Outerra: Ech, gdyby to był silnik graficzny do gier.. [WIDEO]
Outerra to silnik graficzny powstający na Słowacji, którego głównym przeznaczeniem jest proceduralne generowanie światów 3D. Innymi słowy chodzi w nim o to, by wykreować wirtualną planetę, którą można potem obejrzeć zarówno z orbity, jak i z wysokości źdźbła trawy. Nowa prezentacja tej technologii (która schodzi z obiektywem bardzo blisko gruntu) naprawdę zapiera dech w piersiach!
Outerra różni się od zwykłych silników 3D tym, że nie wszystko jest tu wymyślone przez projektantów - wiele obszarów tylko się tu definiuje (np. "tu ma być łąka|), a odpowiednie algorytmy same, w razie potrzeby (czyli gdy użytkownik zbliży kamerę), generują odpowiednie obiekty.
Efekty - jak zobaczycie poniżej - są niesamowite, problem w tym, że nie nadają się do użycia w tradycyjnej grze. Wszystko jednak przed nami, prawda? Kto wie, czy PlayStation 4/Xbox 720 (czy ich następcy, a już na pewno kolejnej generacji komputery PC) nie podołają i takiemu wyzwaniu w FPS-ie czy RPG-u: