Długie gry są na wylocie
Legendarny projektant Warren Spector (Deus Ex) twierdzi, że długie gry nie mają racji bytu i wzmacniać się będzie trend ich skracania.
Spector (na zdjęciu obok) łączy to zjawisko ze wzrostem budżetów gier i skomplikowania ich produkcji. "Tworzenie gry jest tak samo skomplikowane, jak kręcenie filmu w Hollywood", twierdzi. "Koszty produkcji będą wynosiły 35-40 milionów dolarów, nawet 100 milionów, a oczekiwania są ogromne". Spector podkreśla, że branża musi przystosować się do aktualnych wymogów odbiorców. "Ilu z was ukończyło GTA IV?", pyta Spector. "Pewnie 2 procenty. Jeśli wydajemy na grę 100 milionów, chcemy, byście zobaczyli ostatni etap!" Cóż, jestem przekonany, że rekord ustanowiony przez GTA IV w sferze budżetu długo nie zostanie pobity.
Czytaj dalej
Gram od ponad 30 lat (zaczynałem na Atari 130 XE, które wciąż mam na biurku), najchętniej sięgam po produkcje z silnym pierwiastkiem akcji, a najbardziej cenię te, które wciągają opowieściami i szarpią za emocje. W wolnych chwilach uprawiam na gitarze metal, czytam, oglądam (za) dużo seriali i odpędzam kijem Football Managery, w których topiłem kiedyś mnóstwo godzin.