Koniec gier w pudełkach? Niekoniecznie…
Firma analityczna Ipsos MediaCT przeprowadziła badania, w których wzięło tysiąc osób. Zapytano w nich respondentów, o ich stosunek do gier, filmów, muzyki oraz gazet wydawanych na fizycznym nośniku i ich cyfrowych odpowiedników.§
Aż 64 procent ankietowanych stwierdziło, że w przypadku gier woli wersję na płycie. Podobny wynik uzyskała prasa – 63 procent osób woli ich drukowane edycje.
Inaczej sprawa przedstawia się w przypadku filmów i muzyki. O ile jeszcze 51 procent kinomaniaków preferuje pudełkowe wersje filmów, to już tylko 41 procent respondentów deklaruje wyższość płyt CD nad cyfrowymi wersjami piosenek.
„Gry wydawane na płytach mają długą historię i trudno to zmienić w umysłach klientów – zwłaszcza, kiedy gracze tworzą sobie fizyczną kolekcje [posiadanych gier]” – wyjaśnia dyrektor firmy Ipsos MediaCT, Ian Bramley.
§
Czytaj dalej
-
„Czołgi” przejęły Gamescom 2025, czyli relacja z Wargaming Day w Kolonii
-
1Szef Diablo odchodzi. W końcu! I to mimo że Diablo 4… było dobrą grą. W swoim gatunku
-
8Poświęciłem 2 lata i 2000 godzin, aby wygrać Ligę Mistrzów Stalą Brzeg
-
3Czy to mniejsze Kroniki Myrtany? Przybliżamy modyfikację do Gothica – Złote Wrota 2: Serce Bogini

@96Beryl: Gry pod Steama też mam w pudełkach na półce. Poza tym, płyta, drukowana instrukcja, różne dodatki – tego nie ma w grze kupionej na Steamie albo w EA Store.