69
29.05.2012, 07:00Lektura na 1 minutę

Outerra: Ech, gdyby to był silnik graficzny do gier.. [WIDEO]

Outerra to silnik graficzny powstający na Słowacji, którego głównym przeznaczeniem jest proceduralne generowanie światów 3D. Innymi słowy chodzi w nim o to, by wykreować wirtualną planetę, którą można potem obejrzeć zarówno z orbity, jak i z wysokości źdźbła trawy. Nowa prezentacja tej technologii (która schodzi z obiektywem bardzo blisko gruntu) naprawdę zapiera dech w piersiach!


Tymon „Hut Sędzimir” Smektała

Outerra różni się od zwykłych silników 3D tym, że nie wszystko jest tu wymyślone przez projektantów - wiele obszarów tylko się tu definiuje (np. "tu ma być łąka|), a odpowiednie algorytmy same, w razie potrzeby (czyli gdy użytkownik zbliży kamerę), generują odpowiednie obiekty.

Efekty - jak zobaczycie poniżej - są niesamowite, problem w tym, że nie nadają się do użycia w tradycyjnej grze. Wszystko jednak przed nami, prawda? Kto wie, czy PlayStation 4/Xbox 720 (czy ich następcy, a już na pewno kolejnej generacji komputery PC) nie podołają i takiemu wyzwaniu w FPS-ie czy RPG-u:


Redaktor
Tymon „Hut Sędzimir” Smektała

Senior CD-Action, związany z magazynem od ponad 20 lat, przez długi czas redaktor naczelny online’owego serwisu. Choć przeszedł na ciemną (jasną?) stronę mocy i aktualnie zajmuje się prowadzeniem marki Dying Light jako Dying Light Franchise Director, wciąż jest z nami obecny i czuwa (ci co mają wiedzieć – wiedzą)!

Profil
Wpisów4062

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze