GeForce GTX 1080 Ti: Wyniki testów wydajności w 14 grach [WIDEO]

GeForce GTX 1080 Ti: Wyniki testów wydajności w 14 grach [WIDEO]
W teorii to pierwszy GeForce, który pozwala na granie w 4K przy 60 fps-ach. A w praktyce?

Na początek dane oficjalne – według Nvidii to najszybszy Ti w historii i to zarówno jeśli chodzi o wydajność całkowitą, jak i przyrost wydajności względem wersji bez Ti:

gtx-1080-ti-best-ever-100712322-large_178ke.jpg

No dobrze, ale co to oznacza w praktyce? Na początek wideo przygotowane przez Candyland, pokazujące wydajność w 4K w grach (na kanale CandyLand są też filmy porównujące wydajność w 1440p oraz 1080p, ale skoro karta ma być do 4K, to pozwolimy je sobie zignorować):

  • 00:02 – The Division
  • 01:38 – Wiedźmin 3: Dziki Gon
  • 02:42 – Rise of the Tomb Raider DX12
  • 04:00 – Ashes of the Singularity DX12
  • 05:37 – Far Cry Primal
  • 06:13 – Hitman DX12
  • 08:18 – Assassin’s Creed Unity
  • 09:18 – Crysis 3
  • Wnioski? Jeśli chcesz mieć w Wiedźminie 3 60 fps-ów na monitorze 4K, to GeForce GTX 1080 Ti faktycznie daje sobie z nim radę – przynajmniej w testach DigitalFoundry. Ale nie tylko w nich. Jeszcze większą liczbę gier wzięto pod uwagę w serwisie Tom’s Hardware – bo aż 11 tytułów. Do tego zamiast posiłkować się filmikiem, przygotowano całą rzeszę wykresów, z których – po przerwie na zmianę strony – zacytujemy tylko te z informacjami o średniej i minimalnej liczbie klatek w rozdzielczości 4K.

    CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNEJ STRONIE

    Ashes of the Singularity

    DirectX 12, poziom detali crazy

    Ashes_of_the_Singularity_178ke.png

    Battlefield 1

    DirectX 12, poziom detali ultra

    Battlefield_1_178ke.png

    Sid Meier’s Civilization VI

    DirectX 12, poziom detali maksymalny z MSAA x8

    Civilization_VI_178ke.png

    Doom

    Vulkan, poziom detali „ile fabryka dała”

    Doom_178ke.png

    Grand Theft Auto V

    DirectX 11, maksymalny poziom detali z dodatkowo włączonym MSAA x4 oraz Reflection MSAA x4

    GTA_V_178ke.png

    Hitman

    DirectX 12, maksymalny poziom detali

    Hitman_178ke.png

    Kolejne 5 tytułów – po przerwie na zmianę strony.

    CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNEJ STRONIE

    Metro: Last Light

    DirectX 12, poziom detali very high z filtrowaniem anizotropicznym x16, normalnym poziomem motion blur oraz normalnym poziomem teselacji

    Metro_Last_Light_178ke.png

    Rise of the Tomb Raider

    DirectX 12, maksymalne detale z 2x SMAA (co jednak nawet dla GTX-a 1080 Ti okazało się zbyt obciążające – w każdym razie jeśli chcesz mieć 60 fps-ów)

    Rise_of_the_Tomb_Raider_178ke.png

    Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands

    DirectX 11, poziom detali very high (bo ultra to m.in. efekty specjalne dostępne tylko dla posiadaczy kart Nvidii, więc Radeony miałyby łatwiej)

    Ghost_Recon_Wildlands_178ke.png

    Tom Clancy’s The Division

    DirectX 12, poziom detali ultra

    The_Division_178ke.png

    Wiedźmin 3

    DirectX 11, maksymalny poziom detali

    Wiedzmin_3_178ke.png


    Jak widać, nawet jeśli nie udaje się przekroczyć 60 fps-ów, to brakuje naprawdę niewiele, a że testy prowadzone są często na maksymalnych poziomach detali, jest z czego zrezygnować – i to zazwyczaj bez widocznej utraty jakości, bo przecież piksele w 4K są zazwyczaj malutkie.

    I jeszcze jedno: Tom’s Hardware miało w testach wersję Founder’s Edition, podczas gdy w sklepach są już także wersje niereferencyjne, ze znacznie lepszym chłodzeniem – co oznacza, że w wielu grach 60 klatek powinno się udać osiągnąć nawet bez wyłączania efektów.

    16 odpowiedzi do “GeForce GTX 1080 Ti: Wyniki testów wydajności w 14 grach [WIDEO]”

    1. Karta genialna 🙂 mam nadzieje ze za 2 lata kupi sie GPU o podobej wydajnosci za niezale 1500zl. Najlepsze jest to ze premiera 1080ti spowodowala obnizki slabszych kart zielonych, w tym GTX 1080 ktorego mozna kupic za niecale 2500zl.

    2. Dlaczego ta karta jest wolniejsza od Titana XP? To nie jest tak ze 1080Ti ma mniej pamięci o 1 GB a reszta taka sama?

    3. *szybsza

    4. @Cyjanek|Ma też mniej jednostek ROP i mniejszą szynę pamięci, z kolei ma podbite taktowanie i rdzenia i pamięci.|Przekłada się to na to że w niektórych grach jest szybsza od Titana XP a w niektórych nieco wolniejsza. Kosztuje za to dwa razy mniej. Tak przy okazji – na morele GTX 1080 spadł do mniej niż 2300zł.

    5. SolInvictus 10 marca 2017 o 17:48

      Szkoda, ze nie zrobili testow w Battlefroncie. Jakis czas temu wrzucono filmik z ponoc wiarygodnego zrodla jak Vega + (nie wiem akurat ktory) Ryzen trzyma w nim 60 klatek w 4K/Ultra/FXAA. Mozna by bylo sobie pogdybac o wydajnosci nowego GPU Czerwonych…

    6. Podejrzewam że w sterownikach coś poustawiali żeby były takie równe. Ludzie się zachwycą i kupią nawet jak są niezdexydowani. A co do ceny 1080 – kurde kupiłem 1060 za 1200. Poczekalbym chwilę i wziąłbym 1080 bo 1070 za tą cenę nie kusil tak bardzo

    7. DonDeRafael 10 marca 2017 o 20:12

      Może mi ktoś wytłumaczyć czy jest jakieś ograniczenie ilości pamięci HBM w przypadku karty Radeon Fury? Wydaje mi się, że gdyby dorzucili drugie 4GB pamięci to ta karta młóciłaby wszystkie gry jak zboże, zwłaszcza w wyższych rozdzielczościach.

    8. „podczas gdy w sklepach są już także wersje niereferencyjne, ze znacznie lepszym chłodzeniem”|mozna prosic o link?

    9. EastClintwood 10 marca 2017 o 20:56

      W życiu bym takiej karty nie kupił chyba że ktoś ma parcie na 4k i nadmiar kasy.

    10. a nie, dobra. Znalazlem. 900 euro i raczej w kwietniu/maju sie w rece dostanie. No to do konca wakacji mozna poczekac z zakupem. A do tego czasu gtx 1080 musi starczyc. Bo jak tu zyc bez 60 klatek w 4k

    11. Już zapomniałem, jak genialnie wygląda Crysis 3. Jako, że mam GTX 1070 chyba sobie tę grę odświeżę :)|A co do materiału – to wina optymalizacji gier, czy jeszcze zbyt słabego sprzętu, że ten nawet najdroższy radzi sobie z 4k nadal dosyć słabo? :/ To mnie naprawdę ciekawi.

    12. Ja tam jestem ze swojego 1080 GTX zadowolony, nie będę zmieniał 🙂

    13. lal

    14. nieźle…

    15. SolInvictus 11 marca 2017 o 07:06

      @DarZ Optymalizacji tez, ale glownie wina tego, ze oredownicy 4K nie rozumieja, ze obecny sprzet jest jeszcze zbyt slaby, by udzwignac w nim 60 fpsow/Ultra. Albo trzeba zjechac z wygladzaniem, albo wylaczyc jakis efekt, albo pogodzic sie z okazjonalnymi dropami – a to przeciez naciaganie. W moim mniemaniu to, ze dana karta osiaga w obecnych grach srednio 60 klatek w 4K czyni ja co najwyzej karta na teraz, a nie karta do gry w 4K – w zamysle na 2 czy nawet 3 lata.

    16. @SolInvictus nie też tylko głównie. Optymalizacja na PC, a zwłaszcza optymalizacja pod 4K jest stosunkowo droga. Budżety zwykle są mocno ograniczone przez wydawców. Większość wydawców w nosie ma optymalizację bo głównym targetem w dalszym ciągu są kartofle na które optymalizuje się znacznie łatwiej (jedna konfiguracja). |Kolejną sprawą jest to, że wygładzanie krawędzi na 4K zwyczajnie się nie opłaca i używa się go wyłącznie do takich testów. I dlatego wyniki testów są naciągane. 🙂

    Dodaj komentarz