Często komentowane 309 Komentarze

Testujemy gram.pl

Testujemy gram.pl
Czuli się na tyle mocno, że sami wystawili się na takie testy. Jak wypadł w naszych „zakupach kontrolowanych” gram.pl największy w Polsce sklep specjalizujący się w sprzedaży gier (i akcesoriów)?

Procedura testowa była prosta i konkretna. Dokonaliśmy szeregu zakupów kontrolowanych, sprawdzając dostawy różnych produktów (sprzęt i gry), z różnymi datami premier (już obecne, wchodzące na rynek w momencie zamówienia, przedsprzedaże), z różnymi formami dostawy (odbiór osobisty, przesyłka kurierska) w różne miejsca (duże miasta, małe miasta, wsie). Część zakupów zarejestrowaliśmy w gram.pl jako testowe, ale kilka dokonaliśmy z „cichacza”. Jakie efekty?

1. Asortyment i ceny
Baza produktów dostępnych w gram.pl obejmuje zarówno gry, jak i sprzęt komputerowy oraz konsole i akcesoria do nich. Głównym produktem „sprzedawanym” przez gram.pl są oczywiście gry na wszystkie platformy, zaskoczyła nas jednak oferta na hardware – te zamówienia realizuje jednak zaprzyjaźniony sklep Sferis.pl (należący do tej samej grupy kapitałowej), który z kolei specjalizuje się właśnie w tym.

Zawiedzeni mogą być ci, którzy szukają w gram.pl produkcji bardzo rzadkich – premier oficjalnie niedostępnych na polskim rynku, tytułów bardzo niszowych, czy części starszych, mniej popularnych produkcji. Wynika to jednak z rozmiarów sklepu – duży sprzedawca nie może „butikowo” zajmować się drobnicą, musi postawić na to, co budzi największe zainteresowanie. I tak jest jednak bardzo dobrze: wszystko to, co rodzimi dystrybutorzy mają obecnie w swojej ofercie na gram.pl można znaleźć (nawet takie rzadkości, jak Yakuza: Dead Souls). Dobrze przynajmniej, że sklepowa wyszukiwarka nie zgłasza tytułów, których nie ma – nie ma więc sytuacji znanej z kilku konkurencyjnych witryn, gdzie można znaleźć towar, którego „brakuje, a termin dostawy nie jest potwierdzony”. Największy problem jest z platformami Nintendo – tu asortyment jest słabiutki (16 pozycji!), wyraźnie „wygaszana” platforma to także PS2. To jednak zgodne z realiami polskiego rynku (pozycja Nintendo) i tym, co dzieje się na świecie (o PS2 nie pamięta już chyba nawet Sony).

Pod względem cen gram.pl mieści się zwykle w „wyższej (czyli tańszej) połowie” wyników porównywarek typu ceneo.pl, często jest w samym środku stawki. Trzeba jednak dodać, że rozbieżności w cenach gier nie są w Polsce duże – kilka sklepów postawiło na wojnę cenową i wiele tytułów (małych i dużych) oferuje w cenie wyraźnie (o 5-10 złotych) niższej niż konkurencja, reszta zaś trzyma się w wyrównanym peletonie, w którym gram.pl wyznacza w pewnym sensie standard. Filozofia, która za tym stoi jest zapewne taka, by w dobrej, ale nie „wytanionej” cenie zaoferować klientom lepszą ofertę i jakość obsługi: np. dodając unikatowe DLC czy innego rodzaju bonusy, dbając o obsługę klienta (z jakim skutkiem – o tym za chwilę). I rzeczywiście – w tej kategorii gram.pl nie ma sobie równych, bo korzystając ze swojej rynkowej pozycji często udaje się wynegocjować rzeczy wyjątkowe. Szczególnie warto sprawdzać ofertę gram.pl, gdy wydawca oferuje kilka różnych dodatków różnym sklepom – niemal pewne jest, że najciekawszą propozycję będzie miał właśnie ten sklep (wyjątkiem mogą być właściwie tylko gry firmy Cenega, na które niezłe oferty znaleźć można w powiązanym z nią sklepie muve.pl). Najgłośniejsze tytuły – Wiedźmina 2, Star Wars: The Old Republic, Battlefielda 3, w tym roku pewnie Medal of Honor: Warfighter czy Diablo III – niemal w 100% przypadków w ciemno można kupować na gram.pl. Cena będzie porządna, a dodatków – dużo.

„Zabawnym” dodatkiem do zamówień jest puszka Red Bulla (tylko przy odbiorze osobistym) oraz audiobook Wiedźmiński i kilka dodatków w PDF-ach (np. fragment książki „Dragon Age: Rozłam”). Drobiazgi, ale jako klienci lubimy dostawać rzeczy za darmo, prawda?

2. Wygoda użytkowania i interfejs
Na uznanie zasługuje bardzo klarowny wygląd serwisu, a szczególnie karty katalogowej towaru, która w przejrzysty sposób przedstawia wszystkie informacje, ma zazwyczaj całkiem bogaty opis produktu (gry) wzbogacony screenami, posiada też wyraźnie wyróżnione informacje o ewentualnych dodatkach, na które możemy liczyć.

Niezbyt zachwyca natomiast nawigacja na stronie głównej. Belka w górnej jej części, w teorii pozwalająca w szybki sposób wyszukiwać interesujące nas kategorii produktów działa nieźle jeśli chodzi o gry, ale utrudnia dostanie się do poszukiwanych sprzętów. Po pierwsze rozbija na oddzielne pozycje „Sprzęt” i „Sprzęt firmy Razer”, po drugie kategorie sprzętów nazywa „gatunkami”, po trzecie zaś pomija w swoich skrótach kilka ważnych kategorii (wydawać by się mogło, że dla graczy ważniejsze są np. „słuchawki” czy „pady” niż „urządzenia drukujące” czy „ultrabooki”). Zasada „trzech kliknięć”, które powinny prowadzić do każdego miejsca sklepu, niezależnie od naszej pozycji startowej nie jest co prawda złamana, ale nie w zawsze nawigacja po gram.pl jest tak wygodna, jak można by sobie tego życzyć. Z drugiej strony większość klientów sklepu to osoby biegłe w posługiwaniu się komputerem, więc nie będą miały żadnych problemów z tym, by znaleźć to, czego szukają

Zastrzeżenia można też mieć do działania wyszukiwarki produktów na głównej stronie. Pod przeglądarką Firefox nie zawsze „załapywała” (powinna zacząć wyszukiwać towary jeszcze przed wciśnięciem [Entera]), wtedy więc niezbędne było przełączenie się na „wyszukiwarkę klasyczną” (do czego służy link pod oknem wyszukiwania na stronie głównej). Jeśli jednak po włączeniu wyszukiwarki klasycznej znów wpisaliśmy coś do modułu wyszukiwania na stronie głównej (który pozostawał widoczny), wtedy wyszukiwanie się odbywało (o czym świadczył komunikat u góry strony), ale na ekranie nie pojawiały się żadne produkty. Błąd ten nie występował już jednak np. w Internet Explorerze.

Proces składania zamówień jest dość wygodny, zgodny z tym, do czego przyzwyczaiły nas duże sklepy internetowe. Podobać się może sensowny system pozwalający wskazać miejsce odbioru osobistego (jeśli korzystamy z tej opcji) – miejsce odbioru wybieramy z mapki/listy, wszystkie niezbędne dane (adres, nazwa sklepu) są uzupełniane automatycznie i dostajemy je potem na formularzu zamówienia. Co dziwne nie przy wszystkich towarach możemy wybrać odbiór osobisty (tak mieliśmy np. z kolekcjonerką Star Wars: The Old Republic). Ten zakup pechowy dla gram.pl – częścią oferty na ten tytuł jest akcja „Poleć SW:TOR-a koledze”, za udział w której można dostać koszulkę. Informacja o tym pojawiła się jednak dopiero na ekranie składania zamówienia, gdzie obok niej aktywny był link prowadzący w założeniu do „Szczegółów”. Niestety po kliknięciu w niego zgłaszała się tylko informacja o błędzie strony docelowej. To jednak jedyny taki wypadek przy pracy, we wszystkich pozostałych zamówieniach proces przebiegał bez problemów (także wtedy, gdy składaliśmy bardziej złożone zamówienie na gry CD Projektu w akcji „2 gry w cenie 1”). Cieszy, że można zamówić towar nie zakładając stałego jednocześnie konta na gram.pl (choć oczywiście warto to zrobić, gdy ktoś chce robić tu częściej zakupy).

3. Realizacja zmówień i obsługa klienta
Część zamawianych przez nas towarów była dostępna od razu i te rzeczywiście zostały nadane niemal natychmiast (a przynajmniej niemal natychmiast przesłany został mail informujący o wysyłce). Pozostałe zamawiane były w ramach tzw. zamówień przedsprzedażowych i tutaj chcieliśmy sprawdzić w jakim momencie w stosunku do premiery gry towar dociera do graczy. Za tę szybkość należy się WIELKA pochwała – wszystkie pre-ordery dotarły przed nominalną datą debiutu, nawet 2-3 dni przed nią (Mass Effect 3, The Darkness II). Ogromnym atutem jest też sposób pakowania paczek – co prawda wszystkie mają duże rozmiary, ale towar w nich umieszczony jest perfekcyjnie zabezpieczony (dotyczy to „standardowych” gier, jak i edycji kolekcjonerskich czy sprzętu). To warto szczególnie pochwalić, bo wcale nie jest to norma w sklepach (nawet zagranicznych) zajmujących się wysyłką gier.

Nieco zastrzeżeń można mieć do opcji „odbiór osobisty”. Tu komfort obsługi zależy oczywiście od konkretnej osoby, która wydaje paczki w miejscu odbioru (nie jest ona pracownikiem gram.pl), ale zdarzyło się nam dwa razy, że osoba wydająca towar była „zdawkowa”: spytała tylko o wysyłany mailem i SMS-em czterocyfrowy kod, którym potwierdzamy naszą tożsamość, ale już nie zaproponowała Red Bulla, który powinien być dodawany do odbiorów osobistych. Warto też zapamiętać, że mail informujący o tym, że przesyłka jest gotowa do odbioru przychodzi z „dziwnego” adresu, w domenie go24.com.pl, jeśli więc ktoś nieuważnie przegląda swoją skrzynkę pocztową może go nie zauważyć. Nie jest też łatwo skorzystać z innych bonusów: choć do każdego zamówienia dodawany jest audiobook Wiedźmiński i kilka dodatkowych rzeczy w PDF-ie, w żadnym oficjalnym mailu od gram.pl nie ma informacji jak je pobrać.

Największą luką okazała się internetowa obsługa klienta. O ile telefony do gram.pl działają i można bez problemu połączyć się z pomocną osobą, tak przez internet zrobić to trudno. To, że kliknięcie na opcji „Wypełnij formularz zgłoszeniowy” w mailu z informacjami o zamówieniu nie wypełnia od razu wszystkich danych (czyli np. numeru zamówienia, który trzeba oddzielnie sprawdzić) – to detal. Gorzej, że na dwa wysłane przez nas zgłoszenia nikt nie odpowiedział. Ok, może i zawarte w nich pytania nie były zbyt błyskotliwe: np. „Czy ta giera pójdzie na moim PS3?” w przypadku zamówienia Star Wars: The Old Republic (gry MMO dostępnej wyłącznie na PC), ale w czasach, w których „klient to pan” powinno się odpowiadać nawet tym najbardziej nierozgarniętym użytkownikom. Inna sprawa, że – co wiemy z innych źródeł – akurat wtedy, gdy wychodziły od nas oba feralne zapytania, gram.pl miał kłopoty z serwerami pocztowymi. Może więc to było przyczyną, że odpowiedzi nie dotarły?

4. Ocena końcowa
Przekonanie o tym, że warto wystawić się na nasz test jest jak najbardziej uzasadnione. W tych kwestiach, które są dla graczy ważne – szybkości i „zabezpieczeniu” wysyłek czy dostępności różnego rodzaju ofert limitowanych czy dodatków – gram.pl nie ma właściwie sensownej konkurencji. Część opisanych niedogodności to raczej detale, które nie wpływają znacząco na ocenę komfortu użytkowania z tego sklepu (część dodatkowo tłumaczy poniżej pani Kasia Grysiewicz gram.pl poproszona przez nas o komentarz). Gdyby więc gram.pl był grą, zasłużyłby na solidne 8, może nawet 8+ (w skali CD-Action). Całkiem nieźle.

5. Uwagi gram.pl
Oto kilka wyjaśnień pani Kasi Grysiewicz gram.pl na temat naszego testu.

  • Odbiór osobisty zależy od gabarytów towaru, niektóre punkty nie mają warunków, aby przyjmować dużą ilość wielkogabarytowych towarów i mogą wydawać tylko pudelka w standardowych boksach.
  • Red Bull powinien być wydany do każdego zamówienia odbieranego w punkcie. Akcja jednak dobiega powoli do końca i od przyszłego tygodnia nie będziemy już dodawać tego do zamówień, ponieważ zapas się skończył. Pierwotnie promocja miała obowiązywać tylko w październiku 2011, ostatecznie dostaliśmy więcej puszek i przedłużyliśmy ją do wyczerpania zapasów.
  • Aby pobrać zawartość bonusową należy: zalogować się na konto w sklepie, wejść w szczegóły zamówienia, pod listą produktów kupionych znajdziesz wymienione bonusy, jeżeli zamówienie zostało zrealizowane to przy każdym znajdziesz link do pobrania bonusu.
  • go24.com.pl to system dystrybucji zamówień do punktów odbioru osobistego stworzony przez firmę Action S.A., właściciela gram.pl
  • 6. Konkurs
    A konkurs? Dla porządku przeniesiony TUTAJ. Rozwiązanie – we wtorek.

    309 odpowiedzi do “Testujemy gram.pl”

    1. Ja nigdy nie miałem problemów z zakupami na sklep.gram.pl Moim zdaniem menu maja przejrzyste ale na pierwszy rzut oka jak ktoś nie miał styczności ze sklepem może się przerazić ilością informacji i promocji rzuconych prosto w konsumenta . Dostawa bez problemu wg. mnie ale stanowczo za mało promocji jak dla mnie żeby zachęcić nowych i stałych klientów . Ogólnie dałbym sklep.gram.pl 4/5 za przejrzystość szybkość realizacji oraz bogatą ofertę minus za zbyt dużą ilość informacji na wstępie .Dziękuje

    2. Ja to pamiętam raz grę zamówiłem, kurier przyniósł paczkę parę dni później i myślę sobie że od razu jakiś bonus dostałem bo pudełko gigantyczne a gra to przecież zwykłe pudełko dvd w folii. Kurier jeszcze wspomniał że nawet pendrive’y tak pakują. Zapłaciłem kurier poszedł. Otwieram a tam pusto, dopiero po chwili przeczytałem na pudełku, że towar jest zapieczętowany i rzeczywiście na jednej ścianie w środku coś było. To taka sama głupota jak do rachunków doklejanie ciężarków stalowych.

    3. gram.pl jest jak sprawdzony sklep osiedlowy – rzetelny i zaufany, posiadający zawsze dobry towar, ale mający nie najniższe ceny

    4. Część IZ usług sklepu gram.pl korzystałem kilkukrotnie i mogę z czystym sumieniem przyznać, że jest to jeden z lepszych sklepów internetowych w Polsce. Zacznijmy od przejrzystej, ładnie zbudowanej strony, która umożliwia sprawne przeglądanie dostępnego asortymentu sklepu. Na dodatek coś tak wspaniałego jak mini recenzje pod każdą z gier, które tworzą sami klienci daje nam pewność zakupu. Szybkość zatwierdzania i realizowania zamówienia potwierdza tylko regułę niezawodności tego serwisu.

    5. Część II – Częste miłe dodatki do zamówienia to codzienność. Wiele miejsce na terenie kraju do odbioru osobistego zadowolą chyba każdą osobę. Po za tym miła i kompetentna obsługa klienta, która w szybki i dbały sposób pomaga w problemach. Jeśli szukasz pewnego, zadbanego miejsca o dobrych cenach do zakupu gier to nie pozostaje Ci nic innego jak skorzystać z usług gram.pl. Pozdrawiam Vens

    6. Do zakupów w sieci nie byłem przekonany ponieważ zawsze wolałem zobaczyć towar który kupuje a w moim przypadku kupowanie gier nie jest nowością. Niestety nie mogę pochwalić się zakupami w tym sklepie ponieważ udało mi się zakupić tam jak na razie jedną grę. Paczka była dobrze zapakowana, przyszła w określonym czasie, jedyne co mnie może leciutko zniechęcić do kupowanie w tym sklepie to ceny niektórych nowości ale nadrabiają jakością. Sklep gram w skali od 1 do 10 oceniłbym na 8+ . Na pewno skorzystam z nieg

    7. Niestety nie zmieściłem się w jednym komentarzu. Zakończenie: Na pewno skorzystam z niego ponownie , a wtedy będę mógł podzielić się z wami większą ilością spostrzeżeń.

    8. Jako gracz lubiący osobiście pójść do sklepu, zakupić daną grę i mieć ją od razu, przez bardzo długi okres czasu nie mogłem przekonać się do sklepów internetowych, takich jak właśnie gram.pl. Moja pierwsza styczność z tym serwisem miała miejsce stosunkowo niedawno, bowiem przy premierze Kingdoms of Amalur: Reckoning – zamówiłem pre order. Moje pierwsze skojarzenia co do samej strony internetowej gram.pl – ładny, dość przejrzysty interfejs, duża ilość produktów (mówię przede wszystkim o grach) i naprawdę…

    9. … niskie ceny w stosunku do zawartości (wspomniane w recenzji CDA przeróżne dodatki) spawiają, że aż chce się kupować. Amalur doszedł 2 dni przed oficjalną premierą, w WIELKIM pudle o podwójnym dnie, bardzo bezpiecznie zapakowana gra nie stwarzała możliwości jakiegokolwiek uszkodzenia – cud, miód i orzeszki – polecam!

    10. Gram.pl to sklep kolego,|w którym każdy znajdzie coś dobrego.|Klikasz, wchodzisz, piękna strona,|której nic nie trzeba dodać.|Stukasz, szukasz i znajdujesz,|i nie zwlekasz – orderujesz!|Później tylko prosta droga,|przelew tani, paczka lekkonoga,|i odchodzisz, by się napić,|a tu kurier już w drzwi wali!|Więc nie zwlekaj też i ty,|i chodź z nami, baw się – ty.|Gram.pl, gram.pl,|Sklep, że hej!|/ Jeżeli wygram, to poproszę o ME3 PS3 EK 🙂

    11. Z Gram.pl zaczynasz od ExtraKlasyki i nie poprzestajesz brnąć w koneserowanie gier. Jest jak warzywniak , nie dość , że tanio to i łatwo , szybko i przyjemnie!

    12. Cz.1: Czołem wszystkim, jestem grą zamówioną w sklepie gram.pl. Niedawno trafiłam do swego pierwszego właściciela – prosto z magazynów. Cała moja podróż zaczęła się od wystawienia mnie w sklepie internetowym. Byłam bardzo zadowolona, gdyż informacje o mnie były bardzo przejrzyste – mój przyszły właściciel mógł mieć na mnie pełny wgląd na dobrze zaprojektowanym designu strony. Choć widoczne było, że zabrakło mu odnośnika do jakiejś rzetelnej recenzji.

    13. Cz.2: Dodatkowo, co sama zauważyłam, wisiała nade mną zawyżona sugerowana cena… było to nieco irytujące. Mimo to kupił mnie! Zapakowano mnie i trafiłam do kuriera, skąd czekała mnie już prosta droga pod drzwi mego pana. Ta okazała się dłuższa niż przewidywano – całe 5 dni nie ujrzałam światła dziennego – choć nie słyszałam, by moje koleżanki miały podobny problem. W końcu nadszedł czas, kiedy znalazłam swój nowy dom i miejsce na dysku twardym nowego, prawowitego właściciela.

    14. Cz.3: Mój stan gdy dotarłam na miejsce był idealny! Podobnie jak gadżetów, które całą drogę przebyły wraz ze mną 🙂

    15. < 9/9 > Dziękuję bardzo. dla GAME World TV Grzegorzanna Brzęczyszczykiewicz-Ciczykiewicz, Chrząszczyżewoszyce, powiat Łękołody.

    16. < 8/9 > Tak, otrzymam sms, albo e-mail z informacją o przybyciu paczki, co jest wygodniejsze i tańsze. Dzięki takiej formie odbioru mogę lepiej zorganizować sobie czas i odebrać paczkę w czasie, który mi odpowiada.

    17. < 7/9 > (reporterka) Woli Pan odbiór osobisty od kuriera?

    18. < 6/9 > Po usłyszeniu informacji o wyłączności sprzedaży jaką dostał Gram.pl na Dark Edition Wiedźmina, nie zastanawiałem się długo. Złożyłem preorder na konsolową edycję kolekcjonerską, która jest moim pierwszym zakupem w tym sklepie. Wielkim plusem okazały się koszty dostawy, które wynoszą tylko 3,99 przy odbiorze osobistym.

    19. < 5/9 > Proszę opisać telewidzom Pana doświadczenia ze sklepem Gram.pl.

    20. < 4/9 > Witam serdecznie.

    21. < 3/9 > (reporterka kiwa głową) Witam, zgadza się, konsekwencja w świadczeniu usług najwyższej klasy, graczom w Polsce, zaowocowała współpracą z Cd-Project. Przeprowadziłam dziesiątki wywiadów z graczami , w celu sprawdzenia wyjątkowości serwisu, treść wywiadów można przeczytać na stronie Cd-Action w news’ie Testujemy Gram.pl. Jest z nami Pan Marcin, który zrobił zakupy na stronie Gram.pl. Dobry wieczór.

    22. < 2/9 > (prezenter)Cd-Project na konferencji poinformowało, że Dark Edition kolekcjonerska edycja Wiedźmina 2 na konsole xbox 360, pojawi się na terenie naszego kraju, wyłącznie w sklepie Gram.pl. Łączymy się z naszą reporterką Grzegorzanną Brzęczyszczykiewicz-Ciczykiewicz, która jest w miejscowości Chrząszczyżewoszyce. |Grzegorzanno?

    23. < 1/9 > Czołówka wiadomości dla graczy GAME Wolrd TV|(Muzyka – Para-papa-parara-paparara-papa-pa) |(Prezenter) Dobry wieczór gracze, jakie mamy dziś wiadomości?|Edycja kolekcjonerska Wiedźmina 2 na konsole, tylko w sklepie Gram.pl.|Piotr Bźbżycki zaczynamy !

    24. (1) Generalnie powyższy tekst wyczerpuje temat, ale mam do niego kilka uwag. Wbrew temu co jest w artykule, nie zgodziłbym się, że gram.pl jest choćby przeciętny pod względem cen, a w przypadku konsol to jeden z gorszych wyborów. Cały sklep jest pełen kwiatków, takich jak np. Rayman Origins na ps3 za 179 zł. Dla przykładu podam, że już w grudniu można było go dostać w Empiku (sic!) za 130 zł. Jako posiadacz ps3 rozważam tam tylko pre-ordery ze względu na ekskluzwyne dodatki, niedostępne nigdzie indziej.

    25. (2) Interesujące promocje zdarzają się rzadko, a większości są to tylko sporadyczne obniżki cen do poziomu konkurencyjnych sklepów. Z zeszłego roku pamiętam tylko Castlevanię: LoS za 70 złotych. Na PC jest czasami lepiej, ale niewiele. Zazwyczaj są to tylko większe promocje organizowane we wszystkich sklepach poprzez dystrybutora (np. EA Classics 2 za 1). Dodatkowym problemem jest dosyć mały asortyment. Wymieniono to w artykule, ale muszę to podkreślić, bo łatwo dostępne są tylko wielkie hity i nowości.

    26. (3) Często nie można znaleźć czegoś starszego (mimo, że jest w innych sklepach), a onieco bardziej niszowych tytułach jak Ninja Gaiden i Persona na gram.pl niestety chyba nie słyszano (nie ma nawet pre-ordera NG3, który wychodzi lada chwila). O grach na ps2, psp i konsole Nintendo już nie warto wspominać. Przejdę może jednak do zalet tego sklepu, bo niewątpliwie ma on ich kilka. Najważniejszą z nich jest moim zdaniem sposób pakowanie przesyłek, który powinni naśladować wszyscy.

    27. (4) Z kilku moich zamówień żadne nie przyszło naruszone w jakikolwiek sposób. Podwójny karton to strzał w dziesiątkę i nawet najbardziej nieostrożny kurier tego nie zepsuje. Nie mam też zarzutów pod względem czasu wysyłki. Pre-ordery przychodzą 2-3 dni wcześniej (choć trzeba przyznać, że sklepy dla idiotów wystawiają towar od EA już w poniedziałki, nawet jeśli premiera jest w piątek, mass effect 3 widziałem tam już tydzień temu), a zwykłe zamówienia pod jednym lub dwóch dniach roboczych.

    28. (5) Krótko podsumowując, gram.pl to sklep rzetelny, szybki i solidny, ale traci wiele w moich oczach przez nazbyt wygórowane ceny i wąski asortyment, nastawiony tylko na najpopularniejsze tytuły. Warto jednak się nim zainteresować, jeśli składa się sporo zamówień przedpremierowych, bo ma on często najlepsze oferty ze względu na dodatkowe kody dlc i różnego rodzaju gadżety.

    29. terminator1996 12 marca 2012 o 06:00

      Gram.pl jest jednym z najlepszych sklepów internetowych z asortymentem dla graczy. Czemu? Strona www jest przejrzysta i schludna. Można liczyć na tanie gry, zwłaszcza na PC. Często pojawiają się ciekawe promocje, czy do zamówień dodaje się jakieś bonusy. Przesyłka jest szybka, więc wcześniej niż w wypadku innych sklepów możemy cieszyć się towarem. Co prawda wybór jest mniejszy niż u konkurencji, ale zawsze można znaleźć coś ciekawego. Dlatego gram.pl jest dla mnie jednym z najlepszych sklepów dla graczy.

    30. Aż niedobrze się robi od tej wazeliny. Ktoś wam za to płaci?

    31. Gram.pl To sklep internetowym w którym warto kupować. Tanie gry na PC i konsole. Nie trzeba się martwić i nie spać w nocy bo wiadomo że gra dotrze cała i zdrowa. Jak dla mnie jednym minusem jest to że paczki mają podwójne dno i gdy kupuje się pierwszy raz można się załamać. Ale i tak Gram.pl jest najlepszym sklepem internetowym

    32. Gram.pl to sklep od którego gry zacząłem zamawiać przez internet. Strona sklepu jest przejrzysta a zamawianie produktu jest bardzo intuicyjne i nie sprawia problemów, wielkim plusem jest to że forma płatności gotówką jest dostępna w każdej metodzie dostawy. Oprócz przesyłki kurierskiej mamy dostępną też tańszą jaką jest odbiór osobisty w jednym z wielu punktów odbioru.

    33. Co do asortymentu sklepu mamy bogaty wybór gier na PC,PS3,Xboxa360 i najnowszą PS Vitę czego nie można powiedzieć o grach na konsole Nintendo i już przestarzałych konsolach PSP i PS2 na które gram.pl nie ma tak bogatej oferty. Ceny gier premierowych są korzystne i często za pre-order dostaniemy jakiś ciekawy bonus. Opisy gier są dobre lecz trailery w nich zawarte są często nieaktualne.

    34. Możemy również liczyć na częste promocje gier PC w stylu 2 gry w cenie 1. Co do samej przesyłki: jest świetnie zabezpieczona opakowaniem z podwójnym dnem, gry zamówione w pre-orderze przychodzą 3-5 dni przed premierą a zwykłe zamówienie nawet w 24h do kilku dni nie licząc soboty i niedzieli. Polecam gram.pl szczególnie graczom pecetowym choć i konsolowcy znajdą coś dla siebie.

    35. na gram.pl kupuję często. Ze składaniem zamówienia nigdy nie miałem żadnego problemu. W przeglądarce google chrome wszystko działa dobrze. Oznaczenia na stronie są dla mnie jasne- mam tutaj na myśli platformę na którą dany tytuł chodzi. Pisałem też pytania do gram.pl, ponieważ są pewne niedociągnięcia przez które musiałem się upewnić, czy promocja wciąż trwa. Mam tutaj na myśli DLC do zamówienia przedpremierowego Risen2. Była informacja, że są dlc dla pierwszych osób, ale nie było już zaznaczone ile osób

    36. skorzystało z tej promocji. Nigdy nie miałem wątpliwości gdzie można ściągnąć bonusy, a wracając do zadanego pytania obsłudzie, to zadałem je o 20, a odpowiedź dostałem bardzo szybko, bo następnego dnia jakoś koło południa. Niestety największy minus to odbiór osobisty, którego dokonuje od kilku lat w POznaniu. Pan który tam obsługuje jest mocno „nieprzyjemny”, słaba atmosfera, słabe zainteresowanie klientem. Polecam gram.pl ponieważ bez problemów, w kilka chwil można dostać to czego się chce, a teraz

    37. nawet produkty Razer-a, którymi jestem zainteresowany. Dla mnie ten sklep dostaje ocenę 8/10 jest o niebo lepszy od każdego sklepu na allegro i ma lepsze ceny niż takie platformy jak steam, czy origin.

    38. Wbiłem, tanio kupiłem, ucieszyłem !

    39. (1/5) Na gram.pl kupuję już od jakiegoś czasu. Do momentu gdy dowiedziałem się o tym sklepie zawsze patrzyłem na cenę. |Według mnie sklep ten stara się zawsze wprowadzać konkurencyjne ceny i może nie zawsze jest najtańszy ale nadrabia to |ciekawymi bonusami. To jest własnie jeden z czynników które powodują, że chętnie u nich coś kupuję.|I nie chodzi tu tylko o bonusy w postaci darmowych fragmentów audiobook’ów, książek czy też puszki Red Bulla na nocne |zmagania nad nowymi tytułami.

    40. (2/5) Tym co decyduje, że zakupię u nich daną grę często są ekskluzywne materiały, dodatkowe DLC|dostępne czasami tylko w tym sklepie. Dajmy taki przykład. Zamówiłem w styczniu pre-order gry Total War: Shogun 2 – Zmierzch Samurajów.|Wtedy nie wiedziałem o jakimkolwiek bonusie. Po jakimś czasie sprawdzając listę moich ostanich zamówień nieźle się zdziwiłem widząc przy moim zamówieniu |dopisek „+bonus”. Szybko sprawdziłem i niewierząc swoim oczom stwierdziłem, że to prawda.

    41. (3/5) W tym przypadku jest to akurat|zestaw nowych frakcji. Jednakże tych bonusów jest naprawdę sporo i jeśli jesteś fanem jakieś serii i szukasz unikalnych dodatków|do zakupionych gier to chętnie polecę Ci ten sklep. Co do formy wysyłki to zawsze wybieram odbiór osobisty (nie, nie tylko dla darmowego Red Bulla).

    42. (4/5) Bardzo cenię sobie tą metodę ponieważ nie muszę czekać na listonosza ani kuriera, zawsze mogę iść po pracy do punktu odbioru |(w moim przypadku jest to jeden z lokalnych sklepów z artykułami komputerowymi) i pokazując odpowiedni |kod odebrać towar. Małym minusem jest jak dla mnie to, że przy zamówieniach pre-order jest mniej bonusów tzn. np. brak Red Bull’a.

    43. (5/5) Ale patrząć na resztę pozytywów jest to mało znaczący według mnie minus i sklep gram.pl nadal pozostaje w czołówce miejsc do których nadal będę|zaglądać w celu zdobycia nowych tytułów do zagrania.

    44. Już jakiś czas kupuję gry tylko w gram.pl Dlaczego?|Gram.pl nie jest najtańszym takim sklepem w Polsce i czasami jest droższy nawet o 10-15 zł, jednak ja należę do tych ludzi, którzy wolą dopłacić i otrzymać towar pełni sprawny i świetnie zapakowany. Nie darzę zaufania do innych sklepów – duża ich cześć wysyła paczki w jakimś cienkim czymś i towar dostajemy uszkodzony, a gdy prosimy o wymianę to nie odzywają się . Po prostu zero szacunku. Przez gram.pl zamówiłem już blisko 20 gier i tylko z dwoma miałem

    45. kłopot. Jeden dotyczył gry Assassin Broterhood, w którym nie otrzymałem kodu na multiplayer, a drugi polegał również na czymś takim. Po zgłoszeniu się do nich, otrzymałem wiadomość, że bardzo przepraszają, że to oni są winni i przysłali kody. To mówi o tym, że szanują klienta, a nie mają go wiadomo gdzie. Co do paczek to rzeczywiście są zapakowane bardzo dobrze i nigdy nie otrzymałem uszkodzoną grę. Poza tym gram.pl oferuje największy asortyment gier w Polsce. Obok hitów, są też produkty mniejszych

    46. deweloperów, które pozwalają oderwać się od świata reklam i wniknąć w świat o którym prawie nikt nie słyszał. mogę później opowiedzieć o tej grze i zobaczyć, jak są zdziwieni. Wygląd strony jest moim zdaniem dobry. Przejrzysty interfejs jest podzielone na kategorie i nigdy nie miałem problemu ze znalezieniem poszukiwanego produktu. Poza tym te bonusy dołączane do paczek umilają sprawę i zgadzam się. Kto by nie chciał otrzymać np. audiobooka Wiedźmińskiego za darmo?. Teraz ocena końcowa. Oceniłbym ten sklep

    47. Sklep gram.pl jest jednym z większych w naszym kraju. Znajdziemy tu zarówno gry na róże platformy jaki i sprzęt coby te nam hulały. Niestety asortyment starszych gier jest ubogi, i trzeba szukać gdzie indziej. Sam mam PS2 i NDS, które są tu traktowane po macoszemu ze względu na mały popyt w naszym społeczeństwie. W tym sektorze ja i wielu innych skazani jesteśmy na szukanie gdzie indziej. Ceny są na przyzwoitym poziomie, czasem trafiają się okazję, gdzie nawet nie wiadomo kiedy koszyk nam się zapełnia.

    48. Jednak dla liczygroszy będzie to jeden z kilku sklepów, gdyż zawsze znajdzie się coś taniej, i to nawet w sklepie stacjonarnym, bez dodatkowych opłat za przesyłkę. Obsługi jak obsługa, są standardy i ich się trzymają. Sam miałem problem z kluczem do cyfrowej gry, jednak jedni odsyłali mnie do drugich i nic z tego nie wyszło i trudno tu kogoś winić. Plusem jest też cała platforma gram, która samą sobą przyciąga graczy i daję informacje ze świata gier i gromadzi wspaniałą społeczność.

    49. na 8+ lub na 9 w skali Cd-Action, czyli bardzo wysoko. Ten sklep po prostu miażdzy konkurencję.|Szczerze polecam.

    50. Kiedy wyniki?

    Dodaj komentarz