrywkę na czas..nieskończony;)

  9. Epizodyczność // Fallout 3 Epizod 1 – Ucieczka z Pierwszej Lokacji. Kup już dziś!

Dodaj komentarz