Reklamy w grach skuteczne i tolerowane

Reklamy w grach skuteczne i tolerowane
Grupa Nielsen przeprowadziła ostatnio badania, z których wynika, że 82% graczy pecetowych reklamy w grach nie przeszkadzają. Do tego takie akcje reklamowe są skuteczne.

Badania zlecone zostały przez IGA Worldwide (firma współpracuje m.in. z Sony przy reklamach w grach na PS3) i objęły 1300 graczy pecetowych. Badani dostali gry wydane przez Electronic Arts (nie podano konkretnych tytułów, ale można przypuszczać, że znalazł się wśród nich Battlefield 2142) oraz Activision.

Wyniki z pewnością ucieszą growych reklamodawców. Ponad 70% badanych stwierdziło, że reklamy w grach nastawiły ich pozytywnie do promowanych marek i wzmogło zainteresowanie nimi. Odbiorcy wiązali reklamowanie produktu w grze z jego innowacyjnością. Ponad 60% graczy przyznało, że reklamy tego typu przykuwają ich uwagę, sprawiają, że gra jest bardziej realistyczna (bo np. na bilbordach w wirtualnym mieście pojawia się coś, co znają z realu), nie zakłócają odbioru gry i promują właściwe produkty. Każda reklamowana w grze marka odnotowała 33-procentowy wzrost pozytywnych skojarzeń u badanych.

A co Wy myślicie o reklamach w grach? Zapraszamy do komentowania.

10 odpowiedzi do “Reklamy w grach skuteczne i tolerowane”

  1. Reklamy w grach // Mnie osobiście reklamy w grach nie przeszkadzają. Są one elementem otoczenia i jeżeli są to prawdziwe produkty to nawet lepiej bo bardziej realistycznie.

  2. Reklamy w grach // Dla mnie reklamy są akceptowalne, pod warunkiem że wiąże się z tym odpowiednie obniżenie ceny gry.

  3. // Jeżeli reklama potrafi wkomponować się w grę, to jest to wielka zaleta. Moim zdaniem poprawia to klimat. Gorzej, jeżeli reklama jest źle trafiona… No i wraz ze wzrostem ilości reklam ceny gier powinny się obniżyć.

  4. // Jestem za reklamami (zwiększają zyski producenta i tym samym gra może być tańsze), ale tylko jako element otoczenia (do tego taki, który jest zgodny z światem gry), bo na wyskakujące podczas grania nazwy firm nigdy się nie zgodzę.

  5. // jestem za oby tylko zmniejszyć cenne gry ,

  6. Reklamy w grach w Polsce // Mnie to nie przeszkadza w 100% dlatego, że w Polsce reklam gier praktycznie nie ma 🙂 a jak juz jest to 2, 3 tytuły podawane w młodzieżowej telewizji jak MTV albo Hyper.

  7. Ehh Jogurt 😉 Przeczytaj jeszcze raz informacje u góry i to co napisałeś. // Oki reklamy mogą być 😉 Od Durexow po proszki Dosi szczególnie w gram MMO ;D W czasie Loading i wszędzie ale za to chce grać za darmo 😉

    A w zwykłych grach hmm jak obniżą cenę o 40% bo inaczej to niema racji bytu

  8. // Mnie osobiście reklama w grze nie przeszkadza.Można wprowadzić. Fajne by to wyglądało, gdyby np. bochater gry w jednym z filmowych przerywników jadł batonika znanej marki, po czym zmiął papierek i wyrzucił(do kosza oczywiście).

  9. // Uwarzam że reklamy w grach to fajna sprawa bo i gry (potencjalnie) tańsze i wydaje się że gra jest bliższa rzeczywistości co mi osobiście się podoba.

  10. Jak dla mnie może być 😀 // Mnie reklamy nie przeszkadzają. A jak gra będzie tańsza, czy np. bez abonamentu(MMO) to nawet się ucieszę 😀

Dodaj komentarz