Project Holodeck: Powstaje holodeck ze Star Treka, ale… do gier!

Project Holodeck to pomysł studentów University of Southern California.
Ma zaoferować rzeczywistość wirtualną, która pozwoli użytkownikom całkowicie wejść do wyimaginowanego świata – przepustką do niego ma być ubranie specjalnych okularów, które generują obraz 3D wyświetlany na ich wewnętrznej stronie. W skład zestawu wchodzi headset Oculus Rift (nad którym pracował m.in. John Carmack), PlayStation Move (za pomocą którego urządzenie śledzi ruch głowy gracza), oraz Razer Hydra (kontroler firmy Razer, który testujemy w nadchodzącym numerze CD-Action, a który w Project Holodeck odpowiada za śledzenie ruchów ciała).
Jak to działa możecie zobaczyć poniżej (na przykładzie prostej gry Wild Skies napisanej specjalne do pokazywania tej technologii):
Czytaj dalej
15 odpowiedzi do “Project Holodeck: Powstaje holodeck ze Star Treka, ale… do gier!”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Holodeck to rzeczywistość wirtualna znana z serialu Star Trek, w której m.in. ćwiczą członkowie załogi kosmicznych statków. Na University of Southern California powstaje „ziemska” wersja tej technologii. Oparta w całości na sprzęcie gamingowym…
Holodick 😀 Nie wierzę juz takim urzadzeniom po tym co zrobiły te wszystkie move’y i kinect’y tak fajnie prezentujące sie na filmikach, i tak marnie, i co gorsza niepraktycznie, działające w rzeczywistości/
No, chyba ktoś się dał nabrać z tym filmikiem 😛 . Gra która jest tam prezentowana to nic innego jak Skies of Arcadia na Dreamcasta (stary jRPG). Czyżby przyspieszony Prima Aprilis?|http:www.youtube.com/watch?v=hXlEOHnNv5U
To może być kosmos. Ważne tylko, żeby skupili się na technologii, grę traktując jako dodatek. Dałbym dał każde pieniądze za możliwość pobiegania w rzeczywistości wirtualnej chociażby po płaskim terenie. A jeszcze z Kinectem działającym tak, że jak popatrzysz w dół, widzisz swoje cyfrowe nogi którymi możesz dowolnie poruszać, to hoho… I co najlepsze, teraz wydaje mi się to banalnie proste do zrobienia dla ludzi z odpowiednimi środkami i umiejętnościami. Nowa era grania nadchodzi?
@Kwadrat, faktycznie ściema – w sumie ściemą z tego filmiku wiało na kilometr. Ale nadal to jest wg. mnie możliwe do zrobienia już teraz.
Tylko że holodek nie miał żadnych urządzeń, pomieszczenie całe było kontrolerem. Ale to jest do zrobienia – odpowiednie okulary z ekranami w środku i kamerami na zewnątrz. Tylko byłoby to drogie i pewnie działało jak Kinect.
pierwsza myśl po zobaczeniu screenu newsa:|LOL gościu z przyklejonym 3DS do ryja! 😀
No ale przynajmniej nie ma linku do kickstartera gdzie zbierają kasę na ten FAKE…
It’s not 3DS! It’s a facehugger !
A co sprawiło, że obaj się nagle wywrócili na plecy? Ruchoma podłoga? Albo odrzut pistoletu – skąd, jak? Do duuppy albo ściema.
Przecież na tym filmiku tak naprawdę nie widać nic… 😛
Dla wszystkich którzy już zapomnieli, było coś podobnego i (moim zdaniem) lepszego, tutaj trochę badziewiem wieje :/ co do tego o czym wspominałem.|Gadget Show – Battlefield 3: Zaawansowany symulator http:www.youtube.com/watch?v=eg8Bh5iI2WY
Może i chłopaki nad tym czymś pracują, ale ten filmik to chamska ściema. Najfajniejszy i jak dla mnie najsensowniejszy z tego typu pomysłów to był ten ze sferą, bo tam można było biegać i nie ograniczała gracza powierzchnia pomieszczenie. http:www.youtube.com/watch?v=NmpOQZgHUMo&feature=related
Ale ja obok domu nie mam hangaru przeznaczonego do grania na czymś takim… A we własnym pokoju prawdopodobnie zabił bym się o coś w ciągu 10 minut. A jak się w tym chodzi postacią w grze? Fajnie było by zagrać w fallouta na tym ale pewnie po pierwszych 5-10 kilometrach chodzenia odechciało by mi się tej gry, a tak dużego podwórka to ja też nie mam..
To to reżyserowana ściema jest… A przynajmniej ten filmik – projekt może faktycznie istnieć, ale tu w kilku miejscach przegięli. Zresztą – jak zrobić własnego Holodecka? Razer Hydra + Kinect + Vuzix Wrap 1200VR + ruchoma podłoga (może być ta z symulatora bazującego na BF3, z programu Gadget Show). Kinect do ogólnego śledzenia ruchów ciała (skoki, kucanie, wychylanie, kierunek), Hydra do szczegółowego śledzenia ruchów rąk, Vuzix do „obrazu przed oczami” i szczegółowego śledzenia ruchów głowy (wersja VR).