The Elder Scrolls V: Skyrim – Special Edition vs wersje oryginalne [WIDEO]
![The Elder Scrolls V: Skyrim – Special Edition vs wersje oryginalne [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/20a92af3-a7ea-44e4-b91d-ffb0f3d4e197.jpeg)
Mamy dwa porównania: jedno dla wersji konsolowej, drugie – dla pecetowej.
Filmiki przygotowane przez Candyland warto zobaczyć choćby dla samych widoków i lecącej w tle muzyki.
Na początek PS3 vs PS4:
A następnie takie samo porównanie, ale na PC:
W przypadku PC o tyle niesprawiedliwe, że oryginalną wersję można zmodować…
Z drugiej strony pecetowcy Special Edition dostają za darmo (o ile tylko mają przypisane do konta wszystkie DLC-ki), więc chyba nie ma co narzekać, prawda?
Czytaj dalej
51 odpowiedzi do “The Elder Scrolls V: Skyrim – Special Edition vs wersje oryginalne [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
A dokładniej dwa porównania: jedno wersji konsolowej, drugie pecetowej.
Różnica między oryginalną a specjalną wersją na Pc jest jedynie w większym oświetleniu dodani więcej wolumetrycznego światła, tekstury hd były dodane wcześniej w wersji podstawowej, inna sprawa że optymalizacja leży podobnie jak to miało miejsce w Fallout 4 i o ile wersja na konsole nowej generacji może być ponieważ stara generacja nie dawała już rady to wersja Pc jest skokiem na szybką kasą przy minimalnym nakładzie pracy.
Bym zapomniał najważniejszego wiele modów nie działa z edycją specjalną Skyrim’a a wedle opinii wielu graczy wersja z modami prezentuje się dużo lepiej od reedycji.
@Dantes|Special Edition dla PC jest dobre nie ze względu na grafikę, a ze względu na to, że działa w 64 bitach. W końcu nie wysypie nam się gra jak mody zaczną zjadać więcej niż 4GB Ramu. To poważny krok do przodu w moddowaniu Skyrima.
http:www.nexusmods.com/skyrim/mods/49661/?to pokazcie se kontra zmodowana przy okazji
Dantes, z jakiej choinki się urwałeś? 🙂 90% graczy nie marudzi na optymalizację, gra wczytuje lokacje nawet szybciej niż stary Skyrim. Dla PC S:SE to jest nowa baza dla modów, w której już zbędny staje się ENB a 64bit silnik pozwoli tworzyć i dodawać cuda w porównaniu do podstawki. Wszystko z mniejszym kosztem utraty klatek. I każdy kto modował Skyrima miał wszystkie dodatki. Skok na kasę by był, jakby ogłaszając grę wycofali ze sklepów poprzednie wersje a tak tydzień temu mogłeś sobie kupić ją za 40zł.
@Dantes – skok na szybką kasę, dobre to było. Dlatego rozdają za darmo.|Ech, ty żartownisiu ty.
2. Wiele modów nie działa, bo do poprawnej pracy wymagają takiego małego cudeńska zwanego SKSE a jego nowej wersji pod nowy silnik jeszcze chłopaki z nexusa nie skończyli. Więc trochę cierpliwości.|3. Wedle mojej opinii wersja z modami też wygląda na plus. Ale to jest takie porównanie jak auta po hardcore tuningu mechanicznym z 2011 do jego gołej wersji z 2016. Kto wygra drag race? |Dantes, modowałem podstawkę przez wieele godzin, wiem co piszę. Ty natomiast powtarzasz po internetach marudzenia jednostek.
Wie ktoś czy sejwy są kombatybilne z poprzednią wersją czy trzeba zaczynać od nowa?
@mapoki|Sam do niedawna się nad tym zastanawiałem, i wyczytałem w „internetach”, że tak – musisz tyko przenieść katalog z zapisami gry do odpowiedniego katalogu w S.E. – odpal S.E., zrób zapis, następnie wyjdź z gry, i przeklej katalog z sejwami z edycji normalnej, w odpowiednie miejsce/odpowiedni katalog z edycji S.E. Ja postanowiłem zacząć od nowa, bo zwykłego Skyrima miałem trochę zmodowanego, więc i tak sejwy by mi się wykraczyły. A co do E.E., to jestem jak narazie bardzo pozytywnie zaskoczony.
Optymalizacja jest bardzo dobra. Czasami tylko przy dużych fajerwerkach graficznych przy smokach następuje spadek fps-ow z 60 do…58. lokacje wczytują się błyskawicznie. Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. teraz trzeba tylko czekać na mody :)))
@Dantes|Ciekawa sprawa z tą optymalizacją U mnie jest odwrotnie – gra jest bardzo stabilna – kilka godzin w grze, w tym trochę zabawy z poziomami detali grafiki, i ani jednego wykrzaczenia, zawisu, czy artefaktów. Doskonale pamiętam przygody ze Skyrimem w 2011 roku – z jednej strony ogromny zachwyt, z drugiej coraz bardziej męczące wywalanie do windy ni stąd, ni zowąd. Do tego wygląda bardzo dobrze – pełne detali tekstury, nowe oświetlenie, przyjemna dla oka głębia ostrości, oraz nowe efekty cząsteczkowe.
Ten remaster miejscami jest za jasny, wole jednak zimne barwy oryginału.
Nie narzekajcie ludzie na tego Skyrima. Remaster w końcu obsługuje 64 bity, i jest stabilny, więc można wgrać 2 razy więcej 2 razy lepszych modów. Do tego sam w sobie przyzwoicie wygląda, więc już nie tracimy miejsca na jakieś minimalne graficzne poprawki.
SE vs podstawka z kilkoma modami |https:www.youtube.com/watch?v=aWXfYzQqzDc
Dupy nie urywa kolokwialnie mówiąc. Pytanie czy rzeczywiscie poprawili optymalizacje, ale ta znowu moim zdaniem już w normalnej wersji jest całkiem przyzwoita.
Nowa wersja będzie jeszcze przez jakiś czas całkowicie niegrywalna (przynajmniej dla mnie) – bez SkyUI, interfejsu Bethesdy nawet patykiem nie dotknę. Ktoś wcześniej wspominał SKSE – w tym może leżeć największy problem dla nowego Skyrima, odtworzenie wszystkich funkcjonalności starego SKSE może zająć nawet kilkanaście miesięcy – może jakąś bardzo wykastrowaną wersję dostaniemy w bliskim czasie ale o takich modach jak do podstawki możemy teraz tylko pomarzyć.
+Sveniu no dobra jeśli posiadasz wersje oryginalną to dostaniesz specjalną za darmo a jak nie posiadasz to musisz kupić Behtseda za darmo raczej ci Skyrima nie da 😛 +Antimasterplan wydajność i liczba klatek zapewne jest zależna od konfiguracji sprzętowej poczytaj sobie komentarze na Steam to będziesz miał pełen obraz sprawy, ładna grafika cieszy oko ale jak to mówił klasyk w rpgach grafika powinna być na drugim miejscu na pierwszym fabuła oraz grywalność 🙂
Dodatkowo Bethesda dała nam opcje AA tylko takie jak w F4, mamy wybór pomiędzy maskującym niedoróbki, okropnie brzydkim, rozmazującym obraz TAA i bardzo dziwnie zachowującym FXAA. Można dołożyć do tego też że wymuszenie MSAA z poziomu sterowników nie zawsze działa (przy jednym odpaleniu działa a przy drugim nie). Teraz na dokładkę dla Bethesdy – nie chciało się im nawet poprawić elementarnych bugów. Twórca unofficial patcha potwierdził że poprawili tylko 2 z rekordów które wcześniej poprawiał jego patch…
Też macie na liście The Elder Scrolls V: Skyrim i Obok The Elder Scrolls V: Skyrim – Special Edition ? Jak to teraz jest będę mógł uruchomić save z zwykłego Legendary edytion w specjal edytion?? (nie używam modów)
@Dantes|Jak zagłębisz się w komentarze które płaczą na optymalizację (niekoniecznie te na steamie) to zauważysz że ludzie płaczą że gra wcześniej działała dobrze na High a teraz nie da się grać, a po kilku stronach płaczu okazuje się że oni próbowali to odpalać na kartach pokroju GT 720m, nic dziwnego że nie działa, ta karta do niczego się nie nadaje.
Moje opinia: oryginał: surowa, posępna i pochmurna kraina Nordów; remaster: podkolorowane i wygładzone coś kompletnie wyprane z tego klimatu. Tyle widać na porównaniu, a grając w remastera i tak nikt nie zwróci na to uwagi.
@borias|To kwestia oświetlenia / warunków pogodowych. Noc w lesie przy padającym deszczu jest bardziej klimatyczna niż w oryginale. Natomiast bezchmurny dzień w mieście to więcej bajerów związanych z oświetleniem. |@ Scytian|Łączę się z Tobą w bólu – chcę shyUI. Ale on właśnie wymaga SKSE. Na szczęście prac nie zaczynają od zera więc jest szansa że do końca roku wydadzą wersję zgodną z 64bit.Osobiście wkurzają mnie tekstury – niektóre skały nadal wyglądają ochydnie, ale paczka 4k załatwi problem 🙂
Ja dodam od siebie trochę marudzenia:|W oryginalnym skyrimie mogłem wybrać, czy chce lokalizacje kinową, czy pełną. W nowej wersji wybór zniknął. Albo muszę cierpieć z powodu okropnego polskiego dubbingu albo grać po angielsku.|Brak modów. Stare mody nie działają a bez nich skyrim dla mnie jest mocno upośledzony. To że coś może kiedyś będzie to żadna pociecha.|Nie wiem czy to tylko mój problem, ale SE nie chciał się w ogóle włączyć. Podczas uruchamiania miałem logo Bethesdy okraszone artefaktami a potem CDN
CD. gra się zwyczajnie wieszała. Udało mi się gre odpalić dopiero w trybie okienkowym.|Różnice w wyglądzie tego remastera kończą się w zasadzie na oświetleniu. Poza tym obie wersje wyglądają identycznie.|Reasumując mam grę która wygląda tak samo, nie ma kinowego spolszczenia, nie ma modów, wypieprza się w trybie pełnoekranowym, za to jest trochę lepsze światło. Ja zdecydowanie podziękuje i pozostanę przy zwykłym skyrimie.
Dla konsolowców ta wersja skyrima SE jest bardzo dobra. Ale dla PC orginalny skyrim dużo lepszy, ponieważ zmodowany skarim wygląda dużo lepiej od SE. Jak ktoś nie moduje skyrima to polecam SE i tyle .
Ja mam za dożo modów w Oryginalnym Skyrim i nie wyobrażam sobie wgrywać je kolejny raz. Kiedyś jak mi się gra spsuła przez mod ENB, to siedziałem ok 3 gdz. i instalowałem mody od nowa.Ta nowa wersja Skyrima, to dla tych co nie grali w podstawkę, mają mało modów, lub nie używają modów.
@glorfindel3 Chwała bogu, że nie ma kinowego spolszczenia 😀 |Ja z grą w „nowego” skyrima poczekam aż wydadzą skyui 🙂
Siema! Wiem, że nie na temat ale to może być chwilowa sytuacja – dla posiadaczy XBox One na Microsoft Store jest Borderlands: The Handsome Collection Unlock Bundle za darmo – sprawdziłem i wczoraj wieczorem już pobierało mi gry na XBoxa. Sugeruję się spieszyć bo może to być tylko „chwilowa” usterka. https:www.microsoft.com/en-us/store/p/borderlands-the-handsome-collection-unlock-bundle/bvrk77xxgbwb
Grafika grafiką, ale tak gram sobie w tą edycję specjalną i odnoszę wrażenie, że jest ona bardziej zbugowana od podstawowej…. Żeby jednego dnia wypatrzyć chyba z 10 naprawdę rzucających się w oczy błędów, to coś jest nie tak….
Cóż, muszę stwierdzić, że remaster pupy nie urywa. Zmiany rzucają się oczy tylko w przypadku efektów pogodowych i wody oraz ogólnie efektów cząsteczkowych (np. kurz w podziemiach czy specyficzna „mgła” pokrywająca oddalone obiekty). Modele postaci są odrobinę szczuplejsze i wyższe, ale ogólnie. Nie podoba mi się olanie tematu krzaków, trawy, budynków i tekstur NPC-tów, gdzie zmiany są minimalne. Najgorzej jest w przypadku wspominanych roślin i włosów, nadal bardzo sztucznych przy bliższym spojrzeniu.
Polska wersja językowa na PC może być łatwiutko wyłączona zwykłą edycją pliku .ini w folderze „moje dokumenty”. Tą samą metodą, którą robiło się to od dawna. Polecam poszukać w internecie.|Graficznych usprawnień jest w specjalnej edycji mnóstwo i jestem pozytywnie zaskoczony. Woda i oświetlenie wyglądają O NIEBO lepiej, a poprawa w stabilności jest ogromna. Gra traci malutko fps w sytuacjach z masą NPC. Ogólnie to bardzo dobry remaster, tylko trzeba czekać na nową wersję SKSE dla lepszych modów.
Powiem tak, Wiedźmin wygląda dużo lepiej i chodzi mi na ultra, podczas gdy ten „remaster” wygląda prawie tak samo, a nawet zmodowany oryginał potrafi miejscami wyglądać lepiej, i chodzi płynnie na niskich, podczas gdy na ultra osiąga zawrotne 5 fps… Wtf? Kto to optymalizował? Mogli po prostu uwolnić starego Skyrima na 64k i byłoby dużo lepiej, no ale hajs musi się zgadzać. Dostałem za darmo to jakoś przeżyję, ale konsolowcy muszą za to „cudeńko” płacić grube pieniążki.
Nic ciekawego. Zmiany wody, oświetlenia, efektów typu mgła, dym, ogień….gra jak wyglądała „klockowato” i sztywno tak dalej tak wygląda. Znacznie lepiej by było gdyby poprawili modele postaci, odświeżyli totalnie tekstury i pogładzili nieco geometrię zamiast poprawiać te efekty cząsteczkowe i takie tam
A da rade wyłączyć ten blur który powoduje że nowa wersja wygląda jakby tekstury były w niższej rozdzielczości?
Ciekawi mnie również sprawa z zablokowaniem liczby klatek na 60. Ale może to i dobrze, bo oryginalny Skyrim po przekroczeniu 100 zaczynał ostro szaleć… Wystrzeliwujące na wszystkie strony przedmioty, spadające z nieba zwierzęta… Najlepsze było, jak było się w pobliżu jakiegoś zbiornika wodnego albo rzeki i od czasu do czasu przez ułamek sekundy załączała się animacja pływania co często uniemożliwiało walkę… Przynajmniej również i to naprawili 😉 W pewnym sensie…
Wypróbowałem wersję special edition i jestem zawiedziony. Myślałem, że ten skok graficzny będzie widać a jest dość słabo. Zdecydowanie i bez zawahania mogę stwierdzić, że wersja oryginalna z modami graficznymi wygląda o niebo lepiej niż to, co Bethesda zaoferowała. Jedyne co pozostaje to poczekać kilka miesięcy aż wszystkie najpopularniejsze mody zostaną przełożone na nową wersję i dopiero wtedy zacząć grać. Dzięki temu gra będzie prawdopodobnie i wyglądać lepiej i mieć wyższą stabilność.
Athill ma tutaj rację, że SE z modami będzie znacznie lepszą grą niż zwykły Skyrim kiedykolwiek był, ale nie tylko w kwestiach graficznych. Szkoda tylko, że na ten stan rzeczy poczekamy jeszcze jakiś miesiąc.|Poza tym myślę, że to trochę niesprawiedliwe teraz porównywać zwykłą grę do poprzedniej, ale zmodowanej, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że zmodowany Skyrim dorównuje najnowszym grom graficznie.
No mogli się bardziej postarać. Nie wymagam aby zrobili coś co będzie się równać ze zmodowaną wersją z PC, ale sprzedając tą grę ponownie za ponad dwie paki (mówię o PS4) wymagałbym trochę więcej. Żeby było śmiesznie to na PS4 jest tylko 30 klatek. Fajnie, że znikną pokaz slajdów znany z PS3, ale kurw&$% mamy już prawie 2017 rok, 6 lat od premiery tego pierwszego Skyrima darnn.
A ja mam pytanie takie, czy naprawili logikę animacji w widoku trzecioosobowym? Nie mogę znaleźć trzecioosobowego gameplayu z remastera, a animacja z podstawowej wersji jest na serio bardziej rwana niż w Tomb Raiderze z 1996.
@glorfindel3 zmieni w dokumentach w SKyrim.ini Voices_pl0.bsa na Voices_en0.bsa Wtedy masz polskie napisy i angielskie dialogi.
Przepis na remaster (wg. Bethesdy) – wszystko rozmyj, dodaj trochę mgły i Voila! Naciąganie na kasę gotowę.
No i w końcu doprowadziłem nowego Skyrima do dolnych granic grywalności! SkyUI działa – trzeba pobrać wersję 2.2 pod zwykłego Skyrima i normalnie zainstalować przez NMM, żadna zaawansowana funkcja nie działa ale najważniejsze czyli normalnie wyglądający ekwipunek i księga zaklęć są 😀 Jedynym efektem ubocznym jest napis o braku SKSE jak otworzysz ekwipunek.|@marcusfenix345|Jak wyłączysz TAA i GodRays to gra nie jest rozmyta i wygląda lepiej niż stara wersja.
Ale beznadzieja
Nutka pierwsza w tym drugim filmiku jest przeboska. 🙂
Dziwne, remaster wg. mnie gożej wygląda od oryginału. Jedynie oświetlenie słoneczne jest ładniejsze lecz lepszy efekt idzie uzyskać za pomocą modów. Tekstury w remasterze są bardziej rozmazane jak by przeprowadzili downgrade. Ogólnie grafika wygląda jak by remaster był przeportowany z konsoli. Dziwne to jest. Zdecydowanie oryginał dla mnie wygrywa.
1. O 5% ożyw kolory.|2. Dodaj trochę mgły.|3. Zgarniaj kasę.|Bethesda.
Dali nowy silnik i tyle czyli „how to ghetto remaster game” …
Jedyne co mienili to dodali mgłę, poprawili oświetlenie i wodę. I chyba troche lepszy draw distance. „Remaster” motzno. Gdyby PCtowcy nie dostali tego za darmo mówiłbym otwarcie, że to skok na kasę.
Tu macie lepsze porównianie nowej edycji z MINIMALNIE zmodyfikowaną podstawową https:www.youtube.com/watch?v=aWXfYzQqzDc