Do przegadania: Zakończenia dobre i złe

Co powiecie na alternatywne (DO TEGO) zestawienie czytelników CDAction.pl i porównanie go z „rekordowym”? Piszcie w komentarzach o najlepszych i najgorszych zakończeniach, jakie widzieliście w grach. Przykłady z krótkim, ale w miarę stonowanym uzasadnieniem, żeby nie potruć wszystkich wokół spoilerami, a jednocześnie wytłumaczyć swój wybór. Niech każdy zmieści się w obrębie jednego komentarza, żeby nie było zamętu. Raczej nie wyjedziecie dalej, niż po dwa przykłady, więc niech na tym stanie. Dwa na plus, dwa na minus.
Ponieważ każdą akcję warto zacząć od siebie, to i ja – na start – podzielę się moimi typami. Postarałem się możliwie wyminąć spoilery, ale na wszelki wypadek zamalowałem wyjaśnienia markerem. Po dwa typy ode mnie dla zachęty, towarzysze.
Adzior lubi:
Warcraft 3: The Frozen Throne. Dlaczego? Chyba już wspominałem, ale z miłą chęcią wspomnę raz jeszcze. Ja wręcz ubóstwiam złe zakończenia, bo w porównaniu do wszystkich przewidywalnych happy-endów każdy z nich jest powiewem świeżości. Ostatnia klatka outra jasno daje do zrozumienia, że nastały rządy wroga.
Dragon Age: Początek. Tu złego końca być nie może, ale ujęła mnie ilość kombinacji epilogu, który – jak wiedzą ci, którzy grę przeszli – składa się z kilku segmentów. Zakończenie jest zależne od tylu przeróżnych decyzji podjętych w trakcie gry, że wciąż nie mieści mi się to w głowie. Chyba nie da się w ciągu jednego żywota sprawdzić wszystkich możliwych zakończeń.
Poza konkursem, lecz warte docenienia – Out of Order – za dobijający finisz, który był zupełnym zaskoczeniem w odniesieniu do oprawy gry i oldschoolowo humorystycznych momentów – oraz Professor Layton: The Lost Future – za to, że z pozornie infantylnej opowieści o naukowcu, uczniu i zagadkach wysnuto emocjonalny i roztkliwiający finał z błyskiem geniuszu typowego dla Japończyków.
Adzior nie lubi:
Dreamfall: The Longest Journey – pal licho skopaną mechanikę, historia jest całkiem niezła, ale kończy się okrutnym cliffhangerem, który jest bardzo bolesny w obliczu braku kontynuacji. Taka bomba z przedłużonym zapłonem.
Limbo – ucięte, mało przekonująco wyrażone i nagłe zakończenie, które pozostawia niedosyt po tak dalekiej drodze i pokonanych trudnościach, na jakie trafił bohater.
Poza konkursem, warte niewiele – Assassin’s Creed II – za to, że kiedy już wczułem się w niezbyt przedtem interesujący dla mnie setting renesansowych Włoch, wrzucono mi kosmitów – i Star Wars: The Force Unleashed – bo po dobrym początku jako zabójca Jedi, ostatecznie skończyłem jako nadzieja ludzkości. A tak mniej poważnie – Gears of War 3, bo na evencie dla recenzentów pan zajmujący się techniką wyszarpnął nogą kabel od konsoli z gniazdka, kiedy akurat stłukłem ostatniego bossa i rozpoczęło się outro.
—
Pora na was, moi mili!
Czytaj dalej
212 odpowiedzi do “Do przegadania: Zakończenia dobre i złe”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
– dla Mass Effect 2 – za prawdziwe zakończenie w DLC Dalej nie wiem na czym to polegało.(Pomimo, iż jestem Fanboyem serii ME)|- dla CoD MW 3 – za zabicie wszystkich najlepszych charakterów prócz John’a aka Immortal Man Price’a.|+ dla Wiedźmina – za finałowe starcie z Królem Gonu <3|+ dla Guild Wars Nightfall - za zakończenia w całej serii ale dla Nightfalla za to, iż łezka poleciała z mego oka, gdy wraz z swoim "klanem" ostatecznie zniszczyłem Zmierzch... Chlip...
+ Mass Effect -po prostu epickie, po zniszczeniu jednego żniwiarza wiadomo ,że to jeszcze nie koniec|+Devil May Cry 4 -godne zakończenie serii prawdziwego DMC|-Gothic 2 -poprostu takie nijakie|-Assassins Creed:Revelations -zakończenie typu ocb?
jezu…jeśli ktoś nie grał choć w jedną z wymienianych gier, a chce i zajrzał nieopatrznie na tutejsze komentarze, to już ma po zabawie…naprawdę nie rozumiem, jak bezmyślnym trzeba być, żeby tak masowo walić spoilery…na szczęście przeczytałem raptem 2 o grach, które przeszedłem…żenujące…
A więc|+Mass effect bo to było po prostu epickie|+Cold War: szpieg zimnej wojny pamięta wogule to ktoś?|-Mortyr 3: Akcje dywersyjne bo takie… żadne|-Watchmen: the end is nigh , part1 też żadne
@RIP|Temat raczej sugeruje spojlery, nie wiem czego się spodziewałeś…
Sporo komentarzy i ciężko znaleźć grę o której się myśli..|W pamięć mi zapadło zakończenie na WIELKI MINUS.. Star Wars: Battlefront.. każdy kto grał wie o co mi chodzi..
Ci, którzy wymieniają zakończenia różnych części AC jako minusy, najwyraźniej nie zrozumieli o co w nich chodzi.
+ Mass Effect – co się rozpisywać, za całokształt|+ Beyond Good and Evil – cała gra bardzo dobra, ale zakończenie pobiło wszystko („druga natura” Shauni, utrata kontroli odbijająca się na sterowaniu i ta muzyka… + dająca do myślenia scenka po napisach 🙂 |- Fahrenheit – od pewnego momentu coraz więcej: „ocb?!”
Dla mnie najlepsze zakończenia mają wszystkie części Assassin’s Creed
+Maska Zdrajcy – fantastyczne mroczne zakończenie, stajemy się potworem, którego mieliśmy powstrzymać| +Frozen Throne – klimat, który sączył się z monitora podczas końcowego outra robi na mnie wrażenie po dziś dzień| – KOTOR II – czy tylko ja odczuwam pewien niedosyt? Nie przeczę, gra była bardzo dobra, ale czegoś zabrakło| +Seria Soul Reaver – nikt nie ucieknie przed swoim przeznaczeniem, piękne zwieńczenie niesamowitej serii.
+ BioShock – jakoś tak je polubiłem…ale walka to klimatyczna nie była.|+ Prince of Persia: Piaski Czasu – oryginalne i przez to świetne, jak i cała gra.- Co prawda w grach są zakończenia gorsze i lepsze, ale tych gorszych teraz sobie nie przypomnę.
Przepraszam za brak odstępu pomiędzy plusami i minusem w poniższym poście.
Wiedzmin, za zaskakujace zakonczenie w zaskakujacym zakonczeniu
+ Portal 2 – Emocjonujące zakończenie, gdzie nie można być pewnym co się stanie i jeszcze piosenki, których można słuchać godzinami.|+ World of Goo – Kto przypuszczał, że można się tak przywiązać do Glutów?
Kilka lepszych mi się przypomniało:|+Gears of War 3|+Prince of Persia 2008
@mrfe|tego, że np. niektórzy nauczą się czytać i spełnią prosbę autora newsa o nie spoilerowanie… ale cięzko…
+cod 4 modern warfare. Zahajew sie odwraca a ja mu strzelam w jądra 😀 .|+cod world at war. Sami wiecie za co.|-deus ex human revolution. Gra super a zakonczenie , coz spodziewalem sie wiecej.|-minecraft. Ale o co kaman ?|-
+ Silent Hill 2 – Najbardziej przygnębiające i jednocześnie poruszające zakończenie jakie kiedykolwiek spotkałem w wirtualnym świecie.|+ Wiedźmin – Epickie zakończenie niezapomnianej przygody. |- Kane & Lynch 2 – Najbardziej nieudolny i prymitywny finał. Po pierwszej części miałem o wiele większe oczekiwania|- Dead Space 2 – To co miało być oczkiem puszczonym do gracza w rzeczywistości zasługiwało jedynie na politowanie.
Aha i oczywiście !!!+++ MAFIA +++!!! Poruszający do głębi finał zmuszający jednocześnie do refleksji. MAJSTERSZTYK
+Mafia =epickie zakończenie odrobinę zaskakujące, wzruszające i filmowe|+Crysis =w sumie trzyma w napięciu i rozbudza wyobraznie
+Batman: Arkham City, przez pół napisów końcowych można siedzieć w szoku…|-… i na pewno naprawił tym kiepskie zakończenie poprzedniczki (kto grał wie o co chodzi)
Wiedźmin I & II: Jedynka po primo bo Bagiński po drugie primo bo zostawiono trochę na domysły typu czy Alvin stał się Mistrzem Zakonu? I jaki wpływ na to miały wydarzenia przeżye wspólnie z wiedźminem?|A dwójkę za to że w typowo Sapkowski sposób można sobie wypić wódę ze swoim Nemesis, pogadać i albo pożegnać się, albo stoczyć epicki pojedynek, co lepsze „epicki” ze względu na jego idee a nie ilość smoków i wybuchów na ekranie.
Ja typuję dwa tytuły:|Another World|Another World|(chciałbym jeszcze wytypować Another World, ale niestety pozwoliliście tylko na dwa)
Final Fantasy VIII niby na końcu wszystko wporządku, a przyszłość jest zniszczona pod rządami wiedźmy. I oczywiście FF X gdy główny bohater umiera, square enix chyba już w zakończeniach jest mistrzem takich dziwnych…
Jedi Knight 3 – Jedi Academy|Warhammer 40000 Dawn of War 1
na minus|- Dark Messiah of Might and Magic|i Tyle
Limbo- za każdym razem jak je kończe, czuję dreszcz.
Zbyt wiele chciałbym wymienić. 😛 |+ KotOR, ale to bardziej za ten zwrot mniej więcej w 2/3 fabuły niż samo zakończenie (i tak bardzo dobre). 😛 |+ Mafia – to już tytuł kultowy, a zakończenie walnie się przyczyniło do tej kultowości. – Mafia II – szkoda, zakończenie chwyta nawet za sercej, ale pozostawia duży niedosyt i dlaczego tak szybko?|- KotOR II – Lucas Arts przycisnęło Obsidian, co widać bo cała końcowa sekwencja gry jest niedokończona i niedopracowana, poza tym doskonała gra. Za mało miejsca! 😀
A tak na prawdę pownien tutaj być jeszcze Torment, Batman AA i AC, Dragon Age, ME, Deus Ex, Hitman Krwawa Forsa, Wiesiek – to wszystko na plus.Na minus to oczwiście spokojnie załapałyby się też wszystkie Modern Warfare i Black Ops, The Force Unleashed I i II, no i świetna gra jaką jest Deus Ex: HR tylko że w tym przypadku reszta gry jako całość z nawiązka to rekompensuje.
Dla mnie mistrzem jest zakończenie Mafii 2
Dobre|-Fallout 3 Każde zakończenie epickie! -Oblivion Epicka walka pod koniec, „możliwość” wyboru które miasto uratowaćzłe -Crysis 2 WHAT THA FAK?!|to tam jest zakończenie fabuły? TO TAM JEST FABUŁA?! -Splinter cell conviction |Jakieś takie poprostu zue, najpierw z nimi walczymy potem pomagamy ocb?–
Zakończenie Hitmana: Krwawej Forsy było świetne.
+ Baldur’s Gate II: Tron Bhaala|+ Planescape Torment|+ Prince of Persia: Warrior Within
Dla mnie świetne było zakończenie nowego Deus Exa. Ludziom się nie podobało, no ale co zrobić jestem INNY i dla mnie było ono znakomite, świetnie podsumowujące całą historię i świat przedstawiony w grze. Chmmm…Zakończenie Mass effecta 2, ze względu na to, że każdy mógł przeżyć finał inaczej i pozostawiło nas ono w oczekiwaniu na część trzeci.| AC:Brotherhood. Dla mnie ta seria bije na głowę zagubionych i mimo, że robi się już lekko stara nadal pozostaje świetna ^^
Pierwszy Fallout. Po tym wszystkim co się zrobiło, świat się wypiął na głównego bohatera. Musiał odejść bo nie pasował do nowych czasów. Aż się człowiekowi żal wtedy w duszy robiło, gdy ostatnim obrazkiem były jego plecy, gdy odchodził w kierunku pustyni. I jakie wzruszenie, gdy w dwójce odwiedza się miasto w którym stoi pomnik naszego „nieznanego” bohatera z pierwszej części.
@darthrevanek – ja także nie rozumiem czemu narzekają na zakończenie w Human Revolution – ja na końcowym outrze, aż ciarki miałem (przeszedłem tylko raz, więc nie wiem czy owe outro zależy od zakończenia, które wybraliśmy). Na + zakończenie właśnie Deus Ex:HR oraz Maksa Payne’a ( „I tak to się skończyło…”).
Dobre:|1. Mass Effect 2 – najbardziej filmowe i epickie zakończenie jakie widziałem!|2. Portal 2 – humorystyczne i ciekawe – w sam raz!|Złe:|1. Assassin’s Creed – myślałem, że jestem w połowie zagadki, a tu nagle takie denerwujące zakończenie -,-|2. Limbo – Po bardzo dobrej grze dostałem banalną i nudną końcówkę!
+Fallout świetnie pokazuje ludzka mentalność.|+Battlefield BC2 jak zwykle humorystyczny dialog i genialny komentarz Sweetwatera.|-S.T.A.L.K.E.R ogólnie nie jest to najgorsze z możliwych zakończeń ale wkurza fakt , że zakończenie zależy od 1 (no dobra 2) małych czynności w trakcie gry.|- Jade Empire Genialna gra, świetny scenariusz i maksymalnie przewidywalne zakończenie.
A i byłbym zapominał |- Assasins Creed 2 tu komentarza chyba nie trzeba
+ Prince of Persia 2008 (ale to na PC, bez konsolowego DLC), za dość przewidywalne, ale mimo to dobre zakończenie|+ Crysis 2, choć wiem, że zaraz wyleje się na mnie fala hejtu, że Crysis 2 to fabuły nie ma i ogólnie dno, to wg mnie zakończono grę w iście „holyłódzkim” styluMinusów jako takich nie przyznam, choć powiem szczerze, że rozczarowała mnie nieco końcówka Skyrima. Nawet na najwyższym poziomie trudności walka z Alduinem była zbyt krótka i mało emocjonująca (choć sama gra jest genialna).
+ seria Mass Effect – za różnorodność |+ Dragon Age Origins – to samo co powyżej|+ Deus Ex HR- uświadamia nas w tym jacy potrafią być ludzie|+ Alan Wake – ta gra ma jeden wielki genialny scenariusz dobrze opowiadający historię od początku do końca|+ Star Wars TFU II- sama gra słaba ale zakończenie ciemnej strony=SZOK!|- Witcher 2- no sorry CDP ale to nie jest zakończenie na miarę przygód Geralta|- Batman Arkham City – tylko dlatego że będzie mi brakować pewnego żartownisia
– FallOut 3 – żadne zakończenie nie było dla mnie odpowiednio dobre.|- Prince of Persia 2009 (PC)- na PC nie ma dodatku z epilogiem więc dlatego duży minus u mnie|- Ghotic 3- trochę gorzej niż w poprzednich częściach|- Limbo- wielkie rozczarowanie|- Mafia 2- to już nie to samo co jedynka
PS. Wiem że miały być po dwa ale chciałem się podzielić najważniejszymi dla i po prostu nie starczyło miejsca ;P
Assassin’s Creed IICall of Duty 4Super Mario Bros!
+Planescape:Torment Najlepsze zakończenie jakie widziałem, nie tylko jest kilka ale i ich epickośc|-CoD4 sorki ale dla mnie zakończenie zbyt banalne|+Prince of Persia Warrior Within- możliwe sa dwa zakończenia i oby dwa ciekawe|-Prince of Persia 2008-koiec po prostu jest denny
Mass Effect 2 – Zakonczenie jest wyrezyserowane w sposob iscie fenomenalny + ta muzyka – gdy po raz enty ogladam to zakonczenie, nadal mam ciarki na plecach.|Crysis 2 – Najlepszy fps pod wzgledem rozgrywki i fabuly – choc jest ona prosta, to mimo wszystko wciagnela mnie – zakoncze bylo bardzo dobre.|Mafia – Komentarz jest tutaj zbedny 😉 |Call of Juarez – Bound in Blood – Piekne, wzuszajace zakonczenie.
Seria Mass Effect-po prostu zakończenia są dobre,Mafia-dla mnie lepsze niż inne ,,gangsterki,, ,Cod4:MW-zakończenie naprawdę epickie,Wiedźmin 2-CDPR mogliście się o wiele bardziej postarać
Silent Hill 2. In Water. Piękne.
+ Portal 2- nie wiem jak wy, ale ja zbierałam swoją szczękę z podłogi =D|+ Half-Life 2 ep. 2 – grałam na ślepo, zakończenie bardzo mnie zaskoczyło i przez dłuższy czas nie mogłam dojść do siebie ;(|- Mirror’s edge – bardzo przewidywalne zakończenie, ale bardzo fajna gra, polecam !|- AC: Brotherhood : Żal mi lucy ;(
@RIP1988|Myślę, że w komentarzach powinny byc ostrzeżenia o ewentualnych spojlerach, chociaż wciąż myślę, że zagląda się do nich na własną odpowiedzialność