E3 2011: Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (X360) ? wrażenia z pokazu

Zgodnie z tradycją (zrodzoną przy okazji prezentacji pierwszej części Wiedźmina, kilka lat temu) CD Projekt RED zaplanował swoją prezentację inaczej, niż nakazuje to targowa norma. Ze względu na dużą liczbę pokazywanych na E3 gier i napięte terminarze spotkań, wskazane są pokazy, które trwają nie więcej, niż 20 minut i które od razu prezentują to, co gra ma do zaoferowania najlepszego. Podobnie, jak w przypadku pierwszego Wiedźmina, CD Projekt postawił jednak na długaśny pokaz, który rozpoczął się od wyświetlenia slajdów przedstawiających historię serii, uniwersum oraz zespołu, który grę robi – a także podstawowe informacje na temat sprzedaży i ocen „wykręconych” przez PC-tową wersję dwójki. Polscy twórcy tłumaczą to chęcią wprowadzenia amerykańskich dziennikarzy w tajniki wiedźmińskiego świata, ale po wydaniu dwóch gier nie ma to już chyba sensu, a zwyczajnie marnuje czas i uwagę – na E3 towary bardzo deficytowe. Nawet jeśli przyjmiemy, że chodziło o to, by pokazać PC-tową grę „konsolowym” dziennikarzom, wydaje się, że nieszczególnie ciekawić ich może to, czy gry posiadała zabezpieczenia DRM czy nie. Wrażenia nie zrobi na nich też pokazywany potem trailer przedstawiający wyrwane z kontekstu sceny gry z Szopenem „plumkającym” w tle. To w końcu Ameryka, nie Duszniki Zdrój.
Odkładając jednak żarty na bok: pokazano sekwencję w więzieniu, znaną już doskonale graczom PC-towym i rozegrano ją w dwóch wariantach, dyskretnym i brutalnym. Prezentacja udowodniła, że wszelkie plotki o trwających już wcześniej pracach nad konsolowym Wiedźminem 2 były mocno przesadzone – gra jest w kiepskim stanie, pełna błędów graficznych, screen tearingu, przenikających się obiektów, brzydkich tekstur widocznych na zbliżeniach w trakcie dialogów. Na domiar złego jedna z konsol zawiesiła się w czasie prezentacji, co zdarza się na E3 bardzo rzadko, nawet mimo tego, że większość pokazywanych kodów to wersje pre-alpha. PC-towe dziedzictwo gry jest więc bardzo widoczne, co – o ile się nie zmieni – będzie poważnym problemem, jeśli CDP Red poważnie myśli o zawojowaniu konsolowego rynku, szczególnie w USA.
Pomijając te zastrzeżenia Wiedźmin 2 na konsole to wciąż stary, dobry (?) Wiedźmin 2 – dojrzała, nieliniowa gra RPG z brutalnym, taktycznym systemem walki. Niestety tego ostatniego też nie udało się pokazać – choć prowadzący konferencję Tomek Gop podkreślał, że grający na jednej z konsol przedstawiciel CDP Red doskonale zna system walki i korzysta z „zaawansowanych” taktyk, brak wyraźnych komunikatów, opisujących to, co dzieje się na ekranie sprawił, że jedyna „czytelna” taktyka polegała na bieganiu za przeciwnikami wokół filara, co wyraźnie zdezorientowało przeciwników, ale i wyglądało dość komicznie. W kontekście „prezentacji gry konsolowej” zwracała też uwagę nieszczególnie udana animacja postaci (szczególnie podczas rozmów) – szczerze mówiąc nie zwróciłem na nią uwagi na PC, tu jednak była widoczna.
Przed zespołem pracującym nad Wiedźminem 2 jest więc jeszcze długa droga, nim uda się wspaniałą esencję tej produkcji przetłumaczyć na język gry konsolowej. Kto wie, czy zapowiadany obecnie „czwarty kwartał 2011” nie okaże się zbyt optymistyczną datą premiery…
Czytaj dalej
25 odpowiedzi do “E3 2011: Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (X360) ? wrażenia z pokazu”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
a jednak. A oczywiście na stronach współpracujących z CDP i samej oficjalnej stronie wieśka, opisano to w samych kolorowych barwach, jakich cudów tam nie zrealizowano. Wypowiedzi typu, świetna niestandardowa prezentacja, która zaciekawiła dziennikarzy itp. Prawda wyszła na jaw. Dzięki CDA.
No a skłamali?|Niestandardowa – z błędami – prezentacja, która rzeczywiście zainteresowała dziennikarzy 😉
@MiCHu01 O co Ci chodzi,chcesz następnego Wieśka? Jeżeli tak to powinieneś się modlić o sukces konsolowego wydania,”jak nie ma szmalu ,zapomnij o balu”,z samego wydania na PC kasy na następny projekt może braknąć,swoją cegiełkę do takiego stanu rzeczy dokładają złodzieje ( nie nazywam dziadów piratami bo to określenie zbyt łagodne i trąci romantyzmem,nie jeden bałwan jest dumny z bycia współczesnym kapitanem Blood ). Wiedźmin II DLA WSZYSTKICH! (tylko dopracowany!!)
Już od samego początku, jak zaczęły być odbierane wersje EK, poprzez fail’ową premierę, a na błędach do tej pory nie poprawionych kończąc, Wiedźmin 2 to jedno pasmo porażek….zamiast do porządku zrobić jedno, zabierają się za konsole i pokazują na E3 swoją nieudolność ;/ panowie od CDRP powinni się otrząsnąć a nie łapać wszystkie sroki za ogony….bo to się dla nich źle może skończyć….może zaczęli by od uruchomienia WKOŃCU!! swojego forum??? takie pokorne życzenia….
„As expected, it’s not as pretty as the PC version on highest settings, but it still boasts an impressive amount of detail in the character models and environments, nice lightning effects and decent draw distances just outside the prison’s walls. That should be great news for Xbox 360 owners looking forward to the game, which is supposed to ship before the end of 2011.” – IGN |Amerykanom się podoba a nam nie…
@mangusta|No wiesz, oni zarobili w pirewszym tygodniu około 40 milionów złotych (400 000 kopii rozprowadzonych za „symboliczne” 100 pln – pomijam fakt, że tylko w Polsce była tak tania, a nawet jeszcze tańsza – ja wyhaczyłem za 79 PLN – za granicą, gdzie cena sięgała nawet 49$ nachapali się jeszcze więcej). Tak. Wrzucili w produkcję co nie miara, ale skoro sami twierdzą na konferencji, że cieszyli by się z ponad 200 000 egzemplarzy, to chyba wiedzą, co mówią i im się inwestycja zwróciła… 😉
To że tak źle gra działa to wynik wczesnej wersji gry, gra nie jest jeszcze dobrze zrobiona więc nie oczekujmy super działającej gry. Na pewno gra będzie jeszcze długo dopracowywana i jak się ukaże na konsolach to będzie pozbawiona tych bugów. Pożyjemy, zobaczymy, oceniać możemy dopiero gdy gra wyjdzie.
@MiChu01 może i durne, ale jakie zyski przynoszą, a co za tym idzie – większy budżet na następną część 🙂
@MBHunter – jeśli grę można przystosować do konsoli, czemu tego nie zrobić ?! Nikt na tym na pewno nie straci, na PC gra już jest od dawna i nikt nie jest zmuszany żeby kupić konsolową wersję, a na pewno wiele osób nie ma tak dobrego PC żeby tą grę w odpalić, a posiadają konsolę na której by chętnie w Wieśka 2 pograli.
@matiyyy niestety obecna sytuacja może martwic zwłaszcza że grę planują wydać jeszcze w tym roku.|Więc w tym momencie powinni mieć w miarę sprawnie działający kod a jak się okazuje daleka droga przed nimi. Coś czuje że będzie obsuwa lub by dotrzymać obiecanego terminu wydadzą bubla 🙁
Brutalny system walki? Taaaaaaaaaaaaaaaa
Szczerze mówiąc czarno to widzę, najpierw masa porażek w związku z PCwą wersją, których po części do tej pory nie udało się naprawić, a teraz jeszcze nudna i nie za bardzo udana prezentacja wersji konsolowej na E3. Chłopakom z CDP RED życzę jak najlepiej, ale jak tak dalej pójdzie to będą oni bardziej wyśmiewani za te błędy niż chwaleni za gry. Dobra wracam do Wieśka, bo dopiero kończę pierwszy akt 🙂
@matiyyy|Ale… czy ja twierdzę, że to błąd robić wersję konsolową? Inna sprawa, że to co nam, klientom, CDPR w kwestii technicznej i po części supportu zaserwowało, to porażka. No i teraz wypadają średnio w oczach ludzi, bo zamiast zająć się naprawianiem bugów, stawianiem Forum, i poprawkami zgłaszanymi przez graczy – skupiają się na X360 (a studio wcale nie jest za duże, by realizować jednocześnie dwa tak kobylaste projekty). Po co skupiać się na nowym projekcie, gdy stary jest niekompletny?
Właśnie obejrzałem tę prezentację. Wprawdzie w dość niskiej jakości (480p) ale i tak nie zauważyłem jakichś niesamowitych zwisów czy błędów graficznych. Nie przesadzajmy, tym bardziej, że zagraniczniakom się podobało.Owszem, walka w wykonaniu „Combat Directora” nie była najwyższych lotów (śmiem stwierdzić, że nawet ja potrafię to lepiej) ale pamiętajmy, że musiał pokazać jak najwięcej rzeczy w bardzo krótkim czasie i dość niefajnej lokacji.
@Spychar – to daj mi pieniądze, z chęcią wezmę. A co do gry to za wesoło na razie nie jest…w trakcie prezentacji dla redakcji CD-Action wszędzie porozkładane były pady od Xboksa360, a teraz okazuje się, że tylko po to, żeby wygodniej grać na PC. Moim zdaniem powinni się skupić na poprawianiu wad wersji komputerowej, bo po tej kompromitacji w dniu premiery powinni chcieć odzyskać szacunek fanów, a na razie ciężko im to przychodzi…Mam tylko nadzieję, że gra na konsoli wyglądać będzie jak na PC i będzie ok
Nie wiem co o tym myśleć.
a czego się spodziewaliście? miesiąc temu skończyli W2 na PC, to teraz gra ma wyglądać olśniewająco na konsole?
Ja tam się nie znam. Widziałem tylko lets playe bo mi na kompie nie pojdzie:( (moglby mi ktos wyslac w miare tania konfiguracje na ktorej wiedzmin pojdzie na ultra?Dziekuje)
Na PC grafika zawsze będzie lepsza od konsol, i jesli komp jest naprawde mocny to nawet plynniej bedzie chodzić. Jesli chodzi o konfiguracje dla ultra to ja mam GF9800 1GB , AMD Atlon II 2×2,9Gh 4GB RAM i 25,30fps jest, tylko gorzej z walka i zaludnionymi miejscami dlatego gram na wysokich i nie schodzi ponizej 30 fps , a za kompa zaplacilem 1300 zl 2 lata temu
Nuuuuda
@Ridiego – ja za konsolę 2,5 roku temu zapłaciłem 1050zł, przy czym animacja niem prawa spaść poniżej 25-30 fps’ów.
Dives – ja jeszcze lepiej:) 4 lata temu kupiłem X360 z dyskiem za…600zł z pełnym okablowaniem i 2 bezprzewodowymi padami.
CDP da radę, to zdolne studio.
Wiedźmin 2, z dużej chmury mały deszcz. Niemal żadnej z przedpremierowych obietnic CDP nie spełniło, gra jest w malutka, uboga tam, gdzie crpg winno oferować mnogość opcji (jak np. ciekawe i liczne questy poboczne, obszerne lokacje, sporo dialogów itd.). Pod każdym względem (za wyjątkiem oprawy wizualnej, choć i to sprawa dyskusyjna, gdyż styl graficzny W1 o niebo bardziej przypadł mi do gustu) ustępuje jedynce. Ogromny krok wstecz i takiż sam zawód. Tak więc ewentualny sukces wersji xboxowej mam gdzieś.
ja nie narzekam. NIe zgadzam sie ze ustepuje jedynce, fajne nowe watki, poprawione efekty wizualne. Dodatkowym plusem cena. Ja kupilem za 79,00 zł na allegro – hit.pl. Pojechali z cene naprawde. Ale milo by bylo gdyby wlasnie tyle kosztowaly gry;)