E3 2011: Battlefield 3 multiplayer ? wrażenia z pokazu

Prezentacja Battlefielda 3 składała się z czterech części.
1) Dwudziestominutowego oczekiwania w kolejce (co świadczy o ogromnym zainteresowaniu, jakie tytuł ten budzi).
2) Dziesięciominutowej prezentacji w PowerPoincie (która po raz kolejny podkreśliła to, co znamy już niemal na pamięć – to najbardziej ambitny BF, największy jeśli chodzi o content, oparty o silnik Frostbite 2, ma system animacji przeniesiony z FIFY i doskonały zespół dźwiękowców).
3) Dziesięciominutowego oczekiwania na skonfigurowanie sesji multi na PC-tach (cóż, na konsolach, co by nie mówić, na pewno nie zajęłoby to aż tyle czasu).
4) Około piętnastominutowej rozgrywki.
To dość znamienne: cały pokaz Modern Warfare 3 trwał góra 20 minut, zobaczyłem na nim dwa poziomy od pierwszej do ostatniej minuty wypełnione intensywną akcją, eksplozjami, emocjami. Cóż, tego właśnie oczekują typowi konsolowi gracze – by było szybko, kolorowo i na temat. Battlefield 3 ma wyraźnie inne tempo i inny styl – wam pozostawiam wybór, które podejście do rozgrywki jest lepsze.
Przechodząc jednak do rzeczy – czyli do prezentacji. Poziom z czołgami wszyscy już mieli okazję pewnie zobaczyć (na konferencji EA, a później w sieci), sesja multi to coś zupełnie nowego. Rozgrywany był tryb Rush/Gorączka na mapie Metro umieszczonej w centrum Paryża. Jak się w to gra pewnie wiecie – mapa podzielona jest na kilka sekcji (w tym przypadku pięć), w każdej znajdują się dwa obiekty, które drużyna atakująca musi zniszczyć, a drużyna broniąca się osłaniać. Jak wyglądała rozgrywka?
Cóż, wydaje mi się, że EA popełniło błąd udostępniając tryb, który znamy z poprzednich Battlefiledów – grało mi się dobrze, ale grało mi się niemal tak samo, jak w Battlefield: Bad Company 2. Metro to mapa miejska, więc nie było na niej pojazdów (a szkoda, bo będzie je można customizować). To mapa w dużej mierze osadzona w tunelach metra, nie za bardzo była więc też możliwość pokazania mocy silnika Frostbite 2, szczególnie tego, na jak dużą destrukcję otoczenia on pozwala. Pozostałem również przy jednej podstawowej klasie żołnierza (Assault, standardowy wojak, ale z apteczkami), nie wiedziałem bowiem zastosowania dla klasy Engineer (naprawia i niszczy pojazdy, których tu nie było), Support (dzieli się z kompanami amunicją, ma ciężki karabin maszynowy, ale też jest wolniejszy) czy Recon (typowy snajper – za mało było tu otwartych przestrzeni). Dodatkowo w kodzie gry widać wciąż niedoróbki – niewidzialne ściany (!!!), czy zabawny bug, który aktywował animację przeskakiwania przeszkody terenowej nawet wtedy, gdy żołnierzowi nie do końca udawało się ją przebyć.
Te niedoróbki (dopuszczalne na tym etapie) odbieram jednak jako kolejny dowód na PC-towość Battlefielda 3, a nie jako zwiastun tego, że coś z tą grą będzie nie tak. Wręcz przeciwnie, to wciąż doskonale zapowiadający się shooter, tyle tylko, że koncern EA nie do końca przyłożył się do jego prezentacji na E3….
Aha – i jeszcze jedna ciekawostka. W grze pojawi się system „nieśmiertelników”, które będzie można zrywać z przeciwników zabitych wręcz, na krótkim dystansie. Taki nieśmiertelnik każdy z graczy będzie mógł samodzielnie skonfigurować, umieszczając na nim dowolną ze statystyk opisujących jego profil (np. liczbę spędzonych w grze godzin).
Czytaj dalej
65 odpowiedzi do “E3 2011: Battlefield 3 multiplayer ? wrażenia z pokazu”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Hmmm… Ciekawie, jestem ciekawy ile będzie trybów ogółem…
Dla mnie Bf 3 to pozycja obowiązkowa, w BC2 gra się świetnie i gra jest znacznie lepsza niż CoDy które sprowadzają się tylko do biegania i strzelania. Brak konwencjonalnego medyka to dobry pomysł bo oznacza to (przynajmniej mam taką nadzieję) brak defibrylatora który był dajną z najbardziej wkurzających rzeczy w grze, kiedy za przeproszeniem debile reanimowali cię na chama i ginąłeś znowu zaraz po zreanimowaniu, wtedy oni znowu robili to samo i tylko oglądałeś żołnierza który wstaje i pada, wstaje i pada
Mi brakuje do dzisiaj paru rzeczy, i mam nadzieje że tu je ujrzę. a) SAMOLOTÓW ! b) ogromnych map za czasów bf vietnam czy bf2. c) interface różniący się w jakimś stopniu od bc2. Zawsze wywołuje to dziwne uczucia grając w nową grę lecz ciągle dawająca do zrozumienia że gdzieś już to wszystko widziałem . Np. heroes 5>6.
@matiyyy – defibrylator pewnie wróci przy 1 odblokowaniu do assaulta 😛
Mnie najbardziej martwi przechodzenie postaci do leżenia, żeby nie było tak że jak tylko kogoś zobaczysz do od razu buch na ziemie jednocześnie strzelająć…
Bleh – wrażenia…prawie żadne.W sumie to nic ciekawego i choćby szczegółowego nie przeczytałem. Radzę samemu poszukać informacji…
Przyznam rację Hutowi. Oglądałem na żywo prezentację multi BF3 i ja byłem zawiedziony i inni też. Jestem fanem Battlefielda i zresztą to nie gra mnie zawiodła. To po prostu to jak EA przygotowało prezentację. Wszyscy oczekiwali takich typowych map i rozgrywki jak z Battlefielda 2… a było bardzo podobnie do Bad Company 2. Ale kto wie… może jest w tym jakaś taktyka… może najlepsze pokazy jeszcze przed nami… po E3. Może EA nie chce odkrywać wszystkich kart.
xenzorg właśnie że grywam w BF2 i to mnie wkurza że przeciwnik najpierw pada na ziemie a potem strzela
Niech mi ktoś powie, że niedoróbki techniczne wynikają z PeCetów to walnę głową o stół… Platforma nie ma nic do rzeczy. Do rzeczy ma tutaj to jak twórcy zrobią grę… A robienie gry PeCetowej może się przyczynić tylko do wysokiej jakości tekstur i dobrej fizyki. Błeeh… denerwuje mnie już ta wojna PeCetowo konsolowa…
tu są gameplaye. moze nie najlepszej jakości ale są 😀 |http:www.youtube.com/user/NewYorkPixels
matiyy znam ten problem jak idoci respawnia a w ciebie nawalają wrogowie ile wlezie:/ Ale BF3 to gra [beeep]ista będzie i nie wiem czy mi pójdzie
Pozycja obowiązkowa, mi się w BC2 super gra nie licząc bugów typu nóż , hitmarker oraz aktualizacja statystyk
A jakieś video, nagranie, gameplay z multi ? Cokolwiek ?
Błedy są, ale to jest jeszcze wersja alpha, beta rusza we wrześniu, wtedy będzie czas na wyłapywanie błędów. Podział klas jest nieco inny niż w BC 2. Taki sam był w BF 2142, tylko, że tam Engineer miał dodatkowo skanery, miny i wyrzutnie rakiet, Support wykrywacz wroga, a Recon stawał się niewidzialny. Tu chyba tego nie będzie, nie te czasy…:) MW3 ssie, marką która z nim będzie konkurować jest MOH. BF to całkiem inny styl rozgrywki, gdzie liczy się taktyka i współpraca, a nie idiotyczna bieganina…
No tak znowu będzie jak zwykle. IW pójdzie na łatwiznę co pokazało na prezentacji (bezczelne skopiowane momenty z poprzenich MW) dostanie w CDA 9 i znaczek jakości „bo rozgrywka jest intensywna”. BF3 chce iść do przodu, rozwijać się przez co wiadomo, że po premierze jakieś błędy mogą być i będzie 8. Tak jak mówi Bobby – nie warto się rozwijać, nie warto w czasach DLC wypuszczać czegoś wyjątkowego bo i tak 5 map się sprzeda. Za takie podejście dla mnie liczy się tylko BF3.
troszke słabe te „wrażenia”, spodziewałem się bardziej komentarza w stylu „jak mi się się grało”. klasy w zasadzie wszyscy znamy. Jak wygląda graficznie? czy daje frajdę? cokolwiek…
http:www.youtube.com/watch?v=dUdwyKiTAwM Trailer multi.
Te wszystkie wrażenia, to tak jakby brak wrażeń, bo nic konkretnego Hut żeś nie napisał…Ja natomiast czekam na jakiś gameplay z konsoli i porównania jakości grafiki, bo na razie obiecanki cacanki, a gra będzie wyglądać jak BC2. Trochę zirytowało mnie to podczepienie apteczki do Assaulta zamiast skrzynki z amunicją, jak to jest w BC2, ale zobaczymy. Pewnie to kwestia przyzwyczajenia. Oczekuję tez większej ilości map i jakiegoś wsparcia po premierze. Bo w przypadku BC2 dostaliśmy 4 nowe mapy w ciągu ROKU…
EjPii => Jak rzeczywiście BF3 dostanie za innowacyjność 8, to będzie chyba mój ostatni numer CDA. No chyba, że rzeczywiście gra okaże się lekkim niewypałem i gra będzie zbierała podobne oceny w innych pismach/serwisach.
Nawet jak by w cda Bf3 otrzymał 1 to i tak kupie, a co mi tam 🙂 .
Jezu. Oceniacie recenzję krótkiego kawałka niedokończonej gry, który został udostępniony do testów i w dodatku który nie pokazuje możliwości produkcji.
@Shion|Nie liczysz mappacków, dodających nowe tryby do starych map. No i Vietnama.
BF2 miał średnią ocen 92/100… wszyscy liczymy że będzie co najmniej tyle w przypadku BF3 prawda?
Super widzę tu ukłony w stronę battlefielda 2 z 2005 roku np. Żołnierz wsparcia czyli koleś z ciężkim karabinem i amunicją do rozdania tak trzymać im więcej battlefielda 2 tym lepiej według mnie 😀
kurde na stronie EA sa juz gameplaye z multiplayera nakrecone kamera nikt oprocz mnie tego nie zauwazyl?
Dobrze się zapowiada, szkoda tylko, że to bardziej Bad Company 3 niż Battlefield 3…
http:www.computerandvideogames.com/306431/news/bobby-kotick-wanted-to-play-battlefield-3-at-e3-ea-said-no/
@czechoslaw – no specjalnie ich nie podliczyłem, bo to nowe tryby na starych mapach, a nie nowe mapy, chyba co? ;p A Vietnama nie zaliczyłem, bo jest dodatkiem płatnym, nieobowiązkowym.
Jak ta gra ma być takahttp:www.ea.com/pl/videos/4b772491c7560310VgnVCM1000001065140aRCRDto raczej żadna inna nie będzie miała z nią szans. Ta grafika;)
@RaFaello666|ale ty szybki jestes hahaha te twoje gameplaye byly juz pare dni temu i mozna nawet bylo ogladac je na zywo z E3 haha obudzil sie
mogli by dodać gameplay z walk samolotów
Gierka będzie wymiatać tak jak BC2
Zgadzam sie z Taero – Ta gra zmiecie Modern Warfare 3
no tak call się zepsuł a teraz jest lekko ”suchy”tak sucharki z biedronki a Kapitan Price jest nieśmiertelny niczym Kratos
i tak MW3 (według mnie) będzie o wiele lepszei kupi to o wiele więcej ludzi.
Że pozwolę sobie zapytać drogiego Huta – a co fakt, że gra miała niedoróbki i długo trwała konfiguracja miał wspólnego z prezentacją gry na PC? Nie wiem czy taki był sens tych wypowiedzi, ale ja odniosłem wrażenie, że to PRZEZ PC działy się te rzeczy, a fakt ten ma z rzeczywistością tyle wspólnego, co Jola Rutowicz z mózgiem. Jedynie mogę zrozumieć długość konfiguracji – nie podałeś drogi Hucie żadnych szczegółów tejże czynności, a więc istnieje możliwość, iż rzeczywiście to wina wersji PC….
Po co mają multi zmieniać? jak gra się znakomicie, ulepszą, usprawnią i dodadzą nowe rzeczy.|Ja kupie na 100% i będę grać z takimi samymi wypiekami na twarzy co w BC2.
… choć nadal zastanawiam się w jakim aspekcie by to miało być. No ale nic. Liczę na informacje w komentarzach, edit newsa lub prywatną wiadomość, bo bardzo ciekaw jestem tych rewelacji. Aha = nie ma medyka? Czy po prostu nie był pokazywany? Assault z apteczkami nie bardzo mi się widzi, choć nie musi być źle.
Przekozacki jest ten trailer multi !!!
FireStorm Assualt z apteczkami nie jest zły w bf2 medyk miał podobną broń co szturmowiec
Bucik |aha będzie lepszy bo kupi więcej ludzi hmph
Mateolen Nie chodzi mi o to że CoDy są lepsze bo kupuje je więcej ludzi, tylko o to że mi się bardziej podoba, a z ludźmi to inna sprawa. Ja np pożyczone BFBC2 oddałem po jednym dniu bo multi było takie naciągane, nafaszerowane bugami i denne że mi się niedobrze robiło. Gdybym miał głosował CoD/”Batelfjeld” wybrałbym na 100% CoD
Ja nie rozumiem tej waszej walki między fanami BFa i CoDa. Obie gry są świetne, tylko „troszkę” się od siebie różnią. Dice nie jest w stanie zrobić takiej gry jak zrobiło IW (co dobitnie pokazał MoH) i u nich to się opiera na trochę innej zasadzie. Mi osobiście przyjemniej się gra w CoDa, bo mechanika rozgrywki w BC2 mnie osobiście odrzuciła. W BF2 grało mi się całkiem okej, a i tak najlepszą częścią dla mnie jest BF1942. Jednak co by nie mówić, to jeżeli chodzi o marketing to lepiej na razie (rywalizacji MW3-BF3) wypada Acti niż EA. Jednak mam nadzieję, że obie produkcje będą na bardzo wysokim poziomie i będą stanowiły dla siebie dobrą konkurencję zarówno pod względem jakości, ocen i sprzedaży.
Dokupię 1gb ramu, kupie jakąś świetną kartę graficzną, i w rozdzielczości 1920×1080 powinno pójść na średnich. No i system muszę jeszcze zmienić…
”Cóż, tego właśnie oczekują typowi konsolowi gracze – by było szybko, kolorowo i na temat.” Czy ja o czymś nie wiem i nie zauważyłem jakiejś ważnej cechy konsol w ciągu kilku lat zabawt z obecną generacją?
ciekawe ile osob zostanie przy bc2 jak wyjdzie 3…. pewnie zostanie z 15 serwerow:)
@Rafaello666 |Słuszne spostrzeżenie. Ja do bc2 raczej nie wrócę:) Nie to żeby to była zła gra. Ale w końcu to wychodzi flagowy Battlefield wiec po co siedzieć przy spin offie?
Assault z apteczkami a Suppor z LKM’em i ammo to akurat bardzo fajne posunięcie. W BC2 medyk miał za dużą przewagę na froncie 😛 Ściąganie ludzi z polowy mapy podczas siedzenia na swojej apteczce bylo za mocne. Teraz albo chcesz miec apteczkę i mniejszą siłę ognia albo LKM’ma ale „tylko” dodatkowe ammo 😉 IMO nadchodzi fps wszechczasów ;D
Rafaello na pewno nie zostanie tylko 15 bo ja na przykład nie jestem pewien czy mi na 100% ruszy 3 więc zostanie w BC 2 i takich osób jak ja jest pewnie więcej
@Bucik6, grałeś w Battlefield 2? Dziękuję, koniec rozmowy.