PlayStation 4 vs. nowy Xbox: „Przez lata będzie lepsze niż PC” vs „To Microsoft wygra, bo…”

Wypowiedź Pachtera pochodzi z prezentacji, jaką analityk agencji Wedbush Morgan przeprowadził na imprezie SXSW, poświęconej „wszystkiemu, co kreatywne”. Przewidział w niej poważne zmiany na rynku konsol, komentując perspektywy „wielkiej trójcy” – Nintendo, Sony i Microsoftu – na nadchodzące lata.
Jego zdaniem najczarniejsza przyszłość rysuje się przed Nintendo – firma będzie rządzić w softwarze (a więc w grach), ale jej oddział sprzętowy straci na znaczeniu: konsole stacjonarne rywali okażą się popularniejsze, zaś konsole przenośne przegrają ze smartfonami i tabletami. Pachter jest za to pod wrażeniem tego, co Sony pokazało na prezentacji PlayStation 4, twierdząc, że Gaikai i świetny content (głównie gry-exclusive’y) dają japońskiemu koncernowi bardzo dużą przewagę nad rywalami. Zwycięzcą kolejnej generacji – przynajmniej w USA, bo to z amerykańskiej perspektywy na świat patrzy Pachter – będzie jednak Microsoft. Dlaczego?
„Microsoft wygra kolejną generację. Tuner TV i Skype do killer appy”
Można śmiać się z takiego postawienia sprawy, ale wbrew pozorom to bardzo mądre spostrzeżenie. Wraz z PlayStation 4 Sony wraca do korzeni i celuje w hardcore’owych graczy – zdaje się jednak, że masowy odbiorca został już tak rozpieszczony urządzeniami, które robią wszystko, że nawet w konsolach oczekiwać może wielu dodatkowych funkcji, a sensownie zrealizowana telewizja na życzenie i darmowy komunikator na rynku amerykańskim mogą być naprawdę ciekawą propozycją. Warto jednocześnie dodać, że Pachter uważa, że czeka nas renesans PC jako platformy do grania (to jednak żadne odkrycie, bo to już się dzieje).
Cel: „hardcore’owy gracz”, jaki obrało sobie Sony, zdaje się z kolei potwierdzać Linus Blomberg, szef działu technologicznego w Avalanche Studios, czyli u twórców serii Just Cause. W jednym z wywiadów tak wypowiedział się na temat mocy obliczeniowej PlayStation 4:
„Konsole desperacko potrzebują zastrzyku dodatkowej mocy, bo pecety wyprzedziły je, jeśli chodzi o wydajność wiele lat temu, tracą też rynek na rzecz platform przenośnych. Cieszę się, że Sony zdecydowało się postawić na 8 GB RAM-u, bo to oznacza, że PS4 przez wiele lat będzie lepsze od większości PC-tów [faktycznie posiadanych przez użytkowników]”
Czytaj dalej
168 odpowiedzi do “PlayStation 4 vs. nowy Xbox: „Przez lata będzie lepsze niż PC” vs „To Microsoft wygra, bo…””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
@mrowczak|No i znowu… a ile masz pamieci na karcie graficznej? 1GB? 2? 4? Bo te 8 GB RAM w PS4 rownie dobrze moze byc wykorzystane jako np. 6GB na sama grafike w grach (na PC tyle znajdziesz tylko w GF Titan, ktory kosztuje wiecej niz Twoj lapek, kiedy go kupowales rok temu…)
Świetna sprawa te nowe konsole , do tej pory jechałem tylko na PC , ale chyba się w końcu przekonam do zakupu piewszej mojej konsoli , poczekam jeszcze co pokaże Xbox720 , w tym momencie bardziej leży mi PS4 , lepsze exl.
@tomecki|To nie klotnia – raczej prostowanie niecelnych badz niesprawiedliwych uwag wzgledem i jednej i drugiej platformy. Bo co by nie mowic, zarowno PC jak i konsole maja swoje zalety jak i wady i tylko posiadanie jednych i drugich pozwala czerpac z gamingu jak najwiecej, w przeciwnym razie gracz jest skazany na bycie ograniczonym do jednego tylko systemu i traci na tym.
@Ziemias|Pod PS3 można podłączyć klawiaturę i mysz zagrać np. w Killzone > http:www.youtube.com/watch?v=qfm41OqLga0
Kolejne wrozenie z fusow;) A na koniec wazne sa gry. Poki nie beda jeszcze bardziej pociete na DLC to juz pierwszy sukces:) Poki bedzie nowe Halo, Forza, gry od Naughty Dog, itd, bedzie dobrze:)
@ dzidziusio to jest tak dzialajaca myszka jak w przypadko Aimona XB (NA PS3 tez jest Aimon) Dziala to ale to nie jest precyzja myszki z PC. Do tego ile zabawy w ustawienia tego takze nie jest to z pewnoscia komfort PC i ta sama zabawa.
oj tam, pewnie poczatkowo PS4 bedzie gorowac nad PC, ale po jakims czasie PC zapewne i tak go wyprzedzi ;]
Przez lata? No może i faktycznie maksymalnie przez 2 lata będzie górować nad przeciętnym PCtem do grania.
Nie chodzi o bebechy tylko o gry, wygodę grania i optymalizacje. Z PS3 czy PS2 twórcy gier wyciągnęli wszystko co się da a posiadały tak mało pamięci. Ja Pc mam do gier niezależnych i do przeglądania neta niech sobie żyje swoim życiem jak padnie to go wymienię. Konsole mam do grania, nie martwię się o optymalizacje siedzę sobie na kanapie i jest git. Miałem śmieszną sytuacje nauczyłem się grać w FPSy na padzie i przerzuciłem się z nim na PC i bez problemu łoiłem dupska innym graczom bez wspomagaczy.
@Tesu, przecież to kwestia roku czy dwóch. Już w przeciągu ostatniego roku, w kartach z przedziału mid ilość i szybkość pamięci powiększyła się niemal dwukrotnie. W ciągu dwóch lat znów zapewne się powiększy. A karty z tego przedziału mają co najmniej tyle mocy obliczeniowej co całe PS3. Już nie będę mówił o kartach z przedziału High i Ultra. 4GB ramu to niemało (już widzę te nowe gry na PS3 które wykorzystają chociażby 1 GB). Nie chcę nawet mówić o całych zestawach.
Przepraszam ” Już widzę te nowe gry na PS4 które wykorzystują chociażby 1GB”
@NieMy|W takim razie uwazaj, bo Cie jeszcze Sony albo Microsoft porwa i poddadza eksperymentom w swoich tajnych laboratoriach. Dlaczego? Bo udalo Ci sie cos, czego nie byli w stanie dokonac doswiadczeni konsolowi gracze e-sportowi grajacy przeciw zwyklym graczom PC… 😉
Zobaczymy kto ostatecznie zaoferuje coś lepszego. Bo to co pokazało Sony to to nie jest końcowe możliwe że coś się zmieni do E3 bo MS znając już możliwą specyfikacje pewnie wyłoży lepszą lub podobną. Skype jakoś do mnie nie przemawia, zobaczymy jak to będzie z exami na nowym Xie. Ale raczej kupię konsolę od Sony. Chciałbym zobaczyć jak się zmieni grafika w nowych konsolach za kilka lat bo pewnie będzie jak w przypadku PS3 że z każdym exem będą się starać żeby gra wyglądała bardziej miodnie.
@korinogaro PS 3 miało tylko 0.5 GB RAM-u a górowało nad PC kilka dobrych lat to ma 8 GB
@mrowczak|Gadac mozna w nieskonczonosc o mocy, ale wez pod uwage, ze konsole obecnej, przestarzalej juz genercji, potrafia przy o wiele gorszych parametrach odpalac bez problemu gry, ktore na PC na takiej samej konfiguracji nawet sie nie uruchomia. I nie mowie tu o grach typu BF3 czy Crysis 3, ktore w tej chwili sa kastrowane z efektow do plynnego dzialania na konsolach, ale o produkcje starsze – podstawa jest optymalizacja kodu. Kto gral w GTA IV na PC w 2008/2009 roku ten wie o co chodzi.
@mrowczak|No i nie zapominaj, ze tytuly startowe zawsze wygladaly gorzej od tych, ktore pojawialy sie pozniej. Pierwsze Uncharted z 2007 roku wyglada sporo gorzej od Uncharted 3, ktore zostalo wydane cztery lata pozniej, chociaz obydwa dzialaja na konsoli tej samej generacji. Mozna sie tylko spodziewac, ze to co Sony pokazalo na konferencji zostanie zdeklasowane przez tytuly, ktore wyjda na PS4 3-4 lata po premierze nowej konsoli, kiedy tworcy gier beda wyciskac z tej platformy coraz wiecej zasobow.
@olek790: Gorowalo? Crysis 1 spokojnie moglby dzis miec premiere i wciaz by wygladal lepiej niz niejeden topowy exclusive z PS3.
…instalacji Linuxa, wychodziła na jaw cała ułomność konsolki.|Owszem tytuły startowe wyglądały gorzej, ale zawsze lepiej niż poprzednia generacja, bo, mówiło się o rewolucji. Po obecnej prezentacji, nikt nie ukrywa, że nie został niczym zaskoczony. Gry nie wyglądają lepiej, wyglądają jak CurrentGen, w FHD. Natomiast PC w tej chwili jest do przodu jeśli chodzi o wydajność. Jedyną szansą PS4 na jakąś dominację jest właśnie zamknięta platforma. Bo wydajność niestety nią nie jest.
@Tesu Owszem ta dyskusja jest typowo akademicka. |Co do odpalania gier na podobnych (nie identycznych) konfiguracjach. OPTYMALIZACJA. PS3 tak naprawdę nigdy nie było tak wydajne jak reklamowało je Sony. Jedyną zaletą jednej konfiguracji jest łatwość optymalizacji pod nią. Dodatkowo, Konsolkowe wersje nowych gierek, wyglądały po prostu gorzej. miały niższe rozdzielczości, gorsze tekstury, mniejsze mapy, prymitywniejsze efekty, i wymieniać można dalej i dalej i dalej. Właśnie dlatego Sony usunęło opcję …
@iHS|I wlasnie o to mi chodzi – PC moze byc mocniejszy od konsoli, ale co z tego, skoro jesli optymalizacja jest zrobiona od niechcenia, to na slabszej konsoli ta sama gra bedzie dzialac lepiej niz na high-endowym kompie? Licytowanie sie na moc jest w tym przypadku pozbawione sensu…
@Tesu więc kolejny minus dla konsolek, gorsi programiści. 😛
@Tesu – bierzesz pod uwagę, że tan „gameplay” KZ był retuszowany? Kiedy KZ2 wyszedł też wyglądał gorzej niż na reklamówkach. Wiec można z tego wnioskować, że grafika na PS4 będzie gorsza niż była tam pokazana, a i tak jakiegoś wielkiego wrażenia nie robiła. Efekty bez szału, tekstury momentami tragiczne i to w porównaniu do tego co jest obecnie na PC. Do premiery konsol różnica jeszcze wzrośnie, nie mówiąc już o tym co będzie się działo w kolejnych latach. PS4 będzie przestarzałe w chwili premiery.
M$ wygra jeśli wypier… płatne multi
Najwieksza wada i zaleta konsol jest to, ze spowolniaja rozwoj gier na PC, ktory najczesciej nie jest platforma docelowa i dostaje tylko porty z konsoli. A dlaczego to zaleta? Bo dzieki temu kilkuletnie kompy wciaz sa w stanie uruchomic nowsze tytuly i ludzie nie narzekaja, ze chociaz rok wczesniej kupili mocnego pieca, to jest on juz za slaby do plynnej gry w nowosci i znowu trzeba wymieniac sprzet. 😉
Więcej ramu = lepsza wydajnosc przez lata. LOL…
@Dives|Killzone 3 tez byl brzydka gra i wygladal identycznie jak KZ2, w koncu to ta sama platforma o zamknietej architekturze, prawda? 😉 Co z tego, ze za 3 lata ludzie beda mieli w kompach Titany i ich nastepcow, skoro w dalszym ciagu gry multiplatformowe dalej beda rownane w dol do konsoli i cala moc kompow bedzie obslugiwac dokladnie ten sam silnik co na konsolach, chociaz za niewykorzystywana efektywnie moc kompa trzeba bedzie placic o wiele wiecej niz za konsole.
Oczywiscie kolejnym plusem premiery PS4 i nowego Xklocka jest tez to, ze COD wreszcie dostanie nowy silnik, ktory oczywiscie bedzie nastepnie eksploatowany przez cala generacje nowych konsol. I jak tu sie nie cieszyc z postepu? 😉
Już widze jak konsola przez lata miażdży Peceta do którego co chwila wychodzą nowe, wydajniejsze podzespoły…. Tak czy siak moc nowych konsol bardzo mnie cieszy bo i gry pójdą w końcu do przodu. Jak narazie planuje kupić PS4 i tak chyba zostanie bo z Microsoftem wspólnego moge mieć tylko Windowsa i nic więcej
Co tydzień oglądam program „Pach-Attack” na GameTrailers.com i po prostu lubię tego gościa. Michael Pachter i Marcus Beer (jego audycja to „Annoyed Gamer”) to moi ulubieni wizjonerzy branży. Ludzie, którzy są również graczami i którzy oficjalnie krytykują złe posunięcia gigantów.|Polecam wszystkim (co sobotę jest nowy odcinek)
Każdy kto mówi, że PS3 dorównywało PCtom przez kilka lat a miało tylko 512mb RAM jest śmieszny. Niższa ilość detali, niższa ilość obiektów, gorsza fizyka, gorsze tekstury, gorsza rozdzielczość, „krótszy horyzont” itp. itd. Gdyby programiści nie byli „leniwi” to gry na PC miałyby też mądrzejszą i to znacznie SI w grach.
8GB RAM jako wyznacznik dominacji PS4? już dawno mam w laptopie 12… i nie wydaje mi się to zbyt drogie rozwiązanie, chociaż może faktycznie nie szybko będzie to normą.
„Najwieksza wada i zaleta konsol jest to, ze spowolniaja rozwoj gier na PC”. Jasne a rozwój państwa Polskiego ogranicza plemię dzikusów żyjących w dziczy Kongo w środkowej Afryce. Napisz mi jak ewoluowały gry RTS (najbardziej charakterystyczny gatunek dla PC) że ich zmiany i ewolucja „biją” po oczach pod wpływem tej mocy PC że wkrótce już Titan nie wystarczy. Kolejny Gatunek… gry pokroju Diablo – tak się rozwinęły że aż strach. Wydanie Diablo III i „zaawansowaną” rozgrywkę opóźniły konsole 🙂 Litości!
@Selekt|A pamietasz czasy sprzed dominacji konsol? Nawet sie wtedy zartowalo, ze kupujac najlepszy PC w sklepie po dotarciu do domu najlepszy juz nie byl. No i bez przesady – gry RTS zapotrzebowania wielkiego na najmocniejsze karty graficzne nigdy nie mialy. I tak, jakbys nie zauwazyl rynek jest zdominowany przez tytuly FPP i TPP oraz fakt ze wiekszosc z nich to tytuly multiplatformowe, z docelowym targetem gracza-konsolowca. A Twoje porownanie wywolalo u mnie jedynie usmiech pelen politowania. 😀
Bez przesady z tym 8GB RAMu, to ledwie niecałe 200zł… RAM to obecnie chyba najtańszy z podzespołów (nie licząc klawiatury i myszy;), więc niema się czym podniecać, bo na 8GB chyba każdy może sobie pozwolić.
Zaden wydawca nie zdecyduje sie obecnie na stworzenie oblednie wygladajacej gry FPS bedacej PC exclusive, bo na Zachodzie ludzie graja glownie na konsolach, czyli sam sobie ograniczylby zyski. Dlatego graficznie najczesciej sa rownane w dol, do mozliwosci konsol, a na PC wydaje sie w najlepszym razie texture packi. Przyklad? Skyrim – w wersji vanilla tak samo brzydki na konsolach jak i na PC, ale po zmodowaniu przez fanow i z texture packiem wreszcie wygladajacy tak, jak powinien wygladac od poczatku.
Temu panu chodziło o to że konsole będą lepsze od WIĘKSZOŚCI użytkowanych PC (a nie najszybszych) właśnie wielkością, szybkością ramu jego dzielnością – system/grafika, od PC’towego Tandemu – wolne DDR3 na system i oddzielne szybsze GDDR na grafice gdzie średnio użytkownicy mają 1-1,5GB. W którym słowniku definicja lepsze znaczy szybsze? Ehhh… chyba już starczy tych kompromitujących was wpisów, wystarczająco się zbłaźniliście.
@Selekt|A jak ewoluowaly gry? Wez pod uwage takie FPSy jak Wolfenstein 3D, DOOM, Heretic (pierwszy FPS wymagajacy procka 486), Quake, Unreal, Battlefield, Far Cry – dla tych tytulow ludzie wymieniali komputery, bo wymagania gier rosly w ekspresowym tempie, tworcy nie musieli brac pod uwage zamknietej architektury konsol, a rewolucja kart 3D pozwalala na coraz wiecej. Wolfa 3D wydano w 1992 roku, FC 8 lat pozniej – postep jaki sie wtedy dokonal byl niesamowity.
Wiec tak, uwazam, ze gdyby nie przeciagajaca sie obecna generacja starych konsol gry wygladalyby lepiej i widzac vanilla Skyrima moglibysmy krzyknac WOW!!! tak jak przy premierze Morrowinda i Obliviona. Zamiast tego dwa razy sprawdzalem opcje gry zeby byc pewnym, iz gra Bethesdy na max ustawieniach jednak naprawde wyglada tak zalosnie brzydko.
@Tesu Się nie zrozumieliśmy bo dla mnie rozwój gier to: fabuła, klimat, ukazanie rozgrywki z innego poziomu, imersja z odgrywaną postacią i towarzyszącymi NPC, nietuzinkowe zagrywki typu-przepisz kod z pudełka w grze MGS 1. Jakiego pudełka nigdzie nie mogę go znaleźć… bo chodziło o pudełko z grą 🙂 Chciałbym zobaczyć jak w grach zlecenia na misję czy namiary na cel odbierasz na prawdziwego smartphone’a. Albo dostajesz miejsce ukrytej broni na GPS w odległości 5 km w losowym miejscu od twojego real home 🙂
@Selekt|Skoro news dotyczy kwestii sprzetowych to i dyskusja dotyczy sprzetu. To o czym piszesz to juz kwestia pomyslow na mechanike rozgrywki, a nie hardware’u. Z drugiej strony zbyt wiele innowacji i oryginalnosci w temacie machaniki rozgrywki tez ostatnio nie ma, ale to raczej wina niecheci wydawcow do podejmowania ryzyka i ich upodobania do odcinania kuponow od znanych serii zamiast tworzenia zupelnie nowych tytulow z nowymi pomyslami na rozgrywke.
Aargh jeśli chodzi o innowacyjne gry to nie zapominaj o takiej produkcji jak Oddworld Abe’s Oddysee czy Exodus.
@Aargh Wyprzedziła bo kupiłem ją na PSStore i ostatnio przeszedłem po raz pierwszy w całości 🙂 Wkrótce po raz pierwszy sięgnę po MGS HD collection i MGS 4 🙂 MGS Peace Walker – Patent z rozbudowywaniem bazy poprzez przejmowanie maszyn bojowych i porywanie niezabijanych żołnierzy, następnie wcielanie ich do swoich szeregów jeśli mieli dobre statystyki. Słabiej już zrealizowany patent z wysyłaniem zebranych oddziałów na misje „pokojowe” 🙂 Czekam na MGS 5 gdzie te pomysły zostaną ulepszone 🙂
Aha i jeszcze rozwijanie broni, itemów zależne od rekrutowanych techników, kucharzy, inżynierów/ ich ilości/ statystyk. Jedna z najbardziej innowacyjnych gier i to na PSP 🙂
@Tesu – nie zgodzę się, może w chwili premiery różnice PC-konsole nie są tak duże jeśli chodzi o grafikę. Natomiast teraz są ogromne. Kilkukrotnie mnij graczy w multi, mniejsze mapy, doczytujące się obiekty i tekstury, niższa rozdzielczość. Świetnym przykładem jest tutaj crysis, kiedy z większej odległości na konsoli mierzymy do kogoś z snajperki tekstury na nim wyglądają jak rodem z PSXa.
@Selekt – „Temu panu chodziło o to że konsole będą lepsze od WIĘKSZOŚCI użytkowanych PC”|Stary, lepsze to to jest od większości użytkowanych PCtów, ale w Polsce i podobnych. Na zachodzie (czy dalekim wschodzie)taki sprzęt to już niedługo sprzęt budżetowy, nie najszybsze maszyny. Słabsze od tego maszyny to tylko domowe centra rozrywki, albo urządzenia stricte biurowe.
@Dives|Aczy ja gdzies napisalem, ze roznic miedzy PC a konsolami nie ma po premierze tych drugich. Nie myle postepujacego rozwoju graficznego konsol z dotrzymywaniem kroku rosnacym mozliwosciom PC. Tyle tylko, ze z czasem nastepuje spora nadwyzka mocy PC w stosunku do wymagan gier (tak jak teraz) i docieramy do momentu, w ktorym zarowno konsolowcy, jak i posiadacze PC czekaja na premiere nowej generacji konsol zeby wreszcie cos drgnelo na rynku i sequele gier dostaly nowe silniki.
@Tesu – a ja właśnie uważam, że nie jest to regułą. Gry takie Jak Crysis, BF3 czy Watch Dogs pokazują, że jak najbardziej opłaca się mieć przyzwoitego PC. DO tego dochodzi fakt, że mody często poprawiają grafikę na komputerach względem tej zaprezentowanych przez twórców. Ponownie przyda się „nadwyżka” mocy obliczeniowe.
Ta. Ja ma 8GB Ramu DDR3. Dlaczego? Bo są tanie i będą coraz tańsze.
Tak. Znowu wojna na cyferki… Dzięki 8gb ramu można robieć cuda na konsolach. O wiele więcej detali, dalekie pole widzenia,powróci granie w gry LAN w nowszych tytułach,wielozadaniowość aplikacji i inne duperele o których nie wiem.
Wieleu szydzi z tych 8GB Ramu więc pozwole sobie zacytować pana który coś się zna, ja o tym wiem od dawna ale wielu może nie zdawać sobie sprawy jak bardzo obniża sie wydajnoś przy pisaniu programu dla wielu maszyn a nie tylko jednej.