Często komentowane 148 Komentarze

Gry według CDA: Co bym zmienił w Modern Warfare 2

Gry według CDA: Co bym zmienił w Modern Warfare 2
W składzie okrojonym (przez zabójczą ukraińską grypę przywleczoną ze Wschodu przez Gregoriusa) ale wrażym redakcja CDA zastanawia się, co można by zmienić w Modern Warfare 2, by gra ta stała się (jeszcze?) lepsza. O dedykowanych serwerach nie ma (prawie) słowa...

MacAbra:
1. Przede wszystkim – scenariusz. Kupy się nie trzyma, a w sumie sam kupa. Nie umywa się do poprzedniej części. Konkrety w AR w najbliższym numerze. (Tak, to taka mała kryptoreklama…)
2. Wywaliłbym te efektowne ale niewiele wnoszące etapy typu „wyścigi skuterów/łodzi” itd. Tylko rozprasza, a i tak większość „dzieje się sama”, zaś strzelanie na oślep mnie nie kręci.
3. Bryzgająca w ekran woda różana zamiast krwi też mi nie pasuje.
4. Skrypty są w porządku, ale – panowie – bez przesady, bez przesady.
5. Te misje dodatkowe (SpecialOps) są dla hardkorów chyba, z trudem zaliczam na 1 gwiazdkę, z bólem na dwie. Nie wywaliłbym ich ale może dopracował poziom trudności. To ma być w końcu relaks…
6. No i 30 zl z ceny bym wywalił

Qn’ik:
Nie chcę zdradzać za dużo z recenzji, która jest w aktualnym numerze CD-Action, a którą może jeszcze nie wszyscy przeczytali. W największym skrócie: multiplayer wymaga kilku poprawek (pomijając już dedykowane serwery, matchmaking mógłby choć dobrze działać), operacje specjalne poziomem trudności nie pasują do kampanii, kampania zaś… No i cóż, przydałby się Infinity Ward jakiś porządny scenarzysta, bo ten odwalił fuszerkę. M.in. w ogóle nie „czuję” tego, jak powstał cały konflikt, i czemu pewien generał zachował się tak, jak się zachował.

Hut:
O ile sytuacje, w których stawia gra są fantastyczne (hardkorowa wojna na amerykańskim przedmieście? strzelanina na moskiewskim lotnisku? uwalnianie zakładników na platformie wiertniczej? włam do portu atomowych łodzi podwodnych?), tak sposób sklejenia ich w całość (czyli tak zwany: scenariusz) woła o pomstę do nieba. Trudno nawet powiedzieć, że fabuła ma dziury – ona jest po prostu absurdalnie głupia. To jednak byłbym jeszcze w stanie przeboleć, gdyby zmieniły się inne rzeczy.
Przede wszystkim skrypty i to na dwa sposoby. Nieliniowość można by wprowadzić w wymiarze mikro i makro. Po pierwsze tworząc kilka różnych wariantów skryptów, odgrywających się w określonych miejscach misji, tak by przechodzenie tego samego poziomu kilka razy, zawsze zaskakiwało. Po drugie zaś dzieląc kampanię na mniejsze fragmenty, z których nie wszystkie można by było zobaczyć po jednokrotnym przejściu – np. jeśli w misji na lotnisku strzelasz do cywili fabuła przez jakiś czas dalej toczy się inaczej, niż wtedy, kiedy nie oddajesz ani jednego strzału.

enki:

  • Więcej sensu w historii. Kurde czy tak trudno skopiować od kogoś dobrą intrygę political-fiction?
  • Misja „Nic po rosyjsku” – a co gdyby umieścić gracza w skórze cywila uciekającego przed terrorystami na lotnisku?
  • Skutery śnieżne. Litości.
  • Tyle samo graczy w multi na pececie co na konsolach, bo niestety co i raz na blaszaku gra nie może zebrać ekipy na Wojnę Lądową
  • I nie polonizować multi do diabła! „Przypadkowe leżenie” WTF?!!!!!!!
  • Phnom
    Chyba jest teraz trochę „w dobrym tonie” narzekać na Modern Warfare 2, wytykać mu błędy i krytykować – żeby pokazać, jak to się nie ulega modzie i ogólnoświatowej histerii. Więc i ja mógłbym ponarzekać na nowe Call of Duty, powymądrzać się, że fabularnie jest kretyńskie (bo jest), multiplayerowe rozwiązania nie działają idealnie (bo nie działają), a i grafika – choć efektowna – czasami zawodzi uproszczeniami. Ale przecież ani to, ani dziesiątki innych drobiazgów, które sprawiają, że nie jest to gra doskonała, nie przeszkadzały mi w świetnej zabawie, pełnej emocji i poczucia brania udziału w czymś wyjątkowym. Czego i tym, którzy jeszcze nie zagrali (są tacy?), życzę.

    Dużo ważniejsze (i mądrzejsze) będą pewnie wasze propozycje na temat tego, co należałoby zmienić w Modern Warfare 2. Tu na dole jest taka opcja „Dodaj komentarz„…

    148 odpowiedzi do “Gry według CDA: Co bym zmienił w Modern Warfare 2”

    1. W okrojonym przez grypę składzie redakcja CDA zastanawia się, co można by zmienić w Modern Warfare 2, by gra ta stała się (jeszcz?) lepsza. O dedykowanych serwerach nie ma ani słowa…

    2. Dla mnie każda misja była świetna i wciągnęła mnie jak jakaś czarna dziura 😛 No i parę świetnych zwrotów akcji. Każdy mnie zaskoczył i wywarł spore wrażenie. Cóż – kwestia gustu.

    3. @MacAbra: Z kuzynem zaliczyłem już wszystkie misje specjalne na trzy gwiazdki. Spróbuj z kumplem – wtedy powinno być łatwiej.

    4. hehe nie przesadzacie xD Special Ops wcale nie jest trudny wystarczy mieć drugiego dobrego gracza mi sprawiła problem misja z kolosami i granatnikami reszta nie kolejna sprawa to właśnie skutery i motorówka mi się podobało w końcu coś nowego czego niema w innych fps-ach no krew to macie racje xD dobra z resztą sie zgadzam xD

    5. A mi tam pasowały misje na motrówkach i skuterach. Taka odskocznia od „run’n’gun” którego w całym singlu jest mnóstwo.

    6. Mnie denerwuje brak filtrów na mapy jest kilka map których nie cierpie

    7. Misje są spoko ale tym, co trzeba poprawić jest scenariusz. Przecież w zasadzie nie wiadomo dla czego generał zrobił to co zrobił.

    8. Ja nie grałem! I nie zagram 🙂

    9. Co bym zmienił w Modern Warfare 2? Bobby’ego Koticka -.-

    10. Strasznie marudzicie… Nie rozumiem co macie do motorówek/skuterów/aut. Tylko dynamizują akcję i są fajnym przerywnikiem, gdyby ego nie było pewnie byłaby jakaś cut-scenka. Owszem gra ma też duuużo skryptów ale jest to „urok” CoDów. No i multiplayer: soczysty i szybko wciąga, ale denerwuje brak dedyków, co więcej: po odblokowaniu konsoli, większość komend były „xboksowe” co świadczy o pójściu na skróty IW. Ale pod względem sprzedaży jest to gra wszech czasów. Activision nic większego nie zmieni, bo…

    11. Fabuła faktycznie – kiepsko sklejona i dużo niejasności. Optymalizacja silnika, choć dobra to czasem potrafi poprzycinać seryjnie na parę sekund. W multi jest tyle baboli tekstowych, że szok… I samo multi. Na stos z tym IW .Netem! Dawać dedyki! I choć limit do 18 graczy mi pasuje [gra się bardzo dobrze] to czasem chciałoby się większy tłok… I parę pomniejszych. Wyścigi skuterów śnieżnych i motorówek były bardzo fajnie zrobione – mi się podobały przynajmniej. A Spec Opsy… Już mam 92% jeszcze 3 misje!:D

    12. … po co skoro gra tyle zarobiła?

    13. Dżizus… Ale wy się nie znacie, nie obczajacie nic normalnie… żeby zrozumieć zawiłości fabuły trzeba będzie kupić Modern Warfare 3!!! ;-DDD

    14. Co wy chcecie do Spec Opsa mi sie trudno nie gra… a zmienil bym dlugosc gry bo za krotka, dal troche nieliniowosci, o fabule pisze kazdy wiec pomijam, no i destrukcje otoczenia(nie mowie na miare np BC 2 albo Red Faction Gurilla) ale powinna byc w pewnym calkiem jzu zawanoswanym stopniu bo to nie te lata ze walilo sie w plotke z bazooki a on stal 4lata temu bylo fajne tera jest be….

    15. Ja zmienił bym jedno-skonczyl bym ciągle gadnie o niej bo to jest już naprawde nudne.

    16. Ja nic bym nie zmieniał marudy.

    17. a Phnom ma u mnie szacun:) za to, że zamiast psioczyć i w kółko powielać to samo gadanie „o tym co jest be”, potrafił po prostu się dobrze bawić i przyznać do tego;) bo i ja, choć widzę masę denerwujących rzeczy, bawiłem się w singlu przednie. a multi? też nie jest źle (może polonizacja troche głupia;) ) i przyjemnie się gra|Dziękuję:P

    18. Ja za to najbardziej bym chciał taki sam multi jak w CoD 4 wraz z kilkoma dodatkami np.: perki i bronie.. Prawda krew na ekrani wygląda jakby główny bohater rozcinał butelkę z ketchupem. A tak co do singla mi się podobał i też nierozumiem dlaczego pewien generał tak zareagował…

    19. Ja podzielam zdanie Phnoma. Mimo iż fabuła nie trzyma się kupy, to grało mi się baaaaardzo przyjemnie. Powiedziałbym nawet że genialnie. Na niespójności w fabule praktycznie nie zwracałem uwagi, będąc „zassanym” w to, co dzieje się na ekranie. A działo się bardzo dużo. Szkoda tylko, że nie było jednak misji w kosmosie (na co liczyłem po tytule poziomu xD. Nie wiem czy była już mowa o tym, że go nie będzie, bo nie śledziłem tego arcydokładnie). A multi?

    20. Ja zaliczam się raczej do każuali jeśli chodzi o multiplaya, więc nie narzekam. Idzie mi raczej średnio (o czym świadczy największy killstreak – 5 xD), ale nie przeszkadza mi to w dobrej zabawie, a bawię się naprawdę świetnie. A przecież o to chodziło IW, żeby ludzie doskonale się przy tym bawili. U mnie Modern Warfare 2 dostaje porządne 9+ za to, że dało mi wszystko to, czego po nim oczekiwałem.P.S. Pomysł enkiego z graniem cywilem uciekającym przed terrorystami jest genialny ;o

    21. Wpierw – Jeśli mam grać na PC to chcę grę PeCetową a nie konwersję z konsoli z dodatkową myszką.|Po Drugie – Jeśli mam być szczery to scenariusz jest jakiś dziwny… konflikt z Rosją a nigdzie nie ma broni atomowej (poza jednym fragmentem)|Po Trzecie – Multi. Jak to jest, że niezależnie co zrobię to i tak nie wiem jaki mam ping (poza tym, że jest spory)?|Po Czwarte – hmmm. Może zbyt uskryptowione, ale to raczej czepialstwo …

    22. Nie grałem -.-|Ale Redakcjo! Szybkiego powrotu do zdrowia wam życzę.

    23. dodać dedyki, połatać scenariusz bo rzeczywiście nie wiadomo dlaczego dzieje się to co się dzieje i to wszystko ;P

    24. Zgadzam się z Phnom – wszyscy psioczą, ale i tak grają i kochają… Nie wiem czemu się czepiliście tych skuterów/motorówek fakt faktem, że zabija się tam milion innych itp, ale nie jest źle i nie nudzi. Fabuła też nie trzyma się, ale jak się chwilę zastanowić to jest fajnie (pomijając kilka naprawdę kretyńskich zagrywek).

    25. Nie rozumiem po co była recenzja w CD-A i jej ocena skoro i tak każdy marudzi. Równie dobrze można by wprowadzać zmiany w każdej innej grze np: Mario – nie lubię skakać na żółwie wolałbym na ślimaki, albo GTA 4 czemu w tej grze w ogóle zabija się ludzi to takie denne. Staler następny przypadek czemu muszę grać w Czarnobylu? Przecież awarie elektrowni atomowych zdarzały się też w innych miejscach. Czemu w Dark Sector rzuca się dyskiem a nie australijskim bumerangiem? W dodatku niektórzy redaktorzy sami…

    26. 1. Fabuła – zgadzam się, jest dość absurdalna, ale czy to problem, skoro mimo to misje przechodzi się z wypiekami na twarzy? Akcja i różnorodność, zamiast dobrego political-fiction? To jest do przełknięcia. 2. Nie rozumiem narzekania na grafikę, poza faktycznie statycznym otoczeniem, lokacje, postacie i efekty są niezwykle przyjemne dla oka. Panowie z redakcji trochę się rozbestwili. 3. Generalnie usprawnienia genialnego – o tak! – multi z CoD4 są dobre, jedynie 16 graczy na planszy boli, ale i nie da się..

    27. Trzeba by w końcu na poważnie… W multi nie gram, niekonsekwencja w scenariuszu jak dla mnie jest tylko jedna (ta akcja z generałem) resztę jestem w stanie kupić. Mi rzuciło się w oczy coś innego i tylko to naprawdę mnie irytowało. Otóż rozgrywka jest momentami bardzo chaotyczna. Ok, ja lubię kiedy pociski mi świstają koło głowy ale w pierwszej misji w fawelach kilkanaście razy ginąłem od zabłąkanej kuli, nie wiedząc nawet skąd „strielają”… wkurzałem się straszne, potem było już tylko lepiej.

    28. twierdzili, iż ilość newsów związanych z Call of Duty psuje im nastrój a jednak dokładają jeszcze do pieca…

    29. Podobne wrażenie odniosłem w ogólnie pozytywnej misji na przedmieściach – czasem nie wiadomo gdzie i do kogo strzelać, tyle się dzieje! A może tek wygląda wojna…?

    30. (część 2) … nie zakochać w grupowej rozwałce. 4. Całkowicie nie zgadzam się z tym, że misje SpecialOps są za trudne. Wczoraj usiadłem do nich z kumplem i już mamy zaliczone gdzieś z 3/5 tych zadań (na poziomie weteran). Bawimy się przy tym świetnie i wcale nam nie przeszkadza, że o śmierć w nich nie trudno. Są to dobre wyzwania, oryginalne i złożone (osłanianie z helikoptera kumpla walczącego na dole – cudo!), warto podchodzić do nich wiele razy.

    31. Narzekacie na te skutery, samochody, a bez nich byłoby narzekanie, że grze brakuje filmowości, jasne momentami scenariusz jest nie spójny, ale to FPS, a nie RPG, a już przy narzekaniu na trudność specops padłem, w dwa wieczory wszystkie misje na veteran można spokojnie zrobić, a grając we dwóch w jeden wieczór, nie mówiąc o poziomie veteran, który jest najkrótszy i najprostszy ze wszystkich. Czyżby teraz modne było narzekanie, jak wcześniej wychwalanie?

    32. Co wy chcecie od skuterów ? Mi sie akcja z nimi podoba 😛 a co do zmian to|-Wychylanie|-Polepszony Scenariusz|-Wyłaczenie celownika w opcjach|-Polepszenie celności kompanów zwłaszcza Rangersów|-Troche lepsza optymalizacja w niektórych misjach (Drugie słońce)|-Dedykowane serwery (Tak strasznie mi na tym nie zależy)|-Dodanie do broni tych samych laserów co w call of duty 4 bo niewiadomo skont leci (chodzi mi o to małe czarne coś co jest zamontowane po lewej stronie na szynach ris w m4)

    33. I dodanie do Multi broni z call of duty 4 🙂

    34. (część 3) 5. Panowie redaktorzy, za narzekanie na pojazdy w CoD6, macie u mnie sporego minusa. W CD-Action nie raz czytałem o grach, w których dodanie środków lokomocji uznane było przez recenzenta za plus, gdy w istocie misjom z wykorzystaniem pojazdów brakowało polotu. Ekipa Infinity Ward zadbała by wiele się działo w całej kampanii. Krótkie misje na skuterach lub w łodzi są miłym przerywnikiem i nie odbiegają jakością od pozostałych. Bądźmy konsekwentni w ocenach. 😉 Pozdrawiam.

    35. racja grało się naprawde przyjemnie w singla a w multi jeszcze bardziej ale widać ilu z tych wszystkich graczy ma nawyk z Cs-a siedzi campi i czeka na okazje nie nawidze tego jestem jak by to powiedzieć wychowany na ET tam jest czybka akcja i tyle ale mimo wszystko multi mi się podoba w MW2

    36. Single w MW2 to nic ciekawego jak dla mnie. Porzuciłem od razu jak zobaczyłem multi. Jako, że w pierwszej części spędziłem na multi tylko 5 min u kumpla pochłonęło mnie bez reszty. Płaczę nad brakiem Dragunova i G36C.:( A Dragunova w singlu miałem. Jazda na skuterze była krótka i przyjemna, a szczególnie zjazd z dużej górki. Ciekawy moment do którego udało mi się w singlu dotrwać o ucieczka po dachach. Może kiedyś przejdę całą kampanię, ale na razie napalam jak głupi po sieci.

    37. Nie jestem niedzielniakiem ale do tej gry podszedłem z dystansem po prostu nastawiłem się na grę pełną akcji(dużo strzelania). W ogóle się nie zawiodłem świetnie mi się strzelało poczułem klimat(poczułem że biorę udział w jakimś konflikcie) nieważne w jakim ale czułem że jeśli nie będę szybki i bystry to zginę. Pod tym względem gra jest świetna a na fabułę i resztę w jej przypadku nie patrzyłem(oprócz lotniska – chodź kumpel podsumował to tak: stary to tylko kupa pikseli i parę liczb w kompie i nic poza tym

    38. Ale czytając opinie innych i patrząc z dystansu(już po przejściu gry) rzeczywiście fabuła kwalifikuję się do zmiany(grubaśnymi nićmi szyta).

    39. Revan17|”jasne momentami scenariusz jest nie spójny, ale to FPS, a nie RPG”Mylisz spójność z poziomem. Nikt nie wymaga fabuły jak w Tormencie, wiadomo, że nie ten gatunek. Jednak skoro już historia jest, nie ważne jak płytka, to spójna być musi.

    40. Jedyne z czym się nie zgadzam to opinia MacAbry na temat zmniejszenia poziomu trudności w special ops. Uważam się za całkiem przeciętnego gracza, a wraz z moim kumplem zaliczyliśmy już prawie wszystkie na 3 gwiazdki.

    41. Eee tam, special ops na weteranie przechodzą bez problemu. Co w tym trudnego?

    42. I moje narzekania:|Zbyt skonsolowali grę, brak wychylania, może ilość graczy tak nie przeszkadza.|Fabuła mogłaby być na początku lepiej wyjaśniona, bo jak nie grałeś w 4 nic nie zrozumiesz.|Brak dedyków, jednak przeszkadza.|To wszystko, ja więcej minusów nie widzę.

    43. Co do fabuły to nie obraziłbym się na Tom Clancy’s Modern Warfare 3 😀

    44. Demilisz – Nie zgadzam się z tobą. Nieważne że to FPS. Uważam że FPS’y powinny mieć fabułę. Oprócz gier typu Painkiller czy Serious Sam. Ponieważ oprócz tego że wczuwasz się w walkę robisz wszystko żeby przeżyć oraz przeć naprzód to jeszcze czujesz że to ma sens i prowadzi do jakiegoś celu. W końcu dzięki fabule gra nabiera klimatu co według mnie jest niezbędne w każdej grze. Tak wiem że sam napisałem wcześniej że nie zwróciłem uwagi na fabułę w przypadku MW2, ale i tak uważam że fabuła musi być.

    45. Według mnie dla relaksu to można przejść kampanie na najniższym poziomie trudności. Natomiast misje SpecialOps są nawet pozbawione najniższego poziomu i wyraźnie wskazują na to że trzeba się trochę wykazać aby je zaliczyć. Sam nie jestem jakimś nadludziem ale na veteranie zaliczyłem wszystkie misje z niektórym męcząc się bardziej lub mniej. Uważam że ten tryb to duża zaleta MW2.

    46. Kurde właśnie kupiłem MW2 i wydałem na niego 130 zł mam nadzieje że będę zadowolony z MP a jak nie to kupie MW i tam będę ciął i wyklinał IW że zmarnowali i zniszczyli markę CoD MW 😛

    47. Phnom się nie zna, oszukuje i w ogóle gra pod publiczkę ;P Fakt faktem, że gdyby nas zapytano, „co wam się podoba w MW2” każdy wysmażyłby dwa razy więcej tekstu. No, ale trzeba chłopaków z IW trzepnąć zdrowo obuchem, żeby nie spoczywali na laurach i robili jeszcze lepsze gry. Słyszycie IW? Wiem, że to czytacie!

    48. Jest dużo rzeczy które bym wywalił z MW2.|Ale chciał bym jedną najważniejszą rzecz dodać : Dedykowane serwery.|Zresztą piraci i tak już mają multi także wywalanie dedyków nie było strzałem nawet w 4. To było po prostu pudło:((((

    49. Przede wszystkim zmieniłbym częstotliwość newsów dotyczących tej gry. Boję się lodówkę otwierać…

    50. W lodówce, to można znaleźć napój MW2 w puszkach 😀 chyba w UK sprzedają.|Ja nie wiem jakoś przy pierwszym przejściu w ogóle niespójność mi się nie rzuciła w oczy, może przez eksykację, że gram w nowego CoDa 🙂 |Brak dedyków, mała liczba graczy nie przeszkadza, bo i tak gram na konsoli, a co do wychylania, to mogłoby być, ale jakoś nie kojarzę, żeby wcześniej było w jakimś CoDzie, albo zaćmienie, albo na serio nie było.

    Dodaj komentarz