30.08.2024, 07:15Lektura na 10 minut

Teamfight Tactics: Szczegóły zmian wprowadzonych w aktualizacji 14.17

Patch notes to oficjalne notatki od deweloperów, które informują graczy o wprowadzonych zmianach, poprawkach i nowościach w grze. Służą do balansowania rozgrywki, eliminowania błędów oraz dodawania nowych funkcji czy zawartości. Dzięki nim gracze mogą zrozumieć, co zostało zmienione i dlaczego – na przykład, dlaczego ulubiona postać została osłabiona lub jaki nowy przedmiot warto teraz wypróbować. Patch notes pomagają lepiej dostosować strategię do aktualnych realiów gry i pozostać na bieżąco ze zmianami, które wpływają na styl gry i wyniki.

Aktualizacja 14.17 zawiera jedne z największych zmian w Secie 12. Wiele z nich koncentruje się na wzmocnieniu konkretnych jednostek, cech i wzmocnień, które nie miały okazji zabłysnąć z powodu dominującej reroll mety, która zdominowała grę. Wzmocniono niemal wszystko, co do tej pory nie robiło wystarczającego zamieszania – od bohaterów, przez augmenty, aż po cechy. 


Teamfight Tactics patch 14.17  

Postacie – Koszt 1  

Jayce: Zwiększone obrażenia od ataku: 50 >>> 55  

Nomsy: Zwiększone obrażenia fizyczne od ognia z Kichnięcia: 345/350/355% >>> 400/400/400%  

Soraka: Zwiększone obrażenia od magii gwiazd: 195/290/440% >>> 200/300/450% Zwiększone leczenie pobliskiego sojusznika: 100/120/150% >>> 120/140/180%

Twitch: Zwiększone obrażenia fizyczne od odłamków lodu: 160/160/160% >>> 180/180/190%

Ziggs: Zmniejszona mana: 0/50 >>> 0/40

Postacie – Koszt 2

Ahri: Zmniejszone obrażenia od umiejętności: 140/210/325% >>> 135/200/310%  Zmniejszone obrażenia prawdziwe: 90/135/210% >>> 85/125/195%  

Akali: Zmniejszone obrażenia fizyczne od trzech kolejnych ataków: 155/155/170% >>> 135/135/150%  

Cassiopeia: Zwiększona prędkość ataku: 0.75 >>> 0.80  

Shyvana: Zwiększona pancerz i odporność na magię: 40 >>> 45  Zwiększona skala mocy umiejętności: 45/65/100% >>> 50/70/110%  

Syndra: Zwiększone obrażenia od Rozdarcia: 205/310/480% >>> 215/325/500%  Zwiększone obrażenia przy 15 rzuceniach: 100/150/235% >>> 105/155/240%

Postacie – Koszt 3

Hecarim: Zmniejszona mana: 0/50 >>> 0/40  Zwiększone zdrowie: 800 >>> 850  Zwiększone obrażenia od ataku podczas szarży: 50% >>> 120%  Zwiększona skala obrażeń AD: 130/130/130% >>> 145/145/155%  Zmniejszona skala mocy umiejętności od szarży: 100/150/240% >>> 80/120/195%  

Jinx: Naprawiono błąd, który powodował, że dodatkowe obrażenia prawdziwe były obliczane na podstawie ostatecznego AD, zamiast podstawowego AD  Zmiana prędkości ataku po wygaśnięciu: 105% >>> 100%  Zmniejszone obrażenia prawdziwe AD: 35% >>> 25%  Zmniejszone obrażenia od ataku: 55 >>> 50  

Mordekaiser: Dostosowana wartość tarczy: 200/250/325% >>> 210/250/300%

Neeko: Zmiana odzyskiwanego zdrowia: 18% maksymalnego HP >>> 15% maksymalnego HP plus 100 maksymalnego zdrowia  

Shen: Zmiana trwałości: 35/35/40% >>> 35/40/50%  

Swain: Zwiększone maksymalne zdrowie zdobywane przy pierwszym rzuceniu umiejętności: 275/325/400 >>> 300/375/450  Zmniejszone obrażenia magiczne podczas transformacji: 0/40/65 >>> 20/30/50  Zwiększone dodatkowe maksymalne zdrowie, jeśli już jest przetransformowany:  150/200/275 >>> 180/230/280  Zwiększona pancerz i odporność na magię: 45 >>> 50

Veigar: Wzmocnione obrażenia od umiejętności: 200/300/480% >>> 240/330/475%

Vex: Wzmocniona tarcza: 350/405/480% >>> 380/430/480%

Postacie – Koszt 4  

Nami: Zwiększone obrażenia magiczne od Bańki: 220/330/1500% >>> 240/360/1800%  

Gwen: Zmiana pasywnego ataku z co dwa rzuty na co jeden rzut  Zmniejszone podstawowe obrażenia od umiejętności: 125/190/570% >>> 95/145/430%  Zmniejszone obrażenia od Snip: 50/75/225% >>> 40/60/180%  Zmniejszona mana: 0/40 >>> 0/30  

Ryze: Zmiana liczby najbliższych trafionych przeciwników: 4/4/6 >>> 3/3/6  

Taric: Zmiana zasięgu Hex: 2/2/3

Postacie – Koszt 5  

Briar: Zwiększona prędkość ataku: 60/60/666% >>> 75/75/666%  Zwiększone obrażenia fizyczne od Gryzienia: 200/200/999% >>> 250/250/2000%  Zwiększone obrażenia na każdy brakujący punkt zdrowia: 0,6% >>> 0,8%  

Milio: Zmniejszona mana: 30/130 >>> 40/120  Zwiększone obrażenia od Knick-knack: 290/435/999% >>> 333/500/1000%  

Morgana: Zwiększone obrażenia od nietoperzy: 140/210/888% >>> 150/225/2000%  Zwiększony próg obrażeń prawdziwych: 25% >>> 33% 

Xerath: Zwiększone obrażenia od umiejętności: 200/300/666% >>> 220/330/777%

Cechy  

Arkana

Emblemat: Zwiększona bazowa amplifikacja obrażeń: 8/12/18/25%  Zmniejszona amplifikacja obrażeń na każdy Emblemat: 2/3/4/6%  

Hecarim: Dostosowane dodatkowe obrażenia od ataku: 10/25/50/80% Xerath: Dostosowane obrażenia prawdziwe na każde trzy czary: 3/5/6/9%

Bastion  

Dostosowana pancerz i odporność na magię: 15/40/70/120 >>> 15/40/75/140

Chronomistrz  

Zwiększony czas zamrożenia przy czterech elementach: 2,5 sekundy >>> 3 sekundy  Zwiększona moc umiejętności przy czterech elementach: 35 >>> 45  Zwiększona prędkość ataku przy sześciu elementach: 60% >>> 80%

Przedwieczny  

Zwiększona moc umiejętności na poziom gwiazdki: 10% >>> 12%  Zwiększone bazowe zdrowie: 1000 >>> 1100

Wróżka  

Dostosowana amplifikacja obrażeń od Korony: 25/40/50/75% >>> 25/40/50/75%  Zwiększone zdrowie Królewskiej Zbroi: 150 >>> 250  Zwiększone pancerz i odporność Królewskiej Zbroi: 30 >>> 40  Zwiększona amplifikacja obrażeń przy 25 stosach Korony: 15% >>> 50%

Miodomanta  

Zmieniono liczbę pszczół: 3/5/8 >>> 3/6/9

Łowca  

Zwiększone obrażenia od ataku: 15/40/70% >>> 15/40/80%  Dostosowane obrażenia od ataku przy eliminacji: 30/65/110% >>> 30/70/120%

Inkantator  

Zwiększona moc umiejętności przy czterech elementach: 20 >>> 30

Mag  

Dostosowana moc umiejętności: 75/90/105/135% >>> 75/90/110/150%

Nawalacz  

Zwiększona szansa na wywołanie ataku przy pięciu elementach: 55% >>> 60%

Portal  

Zmniejszone bazowe obrażenia od bomby: 90/285/400/1250 >>> 90/235/300/1250  Zwiększona bazowa prędkość ataku: 20/21/22/55% >>> 20/25/30/55%  Zwiększone leczenie z Poro Snax: 6,5/7/7,5/9% >>> 7/8/9/15%

Piromanta  

Zmniejszony próg zdrowia dla eliminacji Pyro: 12/12/12/15% >>> 10/10/10/15%  Zwiększona liczba zbieranych popiołów: cztery >>> pięć  Zwiększona prędkość ataku z popiołów: 1% >>> 2%  Dostosowana prędkość ataku: 12/25/45/60% >>> 10/25/40/55%

Zmiennokształtny  

Zwiększone zdrowie: 10/15/21/30% >>> 10/16/24/35%

Cukiernik  

Zwiększone obrażenia od ataku i moc umiejętności: 12/25/35 >>> 20/30/40  Dostosowane bonusowe punkty słodyczy: 600/950/1325/1750/2200 >>> 600/975/1375/1800/2300

Obrońca  

Zwiększona trwałość przy sześciu elementach podczas tarczy: 10% >>> 15%

Augmenty – Srebrne  

AFK: Zwiększone złoto: 18 >>> 20  Bandaże Bojowe I: Zwiększony próg zdrowia: 50% >>> 60%  Wygnańcy I: Zmniejszona maksymalna tarcza zdrowia: 25% >>> 20%  Drabinka Przedmiotów: Tymczasowo wyłączone z powodu błędu  Kuratorzy I: Zmniejszona tarcza zdrowia: 160 >>> 145  Placebo: Zwiększona prędkość ataku: 1% >>> 2%  Rozgrzewka I: Zwiększona prędkość ataku: 6% >>> 8%

Augmenty – Złote

 Złota misja: Zmniejszono dostosowane przedmioty: trzy przedmioty >>> jeden przedmiot i jeden przedmiot Artefaktowy

 Częściowe Wyniesienie: Nie pojawia się już na etapie 2-1, zwiększono amplifikację obrażeń: 50% >>> 60%

 Pomsta poległych: Zwiększono statystyki: 18% >>> 20%

 Wypalenie: Pojawia się tylko na etapie 2-1

● Akcelerator Nakręcanego: Zwiększono zysk prędkości ataku: 6% >>> 9%

 Bandaże bojowe dwa: Próg zdrowia zwiększony: 50% >>> 60%, zwiększono przywracanie zdrowia: 250-600

 Déjà Vu Plus: Zmieniono z dwugwiazdkowego Galio na dwa jednugwiazdkowe Galio.

 Smoczy duch: Przebudowa—„Bohaterowie wyposażeni w Smoczy Pazur zyskują 100 zdrowia i 10% wytrzymałości.”

 Elastyczność: Zmniejszono zdrowie na emblemat: 25 >>> 10

 Szaleństwo Polowania: Zmniejszono próg egzekucji: 12% >>> 10%

 Kuratorzy II: Zmniejszono zdrowie: 240 >>> 230

 Przyjaciele na odległość: Zwiększono statystyki połączenia: 20% >>> 22%

 Przyspieszacz Metabolizmu: Usunięty

 Stopiony karmel +: Zyskaj dwóch Rumble zamiast dwugwiazdkowego Rumble

 Wszystko o Miksturach: Zwiększono obrażenia od ataku i moc umiejętności: 20% >>> 25%

 Rozgrzewka II: Zwiększono prędkość ataku: 8% >>> 10%

 Czaroostrza: Zmniejszono dodatkowe obrażenia: 150% >>> 120%

 Łakomczuch+: Zyskaj dwóch Nunu zamiast jednego dwugwiazdkowego Nunu

 Trójka To Już Tłum: Zwiększono liczbę losowo zdobywanych trzygwiazdkowych bohaterów: cztery >>> pięć

 Uwolnij bestię: Zwiększono zysk prędkości ataku: 30% >>> 60%

 Warte poczekać: Zmniejszono liczbę rund potrzebnych do zdobycia kolejnej kopii: dwie >>> jedna

Augmenty – Pryzmatyczne

 Problemy z Gniewem: Zwiększono pancerz i odporność na magię: 30 >>> 35

 Kwitnący Lotos II: Zwiększono obrażenia krytyczne: 10% >>> 12%

 Ostateczne wniebowstąpienie: Zwiększono bazową amplifikację obrażeń: 20%, zwiększono amplifikację obrażeń w trybie wniebowstąpienia: 50%

 Wielkie Poświęcenie: Zmniejszono zysk maksymalnego zdrowia: pięć >>> cztery

 Inwestycja: Zwiększono początkowe złoto: 10 >>> 15

 Fundusz Inwestycyjny: Zwiększono zysk złota: 20 >>> 22

 Zainwestowane ++: Zwiększono zysk złota: 36 >>> 45

 Awansujesz: Zwiększono natychmiastowo zdobyte doświadczenie: osiem >>> 12

 Rozgrzewka trzy: Zwiększono prędkość ataku: 10% >>> 12%

 Mniejszy Tytan+: Zwiększono zysk złota po walce: jeden >>> dwa

 Mniejszy Tytan+ : Zwiększono zysk złota po walce: jeden >>> dwa, natychmiastowy zysk złota zmniejszony: 15 >>> 8

Przedmioty

 Specjalistyczny Hełm: Zmniejszono bazową moc umiejętności: 15 >>> 10

 Krwiopijca: Zmniejszono bazowe obrażenia od ataku/moc umiejętności: 20 >>> 15

 Niebieski Buff: Zmniejszono bazowe obrażenia od ataku/moc umiejętności: 20 >>> 15

 Obrońca Korony: Zmniejszono wartość tarczy: 30% >>> 25%

 Ostrze śmierci: Zmniejszono bazowe obrażenia od ataku: 55% >>> 50%

 Gargulec Kamienna Płyta: Zmniejszono bazowy pancerz i odporność na magię: 30 >>> 25

 Zabójca olbrzymów: Zmniejszono bazowe obrażenia od ataku: 30% >>> 25%, zwiększono bazową moc umiejętności: 20% >>> 25%

 Guinsoo's Rageblade: Zmniejszono bazową prędkość ataku: 15% >>> 10%

 Iskrząca się iskra: Zmniejszono zdrowie: 150 >>> 100

 Ostatni Szept: Zmniejszono bazową prędkość ataku: 25% >>> 20%

 Ząb Nashora: Zmniejszono bazową moc umiejętności: 30 >>> 25, zmniejszono prędkość ataku na proc: 40% >>> 35%

 Kapelusz Śmierci Rabadona: Zmniejszono amplifikację obrażeń: 20% >>> 15%

 Czerwony Buff: Zmniejszono bazową prędkość ataku: 40% >>> 35%

 Statikk Shiv: Zmniejszono bazową prędkość ataku: 20% >>> 15%

 Niezłomne Serce: Zmniejszono bazowe zdrowie: 200

 Sterak's Gage: Zmniejszono bazowe zdrowie: 150

Przedmioty Pryzmatyczne

 Dostosowany hełm: Zmniejszono odporność w przednim rzędzie: 60, zmniejszono bonus w tylnym rzędzie: 40

 Krwiopijca: Zwiększono moc umiejętności: 30 >>> 40

 Niebieski Buff: Zmniejszono obrażenia od ataku/moc umiejętności: 50

 Kolczasta Kolczuga: Zmniejszono pancerz: 100

 Strażniczy strzeżnik: Zmniejszono HP: 200, zmniejszono moc umiejętności: 40

 Zabójca olbrzymów: Zmniejszono obrażenia od ataku: 40%

 Łamacze straży: Zmniejszono prędkość ataku: 30%, zmniejszono amplifikację obrażeń: 40%

 Ręka sprawiedliwości: Zmniejszono obrażenia od ataku/moc umiejętności: 50%

 Hextech Gunblade: Zwiększono obrażenia od ataku: 40%, zmniejszono moc umiejętności: 40%

 Iskrząca się iskra: Zmniejszono zdrowie: 200, zmniejszono odporność na magię: 40

 Jeweled Gauntlet: Zmniejszono moc umiejętności: 55

 Ząb Nashora: Zmniejszono prędkość ataku na proc: 65

 Kapelusz Śmierci Rabadona: Zmniejszono amplifikację obrażeń: 33%

 Statikk Shiv: Zwiększono obrażenia: 95

Przedmioty Artefakty i Wspierające

 Wszystkie przedmioty wspierające: Zmniejszono bazowe zdrowie z 250 >>> 150

 Spaczony Wampiryczny Scepter: Zwiększono obrażenia od ataku: 50% >>> 60%

 Rybieńka: Zwiększono obrażenia od ataku/prędkość ataku: 35% >>> 40%

 Zbieracz Złota: Zwiększono obrażenia od ataku: 20% >>> 30%

 Mogul's Mail: Zmniejszono bazowe zdrowie: 50

 Szpony Skrytobójcy: Zwiększono obrażenia od ataku: 40% >>> 50%, zwiększono szansę na trafienie krytyczne: 30% >>> 50%

Podsumowanie:

W najnowszej aktualizacji zauważamy znaczące wzmocnienia bohaterów o koszcie 1 złota. Ziggs, Soraka, Jayce, Twitch, czy Nomsy – wszystkie te postacie stały się bardziej stabilne i wytrzymałe na wczesnym etapie gry. Dzięki temu rozgrywka z nimi będzie bardziej przewidywalna i opłacalna w pierwszych rundach, co może okazać się kluczowe w budowaniu dobrej ekonomii.

Ahri, która w poprzednim patchu zdominowała praktycznie każdą arenę, została znacząco osłabiona. Jej era jako "must-pick" dobiegła końca – teraz nie jest już tak potężna jak wcześniej. Ale spokojnie, jest miejsce na nowe gwiazdy!

Syndra zyskuje na znaczeniu, szczególnie w kompozycjach opartych na magach. Jej zdolność do efektywnego rozpoczynania starć może okazać się kluczowa, szczególnie w połączeniu z innymi czarodziejami.

Gwen to kolejna postać, która może w tym patchu stać się jedną z najpotężniejszych prowadzących. Dzięki zwiększonej częstotliwości używania swoich umiejętności, zwłaszcza z przedmiotem Blue Buff, Gwen staje się jeszcze bardziej groźna i dynamiczna na polu bitwy.


Czytaj dalej

Redaktor
GX Studio
Wpisów29

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze