Nowe sterowniki Nvidii obsługują fizykę

Nowe sterowniki Nvidii obsługują fizykę
Nvidia zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami wypuściła nową wersję sterowników do kart graficznych, dodającą obsługę technologii PhysX przez GPU.

AGEIA PhysX jest systemem odpowiadającym za odwzorowanie zjawisk fizycznych w grach. Dzięki technologii CUDA obliczeniami fizyki mogą się teraz zając karty graficzne. Sterowniki z obsługą PhysX kompatybilne są z układami z serii GeForce 8, GeForce 9 oraz GeForce GTX 2xx.

W udostępnionym przez Nvidię GeForce Power Pack oprócz odpowiednich sterowników znajduje się mod włączający obsługę PhysX w Unreal Tournament III (+ 3 nowe mapy wykorzystujące nowe możliwości), gra Warmonger w pełnej wersji oraz kilka dem technologicznych. Dodatkowo sterowniki dodają obsługę PhysX w grze Ghost Recon Advanced Warfighter 2.

34 odpowiedzi do “Nowe sterowniki Nvidii obsługują fizykę”

  1. // A całość waży około 3GB…

  2. // czekamy na coś podobnego od AMD/ATI

  3. // A po ci te wszystkie dema i dodatki? Bez zbędnych rzeczy ta paczka waży dużo mniej.

  4. fajnie.. // tylko kiedy gry z wykorzystaniem tego

  5. nadgnilykangur 13 sierpnia 2008 o 09:33

    // Chciałbym zobaczyć filmik z gry Company of Heroes (obsługuje Havoc) nakręcony na na GTX 2xx i Radeonie 4870. CoH wypada lepiej nawet na GTX 260, lecz ciekawi mnie czy 4870 ze sterami obsługującymi Havoc wyciągnęły by dzięki temu więcej fps_ów.

  6. Waga… // Nie trzeba ściągać wszystkich dem… Same stery ważą 19mb. Ja ściągane chociaż jedno demko i zobaczę jak się sprawuje. Mam Geforca 8400GS (notebook).

  7. // Trochę dużo to zajmuje ale chyba warto pobrać. Zwłaszcza, że jeszcze dorzucają pełną wersję gry za darmo i kilka demek technologicznych.

  8. // Hmmm, jeśli dobrze rozumiem to karta fizyki AGEIA, za 300zł, nie jest już potrzebna, wystarczy tylko grafika kompatybilna z tymi sterownikami ??Ale fajno 😛

  9. // Nie wiem jak wam ale mi GF8800GTS z 320 ram przy proscu 3ghz core2duo, pamieci 4GB i Viście 64bit programik Fluids dziala wolniej niz 1fps… Czy wszyscy tak mają??

  10. // W praktyce jak to będzie? Ogólny wzrost wydajności czy… właśnie nie? 🙂 CPU zostanie odciążony (w całości/częściowo) od obliczeń związanych z PhysX, ale czy GPU da radę z grafiką i fizyka jednocześnie? Nie będzie to efektywne tylko na mocnych kartach?

  11. // Coś mi się zdaje że jednak będzie obciążało GPU i to strasznie. Zobaczę jak to będzie na moim 9600 GT i dam znać.

  12. GodGift // mam GF 8800GTS 320Mb proc C2D 2,66GHz ram 2 GB Vista 32bit i fluid działa mi tak na oko z predkoscia 15-20fps

    ustaw na akceleracje sprzetową

  13. // ja rowniez sciagam zobaczymy jak to bedzie:) napisze pozniej o stabilnosci dzialania:P

  14. // Niedługo to kalkulator ci koło w samochodzie zmieni i jeszcze za współprace podziękuje uściskiem klawisza 😉

  15. // ja wlasnie wracam do starszych sterów (1.175 czy jakos tak). Wszystkie gry mi na nowych zamulały… Nawet przy wyłączonym tym PhysX_ie całym… Do bani. Za wczesnie jeszcze na to… :/

  16. // Bo gry nie umiały znaleźć mocy tam, gdzie siedziała. Zmiana miejsca nie każdemu służy. Poczekaj na nowsze tytuły, wszak idea fizyki zintegrowanej jest w miarę młoda…

  17. // Wszystko działa , wydajność nie spadła , Warmonger nawet fajny no i te możliwości destrukcji , demka techniczne tez płynnie . Sprzęt Core 2 Duo E7200 ( nie kręcony ) , GF 260 GTX , 2gb ramu + włączony Dynamic energy saver .

  18. // ale co mi po takiej fizyce jak mam za słabego kompa… fakt, z akcelercją sprzetowa Fluid działał nieco szybciej (z 10, 15 fps na oko…) ale nie wyobrażam sobie aby jakikolwiek komp udźwignął np. morze wokół wyspy w Crysis 😛

  19. // Fakt, nie działa zbyt płynnie to wszystko. Za wcześnie na takie bajery. Na pentium dual core 2,2 GHz, 2 GB ramu i 9600 GT fluid nie działa zbyt płynnie. The Great Kulu też nie za bardzo.Później sprawdzę Warmongera.

  20. Tressela: // Kazda nawet stara gra to wykorzysta. Zmiana mniejsca nie mu tu nic do rzeczy. Wystarczy poczytac testy kart fizyki jak AGEIA zeby to zrozumiec. Z tymi sterownikami w kazdej grze powinno sie zauwazyc poprawe plynnosci gdy strzelamy, wysadzamy itp.

  21. // Widac ze teoria opisana w NDSN w numerze 07/2008, o tym jakoby GPU ma prawie calkowicie zastapic CPU, sie powoli realizuje.

  22. Jediluck: // Te demka techniczne sa przewidzane na mocny sprzet. Przy Great Kulu pisze ze trzeba miec conajmniej GTX 260. Dlatego co niektorzy nie powinni sie od razu do tego zniechecac. W grach napewno poprawa bedzie.

  23. Ciekawe.. // …przetestowałem te nowe sterowniki na 3dMark vantage i na moim sprzęcie (gf 8800gt, c2d e4500 i 2 gb ram) wyszło 6000 pkt (na starszych sterownikach było 4300pkt) z czego sam proc to 22000 pkt.

  24. // jja mam w panelu sterowania Ageia PhysX demka Fluid, Cloth i Boxes i wyciąga czasem 500 fpsow, raczej nie schodzi ponizej 80, mam Core 2 Duo 3 ghz, 4 gb Ram i Radeon 3870 x2, a wy piszecie ze na GF macie kilka klatek? Coś tu nie gra…

  25. // ops, to chyba demo, przecież mam dwa radki, a Fluid wymaga GF…

  26. Znubionek // ten fluid o którym mówisz to zupełnie co innego

  27. // to w panelu sterowania Ageia PhysX w porównaniu do tego nowego jest o wiele słabsze

  28. // hehe jak jakiś kolega napisał, że te dema są przeznaczone na mocny sprzęt, to całkowitą rację, bo to ma pokazywać co potrafi ta technologia. Przy moim C2D E8400 (nie kręcony) 4GB RAM i GF 8800GT wszystko chodzi zadowalająca, ale powoli w w tych testach

  29. // Jeżeli wszystko wypali z CUDA to pozostawię sobie tą konfigurację i kupię następną generacje kart graficznych od NVIDIi z dx 11 😛 i najwyżej jeszcze coś ramu dokupię i jakiś dysk 1TB 😛 .

    Włączyłem nawet CoD4 i chodzi mi tak samo jak przedtem.

  30. buu // a co z radkami ( radeon ) my też chcemy fizykę 😛

  31. … // benylancoch po co Ci karta graficzna z obsługą DX 11 skoro będzie on kompatybilny z kartami obsługującymi DX 10 i 10.1 (Tak twierdzi MS)

    Tricky, z tym to pretensje już nie do Nvidii 🙂

  32. // ale chyba zapomniałeś o pixel shader 5 i prawdopodobnie udoskonalonej technologii CUDA i nie wspomnę o wydajności jakie będą za 2 lata

  33. hm // no tak gdy tak dalej pójdzie to gracze przed kompem będą mieli lepszą grafę niz to co mozna zobaczyc przez okno

Dodaj komentarz