Nagrody IGF rozdane – najlepsza niezależna gra to Monaco, (prawie) Hitman w co-opie [WIDEO]

Nagrody IGF rozdane – najlepsza niezależna gra to Monaco, (prawie) Hitman w co-opie [WIDEO]
Dwunasta edycja uroczystości Independent Games Festival już za nami - przyznano nagrody najlepszym niezależnym tytułom 2010 roku (oceniane są... gry w produkcji). Największym zwycięczą imprezy okazał się kryminalny thriller, Monaco.

Nagrody IGF przyznane zostały na podstawie surowej oceny ponad 170 weteranów branży, niezależnych developerów i reporterów przyjaznych scenie indie. Wielkim zwycięzcą – czyli zdobywcą najważniejszego Wyróżnienia Seumas’a McNally (od nazwiska znanego niezależnego twórcy gier, który zmarł na białaczkę po zdobyciu nagrody w 2000 roku) i przy okazji nagrody za  Doskonałość w Designie – jest skradanka z trybem co-op dla 4 graczy (choć oczywiście można grać i samemu) z retro widokiem top-down, którą twórcy sami określają jako skrzyżowanie GauntletHitmanem.

Główne zadanie w Monaco polega na „pożyczaniu” tego, co nie twoje i unikaniu strażników. Największą zaletą gry niezależnego studiaPocketwatch Games ma być tryb kooperacji. Gracze będą mogli wybrać jedną z czterech różniących się umiejętnościami klas (Locksmith, Hacker, ProwlerCleaner), by wspólnie z kumplami wykonać powierzone zdanie. A sama gra prezentuje się tak:

Zdobywcą dwóch nagród (w kategoriach Doskonałość w Sztuce WizualnejDoskonałość Techniczna) jest też platformówka Limbo studiaPlayDead, której monochromatyczny teaser możecie podziwiać poniżej:

Warto również obejrzeć krótki filmik prezentujący Tuning, zdobywcę nagrody IGF Nuevo przyznawanej grom abstrakcyjnym i powstającym w niekonwencjonalny sposób. Jest to intrygująca platformówka, dla której można chyba pokusić się o stworzenie nowej kategorii gatunkowej o nazwie „wizualne puzzle”:

Closure, zwycięzca w kategorii Doskonałość w Audio, to kolejna, trzecia już platformówka z elementami rozwiązywania zagadek. Wszystko, co ukryte jest w ciemności, należy tutaj do pustki – gracz nosi przy sobie kule światła w celu tejże pustki-nicości oświetlenia i stworzenia „świata”:

Spider: The Secret Of Bryce Manor, zwycięzcy w kategorii Platform Mobilnych, z pewnością nie polecamy osobom cierpiącym na arachnofobię. W grze wcielamy się w pająka właśnie, a naszym zadaniem jest „rysowanie” pajęczyn i łapanie w nie, rzecz jasna, różnego robactwa:

Nagroda publiczności przypadła z kolei grze Heroes of Newerth, RPG akcji mocno wzorowanym na Defense of the Ancients, modzie doWarcrafta 3:

Nagrodę D2D za Wizję zgarnął natomiast Max & The Magic Marker, zabawna gra na Wii, w której gracz może rysować magicznym Markerem obiekty wykorzystywane przez głównego bohatera, Maxa:

Pełna lista kategorii konkursowych i zwycięzców prezentuje się następująco:

Główna Nagroda Seumas’a McNally

  • Monaco, Pocketwatch Games

Nagroda IGF Nuovo

  • Tuning, Cactus

Doskonałość w Sztuce Wizualnej

  • Limbo, PlayDead

Doskonałość w Audio

  • Closure, Closure Team

Doskonałość Techniczna

  • Limbo, PlayDead

Doskonałość w Designie

  • Monaco, Pocketwatch Games

Nagroda w konkursie studenckim

  • Continuity, Ragtime Games

Najlepsza Gra IGF na Platformy Mobilne

  • Spider: The Secret Of Bryce Manor, Tiger Style

Nagroda Publiczności

  • Heroes Of Newerth, S2 Games

Nagroda D2D za Wizję

  • Max & The Magic Marker, Press Play

5 odpowiedzi do “Nagrody IGF rozdane – najlepsza niezależna gra to Monaco, (prawie) Hitman w co-opie [WIDEO]”

  1. Mi się najbardziej spodobała gra Limbo studia PlayDead.Ciekawa gierka.

  2. Heroes of Newerth jest najlepsza ze wszystkich

  3. Na Limbo czekam od samego początku, w lato wyjdzie. 🙂 Nareszcie…

  4. Closure pojawiło się jakiś czas temu na newgrounds.com jakby ktoś chciał zagrać ;)P.S. Czy ktoś wie co to za muzyka w trailerze Monaco (chodzi mi o tytuł)?

  5. ok już sam znalazłem – Camille Saint-Saëns – Danse Macabre

Dodaj komentarz