GeForce GTX 1080 Ti: Wyniki testów wydajności w 14 grach [WIDEO]
![GeForce GTX 1080 Ti: Wyniki testów wydajności w 14 grach [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/20/74ad9253-3e4f-43f8-ae32-45a4936e4f69.jpeg)
Na początek dane oficjalne – według Nvidii to najszybszy Ti w historii i to zarówno jeśli chodzi o wydajność całkowitą, jak i przyrost wydajności względem wersji bez Ti:

No dobrze, ale co to oznacza w praktyce? Na początek wideo przygotowane przez Candyland, pokazujące wydajność w 4K w grach (na kanale CandyLand są też filmy porównujące wydajność w 1440p oraz 1080p, ale skoro karta ma być do 4K, to pozwolimy je sobie zignorować):
Wnioski? Jeśli chcesz mieć w Wiedźminie 3 60 fps-ów na monitorze 4K, to GeForce GTX 1080 Ti faktycznie daje sobie z nim radę – przynajmniej w testach DigitalFoundry. Ale nie tylko w nich. Jeszcze większą liczbę gier wzięto pod uwagę w serwisie Tom’s Hardware – bo aż 11 tytułów. Do tego zamiast posiłkować się filmikiem, przygotowano całą rzeszę wykresów, z których – po przerwie na zmianę strony – zacytujemy tylko te z informacjami o średniej i minimalnej liczbie klatek w rozdzielczości 4K.
CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNEJ STRONIE
Ashes of the Singularity
DirectX 12, poziom detali crazy

Battlefield 1
DirectX 12, poziom detali ultra

Sid Meier’s Civilization VI
DirectX 12, poziom detali maksymalny z MSAA x8

Doom
Vulkan, poziom detali „ile fabryka dała”

Grand Theft Auto V
DirectX 11, maksymalny poziom detali z dodatkowo włączonym MSAA x4 oraz Reflection MSAA x4

Hitman
DirectX 12, maksymalny poziom detali

Kolejne 5 tytułów – po przerwie na zmianę strony.
CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNEJ STRONIE
Metro: Last Light
DirectX 12, poziom detali very high z filtrowaniem anizotropicznym x16, normalnym poziomem motion blur oraz normalnym poziomem teselacji

Rise of the Tomb Raider
DirectX 12, maksymalne detale z 2x SMAA (co jednak nawet dla GTX-a 1080 Ti okazało się zbyt obciążające – w każdym razie jeśli chcesz mieć 60 fps-ów)

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands
DirectX 11, poziom detali very high (bo ultra to m.in. efekty specjalne dostępne tylko dla posiadaczy kart Nvidii, więc Radeony miałyby łatwiej)

Tom Clancy’s The Division
DirectX 12, poziom detali ultra

Wiedźmin 3
DirectX 11, maksymalny poziom detali

Jak widać, nawet jeśli nie udaje się przekroczyć 60 fps-ów, to brakuje naprawdę niewiele, a że testy prowadzone są często na maksymalnych poziomach detali, jest z czego zrezygnować – i to zazwyczaj bez widocznej utraty jakości, bo przecież piksele w 4K są zazwyczaj malutkie.
I jeszcze jedno: Tom’s Hardware miało w testach wersję Founder’s Edition, podczas gdy w sklepach są już także wersje niereferencyjne, ze znacznie lepszym chłodzeniem – co oznacza, że w wielu grach 60 klatek powinno się udać osiągnąć nawet bez wyłączania efektów.
Czytaj dalej
16 odpowiedzi do “GeForce GTX 1080 Ti: Wyniki testów wydajności w 14 grach [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Karta genialna 🙂 mam nadzieje ze za 2 lata kupi sie GPU o podobej wydajnosci za niezale 1500zl. Najlepsze jest to ze premiera 1080ti spowodowala obnizki slabszych kart zielonych, w tym GTX 1080 ktorego mozna kupic za niecale 2500zl.
Dlaczego ta karta jest wolniejsza od Titana XP? To nie jest tak ze 1080Ti ma mniej pamięci o 1 GB a reszta taka sama?
*szybsza
@Cyjanek|Ma też mniej jednostek ROP i mniejszą szynę pamięci, z kolei ma podbite taktowanie i rdzenia i pamięci.|Przekłada się to na to że w niektórych grach jest szybsza od Titana XP a w niektórych nieco wolniejsza. Kosztuje za to dwa razy mniej. Tak przy okazji – na morele GTX 1080 spadł do mniej niż 2300zł.
Szkoda, ze nie zrobili testow w Battlefroncie. Jakis czas temu wrzucono filmik z ponoc wiarygodnego zrodla jak Vega + (nie wiem akurat ktory) Ryzen trzyma w nim 60 klatek w 4K/Ultra/FXAA. Mozna by bylo sobie pogdybac o wydajnosci nowego GPU Czerwonych…
Podejrzewam że w sterownikach coś poustawiali żeby były takie równe. Ludzie się zachwycą i kupią nawet jak są niezdexydowani. A co do ceny 1080 – kurde kupiłem 1060 za 1200. Poczekalbym chwilę i wziąłbym 1080 bo 1070 za tą cenę nie kusil tak bardzo
Może mi ktoś wytłumaczyć czy jest jakieś ograniczenie ilości pamięci HBM w przypadku karty Radeon Fury? Wydaje mi się, że gdyby dorzucili drugie 4GB pamięci to ta karta młóciłaby wszystkie gry jak zboże, zwłaszcza w wyższych rozdzielczościach.
„podczas gdy w sklepach są już także wersje niereferencyjne, ze znacznie lepszym chłodzeniem”|mozna prosic o link?
W życiu bym takiej karty nie kupił chyba że ktoś ma parcie na 4k i nadmiar kasy.
a nie, dobra. Znalazlem. 900 euro i raczej w kwietniu/maju sie w rece dostanie. No to do konca wakacji mozna poczekac z zakupem. A do tego czasu gtx 1080 musi starczyc. Bo jak tu zyc bez 60 klatek w 4k
Już zapomniałem, jak genialnie wygląda Crysis 3. Jako, że mam GTX 1070 chyba sobie tę grę odświeżę :)|A co do materiału – to wina optymalizacji gier, czy jeszcze zbyt słabego sprzętu, że ten nawet najdroższy radzi sobie z 4k nadal dosyć słabo? :/ To mnie naprawdę ciekawi.
Ja tam jestem ze swojego 1080 GTX zadowolony, nie będę zmieniał 🙂
lal
nieźle…
@DarZ Optymalizacji tez, ale glownie wina tego, ze oredownicy 4K nie rozumieja, ze obecny sprzet jest jeszcze zbyt slaby, by udzwignac w nim 60 fpsow/Ultra. Albo trzeba zjechac z wygladzaniem, albo wylaczyc jakis efekt, albo pogodzic sie z okazjonalnymi dropami – a to przeciez naciaganie. W moim mniemaniu to, ze dana karta osiaga w obecnych grach srednio 60 klatek w 4K czyni ja co najwyzej karta na teraz, a nie karta do gry w 4K – w zamysle na 2 czy nawet 3 lata.
@SolInvictus nie też tylko głównie. Optymalizacja na PC, a zwłaszcza optymalizacja pod 4K jest stosunkowo droga. Budżety zwykle są mocno ograniczone przez wydawców. Większość wydawców w nosie ma optymalizację bo głównym targetem w dalszym ciągu są kartofle na które optymalizuje się znacznie łatwiej (jedna konfiguracja). |Kolejną sprawą jest to, że wygładzanie krawędzi na 4K zwyczajnie się nie opłaca i używa się go wyłącznie do takich testów. I dlatego wyniki testów są naciągane. 🙂