19
7.05.2013, 09:51Lektura na 1 minutę

Valve: Twórcy Half-Life´a kombinują inaczej niż wszyscy. Chcą mierzyć pocenie się graczy...

Kolejny raz słyszymy o eksperymentach Valve, które mają na celu wykorzystanie w grach danych biometrycznych (np. tętna). W jednej z niedawnych prezentacji przedstawiciel studia mówił nawet o mierzeniu poziomu spocenia...


Tymon „Hut Sędzimir” Smektała

Mark Ambinder to wynajęty przez Valve psycholog, który eksperymentuje z różnymi technologiami, jakie - być może - wykorzystane zostaną przes studio w przyszłości. Na konferencji NeuroGaming Conference and Expo wystapił z przemówieniem, na którym wyjawił, że Valve pracuje nad różnymi biometrycznymi systemami - np. mierzeniem poziomu potu lub śledzeniem ruchów gałek ocznych. Jako przykład podał sytuację, w której wraz z wzorstem podekscytowania gracza rośnie tempo rozgrywki (np. liczba spawnowanych w jednym momencie przeciwników). Systemy takie działają już w wewnętrznej, Valve'owej wersji gry Left 4 Dead, gdzie dane biometryczne "zasilają" algorytmy AI directora.

Spośród różnych danych, które mogą być mierzone Ambinder wyminił m.in. tętno, ciśnienie krwi, wyrazy twarzy, temperaturę ciała, rozszerzenie źrednic ale nawet kształt fal mózgowych.Wszystko po to, by sesja przed konsolą/komputerem za każdym razem rozgrywała się nieco inaczej i była dopasowana do aktualnego stanu fizycznego i psychicznego gracza.

Jak podoba się wam taka wizja gamingu? 


Redaktor
Tymon „Hut Sędzimir” Smektała

Senior CD-Action, związany z magazynem od ponad 20 lat, przez długi czas redaktor naczelny online’owego serwisu. Choć przeszedł na ciemną (jasną?) stronę mocy i aktualnie zajmuje się prowadzeniem marki Dying Light jako Dying Light Franchise Director, wciąż jest z nami obecny i czuwa (ci co mają wiedzieć – wiedzą)!

Profil
Wpisów4062

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze