Call of Duty: Black Ops II ? pierwsze konkretne informacje. Wielkie zmiany!
W najbliższym numerze CD-Action – w sprzedaży już 8 maja – znajdziecie obszerny materiał na temat nowej, tegorocznej odsłony Call of Duty. Właśnie zeszło embargo na publikację części informacji w sieci. Takich zmian nie spodziewał się chyba nikt!
Call of Duty: Black Ops 2 – choć działa w oparciu o tę samą technologię, której korzenie sięgają właściwie jeszcze XX wieku – przyniesie szereg zmian, które szczegółowo opisuje Qn’ik w okładkowym tekście w nadchodzącym wydaniu CD-Action (premiera 8 maja).
akcja gry osadzona będzie w przyszłości, dokładniej w 2025 roku. Część poziomów rozegra się w latach 80-tych XX wieku, ale będą one tylko wstępem do kluczowych wydarzeń, umieszczonych na osi czasu mniej więcej za dekadę,
oznacza to m.in. że w arsenale pojawią się różnego rodzaju zaawansowane gadżety elektroniczne i roboty bojowe, przy projektowaniu których uczestniczy Peter Singer, waszyngtoński specjalista od futurystycznych zabawek wojskowych,
w grze pojawią się nazwiska znane z Call of Duty: Black Ops – niektórzy bohaterowie powrócą z poprzedniej części, innych reprezentować będą ich potomkowie (np. David Mason, syn Aleksa Masona z poprzedniego Black Ops),
ci bohaterowie zmierzą się z przeciwnikiem, który podobno opracowywany był najdłużej w całej historii „tych złych” z Call of Duty – ma być nieoczywisty, wielowymiarowy i, w pewnym sensie, już graczom znany. Ktoś o nazwisku Reznov? (dla jasności – to tylko nasz strzał na ślepo…),
najważniejsze: fabuła stanie się NIELINIOWA (!!!), a nieliniowość ta będzie rozgrywała się na kilku poziomach: czasem staniemy przed ważną decyzją wyraźnie zamarkowaną fabularnie, czasem zrobimy coś w świecie gry, nawet nie wiedząc, że to może mieć znaczenia – a dzięki temu akcja potoczy się zupełnie inaczej. Będzie więc można rozgrywać misje w różnej kolejności, co wpłynie na ich przebieg, czasem podczas misji staniemy przed decyzją, która pchnie nas inną ścieżką, kiedy indziej w wydarzeniach generalnie zaplanowanych przez twórców pojawią się różne warianty drobnych epizodów, zależne od tego, co zrobiliśmy wcześniej. Kilkukrotne przechodzenie kampanii dla jednego gracza ma być obowiązkowe, jeśli chcemy poznać wszystkie niuanse tej historii,
progres w kampanii będzie przedstawiony na mapie świata, na której również będzie można wybrać kolejność wykonywanych misji – te decyzje również mogą wpłynąć na przebieg fabuły,
dodatkowo na mapie kampanii pojawią się tzw. misje Strike Force, niezwiązane mocno ze scenariuszem (choć wpływające na równowagę sił w konflikcie rozgrywającym się przez cały czas), za to dużo bardziej otwarte niż oskryptowane zadania głównej osi wydarzeń. O ich sandboksowym charakterze niech świadczy fakt, że w każdej chwili można w nich przejść w tzw. „tryb generalski” i obejrzeć pole bitwy z lotu ptaka, by wydawać w nim proste rozkazy naszym jednostkom (jak w RTS-ie!), a także przełączać się między tymi, którymi chcemy kierować. Nie jesteśmy ograniczeni wyłącznie do żołnierzy – może to być np. bezzałogowy robot bojowy.
Więcej – w tym informacje o trybie zombie, multiplayerze czy opis jednej z misji znajdziecie już w piśmie. W naszej GALERII znajdziecie z kolei pierwsze screeny. A na koniec – trailer:
W najbliższym numerze CD-Action – w sprzedaży już 8 maja – znajdziecie obszerny materiał na temat nowej, tegorocznej odsłony Call of Duty. Właśnie zeszło embargo na publikację części informacji w sieci. Takich zmian nie spodziewał się chyba nikt!
Brak nowego silnika – brak zainteresowania z mojej strony. Marka CoD już dawno straciła swój blask przez pazerność Activision i po części przez głupotę graczy. Więc sorry Acti, ale mojej forsy raczej nie zobaczysz.
kurde ta gra wyglada staro i po prostu brzydko jak na dzisiejsze standardy. niby odmiana… ale mam wrazenie , ze cod robi sie parodia samego siebie. juz nie wierze w ta marke. naprawde to wygląda BRZYDKO!!!!!!!!
Kurde obiecałem sobie w tym roku że już coda nie kupię a tu znów pierwszy Filmik i info wychodzą i znów mnie kusi! Oj marketing robi swoje. Ciekawi mnie ile z tych informacji się sprawdzi no i jaka optymalizacja będzie.
WOW. Jeśli to co tu piszecie jest prawdą to nawet średniowieczna grafika mi nie przeszkodzi w zakupie 🙂 Brawo dla acti (albo raczej treyarchu) za powrót na jasną stronę mocy. Ale jeśli mają odkupić szacunek całkowicie to jeszcze w następnym codzie ma być nowy silnik.
Czyli ten sam odgrzewany kotlet… Tyle, że w bardziej smakowitej panierce he? W zasadzie czemu nie. Jeśli będzie tam chociaż część tego co zostało tutaj wymienione to gra będzie strzała warta.
NIELINIOWA FABUŁA W COD’ZIE?! Czekam na więcej news’ów. Nie wiem dlaczemu, ale pewnie tego CoD’a też kupię. Dziwne jest to, że kupuję CoD’y od treyarch’a a nie od infinity ward…
Zawsze kupowałem nowe odsłony Call of Duty już nawet dla zasady. Po ostatnim Call of Duty (MW3) jednak zdecydowałem, że następnej odsłony nie kupię. Po tych informacjach i obejrzeniu nowego trailera zmieniam zdanie 😀
Ech, czy mi się zdaje, czy CD-Action nakręca na tą grę zbyt duży hype? Wystarczy policzyć liczbę newsów o tej jakże „innowacyjnej inaczej” części CoD. Serio, ten sam silnik graficzny? Toż to technologia z poprzedniego millenium, jeżeli już chcą ewoluować markę, to powinni wydać tą grę nieco później, ale z jakimiś nowościami technicznymi, naprawdę. Zresztą wystarczy spojrzeć na kolana żołnierza z dolnego obrazku – tekstury wciąż wyglądają jakby ktoś je namalował kredkami świecowymi, a później splunął.
Kolejna sprawa: Fabuła i klimat. Co jak co, najmocniejszą stroną pierwszej części Black Ops były one. Z klimatem sprawa wygląda tak – to już nie dżungla, to już nie Wietnam i Kambodża, to już nie wspaniałe do zrealizowania w grze lata 60. i 70. Stawiając na pełny futuryzm i prezentując trailer Acti ryzykuję. To co zobaczyłem szczerze mówiąc bardziej przypomina Ghost Recon: Future Soldier, albo Rainbow Six: Patriots, zwłaszcza scena pościgu. Reszta to zupełnie elementy BF2142.
Jak dla mnie, to klimat tej części może być bardzo nijaki, będzie się nam za bardzo kojarzył z grami konkurencyjnymi, gdyż to u nich to wszystko najpierw widzieliśmy. Co do fabuły – obawiam się, że łącząc ją w wielu miejscach z tą w pierwszej części, mogą popsuć nasze wrażenia z Black Ops 1. Nagle się okaże, że połowę fabuły pozmieniali na rzecz BOII, no bo co, trzeba to w końcu jakoś połączyć. Nie wiem jaki to da efekt, ale jest to ryzykowne jak cholera. Oby nie zaliczyli fail na tym poletku.
@ Vantage To że Embargo dopiero zniesiono to przeczytałem, ale mnie jedynie denerwuje to że redakcje czasopism wiedzą więcej niż my. Mogą już mieć informacje o np.Portalu 3, nowym Need for Speedzie albo GTA V a my szare człowieczki jesteśmy w du*ie. No, ale w końcu oni są wyżej postawieni niż my i muszą więcej wiedzieć, żebyś my mogli wiedzieć to samo, także jakaś równowaga panuje.|Nagradzają nas też jak na razie jedynymi w Polsce informacjami na temat CoD BOII.|Ale się rozpisałem, zostało mi aż zero znaków
Nieliniowość. Mogę się założyć, że w niej będzie chodziło tylko kogo zabić, kogo wypuścić, jaką mapę rozegrać. Jeżeli będzie choćby w takim wydaniu – to będzie dobrze, gdyż to będzie całkiem miła odmiana od szyn z poprzednich części. Miła, ale dość biedna. Tryb Strike Force? Oto zapowiadane głośno pojazdy! Yupikayeee! Będziemy im wydawać rozkazy, yay! A tak serio: nie wiem kto to wymyślił, ale zapewnie i tu będzie to uproszczone, jak się tylko da. W końcu targetem są 13-latkowie przed X-Klockiem.
Jestem fanem MoH-a,cenie BF mam większość części tych serii.W COD-a nigdy nie grałem, ale to co napisał Hut zachęca mnie do kupna tej gry(może za wyjątkiem, że to ma się dziać w przyszłości)|Mówiąc krótko takich rewolucyjnych zmian w tej serii nikt się nie spodziewał.
SystemVoodoo zauważ, że Activision dużo ryzykowało wypuszczeniem MW, które obecnie jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek. Grafika mnie nie obchodzi, liczy się rozgrywka, a ta jest na najwyższym poziomie. Takich emocji, jakich doznałem z CoD’em nie dostarczył mi żaden film akcji. Nie wiem jak w przypadku Battlefielda 3, ale w BC 2 kampania dla jednego gracza zwyczajnie ssała i nie pomogły jej te całe „technologie”, które nadają się moim zdaniem głównie do multi. W CoD gram dla kampanii, w BC dla multi
Do tych wszystkich malkontentów narzekających na grafikę:|1: ona nigdy nie była priorytetem twórców CoD. To nie Crytek czy DICE którzy ścigają się o miano najładniejszej gry (często kosztem grywalności)|2: ten silnik z poprzedniego millenium wciąż jest jednym z najbardziej wydajnych silników na rynku. Słabsza grafika, ale znacznie więcej płynności. A to jest ważniejsze niż ładne wybuchy i kolorki|3: mechanika i fizyka ruchu postaci w Quake Engine jest bezkonkurencyjna. Jedni wolą noskillowe pouszanie (cdn.)
I najgorsze jest to, że prawdopodobnie multi będzie takie same jak w poprzednich częściach. Czyli zabawa w berka w kurniku i zdobywanie kiloton baretek i odznak za jedno zabójstwo. Co jak co, multi Treyarch raczej nie zmieni, a to ze względu na to, iż jest one nadal powodem kupna MW3 itd. Za dobrze to się sprzedaje, żeby je teraz zmieniać. Ogólnie nie wiąże żadnej nadziei z tym CoDem. Dla mnie seria skończyła się na 2. części. Oczywiście, fajnie było pograć w CoD4, ale już to zwiastowało stagnację marki.
Jedno wolą noskillowe poruszanie się w BC2, BF3 czy Crysis 2, a inni wolą satysfakcjonującą i wymagającą mechanikę z Quake / CoD. No cóż, ale skoro w dzisiejszych czasach większość graczy to casuale, których trzeba za rączkę prowadzić, to rzeczywiście współczesne silniki (z mechaniką prostą jak konstrukcja cepa) są lepsze.
@Prince Nie całkiem. Współczesne FPSy już wtedy dobrze się sprzedawały (vide Battlefield 2), poza tym osadzenie gry w czasach współczesnych daje spore pole do popisu. W końcu w niej można stworzyć wyimaginowany konflikt, a nie trzymać się ścisło historii np. II. wojny światowej.Mi także nie chodzi o grafikę, lecz o ewolucję. Sądzisz, że firma która się stara o swoją grę pakuje ją w technologię poprzedniego wieku? Niekoniecznie. Ta w CoD jest zacofana. To jest regres marki.
LUDZIE!|Płakaliście że nie będzie żadnych zmian, że znowu to samo itd. – proszę bardzo, zmiany są.|Teraz płaczecie że są do kitu bo silnik jest ten sam. Ja pierdziele, nigdy wam nie dogodzą, haters gonna hate.
W najbliższym numerze CD-Action – w sprzedaży już 8 maja – znajdziecie obszerny materiał na temat nowej, tegorocznej odsłony Call of Duty. Właśnie zeszło embargo na publikację części informacji w sieci. Takich zmian nie spodziewał się chyba nikt!
kupić pismo …… Jakby tu nie mogli
Tak szczerze to mi was trochę żal ….. Powinniście tu napisać wszystko a nie bawić się w ,,kup pismo to przeczytasz ” 🙁
Oj oj oj bo eksploduje z zachwytu. Widać że acti wzięło się do roboty i coś śmierdzi mi za rok nowym silnikiem albo poczekajmy na nextgeny…
Niech ktoś powie teraz, że CoD to rok w rok to samo…
Ej, ej to może być naprawdę dobre 🙂
Brak nowego silnika – brak zainteresowania z mojej strony. Marka CoD już dawno straciła swój blask przez pazerność Activision i po części przez głupotę graczy. Więc sorry Acti, ale mojej forsy raczej nie zobaczysz.
lol dla samego singla kupie 🙂 … a multiplayer i tak wole od treyarch niz iw … zawsze mozna bedzie jeszcze warfightera pograc
kurde ta gra wyglada staro i po prostu brzydko jak na dzisiejsze standardy. niby odmiana… ale mam wrazenie , ze cod robi sie parodia samego siebie. juz nie wierze w ta marke. naprawde to wygląda BRZYDKO!!!!!!!!
Kurde obiecałem sobie w tym roku że już coda nie kupię a tu znów pierwszy Filmik i info wychodzą i znów mnie kusi! Oj marketing robi swoje. Ciekawi mnie ile z tych informacji się sprawdzi no i jaka optymalizacja będzie.
Pierwsza część od czasu jedynki którą kupię.
twisted2no|a jak możesz ocenijak wygląda gra mając jeden trailer który prawdę powiedziawszy jak ich większość nie powala ?
No nareszcie! Acti poszło po rozum do głowy,tworzą grę a nie programik zarabiający miliony dolarów.
A jak z silnikiem graficznym? To znowu ten sam wysłużony engine :/ Ciekawe jak będzie z multi – czy będzie tak samo wciągające?
Niewiem co powiedzieć czy stety czy niestety tak. Tak to ten sam silnik graficzny.
WOW. Jeśli to co tu piszecie jest prawdą to nawet średniowieczna grafika mi nie przeszkodzi w zakupie 🙂 Brawo dla acti (albo raczej treyarchu) za powrót na jasną stronę mocy. Ale jeśli mają odkupić szacunek całkowicie to jeszcze w następnym codzie ma być nowy silnik.
Ale silnika i rozgrywki to już nie zmienią? :$
Pal licho silnik graficzny. Jesli chociaz pojawi sie polowa tych zmian o ktorych Hut pisze w newsie, to bedzie bardzo bardzo dobrze.
Jak przeczytałem, że fabuła będzie nieliniowa, to z krzesła spadłem 😛
Czyli ten sam odgrzewany kotlet… Tyle, że w bardziej smakowitej panierce he? W zasadzie czemu nie. Jeśli będzie tam chociaż część tego co zostało tutaj wymienione to gra będzie strzała warta.
Battlefield 3 może sie schować
Trzeba będzie kupić numer zapowiada się fajnie , ważne jeszcze co będzie na płytach 😀
Nieliniowe Call of Duty? Misje poboczne? Świat się kończy…
Wszystko świetnie oby tylko nie nawalili z optymalizacją :]
I tak wole BF’a a jak przyszłość to tylko Mass Effect albo Halo na ixa 360
NIELINIOWA FABUŁA W COD’ZIE?! Czekam na więcej news’ów. Nie wiem dlaczemu, ale pewnie tego CoD’a też kupię. Dziwne jest to, że kupuję CoD’y od treyarch’a a nie od infinity ward…
O kurka wodna i latająca, trzeba będzie kupić.
kupie nowego Coda ale tylko dla kampanii bo Bf rządzi w multi
Zawsze kupowałem nowe odsłony Call of Duty już nawet dla zasady. Po ostatnim Call of Duty (MW3) jednak zdecydowałem, że następnej odsłony nie kupię. Po tych informacjach i obejrzeniu nowego trailera zmieniam zdanie 😀
O kurczę, i tak brzmi biednie jak cholera.
Mnie ciekawi to że redakcja chociaż wie o Black Opsie II to nadal pisze newsy z tzw. wyciekami i nadal robią to jakby nic nie wiedzieli
A ja myślałem że ten news to odsłona nowego CDA (nie czytając co pisze w nagłówku)
ciekawy jestem kiedy będą nowe informacje o dlc do COD’a
* COD’a BO II
loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooool
To będzie pojedynek CoD vs MoH
Ech, czy mi się zdaje, czy CD-Action nakręca na tą grę zbyt duży hype? Wystarczy policzyć liczbę newsów o tej jakże „innowacyjnej inaczej” części CoD. Serio, ten sam silnik graficzny? Toż to technologia z poprzedniego millenium, jeżeli już chcą ewoluować markę, to powinni wydać tą grę nieco później, ale z jakimiś nowościami technicznymi, naprawdę. Zresztą wystarczy spojrzeć na kolana żołnierza z dolnego obrazku – tekstury wciąż wyglądają jakby ktoś je namalował kredkami świecowymi, a później splunął.
Ja coda kupie bo to świetna strzelanina, może grafika i multi odbiega od tego co konkurencja oferuje ale i tak jest niezłe.
Kolejna sprawa: Fabuła i klimat. Co jak co, najmocniejszą stroną pierwszej części Black Ops były one. Z klimatem sprawa wygląda tak – to już nie dżungla, to już nie Wietnam i Kambodża, to już nie wspaniałe do zrealizowania w grze lata 60. i 70. Stawiając na pełny futuryzm i prezentując trailer Acti ryzykuję. To co zobaczyłem szczerze mówiąc bardziej przypomina Ghost Recon: Future Soldier, albo Rainbow Six: Patriots, zwłaszcza scena pościgu. Reszta to zupełnie elementy BF2142.
Jak dla mnie, to klimat tej części może być bardzo nijaki, będzie się nam za bardzo kojarzył z grami konkurencyjnymi, gdyż to u nich to wszystko najpierw widzieliśmy. Co do fabuły – obawiam się, że łącząc ją w wielu miejscach z tą w pierwszej części, mogą popsuć nasze wrażenia z Black Ops 1. Nagle się okaże, że połowę fabuły pozmieniali na rzecz BOII, no bo co, trzeba to w końcu jakoś połączyć. Nie wiem jaki to da efekt, ale jest to ryzykowne jak cholera. Oby nie zaliczyli fail na tym poletku.
@ Vantage To że Embargo dopiero zniesiono to przeczytałem, ale mnie jedynie denerwuje to że redakcje czasopism wiedzą więcej niż my. Mogą już mieć informacje o np.Portalu 3, nowym Need for Speedzie albo GTA V a my szare człowieczki jesteśmy w du*ie. No, ale w końcu oni są wyżej postawieni niż my i muszą więcej wiedzieć, żebyś my mogli wiedzieć to samo, także jakaś równowaga panuje.|Nagradzają nas też jak na razie jedynymi w Polsce informacjami na temat CoD BOII.|Ale się rozpisałem, zostało mi aż zero znaków
Nieliniowość. Mogę się założyć, że w niej będzie chodziło tylko kogo zabić, kogo wypuścić, jaką mapę rozegrać. Jeżeli będzie choćby w takim wydaniu – to będzie dobrze, gdyż to będzie całkiem miła odmiana od szyn z poprzednich części. Miła, ale dość biedna. Tryb Strike Force? Oto zapowiadane głośno pojazdy! Yupikayeee! Będziemy im wydawać rozkazy, yay! A tak serio: nie wiem kto to wymyślił, ale zapewnie i tu będzie to uproszczone, jak się tylko da. W końcu targetem są 13-latkowie przed X-Klockiem.
Jestem fanem MoH-a,cenie BF mam większość części tych serii.W COD-a nigdy nie grałem, ale to co napisał Hut zachęca mnie do kupna tej gry(może za wyjątkiem, że to ma się dziać w przyszłości)|Mówiąc krótko takich rewolucyjnych zmian w tej serii nikt się nie spodziewał.
Pomysły super:|1. Ciekawe na ile wypalą.|2. Na tym silniku? Dajcie spokój…
SystemVoodoo zauważ, że Activision dużo ryzykowało wypuszczeniem MW, które obecnie jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek. Grafika mnie nie obchodzi, liczy się rozgrywka, a ta jest na najwyższym poziomie. Takich emocji, jakich doznałem z CoD’em nie dostarczył mi żaden film akcji. Nie wiem jak w przypadku Battlefielda 3, ale w BC 2 kampania dla jednego gracza zwyczajnie ssała i nie pomogły jej te całe „technologie”, które nadają się moim zdaniem głównie do multi. W CoD gram dla kampanii, w BC dla multi
Do tych wszystkich malkontentów narzekających na grafikę:|1: ona nigdy nie była priorytetem twórców CoD. To nie Crytek czy DICE którzy ścigają się o miano najładniejszej gry (często kosztem grywalności)|2: ten silnik z poprzedniego millenium wciąż jest jednym z najbardziej wydajnych silników na rynku. Słabsza grafika, ale znacznie więcej płynności. A to jest ważniejsze niż ładne wybuchy i kolorki|3: mechanika i fizyka ruchu postaci w Quake Engine jest bezkonkurencyjna. Jedni wolą noskillowe pouszanie (cdn.)
I najgorsze jest to, że prawdopodobnie multi będzie takie same jak w poprzednich częściach. Czyli zabawa w berka w kurniku i zdobywanie kiloton baretek i odznak za jedno zabójstwo. Co jak co, multi Treyarch raczej nie zmieni, a to ze względu na to, iż jest one nadal powodem kupna MW3 itd. Za dobrze to się sprzedaje, żeby je teraz zmieniać. Ogólnie nie wiąże żadnej nadziei z tym CoDem. Dla mnie seria skończyła się na 2. części. Oczywiście, fajnie było pograć w CoD4, ale już to zwiastowało stagnację marki.
Jedno wolą noskillowe poruszanie się w BC2, BF3 czy Crysis 2, a inni wolą satysfakcjonującą i wymagającą mechanikę z Quake / CoD. No cóż, ale skoro w dzisiejszych czasach większość graczy to casuale, których trzeba za rączkę prowadzić, to rzeczywiście współczesne silniki (z mechaniką prostą jak konstrukcja cepa) są lepsze.
@Prince Nie całkiem. Współczesne FPSy już wtedy dobrze się sprzedawały (vide Battlefield 2), poza tym osadzenie gry w czasach współczesnych daje spore pole do popisu. W końcu w niej można stworzyć wyimaginowany konflikt, a nie trzymać się ścisło historii np. II. wojny światowej.Mi także nie chodzi o grafikę, lecz o ewolucję. Sądzisz, że firma która się stara o swoją grę pakuje ją w technologię poprzedniego wieku? Niekoniecznie. Ta w CoD jest zacofana. To jest regres marki.
LUDZIE!|Płakaliście że nie będzie żadnych zmian, że znowu to samo itd. – proszę bardzo, zmiany są.|Teraz płaczecie że są do kitu bo silnik jest ten sam. Ja pierdziele, nigdy wam nie dogodzą, haters gonna hate.