Outerra: Ech, gdyby to był silnik graficzny do gier.. [WIDEO]

Outerra: Ech, gdyby to był silnik graficzny do gier.. [WIDEO]
Outerra to silnik graficzny powstający na Słowacji, którego głównym przeznaczeniem jest proceduralne generowanie światów 3D. Innymi słowy chodzi w nim o to, by wykreować wirtualną planetę, którą można potem obejrzeć zarówno z orbity, jak i z wysokości źdźbła trawy. Nowa prezentacja tej technologii (która schodzi z obiektywem bardzo blisko gruntu) naprawdę zapiera dech w piersiach!

Outerra różni się od zwykłych silników 3D tym, że nie wszystko jest tu wymyślone przez projektantów – wiele obszarów tylko się tu definiuje (np. „tu ma być łąka|), a odpowiednie algorytmy same, w razie potrzeby (czyli gdy użytkownik zbliży kamerę), generują odpowiednie obiekty.

Efekty – jak zobaczycie poniżej – są niesamowite, problem w tym, że nie nadają się do użycia w tradycyjnej grze. Wszystko jednak przed nami, prawda? Kto wie, czy PlayStation 4/Xbox 720 (czy ich następcy, a już na pewno kolejnej generacji komputery PC) nie podołają i takiemu wyzwaniu w FPS-ie czy RPG-u:

69 odpowiedzi do “Outerra: Ech, gdyby to był silnik graficzny do gier.. [WIDEO]”

  1. kirud – właśnie to samo miałem napisać xD W sumie… przydałby się taki „MOD” do Minecraft’a 🙂

  2. Jak na system generowania świata to jest genialne. Ale to żaden przełom graficzny, takie coś widzieliśmy już dawno temu. Jak ktoś chce zobaczyć naprawdę ładną grafikę to…:|http:youtu.be/hgw9DlIK8DY?t=48s

  3. SportCiekawyJest 29 maja 2012 o 14:24

    O ja…….. Ale mi się marzy taki sandbox RPG…

  4. Wow… mam marzenie, żeby na taką trawkę wypuścić tak z hordę zielonoskórych. Kurczę marzy mi się RPG z tak rozległym światem.

  5. Darkstar181 29 maja 2012 o 14:46

    Ee tam, jakby jakieś studio developerskie przy tworzeniu sandboxowej gry RPG zapragnęło takiego silnika, podejrzewam że za odpowiednią opłatą dało by się na pewno go w jakiś sposób przerobić do gier. Aha, to że konsole nie udźwignęły by tego, nie znaczy że dzisiejsze komputery by sobie nie poradziły.

  6. Nocturn1012 29 maja 2012 o 14:54

    Witamy w Elder Scrolls VI 🙂 A na serio to gra by się spodobała Klocuchowi12 z YT. W końcu „można pomylić z realnością”!

  7. burakgalazka 29 maja 2012 o 15:01

    Niektórzy narzekają, ale pewnie dla tego że nie przeczytali opisu. To jest Generator, gdyby to projektował człowiek stworzyłby bardziej naturalny i nieregularny obraz.

  8. GrowlingM1ke 29 maja 2012 o 15:07

    Niech troche poprawia drzewa i bedzie perfetto.

  9. Połączyć Outerrę z Beamem, jakąś samochodówką i dodać „uszkadzalne” otoczenie i mamy Fuela 2 🙂

  10. ekhm @ burakgalazka – nie wiem czy zauważyłeś ale tu wypowiadają się w 99% ludzie ktorzy właśnie nie pomyślą tylko chlapią co im 1wsze wpadnie na język.

  11. Czy tylko mi, to zdjęcie kojarzy się z Bastionem z Heroes’ów 3?

  12. @RaZzzZoR|Dokładnie, mam ochote zrobić potężnego facepalma jak czytam co tu piszą niektórzy.|komentarze typu: dołoży sie cieniowanie, modele animacje i będzie dobra gra…|Ludzie, to nie jest silnik graficzny, tylko generator. On nie pokazuje efektów pracy twórców, tylko sam generuje ,,wiele obszarów tylko się tu definiuje (np. „tu ma być łąka )”Raczej nie zostanie wykorzystany do gier, tylko do jakiegoś programu, chodź nie mam w tej chwili pomysłu do czego.

  13. Kategoria filmiku na YouTube: gaming.

  14. @maikless – Wszystko spoko masz racje, to jest generator, ale oprócz grania wątpię aby ten silnik miał jakiekolwiek zastosowanie.

  15. Polecam http:pl.twitch.tv/wonziu/b/319743384 , tu można się czegoś (cokolwiek?) dowiedzieć, a nie tylko obrazek i suche info…

  16. z checią bym sie tam snajperem pobawił ;p

  17. brakuje tylko takich silnych podmuchów wiatru, od razy by to wyglądało żywiej 🙂

  18. Alphanumerix 1 czerwca 2012 o 06:48

    No niestety – będzie gra na tym silniku. Jeszcze brak tytułu, preorder 15 dolców. Dużo latadeł, a mapą jest… planeta Ziemia… Ja chcę RPG!!

  19. Alphanumerix 1 czerwca 2012 o 06:55

    http:www.outerra.com/forum/index.php?topic=637.0 download tutaj 🙂

Dodaj komentarz