Outerra: Ech, gdyby to był silnik graficzny do gier.. [WIDEO]

Outerra: Ech, gdyby to był silnik graficzny do gier.. [WIDEO]
Outerra to silnik graficzny powstający na Słowacji, którego głównym przeznaczeniem jest proceduralne generowanie światów 3D. Innymi słowy chodzi w nim o to, by wykreować wirtualną planetę, którą można potem obejrzeć zarówno z orbity, jak i z wysokości źdźbła trawy. Nowa prezentacja tej technologii (która schodzi z obiektywem bardzo blisko gruntu) naprawdę zapiera dech w piersiach!

Outerra różni się od zwykłych silników 3D tym, że nie wszystko jest tu wymyślone przez projektantów – wiele obszarów tylko się tu definiuje (np. „tu ma być łąka|), a odpowiednie algorytmy same, w razie potrzeby (czyli gdy użytkownik zbliży kamerę), generują odpowiednie obiekty.

Efekty – jak zobaczycie poniżej – są niesamowite, problem w tym, że nie nadają się do użycia w tradycyjnej grze. Wszystko jednak przed nami, prawda? Kto wie, czy PlayStation 4/Xbox 720 (czy ich następcy, a już na pewno kolejnej generacji komputery PC) nie podołają i takiemu wyzwaniu w FPS-ie czy RPG-u:

69 odpowiedzi do “Outerra: Ech, gdyby to był silnik graficzny do gier.. [WIDEO]”

  1. Outerra to silnik graficzny powstający na Słowacji, którego głównym przeznaczeniem jest proceduralne generowanie światów 3D. Innymi słowy chodzi w nim o to, by wykreować wirtualną planetę, którą można potem obejrzeć zarówno z orbity, jak i z wysokości źdźbła trawy. Nowa prezentacja tej technologii zapiera dech w piersiach!

  2. Wow naprawdę niesamowicie się prezentuje.

  3. Coś pięknego. Chciałbym w przyszłości zobaczyć grę z tak przepięknym otoczeniem jak na ww filmiku.

  4. Ja na pierwszy rzut oka myślałem że to prawdziwe zdjęcie :o, naprawdę fajnie to wygląda

  5. hmm… jedynie trawa robi wrażenie, drzewa jakieś sztuczne|zresztą już widziałem gry z lepszą grafiką

  6. Łał, trawa i drzewa. Bardzo imponujące.|http:www.youtube.com/watch?v=yAQjvuyljZc

  7. Na stronie możecie kupić to „coś”, albo pobrać demo i samemu sprawdzić (chociaż akurat w demie chyba trawa się nie włącza). U mnie śmiga ładnie wszystko, w 1080p mam około 50fps z tą trawą (widoczność 25m), więc nie jest źle.

  8. Nie na temat: wie może ktoś kiedy ruszają nowe przecieki???

  9. I tak by na obecnej generacji konsol nie ruszyło 😛

  10. @Yorgi001Podaj mi tytuły gier gdzie otoczenie wygląda jeszcze lepiej? Z chęcią pogram 🙂

  11. Oby tak właśnie wyglądała ARMA IV. 🙂 |To już nie chodzi o samą grę, tutaj bardziej chodzi o samo podziwianie widoków.

  12. http://www.youtube.com/watch?v=KGgZfiSKoow&feature=related|www.youtube.com/watch?v=QBxPGRBOxJA|Na przykład ;p

  13. grafika grafiką ale to jednak nie ona decyduje że chce mi się kolejną godzinę tłuc w Twierdzę Krucjatę 😉

  14. Wygląda raczej niespecjalnie. Ładna trawa i… nic więcej? Jeden rodzaj drzew, żadnej roślinności poza wspomnianą trawą i drzewami – nawet głupiego krzaku czy nawet wrzosu pośród trawy, czym tu się ekscytować? Już dżungla w Crysisie wyglądała o niebo lepiej i naturalniej, a ile lat temu to było. Tutaj świeci pustką!

  15. LOTR Online ultra high settingshttp:www.youtube.com/watch?v=dancLZsIUps&feature=related

  16. no dobra, trawa fajnie wyglada ale te drzewa?

  17. Wygląda naprawde dobrze, ale brakuje pare rzeczy, jak już wspominał użytkownik Anaconda brakuje różnorodności drzew oraz ogólnej „mniejszej” roślinności, zauważyłem też,że w 0:38 drzewa u góry nie rzycają żadnego cienia, ale jak na prezentacje jest bardzo dobrze.

  18. Najlepszy generator trawy jaki widziałem 🙂

  19. Prometheus: jeśli „porządne gry” to zaśmiecone wymuszeniem online, pełne bugów gry, wyglądające jak WoW, pozbawione balansu klas i z nietestowanymi poziomami trudności… to Blizzard takie robi, tak.

  20. CaliforniaRepublican 29 maja 2012 o 08:10

    Drzewa wyglądają jakby cofnęły się z czasów roku 2001, ale trawa wygląda oszałamiająco. Jeszcze pamiętam jak parę lat temu panowie z Crytek reklamowali swego pierwszego Crysisa, który aspirował do realistycznie wyglądającej trawy… Noo i wiadomo z jakim skutkiem, na trailerach wszystko wyglądało fajnie, potem już było trochę inaczej.

  21. SanchoPansa 29 maja 2012 o 08:11

    Pamiętam jak podniecałem się trawą w Oblivionie…

  22. Nie nadają się do użycia w tradycyjnej grze ? Przecież równolegle powstaje gra zwana Anteworld ! Ba, nawet w tech demku Outerra znajduje się całkiem zaawansowana symulacja pojazdu kołowego (ciężarówki) !Ktoś nie zrobił risarczu.

  23. BritishBarber 29 maja 2012 o 08:23

    Jak dla mnie to ładniejsze leśne widoczki są już w darmowym (i nie tak wymagającym sprzętowo) theHunter… no, ale ja się tam nie znam…

  24. http:www.gamefront.com/files/21735999/Anteworld-0.7.11.3083.exe Tu macie Tech Demo. Dodatkowo nawet kilkuletni komputer posiadajacy dwurdzeniowy procesor, 1GB ramu i 8800GT uciagnie demko. Sprawdzcie sami.

  25. Dla mnie to wygląda jak wsypa z Operation Flashpoint Dragon RIsing + lepsza trawa.

  26. LOL! Taka sobie trawa, która się porusza w kółko w skryptowany sposób prawo, lewo, prawo, lewo itd. Jakby dali jakieś podmuchy wiatru i trawa by na nie faktycznie reagowała to już byłoby lepiej. Zasięg pojawiania też słaby. Także kiepsko i nie ma się zupełnie czym podniecać.

  27. rebeliagamer 29 maja 2012 o 09:09

    Nuda… może jak dodadzą oświetlenie z ładnymi cieniami, na razie nic specjalnego.

  28. paintball_X 29 maja 2012 o 09:26

    Projekt levelu jest ważniejszy od technologii. Popatrzcie choćby na Mintecrafta. Co z tego, że silnik będzie potrafił generować całe planety, skoro na tych planetach nie będzie nic ciekawego do „zwiedzenia”?

  29. Cytat z pod innego filmu tego autora: „There will be also a game, and its pre-release and tech demo is out already – check the link? in the description.” Będą gry(przynajmniej jedna). Będzie się nazywać „Anteworld”.

  30. ciekawe , choć mozna sie nie co przyczepić do drzew.. swoją drogą pamiętając wstępne zapowiedzi Chrome 2 rownież akcja rozgrywała się na polnej przestrzeni.. szkoda , że w tle nie był widoczny wielki mech .. choć już nowy silnik Unreal , czy Crysis udowadniają nową moc , może uda sie stworzyć na monitorze to , co wcześniej nawet sie nie śniło

  31. aleksdraven 29 maja 2012 o 09:44

    Jakoś nie powala, ale widać bardzo dobre cieniowanie i głębię pola

  32. Takie coś powalać nigdy nie będzie bo ludzie oczekują hiperrealizmu czyli bezsensownych smug światła, przebłysków, rozmyć, ostrych kolorów itd itd. Za oknem takich bajerów nie ma. Twórcy gier gdyby celowali w realizm już dawno wystarczyło by dopracować shadery i by wyglądało realistycznie (modele to inna bajka). Wygląda to bardzo ładnie, chętnie bym sobie tam postrzelał albo pomachał mieczem. Tylko LOD jakiś znowu niedopracowany.

  33. Interesujace, tylko musza jeszcze cos zrobic z doczytywaniem sie tekstur i poprawic te drzewa. A jesli o sam krajobraz chodzi – przychodzi mi na mysl pierwszy Operation Flashpoint od czeskiej Bohemii. 😛

  34. Przez ten film mam ochote na arme ;O

  35. a teraz zamiast kopiowania tego co mamy dookoła siebie proponuje wymyślić coś… chodzi mi tu o środowisko. Bo jeśli będę chciała się pozachwycać naturą to wyjadę w góry, nad może albo na mazury, lub jeszcze gdzieś indziej. Ja chcę oglądać na takim czymś czegoś, czego nie jestem w stanie zobaczyć na naszej planecie.

  36. Gimnazjaliści widzę nie wiedzą co to tech-demo i zachwalają cieniowanie lub głębie pola, lol. 😀 Jakby to było celem tego video. Akurat celem tego filmu jest zaprezentowanie jednego feature, a dokładniej generowania trawy, która w zasięgu 45 m złożona jest z 2 mln trójkątów.

  37. ten filmik skupia się na trawie(jest bardzo ładna) ale o drzewa się nie postarali a tak w ogóle wydaje mi się że frostbite 2 też by wykreował taka trawę

  38. remigiusz764 29 maja 2012 o 12:25

    Dlaczego niby komputery kolejnej generacji? Chyba mi nie powiecie, że to jest odpalone na lodówce. Poza tym postęp technologiczny to taki mały pic na wodę. Prawdziwym postępem byłoby to, gdyby można takie coś było odpalić na słabiutkim PC, do którego wystarczyłaby karta z akceleratorem 3D. Taka superoptymalizacja. Ale producenci maszynek do grania kasę muszą nabijać.

  39. Taka rzecz, i same narzekanie. Co za ludzie.

  40. jeśli takie demka za jakiś czas będą w grach, to po co wychodzić z domu?

  41. Zapiera dech w piesiach? Bez jaja. Ładniejsze widoki przyrody oglądałem w Arma 2 lub RDR2.

  42. No nie no… 5 minut patrzenia na trawę.

  43. PlayStation 4/Xbox 720na pewno nie barziej już komputery stacjonarna

  44. Widoki nie są ładne. Trawa się tylko fajnie prezentuje. A dokładniej jej gęstość. No ale czego innego się spodziewać. W końcu to pokaz trawy 🙂

  45. pięknie to wygląda 🙂

  46. Niczym nie odbiega od Cryengine i OF

  47. Tak będzie wyglądał Minecraft 4.0 😀

  48. O ile się nie myle powstał już ( albo powstaje ) na tym symulator lotu, w każdym razie ciężarówką już jeździć się da.|http:outerra.com/wgallery.html|@remigiusz764 oczywiście że to tylko nabijanie kasy, bo przecież inaczej dało by się to włączyć na PC sprzed 10 lat. Zanim coś napiszesz to się zastanów czy ma to jakiś sens.

  49. Taka trawa…w fifie…. ^^

  50. Może nie niedługo, ale może jeszcze za naszego życia będziemy grali w piłkę na wirtualnych podwórkach made in Outerra 2000 xD

Dodaj komentarz