Teamfight Tactics: Szczegóły zmian wprowadzonych w aktualizacji 14.17
Patch notes to oficjalne notatki od deweloperów, które informują graczy o wprowadzonych zmianach, poprawkach i nowościach w grze. Służą do balansowania rozgrywki, eliminowania błędów oraz dodawania nowych funkcji czy zawartości. Dzięki nim gracze mogą zrozumieć, co zostało zmienione i dlaczego – na przykład, dlaczego ulubiona postać została osłabiona lub jaki nowy przedmiot warto teraz wypróbować. Patch notes pomagają lepiej dostosować strategię do aktualnych realiów gry i pozostać na bieżąco ze zmianami, które wpływają na styl gry i wyniki.
Aktualizacja 14.17 zawiera jedne z największych zmian w Secie 12. Wiele z nich koncentruje się na wzmocnieniu konkretnych jednostek, cech i wzmocnień, które nie miały okazji zabłysnąć z powodu dominującej reroll mety, która zdominowała grę. Wzmocniono niemal wszystko, co do tej pory nie robiło wystarczającego zamieszania – od bohaterów, przez augmenty, aż po cechy.
Teamfight Tactics patch 14.17
Postacie – Koszt 1
Jayce: Zwiększone obrażenia od ataku: 50 >>> 55
Nomsy: Zwiększone obrażenia fizyczne od ognia z Kichnięcia: 345/350/355% >>> 400/400/400%
Soraka: Zwiększone obrażenia od magii gwiazd: 195/290/440% >>> 200/300/450% Zwiększone leczenie pobliskiego sojusznika: 100/120/150% >>> 120/140/180%
Twitch: Zwiększone obrażenia fizyczne od odłamków lodu: 160/160/160% >>> 180/180/190%
Ziggs: Zmniejszona mana: 0/50 >>> 0/40
Postacie – Koszt 2
Ahri: Zmniejszone obrażenia od umiejętności: 140/210/325% >>> 135/200/310% Zmniejszone obrażenia prawdziwe: 90/135/210% >>> 85/125/195%
Akali: Zmniejszone obrażenia fizyczne od trzech kolejnych ataków: 155/155/170% >>> 135/135/150%
Cassiopeia: Zwiększona prędkość ataku: 0.75 >>> 0.80
Shyvana: Zwiększona pancerz i odporność na magię: 40 >>> 45 Zwiększona skala mocy umiejętności: 45/65/100% >>> 50/70/110%
Syndra: Zwiększone obrażenia od Rozdarcia: 205/310/480% >>> 215/325/500% Zwiększone obrażenia przy 15 rzuceniach: 100/150/235% >>> 105/155/240%
Postacie – Koszt 3
Hecarim: Zmniejszona mana: 0/50 >>> 0/40 Zwiększone zdrowie: 800 >>> 850 Zwiększone obrażenia od ataku podczas szarży: 50% >>> 120% Zwiększona skala obrażeń AD: 130/130/130% >>> 145/145/155% Zmniejszona skala mocy umiejętności od szarży: 100/150/240% >>> 80/120/195%
Jinx: Naprawiono błąd, który powodował, że dodatkowe obrażenia prawdziwe były obliczane na podstawie ostatecznego AD, zamiast podstawowego AD Zmiana prędkości ataku po wygaśnięciu: 105% >>> 100% Zmniejszone obrażenia prawdziwe AD: 35% >>> 25% Zmniejszone obrażenia od ataku: 55 >>> 50
Mordekaiser: Dostosowana wartość tarczy: 200/250/325% >>> 210/250/300%
Neeko: Zmiana odzyskiwanego zdrowia: 18% maksymalnego HP >>> 15% maksymalnego HP plus 100 maksymalnego zdrowia
Shen: Zmiana trwałości: 35/35/40% >>> 35/40/50%
Swain: Zwiększone maksymalne zdrowie zdobywane przy pierwszym rzuceniu umiejętności: 275/325/400 >>> 300/375/450 Zmniejszone obrażenia magiczne podczas transformacji: 0/40/65 >>> 20/30/50 Zwiększone dodatkowe maksymalne zdrowie, jeśli już jest przetransformowany: 150/200/275 >>> 180/230/280 Zwiększona pancerz i odporność na magię: 45 >>> 50
Veigar: Wzmocnione obrażenia od umiejętności: 200/300/480% >>> 240/330/475%
Vex: Wzmocniona tarcza: 350/405/480% >>> 380/430/480%
Postacie – Koszt 4
Nami: Zwiększone obrażenia magiczne od Bańki: 220/330/1500% >>> 240/360/1800%
Gwen: Zmiana pasywnego ataku z co dwa rzuty na co jeden rzut Zmniejszone podstawowe obrażenia od umiejętności: 125/190/570% >>> 95/145/430% Zmniejszone obrażenia od Snip: 50/75/225% >>> 40/60/180% Zmniejszona mana: 0/40 >>> 0/30
Ryze: Zmiana liczby najbliższych trafionych przeciwników: 4/4/6 >>> 3/3/6
Taric: Zmiana zasięgu Hex: 2/2/3
Postacie – Koszt 5
Briar: Zwiększona prędkość ataku: 60/60/666% >>> 75/75/666% Zwiększone obrażenia fizyczne od Gryzienia: 200/200/999% >>> 250/250/2000% Zwiększone obrażenia na każdy brakujący punkt zdrowia: 0,6% >>> 0,8%
Milio: Zmniejszona mana: 30/130 >>> 40/120 Zwiększone obrażenia od Knick-knack: 290/435/999% >>> 333/500/1000%
Morgana: Zwiększone obrażenia od nietoperzy: 140/210/888% >>> 150/225/2000% Zwiększony próg obrażeń prawdziwych: 25% >>> 33%
Xerath: Zwiększone obrażenia od umiejętności: 200/300/666% >>> 220/330/777%
Cechy
Arkana
Emblemat: Zwiększona bazowa amplifikacja obrażeń: 8/12/18/25% Zmniejszona amplifikacja obrażeń na każdy Emblemat: 2/3/4/6%
Hecarim: Dostosowane dodatkowe obrażenia od ataku: 10/25/50/80% Xerath: Dostosowane obrażenia prawdziwe na każde trzy czary: 3/5/6/9%
Bastion
Dostosowana pancerz i odporność na magię: 15/40/70/120 >>> 15/40/75/140
Chronomistrz
Zwiększony czas zamrożenia przy czterech elementach: 2,5 sekundy >>> 3 sekundy Zwiększona moc umiejętności przy czterech elementach: 35 >>> 45 Zwiększona prędkość ataku przy sześciu elementach: 60% >>> 80%
Przedwieczny
Zwiększona moc umiejętności na poziom gwiazdki: 10% >>> 12% Zwiększone bazowe zdrowie: 1000 >>> 1100
Wróżka
Dostosowana amplifikacja obrażeń od Korony: 25/40/50/75% >>> 25/40/50/75% Zwiększone zdrowie Królewskiej Zbroi: 150 >>> 250 Zwiększone pancerz i odporność Królewskiej Zbroi: 30 >>> 40 Zwiększona amplifikacja obrażeń przy 25 stosach Korony: 15% >>> 50%
Miodomanta
Zmieniono liczbę pszczół: 3/5/8 >>> 3/6/9
Łowca
Zwiększone obrażenia od ataku: 15/40/70% >>> 15/40/80% Dostosowane obrażenia od ataku przy eliminacji: 30/65/110% >>> 30/70/120%
Inkantator
Zwiększona moc umiejętności przy czterech elementach: 20 >>> 30
Mag
Dostosowana moc umiejętności: 75/90/105/135% >>> 75/90/110/150%
Nawalacz
Zwiększona szansa na wywołanie ataku przy pięciu elementach: 55% >>> 60%
Portal
Zmniejszone bazowe obrażenia od bomby: 90/285/400/1250 >>> 90/235/300/1250 Zwiększona bazowa prędkość ataku: 20/21/22/55% >>> 20/25/30/55% Zwiększone leczenie z Poro Snax: 6,5/7/7,5/9% >>> 7/8/9/15%
Piromanta
Zmniejszony próg zdrowia dla eliminacji Pyro: 12/12/12/15% >>> 10/10/10/15% Zwiększona liczba zbieranych popiołów: cztery >>> pięć Zwiększona prędkość ataku z popiołów: 1% >>> 2% Dostosowana prędkość ataku: 12/25/45/60% >>> 10/25/40/55%
Zmiennokształtny
Zwiększone zdrowie: 10/15/21/30% >>> 10/16/24/35%
Cukiernik
Zwiększone obrażenia od ataku i moc umiejętności: 12/25/35 >>> 20/30/40 Dostosowane bonusowe punkty słodyczy: 600/950/1325/1750/2200 >>> 600/975/1375/1800/2300
Obrońca
Zwiększona trwałość przy sześciu elementach podczas tarczy: 10% >>> 15%
Augmenty – Srebrne
AFK: Zwiększone złoto: 18 >>> 20 Bandaże Bojowe I: Zwiększony próg zdrowia: 50% >>> 60% Wygnańcy I: Zmniejszona maksymalna tarcza zdrowia: 25% >>> 20% Drabinka Przedmiotów: Tymczasowo wyłączone z powodu błędu Kuratorzy I: Zmniejszona tarcza zdrowia: 160 >>> 145 Placebo: Zwiększona prędkość ataku: 1% >>> 2% Rozgrzewka I: Zwiększona prędkość ataku: 6% >>> 8%
Augmenty – Złote
● Złota misja: Zmniejszono dostosowane przedmioty: trzy przedmioty >>> jeden przedmiot i jeden przedmiot Artefaktowy
● Częściowe Wyniesienie: Nie pojawia się już na etapie 2-1, zwiększono amplifikację obrażeń: 50% >>> 60%
● Pomsta poległych: Zwiększono statystyki: 18% >>> 20%
● Wypalenie: Pojawia się tylko na etapie 2-1
● Akcelerator Nakręcanego: Zwiększono zysk prędkości ataku: 6% >>> 9%
● Bandaże bojowe dwa: Próg zdrowia zwiększony: 50% >>> 60%, zwiększono przywracanie zdrowia: 250-600
● Déjà Vu Plus: Zmieniono z dwugwiazdkowego Galio na dwa jednugwiazdkowe Galio.
● Smoczy duch: Przebudowa—„Bohaterowie wyposażeni w Smoczy Pazur zyskują 100 zdrowia i 10% wytrzymałości.”
● Elastyczność: Zmniejszono zdrowie na emblemat: 25 >>> 10
● Szaleństwo Polowania: Zmniejszono próg egzekucji: 12% >>> 10%
● Kuratorzy II: Zmniejszono zdrowie: 240 >>> 230
● Przyjaciele na odległość: Zwiększono statystyki połączenia: 20% >>> 22%
● Przyspieszacz Metabolizmu: Usunięty
● Stopiony karmel +: Zyskaj dwóch Rumble zamiast dwugwiazdkowego Rumble
● Wszystko o Miksturach: Zwiększono obrażenia od ataku i moc umiejętności: 20% >>> 25%
● Rozgrzewka II: Zwiększono prędkość ataku: 8% >>> 10%
● Czaroostrza: Zmniejszono dodatkowe obrażenia: 150% >>> 120%
● Łakomczuch+: Zyskaj dwóch Nunu zamiast jednego dwugwiazdkowego Nunu
● Trójka To Już Tłum: Zwiększono liczbę losowo zdobywanych trzygwiazdkowych bohaterów: cztery >>> pięć
● Uwolnij bestię: Zwiększono zysk prędkości ataku: 30% >>> 60%
● Warte poczekać: Zmniejszono liczbę rund potrzebnych do zdobycia kolejnej kopii: dwie >>> jedna
Augmenty – Pryzmatyczne
● Problemy z Gniewem: Zwiększono pancerz i odporność na magię: 30 >>> 35
● Kwitnący Lotos II: Zwiększono obrażenia krytyczne: 10% >>> 12%
● Ostateczne wniebowstąpienie: Zwiększono bazową amplifikację obrażeń: 20%, zwiększono amplifikację obrażeń w trybie wniebowstąpienia: 50%
● Wielkie Poświęcenie: Zmniejszono zysk maksymalnego zdrowia: pięć >>> cztery
● Inwestycja: Zwiększono początkowe złoto: 10 >>> 15
● Fundusz Inwestycyjny: Zwiększono zysk złota: 20 >>> 22
● Zainwestowane ++: Zwiększono zysk złota: 36 >>> 45
● Awansujesz: Zwiększono natychmiastowo zdobyte doświadczenie: osiem >>> 12
● Rozgrzewka trzy: Zwiększono prędkość ataku: 10% >>> 12%
● Mniejszy Tytan+: Zwiększono zysk złota po walce: jeden >>> dwa
● Mniejszy Tytan+ : Zwiększono zysk złota po walce: jeden >>> dwa, natychmiastowy zysk złota zmniejszony: 15 >>> 8
Przedmioty
● Specjalistyczny Hełm: Zmniejszono bazową moc umiejętności: 15 >>> 10
● Krwiopijca: Zmniejszono bazowe obrażenia od ataku/moc umiejętności: 20 >>> 15
● Niebieski Buff: Zmniejszono bazowe obrażenia od ataku/moc umiejętności: 20 >>> 15
● Obrońca Korony: Zmniejszono wartość tarczy: 30% >>> 25%
● Ostrze śmierci: Zmniejszono bazowe obrażenia od ataku: 55% >>> 50%
● Gargulec Kamienna Płyta: Zmniejszono bazowy pancerz i odporność na magię: 30 >>> 25
● Zabójca olbrzymów: Zmniejszono bazowe obrażenia od ataku: 30% >>> 25%, zwiększono bazową moc umiejętności: 20% >>> 25%
● Guinsoo's Rageblade: Zmniejszono bazową prędkość ataku: 15% >>> 10%
● Iskrząca się iskra: Zmniejszono zdrowie: 150 >>> 100
● Ostatni Szept: Zmniejszono bazową prędkość ataku: 25% >>> 20%
● Ząb Nashora: Zmniejszono bazową moc umiejętności: 30 >>> 25, zmniejszono prędkość ataku na proc: 40% >>> 35%
● Kapelusz Śmierci Rabadona: Zmniejszono amplifikację obrażeń: 20% >>> 15%
● Czerwony Buff: Zmniejszono bazową prędkość ataku: 40% >>> 35%
● Statikk Shiv: Zmniejszono bazową prędkość ataku: 20% >>> 15%
● Niezłomne Serce: Zmniejszono bazowe zdrowie: 200
● Sterak's Gage: Zmniejszono bazowe zdrowie: 150
Przedmioty Pryzmatyczne
● Dostosowany hełm: Zmniejszono odporność w przednim rzędzie: 60, zmniejszono bonus w tylnym rzędzie: 40
● Krwiopijca: Zwiększono moc umiejętności: 30 >>> 40
● Niebieski Buff: Zmniejszono obrażenia od ataku/moc umiejętności: 50
● Kolczasta Kolczuga: Zmniejszono pancerz: 100
● Strażniczy strzeżnik: Zmniejszono HP: 200, zmniejszono moc umiejętności: 40
● Zabójca olbrzymów: Zmniejszono obrażenia od ataku: 40%
● Łamacze straży: Zmniejszono prędkość ataku: 30%, zmniejszono amplifikację obrażeń: 40%
● Ręka sprawiedliwości: Zmniejszono obrażenia od ataku/moc umiejętności: 50%
● Hextech Gunblade: Zwiększono obrażenia od ataku: 40%, zmniejszono moc umiejętności: 40%
● Iskrząca się iskra: Zmniejszono zdrowie: 200, zmniejszono odporność na magię: 40
● Jeweled Gauntlet: Zmniejszono moc umiejętności: 55
● Ząb Nashora: Zmniejszono prędkość ataku na proc: 65
● Kapelusz Śmierci Rabadona: Zmniejszono amplifikację obrażeń: 33%
● Statikk Shiv: Zwiększono obrażenia: 95
Przedmioty Artefakty i Wspierające
● Wszystkie przedmioty wspierające: Zmniejszono bazowe zdrowie z 250 >>> 150
● Spaczony Wampiryczny Scepter: Zwiększono obrażenia od ataku: 50% >>> 60%
● Rybieńka: Zwiększono obrażenia od ataku/prędkość ataku: 35% >>> 40%
● Zbieracz Złota: Zwiększono obrażenia od ataku: 20% >>> 30%
● Mogul's Mail: Zmniejszono bazowe zdrowie: 50
● Szpony Skrytobójcy: Zwiększono obrażenia od ataku: 40% >>> 50%, zwiększono szansę na trafienie krytyczne: 30% >>> 50%
Podsumowanie:
W najnowszej aktualizacji zauważamy znaczące wzmocnienia bohaterów o koszcie 1 złota. Ziggs, Soraka, Jayce, Twitch, czy Nomsy – wszystkie te postacie stały się bardziej stabilne i wytrzymałe na wczesnym etapie gry. Dzięki temu rozgrywka z nimi będzie bardziej przewidywalna i opłacalna w pierwszych rundach, co może okazać się kluczowe w budowaniu dobrej ekonomii.
Ahri, która w poprzednim patchu zdominowała praktycznie każdą arenę, została znacząco osłabiona. Jej era jako "must-pick" dobiegła końca – teraz nie jest już tak potężna jak wcześniej. Ale spokojnie, jest miejsce na nowe gwiazdy!
Syndra zyskuje na znaczeniu, szczególnie w kompozycjach opartych na magach. Jej zdolność do efektywnego rozpoczynania starć może okazać się kluczowa, szczególnie w połączeniu z innymi czarodziejami.
Gwen to kolejna postać, która może w tym patchu stać się jedną z najpotężniejszych prowadzących. Dzięki zwiększonej częstotliwości używania swoich umiejętności, zwłaszcza z przedmiotem Blue Buff, Gwen staje się jeszcze bardziej groźna i dynamiczna na polu bitwy.