Konami ujawnia swój raport finansowy. Brak Metal Gear Solid odczuwalny

Konami ujawnia swój raport finansowy. Brak Metal Gear Solid odczuwalny
Po opublikowaniu przez Activision swego raportu finansowego, przyszedł czas na Konami, które podzieliło się wynikami za pierwszy kwartał 2010 roku fiskalnego (okres od kwietnia do końca czerwca). Rezultaty są o wiele gorsze niż rok temu.

Do kasy firmy trafiło bowiem zaledwie 56 miliardów jenów (w analogicznym okresie roku ubiegłego kwota ta wynosiła 70,8 miliarda jenów). Co więcej, podobnie ma się sprawa z zyskami, które są o wiele niższe niż w okresie od kwietnia do czerwca 2008. Obecnie koncern zarobił „zaledwie” miliard jenów, podczas gdy w ubiegłym roku Konami mogło cieszyć się 11 miliardami jenów. Duży wpływ na taki stan rzeczy ma zapewne brak jakiejkolwiek gry z Solid Snake’iem w roli głównej w 2009 roku. Rok temu sprzedaż napędzał czwarty Metal Gear Solid.

Zresztą, brak dzieła Kojimy w tegorocznym planie wydawniczym firmy widać także jeśli chodzi o sprzedaż gier. W pierwszym kwartale 2010 roku fiskalnego Konami zdołało sprzedać w sumie 2,96 miliona egzemplarzy (rok temu – 6,94). Największy w tym udział miała Japonia i Europa, gdzie klienci kupili odpowiednio 1,20 i 1,16 milionów kopii. Natomiast w zeszłym roku dominowały Stany Zjednoczone (2,59 milionów) i Stary Kontynent (2,30 milionów).

Poza tym, w minionym okresie sprzedaż gier rozłożyła się mniej więcej po równo na wszystkie platformy – najwięcej produkcji kupili właściciele Wii (28 procent) i PSP (20 procent). Natomiast w analogicznym okresie roku ubiegłego ponad połowę rynku zgarnęła PlayStation 3 (57 procent) wraz z Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots.

Na koniec swego raportu Konami ujawniło swój plan wydawniczy na resztę roku. Oto, jak się on prezentuje:

  • Pro Evolution Soccer 2010 – PC, X360, PS3, PS2, PSP (jesień 2009)
  • DanceDanceRevolution – X360, PS3, PS2, Wii (jesień 2009)
  • Karaoke Revolution – X360, PS3, Wii (jesień 2009)
  • Silent Hill: Shattered Memories – PS2, PSP, Wii (jesień 2009)
  • Pop’n music – Wii (jesień 2009)
  • Ultimate Party Challenge – Wii (jesień 2009)
  • Tornado Outbreak – X360, PS3, Wii (jesień 2009)
  • LOVEPLUS – NDS (wrzesień 2009)
  • SAW – PC, X360, PS3 (2010 rok fiskalny)
  • Castlevania: Lords of Shadow – X360, PS3 (2010)
  • Metal Gear Solid: Peace Walker – PSP (2010)
  • Metal Gear Solid: Rising – PC, X360, PS3 (brak daty premiery)
  • InfinityRings – automaty (lato 2009)

  • 5 odpowiedzi do “Konami ujawnia swój raport finansowy. Brak Metal Gear Solid odczuwalny”

    1. Nie powinny być to wyniki za rok 2009, a nie 2010…

    2. fakt pewnie błąd w druku

    3. Co jest o tyle dziwne że MGS4 został przyjęty dość… dziwnie. Marka napędzała sprzedaż, ale nawet fani są podzieleni jeśli chodzi o opinię o Guns Of The Patriots.

    4. Mała uwaga – błędu nie ma. Lata fiskalne są trochę inaczej liczone. Każdy zaczyna się w kwietniu, a kończy w marcu następnego roku. Tak więc 2010 rok fiskalny trwa od kwietnia 2009 do marca 2010. Mam nadzieję, że wyjaśniłem. 🙂 ||Pozdrawiam.

    5. Też nieprawda w większości krajów firma sama może ustalić sobie kiedy zaczyna rok fiskalny(musi tylko mieć tą samą długość co rok kalendarzowy). Może być to 13 kwietnia, 20 czerwca czy 5 września.

    Dodaj komentarz