Gry według CDA: Co bym zmienił w Modern Warfare 2

MacAbra:
1. Przede wszystkim – scenariusz. Kupy się nie trzyma, a w sumie sam kupa. Nie umywa się do poprzedniej części. Konkrety w AR w najbliższym numerze. (Tak, to taka mała kryptoreklama…)
2. Wywaliłbym te efektowne ale niewiele wnoszące etapy typu „wyścigi skuterów/łodzi” itd. Tylko rozprasza, a i tak większość „dzieje się sama”, zaś strzelanie na oślep mnie nie kręci.
3. Bryzgająca w ekran woda różana zamiast krwi też mi nie pasuje.
4. Skrypty są w porządku, ale – panowie – bez przesady, bez przesady.
5. Te misje dodatkowe (SpecialOps) są dla hardkorów chyba, z trudem zaliczam na 1 gwiazdkę, z bólem na dwie. Nie wywaliłbym ich ale może dopracował poziom trudności. To ma być w końcu relaks…
6. No i 30 zl z ceny bym wywalił
Qn’ik:
Nie chcę zdradzać za dużo z recenzji, która jest w aktualnym numerze CD-Action, a którą może jeszcze nie wszyscy przeczytali. W największym skrócie: multiplayer wymaga kilku poprawek (pomijając już dedykowane serwery, matchmaking mógłby choć dobrze działać), operacje specjalne poziomem trudności nie pasują do kampanii, kampania zaś… No i cóż, przydałby się Infinity Ward jakiś porządny scenarzysta, bo ten odwalił fuszerkę. M.in. w ogóle nie „czuję” tego, jak powstał cały konflikt, i czemu pewien generał zachował się tak, jak się zachował.
Hut:
O ile sytuacje, w których stawia gra są fantastyczne (hardkorowa wojna na amerykańskim przedmieście? strzelanina na moskiewskim lotnisku? uwalnianie zakładników na platformie wiertniczej? włam do portu atomowych łodzi podwodnych?), tak sposób sklejenia ich w całość (czyli tak zwany: scenariusz) woła o pomstę do nieba. Trudno nawet powiedzieć, że fabuła ma dziury – ona jest po prostu absurdalnie głupia. To jednak byłbym jeszcze w stanie przeboleć, gdyby zmieniły się inne rzeczy.
Przede wszystkim skrypty i to na dwa sposoby. Nieliniowość można by wprowadzić w wymiarze mikro i makro. Po pierwsze tworząc kilka różnych wariantów skryptów, odgrywających się w określonych miejscach misji, tak by przechodzenie tego samego poziomu kilka razy, zawsze zaskakiwało. Po drugie zaś dzieląc kampanię na mniejsze fragmenty, z których nie wszystkie można by było zobaczyć po jednokrotnym przejściu – np. jeśli w misji na lotnisku strzelasz do cywili fabuła przez jakiś czas dalej toczy się inaczej, niż wtedy, kiedy nie oddajesz ani jednego strzału.
enki:
Phnom
Chyba jest teraz trochę „w dobrym tonie” narzekać na Modern Warfare 2, wytykać mu błędy i krytykować – żeby pokazać, jak to się nie ulega modzie i ogólnoświatowej histerii. Więc i ja mógłbym ponarzekać na nowe Call of Duty, powymądrzać się, że fabularnie jest kretyńskie (bo jest), multiplayerowe rozwiązania nie działają idealnie (bo nie działają), a i grafika – choć efektowna – czasami zawodzi uproszczeniami. Ale przecież ani to, ani dziesiątki innych drobiazgów, które sprawiają, że nie jest to gra doskonała, nie przeszkadzały mi w świetnej zabawie, pełnej emocji i poczucia brania udziału w czymś wyjątkowym. Czego i tym, którzy jeszcze nie zagrali (są tacy?), życzę.
Dużo ważniejsze (i mądrzejsze) będą pewnie wasze propozycje na temat tego, co należałoby zmienić w Modern Warfare 2. Tu na dole jest taka opcja „Dodaj komentarz„…
Czytaj dalej
148 odpowiedzi do “Gry według CDA: Co bym zmienił w Modern Warfare 2”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ta gra ma tylko jeden, ale za to olbrzymi minus – brak serwerów dedykowanych. Reszta…hm…jest jaka jest – świetnie się gra, można przeboleć.Długo przed premierą wierzyłem, że IW wie co robi wprowadzając swój system (liczyłem, że zorganizują jakoś klanowe rozgrywki, zadbają żeby nie było problemów z tym ich systemem, może wprowadzą jakieś wspomaganie dla hosta, albo jakieś swoje serwery do których gracze by byli łączeni w razie czego, ale nie. Zawiodłem się i to grubo.
Zanosi się na to, że królem fppsów multi na pc pozostanie jednak CoD4 aka MW i to przynajmniej do czasu BC2. Notabene EA/DICE okrutnie wykorzystuje każde potknięcie PR IW. I słusznie – może to tylko marketing, ale wolę żeby ktoś zapewniał, że dba o pctowców i ich wersja będzie przystosowana i ulepszona niż mówił, że ma nas w nosie i jakoś sobie damy radę, a jak nie to trudno bo i tak najmniej zysków z tego rynku…
Nie wypowiadam się…nie grałem, nie zagram(„pałka się przegła” jak to Ferdek mówił…stop casualom) i to tyle…czekam na Battlefielda…
Ja bym zmienił jedno. |Przestałbym tworzyć grę pod to aby zadowolić konsolowców.|Jak już to powinna być wersja dla konsoli i wersja dla PC a nie ten pierniczony port.|Ewentualnie dodałbym lekkie elementy gore lub bardziej drastyczne tak jak robią to ludzie z Gearbox Software idealnie pokazując graczom, że II wojna światowa nie wyglądała jak otoczona czerwoną mgiełką efektowna wojenka filmowa w MW2.|Wiem… powinna starczyć scena na lotnisku. Po prostu jak kto woli.
moim zdaniem te poziomy trudności są na dobrym poziomie w spec ops. zdobyłem wszystkie gwiazdki w jakieś 1.5 tyg. nie wiem czemu redakcja tak to skrytykowała(może nie potrafią grać xD[bez obrazy oczywiście]). a co do mojej opinii te spolszczenie jest takie troche zrobione na odwal się. jak przelazłem kampanie po polsku (aby full zrozumieć 🙂 ) to użyłem 1 plusa steama: zmianę języka gry.
Ja mam 2 zastrzeżenia: ogromnym minusem jest brak wychylania się. Na łatwym poziomie nie przeszkadza, ale na weteranie boleśnie się to odczuwa.Drugi minus to zakończenie, aż się zdziwiłem, że koniec gry nastąpił. Nic miłego. Końcówka w poprzedniej części była o wiele lepsza.
Najbardziej w tej grze to brakuje leana. A nie wiem o cop chodzi z tą kretyńską fabułą, chyba nie widzieliście takowej.
Nie grałem MW2 i raczej już nie zagram. Więc nie mam prawa się wypowiadać na ten temat ale muszę powiedzieć że ta gra wogóle mnie nie interesuje, nie mam zielonego pojęcia dlaczego tak jest ale tak jest i nieprędko to się zmieni. Czekam na Battlefield Bad Company 2. Pozdro.
akurat koncowka była moim zdaniem dużo lepsza : P, a zmienilbym napewno mniej akcji takiego typu że zalewają cię przeciwnicy ze wszystkich stron, powinno być mniej ale z lepszym klimatem, powinni bardziej się skupić na głownych postasiach gry, za mało było tam soapa prica ghosta, no mogli by ją dłuższą zrobić, nawet nie dodawać misje ale wydłuzyć które są, bo niektóre strasznie szybko przemijają, a napreawdę budują ciekawe napiecie, do multi poza dedykami nei mam zastrzeżen raczej,
Z tą fabułą i jazdą na skuterach to przesadzacie…
Popieram (luq8912) tez myślę ze a Battlefield Bad Company 2. przebije moze nie w sprzedazy ale napewno gra bedzie lepsza
Z większością rzeczy bym się zgodził do zmienienia. Z fabuły nic nie wiadomo, chodzisz tylko przed siebie i strzelasz. Grafika akurat jest bardzo dobra, nie ma się czego doczepiać. A multi lepiej przemilczeć… totalna porażka i główny powód dlaczego tej gry nie kupiłem.|Teraz czekam na Bad Company 2.
ja bym wywalil 2 rzeczy:|IW NET!!!!|STEAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!|Dziękuję.
Przede wszystkim – wywalic IWNet bo to jedna wielka kupa. Dodac serwery dedykowane i pozwolic graczom wyrzucac innych, tych ktorzy graja w sposob jakiego my sobie (na wlasnym serwie) nie zyczymy. Zmienilbym tez kampanie – fabula jest glupia i nadeta jak malo co, co do tej pory ujrzalo swiatlo dzienne (choc nie watpie, ze amerykanie jeszcze nam zaserwuja cos bardzioj 'podnioslego’…). No i nie podoba mi sie, ze wrogowie respawnuja sie w ilosciach niesamowitych, w miescach, gdzie ich byc w ogole nie powinno.
Milo byloby gdyby wrogowie byli takze nieco madrzejsi i potrafili cos wiecej niz zapamietale walic w gracza (bo na nic innego AI nie starcza). No i dziwnie sie czuje kiedy widze, ze komputerowi przeciwnicy maja jakies WH itp. Szkoda takze, ze gra polega jedynie na parciu do przodu – w niektorych miejscach az sie prosi zeby dodac mozliwosc oflankowania, co wcale nie znaczy tworzenia olbrzymich map, bo na skale sredniej mapy w MW2 da sie zrobic cos wymagajacego podejscie taktycznego (lub choc pozwalajacego
… taktycznie rozwiazac jakis problem, bo zdaje sobie sprawe, ze wiekszosc fanow gry, jakby tylko uslyszala o koniecznosci zajscia wroga od tylu (choc tylko raz w cales kampanii) to by sie pogubila na mapie…
ja to – WYWALIĆ IW NET – WYWALIĆ STEAMA – WYWALIĆ Bobby Koticka – DAĆ DEDYKI i w sumie to tyle. I tak to klon cod 4 co się dużo szybciej znudzi.
Co bym zmienil? Zdecydowanie za krotka.http:www.youtube.com/watch?v=THU2H5_nadQ
1. WIĘCEJ GRACZY W MULTI!!!|2. WIĘCEJ MAP Z KLIMATEM (WIĘKSZOŚĆ WG MNIE JEST ZBYT STERYLNA)!!!|3. DAĆ DEDYKI A NIE SILIĆ SIĘ NA LOSOWY SYSTEM DOBORU, KTÓRY KIEPSKO DZIAŁA!!!|4. USUNĄĆ TE GŁUPIE KOMUNIKATY „DALEKI STRZAŁ”, „HEADSHOT” ITD!|5. DAĆ SENSOWNE ATUTY I ZMNIEJSZYĆ LICZBĘ CZASAMI WRĘCZ DURNOWATYCH ULEPSZEŃ BRONI (NA KIJ DWA KOLIMATORY?!)!!!|6. PRZYWRÓCIĆ WYCHYLANIE SIĘ ZZA WINKLA!!!|7. USENSOWNIĆ FABUŁĘ I NIE ROZBIJAĆ TAK BARDZO!!!|8. WIĘCEJ SWOBODY I NIELINIOWOŚCI ZWŁASZCZA W OPERACJACH SPECJALNYCH!
10. Zmienić obraz grdy jest się rannym – ten wygląda OBRZYDLIWIE!!!
Ja bym wywalił czynnik ludzki, czyli całe to zamieszanie w okół gry 😛
Mi wystarczyło by żeby była mniej liniowa, no i fabuła bardziej sensowna by się przydała, a tak można grać
ja bym zmienił zakończenie bo jedyne co mi się w nim nie podobało to smierc ghosta
Mnie by wystarczyły same dedyki… no i może jakieś darmowe DLC łatający dziury w fabule.
Ja nawet nie grałem (choć zamierzam), ale i tak wiem, że należy bardziej rozsądnie podejść do sprawy serwerów w multi. Chyba nikomu nie przeszkadzałyby jednoczesne „dedyki” i matchmaking? No i „bloodsplatter” też mi się średnio podoba. Za jasny jak na krew 😛
Nie wiem bo nie grałem i nie zamierzam(przynajmniej narazie)wolę ”Czwórkę”(też nie grałem):) .
Eee tam narzekacie. Jeszcze co do spolszczenia multi się zgodze.Szczególnie przy niektórych odznak i wyzwań to się nie popisali. A SpecialOps są na dobrym poziomie trudności, jedyna rzecz która została na poziomie HARDCORE. Poprostu porządne wyzwania.
patrzcie.. tak wiele byscie poprawili ale 9 dostala 😉
Nie zgadzam się z połową zmian podanych przez niektórych recenzentów. Skrypty są zaje****, misje z łodzią i skuterami pompowały mi adrenalinę na maxa. jak dla mnie w tej grze nie trzeba nic zmienić. A scenariusz i tak się nie liczy xD
Zmienić realia! Domagam się COD : Ancient Warfare!
według mnie trzeba zmienić tylko jedno: tryb kampanii,powinien być przynajmniej dwa razy dłuższy,a nie taki który zajmuje 5h gry.
Szanowni panowie redaktorzy, nie znacie się 🙂 To właśnie poziom trudności misji Special OPS jest tym, co przyciąga najbardziej. 1,5godzinne próby przejścia jednej misji z kumplem na weteranie to niezapomniane przeżycia. A jakie emocje 🙂 Np. misja „Bierz i uciekaj” jak jest się przy tej dużej polanie i nagle muzyka cichnie, co zwiastuje pojawienie się 2 kolosów w tym miejscu. Słychać było odgłosy robienia w gacie z mikrofonu z obydwu stron i panika w głosach (wierzcie mi, za 10 razem będąc uśmierconym…
…w tym samym miejscu można dostać odruchu nagłego rozwarcia zwieraczy). A jaka satysfakcja, jak się już uda. Według mnie Special OPS to jest największy atut tej gry. Mi się w nie grało o wiele lepiej niż w multiplayer. Tylko trzeba mieć z kim grać :] Bo z jakimś pierwszym lepszym cieniasem ze steama nie przejdziesz najprostszej misji. To by było na tyle i szczerze polecam 3/4 godzinne sesyjki special OPS każdemu, kto chce się zabawić, Wymagania: Dobry kumpel z mikrofonem, trudność – weteran i cierpliwość
Niech poprostu w Modern Warfare 3 wezmą lepszego scenarzyste i niech nie olewają PeCetowców – wtedy będzie lepiej!|PS: To Gregorius jest chory na świńską grype?! Kto jeszcze z redakcji zachorował na to paskudstwo? :/
5h na kodach 🙂 skoro producent mowi 6h ;p ja mowie hard i 9h 😉 hardcore!… a co do zmian TO JEŚLI DODADZĄ DEDYKI to nikt nie zostanie na MATCHMAKINGach które doprowadzaja człowiek do szału ! pzdr all… bf2myHope
Ja bym zlikwidować albo przynajmniej zmniejszył ta krew na ekranie 😛 co po dostaniu widać 🙁 i przydało by się więcej broni bo z każdego rodzaju. Bo nic się nie zmieniło od ostatniego cod-a tylko ze wygląd i rodzaje a ilość ta sama bo w multi i tak na 70+ poziomów, to za mało 😛
-scenariusz rzeczywiscie mógłby byc lepszy|-nihil novi, czyli szkoda, ze nie ma dedykow|-dlugosc gry jest zalosna, chociaz z drugiej strony lepiej 5h dobre, niz 30h kiczu|-przydzielanie graczy do druzyn. dochodzi do takich absurdow, ze levele 60-70 sa w jednej druzynie, a 20-40 w drugiej i jak tu cos wygrac?|-polonizacja jest tragiczna. jest jakis sposob, zeby zmienic sobie wersje na ang?
A ja jeszcze nie miałem okazji zagrać. ZPrzez ta cala burze przed premiera ( na dluuugo przed nie )jakos mi sie nie spieszy. Moze jak stanieje troszke to kupie. Bo teraz to troche gleitu szkoda. „Jedynkę” mam i co jakis czasu sobie przelaze hehe oby z ta bylo tak samo
@soulbitter – 30h kiczu? Cale MW2 to 5h kiczu.:P Chciles chyba powiedziec ’30h nudy’. Tak kiczowatej kampanii (w niezamierzony sposob) jak w MW2 jeszcze chyba nigdy nie widzialem. Gra jest rownie (lub bardziej) nadeta jak te wszystkie amerykanskie filmy. Bleeee…
Dzielni amerykanscy rycerze broniacy naszej planety przed zlymi ludzmi ze wschodu… Jeszcze te skrypty – zgoda, niektore sa efektowne, ale pojawiaja sie sytuacje tak zalosne, ze az zeby zgrzytaja. Ja chce rozgrywki, a nie jakiegos przekazania 'wartosci’ przy ogladaniu ktorych tylko amerykanie sa w stanie sie cieszyc.
No fakt fabuła się klei jak hmm… jak superglue z Biedronki do byle jakiej powierzchni, ale z tym, że jazda na skuterach jest mało emocjonująca się nie zgodzę, bo mi dało to niezły zastrzyk adrenaliny 🙂 Co do mułti, fakt jest ukonsolowione, ale ten matchmaking spisuje się lepiej niż myślałem, ale i tak brakuje dedyków :/ No i ta polonizacja – gdy zobaczyłem jak gościu z tytułem „BUM! Strzał w głowę” to prawie z krzesła spadłem.
@alfneo18 – nikt nie mowi, ze jazda na skuterach nie jest emocjonujaca tylko wydaje sie dosc absurdalana i chcialoby sie w to grac zamiast ogladac. Na skuterach wlasciwie wszystko dzieje sie samo a ty tylko sie gapisz na to co sie wyprawia wokol ciebie. Samo strzelanie tez jest podczas jazdy chaotyczne i ciezko jest cokolwiek zrobic. Nie wyobrazam sobie tego fragmentu na konsolach. Zreszta wlasnie dla tego jest on tak zorganizowany – na konsolach gracze by nie nadazali wiec trzeba bylo zrobic akcje dziejaca
sie 'samoczynnie’. I wlasnie dlatego na PC (bo to zwykla konwersja bez zadnego – nie liczac myszki – przystosowania) ta sekwencja jest jeszcze glupsza.
ogólnie grając w tą grę, to połowa graczy, to zawsze polacy ;)hmmm, w multiplayerze poprawił bym tryb z dwoma bombami. Ogólnie założenie dobre, ale przy dogrywce nie daje równych szans teamom…..matchmaking, to jest katastrofa….. co prawda znajduje mecze, ale wiecie o co chodzi ;/ fabuła? hmmm, w sumie nawet na jakąś specjalną się nie nastawiałem, więc mogę to przeboleć. Jak chcę fabułę, to zagram w gothica, albo innego morrowinda|heh, a polonizacja? Single ok, ale multi? nazwy? lepiej nie….;/
Spec Opsy są stosunkowo łatwe, wszystkie misje ,poza dwoma ostatnimi zrobiłem na veteranie w dodatku solo, znowu poza dwoma misjami do których wymagany jest drugi gracz.
Zgodzę się z neks97. Ja mam już wszystkie na weteranie ukończone. Co prawda grałem z kumplem, ale tak jest fajniej
JA bym DODAŁ DEDYKI
A dla mnie ta gra jest świetna! Tylko CoD i Borderlands mnie tak od WoWa odciągnęło 😛
Tak czy inaczej dla mnie (DLA MNIE!!!) zaden CoD (a moze kiedys) nie dorowna CoD 2…
Jak dla mnie CODMW2 jest fajny, ale nie da się ukryć jednego. Panowie z IW poszli na łatwiznę i zamiast ulepszyć silnik WaW to zrobili nowe misje na silniku MW1. Smutne ale prawdziwe. Popatrzcie chociażby na coś takiego jak oświetlenie w jednej i drugiej grze. MW2 nie ma podejścia do WaW. A gdzie body dismemberment?? Na WaW zwłoki przeciwników rozrywały się od wybuchów czy uderzeń pociskami o dużym kalibrze. A MW2? To samo co COD4MW. Pocisk uderze w ciało, farba i koniec. |Nawet opcje są jak w COD4:/