Najlepsze gry 2010 – Najlepsza oprawa audio

Alan Wake (więcej informacji)
Fantastyczne dialogi, których jakość znacznie poprawiała odbiór scen z dialogami, opatrzonych dość drewnianymi animacjami, niezwykle klimatyczna muzyka i szereg odgłosów tła, tworzących atmosferę mrocznego, zamieszkałego przez złe siły lasu. Warto grać w słuchawkach i po ciemku, by w całości wsiąknąć w świat Bright Falls.
Battlefield: Bad Company 2 (więcej informacji)
Tu wystarczyłby za komentarz właściwie tylko jeden dźwięk – słyszany z bliska dźwięk eksplozji. to, jak Battlefield: Bad Company 2 udźwiękawia pole bitwy, to poziom mistrzowski, wciąż niedostępny dla konkurencyjnego Call of Duty: Black Ops. Do tego dochodzi bardzo dobra muzyka i… mamy kandydata do audio 2010.
BioShock 2 (więcej informacji)
Rapture od pierwszej części gry brzmiało znakomicie i nie inaczej jest w BioShocku 2. Jeśli komuś – w czasach po intrach do pierwszych Falloutów – udało się oddać audio świata znajdującego się na krawędzi zagłady, to zrobili to właśnie twórcy BioShocka.
Mass Effect 2 (więcej informacji)
Spektakularna obsada aktorska (także w wersji PL, choć tu oczywiście nagrana nieco gorzej, niż w oryginale) i epicka ścieżka dźwiękowa, to dwa elementy, do których studio BioWare zdążyło nas już przyzwyczaić. Nic więc dziwnego, że stały się jednym z powodów, dla których Mass Effect 2 to tak silny kandydat do tytułu gry roku.
Red Dead Redemption (więcej informacji)
Obszerna ścieżka dźwiękowa skomponowana na potrzeby gry i reagująca dynamicznie na wydarzenia na ekranie, piosenki napisane do gry (a dokładniej: do jej konkretnych momentów), mocny głos Johna Marstona – to zadecydowało o nominacji.
—
Komentarze poniżej, a głosujemy TUTAJ.
Czytaj dalej
180 odpowiedzi do “Najlepsze gry 2010 – Najlepsza oprawa audio”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Z tych tutaj to Alan Wake ma wypada najlepiej. Pozwolę sobie jednak wrzucić linka do dwóch innych utworów z OST Mass Effect 2: http:www.youtube.com/watch?v=UBLOvSb56Vc oraz http:www.youtube.com/watch?v=ZCk4RiKH9H0
Bad Company 2, ta jakość dźwięków mnie zdecydowanie powalila 😛
@Hut|pisząc klasyczny miałem na myśli to, że nagrywany był za pomocą klasycznych instrumentów, brzmi jak w klasycznych westernach, a Rockstar zatrudniło nawet Tommy’ego Morgana, legendę harmonijki ustnej i jednego z twórców soundtracków do klasycznych westernowych filmów
Red Dead Redemption
Brakuje mi AC 🙂
Battlefield: Bad Company 2 – Vietnam
Zdecydowanie Bioshock 2
Oczywiście że Mass Effect 2… Chociaż oprawa dzwiękowa świetnie brzmiała w BC2, ale moj głos zdecydowanie na dzieło BioWare 🙂
RDR, moment, kiedy jechałem do Meksyku przy muzyce Jose był piękny.
mi się podobały te proste brzmienia z BC2 🙂 sam nie wiem czemu, zapadają w mózg
Gdzie jest Mafia II, któraposiadała rewelacyjny soudtrack? Dla mnie to ona jest zwycięzcą, ale jak jej nie ma to głosuję na Bioshocka 2, szczególnie za te pięknie zawodzące skrzypce.
A mi brakuje i to bardzo w tej liście Starcraft’a 2. Czy Wy w nią nie graliście czy jak ;P ? Muzyka jest tam świetna. Może nie jak się gra Zerg’ami, chociaż pasuje do tej frakcji i jedna albo dwie ścieżki są fajne. U Protoss’ow nie pamiętam, ale nie ma u nich chyba za wiele muzyki, nie wiem bo nie gram nimi. Ale u Terran muzyka była pierwszorzędna. No i jeszcze ta muzyczka w knajpce podczas kampanii i słynne „Sweet Home Alabama” … Co do BF: BC2 – to są efekty dźwiękowe, a nie muzyka.
Mass Effect 2
BioShock 2
Powinna zostać stworzona jeszcze inna kategoria – efekty dźwiękowe. No bo jak można porównywać dźwięk wybuchającego granata od jakiejś piosenki, powiedzmy sobie – dla przykładu – z Bioshock 2. No proszę… Głos oddałem na Alan’a Wake’a. Bardzo mi się spodobało to co przed chwilą usłyszałem. W Mass Effect’a 2 jeszcze nie grałem, a to co było na trailerze trudno nazwać ukazaniem wspaniałości ścieżki dźwiękowej, dlatego też mój głos oddałem na Alan’a a nie na co innego 😉 .
RDR
Bolączką RDR jest to że nie została wydana na PC i wiele osób po prostu w nią nie grało, dlatego większość najważniejszych nagród zgarnie ME2
Mafia II znowu pominięta. Tam jest tyle utworów że w głowie się nie mieści. I tak jak pisze pavlo94 to powinna zostać inna kategoria bo to jakaś pomyłka z tym głosowaniem.
Nie ma Mafii 2 , a jakoś mnie ta piosenka z RDR nie przekonała to mój głos znowu przypada ME2 .
Red Dead Redemption 😛
@Otton a no Mafia II faktycznie powinna być tu zwycięzcą. Pojęcia nie mam dlaczego nie ma jej nawet w piątce. Muzyka w radiu, a także ta podczas misji, niesamowicie buduje napięcie. Na to pytanie powinien odpowiedzieć chyba któryś z redaktorów albo ten kto wybrał akurat te tytuły.
Battlefield 🙂 Ale tylko na słuchawkach 😀
Ja mam pytanie. Na jakiej podstawie robione są te nominacje? Losujecie która gra ma być czy wy wybieracie sobie TOP5 bo jest parę tytułów na krzyż jak by tylko te wyszyły w 2010 roku
Redakcja ma nauczkę na przyszłość. W następnym roku będzie po 100 tytułów w jednej kategorii i każdy będzie szczęśliwy. Tak się spinacie jakby wyniki głosowania miały jakiekolwiek znaczenie. 😛
lubro – i ja bym tak chciał żeby było po 100 tytułów i każdy sobie może wybrać co mu się najbardziej spodobało i każdy by był szczęśliwy bo by nie zapomniano że inne gry tez wychodzą oprócz RDR, Halo, Black Ops, Bad Company 2 itd
Red Dead Redemption
Jeśli chodzi o dialogi najlepsza jest Mafia 2, a pod względem całości rządzi CoD: Black Ops. Dałbym Battlefielda 2; Bad Company, ale nie dam ze względu na irytujące dialogi (czarek).
Ja się ku*wa pytam – Gdzie Starcraft II? Soundtrack w tej grze był (dosłownie) nieziemski. A pamiętam, że w recenzji w cda, jeden z redaktorów się nim zachwycał.
Ale jak mus to mus – Battlefield Bad Company 2
Mass Effect 2.
Poza tym tak piszecie o tej Mafii. Jeśli uważacie, że dialogi i gra aktorów nie miała sobie równych w tym roku to graliście w tym roku w bardzo niewiele tytułów. Dźwięki wydawane przez broń, auta nie wychodzą poza średnią. A ludzie odpowiedzialni za soundtrack nie zadali sobie trudu, żeby zdobyć licencję na umieszczenie kawałków Franka Sinatry, jednego z najważniejszych ludzi muzyki w historii i zdecydowanie największej gwiazdy przełomu lat 40 i 50.
Brakuje mi God of War III
nail’d. żadna inna gra nie zmotywowała mnie do podkręcenia głośników
Battlefield: Bad Company 2
BFBC2
A gdzie Settlers 7? Tam muzyka jest wyśmienita!
Ja już tak mam i muszę oddać głos na ME 2 🙂
Mass Effect 2 ma najwięcej głosów? Coś mi się wydaje, że większość jedzie zwyczajnie po nazwie gry :/ Mój głos zdobywa Bioshock 2, za wspaniałą ścieżkę dźwiękową idealnie dopełniającą pobyt w Rapture.
@lubro NIestety akurat tu pudłujesz fatalnie bo dialogi i gra aktorów faktycznie w Mafii nie miały sobie równych. Zresztą tu aktorzy nagrywali kwestie w jednym pomieszczeniu tak aby było naturalnie. I było, to samo treść dialogów.Piszesz o Sinatrze. Zapewne tu zadecydowały kwestie licencyjne i prawne oraz kasa. Poza tym ponad 140 piosenek z epoki i geniala symfoniczna. Powiedz mi więc jakie dzwieki powinien twoim zdaniem wydawac np. Thunderbird albo Thompson skoro te są przeciętne.
Mateusz1380, ty się ogarnij. Po prostu im się to podoba. Każdy ma inny gust.
Czemu nie ma Mafii II?!
Mass Effect 2. Ale tylko dlatego, że wśród kandydatur nie było Mafii 2.
@czapel007 – chylę czoła za to, że potrafiłeś znaleźć niuanse, które według ciebie czynią grę aktorów w drugiej Mafii najlepszą w tym roku. Moje ucho nie było w stanie wyłapać tych niewątpliwych walorów. Ogólnie jest tak jak napisałem na początku. Ta kategoria jest najbardziej subiektywna. Każdy ma inny gust i jeśli rozmija się on z obiegową opinią to jest to całkowicie normalne.
Moim zdaniem powinna być dodatkowa kategoria „Najlepsza muzyka w grze”, a nie mieszać efektów dźwiękowych i muzyki w jednej kategorii. Jeśli chodzi o efekty dźwiękowe to zdecydowanie BC2, jeśli chodzi o muzykę to Starcraft, Assassin’s Creed i Mass Effect miały w tym roku świetną muzykę. Z braku 2 pierwszych tytułów jestem zmuszony zagłosować na oprawę Jacka Wall’a.
MAFIA 2 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wahałem się między Mass effect 2 ,a BC2. Ostatecznie wybrałem tą pierwszą (wyjasnienie napisałem na pierwszych stronach). Dla mnie w BC „kozackie” były te teksty w polskim dubbingu np. „z pacyfistą” , „predatorem”. Fajna też była muzyka podczas ładowania na mapie „Port Valdez”.
@lubro czy nie uważasz więc że przynajmniej w tej kategori powinien być wiekszy wybór niż w pozostałych? Zresztą powinny zostać nominowane gry które otrzymały w danym aspekcie ocenę większą lub równą 8. I pewnie wszyscy byliby zadowoleni. A tak głosuj, ale na to co się redakcji podoba |A to że w Mafii 2 słychać naturalność to zasługa tego że aktorzy nagrywający dany dialog przebywali w tym samym pomieszczeniu a nie oddzielnie jak przy produkcji innych gier. Stąd też brak jakichkolwiek źle dobranych reakcji.
…that’s how you reshape destiny. Alan Wake rzecz jasna. Sorry Shepard, ale w Alanie były równie świetne kawałki orkiestralne, ale poza tym jeszcze zatrzęsienie świetnych numerów na licencji. „In Dreams” Orbisona, „Space Oddity” Bowiego, „The Darkest Star” Depeszów, trzy numery Poets of the Fall, „Young Men Dead” The Black Angels, „No, I Don’t Remember” Anny Ternheim, „Haunted” Poe… a co tam, braknie mi miejsca. Alan jeśli idzie o oprawę muzyczną dystansuje IMO resztę.
@czapel007 – Tutaj w zupełności się zgadzam. Wybór w każdej kategorii powinien być większy. Podobało mi się to co zrobił jeden z zachodnich portali. Tydzień przed właściwym głosowaniem został założony temat, w którym użytkownicy mogli dawać swoje propozycje. Potem z 10 najczęściej wybieranych robiona była ankieta z ostatecznym głosowaniem. Ja wielkiej uwagi do wyników nie przykładam, bo już widzę śmieszne wybory w niektórych kategoriach (Hot pursuit z dwukrotnie większą przewagą nad GT5 w kategorii gier ->
->wyścigowych brzmi jak mało zabawny żart). Co do naturalności. Nawet dialogi w Black Ops brzmią naturalnie. To, że aktor wykonał dobrze swoją pracę nie oznacza już, że jej efekt jest najlepszy w historii branży 😉