Ghost Recon: Future Soldier budzi kontrowersje. Zapowiedź gry wprost z Paryża

Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier to nowa odsłona serii, której pierwsza część ujrzała światło dzienne jako symulator żołnierza na współczesnym polu walki. Niedawno zapowiedziana przez Ubisoft gra przenosi nas w nieodległą przyszłość, kiedy władzę w Rosji przejmują ultranacjonaliści i napadają na Norwegię, by zagarnąć jej pola naftowe.
Gracz wciela się w członka tytułowego oddziału Duchów – amerykańskich komandosów wyposażonych w najnowsze osiągnięcia wojskowej technologii, wysłanych do Europy, by zapobiec eskalacji konfliktu na Starym Kontynencie. Bo przecież bez jankesów sobie nie poradzimy, prawda?
Interesujący wydaje się pomysł, aby historię opowiadać nie za pomocą cut-scenek, a etapów, w których będziemy się wcielali np. w ochroniarza rosyjskiego prezydenta albo inżyniera z norweskiego pola naftowego podczas ataku Rosjan. Jednak to nie ta ciekawie przedstawiona, czerpiąca z dorobku Toma Clancy’ego fabuła ma być największą zaletą gry, lecz wspomniane wyżej efekciarskie, ultranowoczesne wyposażenie Duchów robiące z nich „F-16 na nogach”. No i akcja. Dużo akcji.
Ghost Recon: Action Figure
Fani pecetowej serii mogą być zdziwieni właśnie tym, jak pełen strzelanin, walki wręcz i biegania od osłony do osłony będzie Future Soldier. Na razie co prawda widzieliśmy tylko wersję konsolową, a o blaszakowej twórcy nie mówią wiele ponad to, że będzie. Nie ma chyba jednak co liczyć na to, by bardzo odbiegała ona od konsolowych, bo wszystkie powstają w paryskiej siedzibie Ubisoftu. (Poprzednia część cyklu, Ghost Recon Advanced Warfighter 2, zrobiona była przez dwa różne studia w dwóch różnych edycjach: bardziej symulacyjnej na PC i dynamiczniejszej na konsole).
No dobrze, a jak ta akcja wygląda? Całkiem podobnie jak w GRAW 2 na konsole i bardzo podobnie jak w… Gears of War. Twórcy obiecują, że walki będą zróżnicowane, zarówno jeśli chodzi o tempo, jak i możliwości taktyczne, ale widziany przez nas krótki fragment polegał na bieganiu i ślizganiu się od ustawionych w poprzek drogi samochodów i strzelaniu (również na oślep zza osłon) do znajdujących się blisko wrogów.
Nie będzie już więc obmyślania skomplikowanych taktyk, wydawania rozkazów kumplom z oddziału, ostrożnej eksploracji i mierzenia z kilkuset metrów do ośmiu pikseli symbolizujących wroga. Teraz ma być szybciej, bardziej zręcznościowo i efektownie, a przez to – zdaniem Ubi – lepiej.
Komando Gadżet
Dużą w tym rolę odgrywać będą gadżety dostępne Duchom dowodzonym przez Edwarda „Kozaka” Kachenko. Zdaniem autorów gry nie są to wymysły niespełnionego pisarza science fiction, a prawdziwe rozwiązania testowane obecnie w laboratoriach i na poligonach największych armii świata. Część z tych piekielnie drogich i napakowanych najnowocześniejszą technologią zabawek będzie dostępna wszystkim członkom drużyny (egzoszkielet pozwalający nosić więcej sprzętu, znany z poprzednich części Cross Com zapewniający szybkie informacje o widzianych celach), inne zaś zależne będą od wybranej w danym momencie klasy.
„Kozaczyć” przyjdzie nam w czterech klasach. Prawdopodobnie będzie się je dało dość często zmieniać, bo żołnierze przyszłości muszą być wszechstronni i szybko dostosowywać się do sytuacji na polu walki. I tak standardowy Commando wyposażony będzie poza karabinem w naramienną wyrzutnię rakiet, działającą – gdy kilka osób połączy siły – jak broń przeciwpancerna. Najbardziej (nie)rzucający się w oczy gadżet ma Recon, który może stać się niewidzialny dzięki kamuflażowi optycznemu. Sniper za pomocą czujnika tętna potrafi przez pewien czas wskazywać pozycje wrogów sobie i kumplom (za sprawą Cross Comu).
Engineer zaś może przy użyciu urządzeń EMP unieszkodliwić elektronikę przeciwników, a prawdopodobnie również ochronić swoich przed podobnymi zakusami Ruskich. Inżynier jest także w stanie kierować dronami ziemnymi i powietrznymi, które służą nie tylko do zwiadu, ale i walki, bo na wyposażeniu mają potężne karabiny. (W multi bezzałogowe maszyny bojowe będą osobną klasą).
Duchy w sieci
Do tego oczywiście nowe zabawki będzie się odblokowywać, a te posiadane – ulepszać wraz ze zdobywaniem punktów doświadczenia (np. doczepiając do karabinu granatnik czy lepszy celownik). Punkty XP będzie się dostawało za postępy we wszystkich trzech rodzajach gry: kampanii przechodzonej w pojedynkę (na ok. 12 godzin) lub w co-opie oraz w – dość standardowych – trybach multi dla maks. 16 osób: deathmatchach, domination i capture the flag.
Tryby są standardowe, ale twórcy wprowadzają w multi (oraz co-opie i singlu) kilka rozwiązań, które mają sprawić, aby rozgrywka wyglądała inaczej niż u konkurencji. Te podstawowe wiążą się z nowym systemem taktycznym. Teraz nie ma już wydawania rozkazów, a cała warstwa działań drużynowych ma być bardziej naturalna. A to za sprawą systemu Link-Up, dzięki któremu wciskając jeden przycisk, można z kumplem utworzyć – ekhm – jedność. Wtedy jeden z graczy odpowiada za ruch takiego składu, a drugi przyklejony du… niech będzie, że plecami do pleców może kontrolować, co się dzieje za tym pierwszym, np. niosącym flagę.
Takie „spółkowanie” daje jeszcze inne korzyści. Po pierwsze, pozwala wyprowadzić wzmocniony atak, np. zamiast ostrzału z naramiennego moździerza przywołać niszczycielski nalot. Po drugie zaś w grupie będzie się dało czerpać wspólnie z umiejętności jednego z żołnierzy, np. okryć także Snipera niewidzialnością zapewnianą przez wyposażenie Recona. Na pewno gracze znajdą nawet lepsze zastosowanie opcji współpracy, ale czy takie oddziały nie będą zbyt łatwym celem dla granatników? Przekonamy się w trakcie wyznaczonych na lato beta-testów trybu multi.
Duchy or not duchy – oto jest pytanie
Do samej premiery zaś zostało niewiele czasu, bo ok. pół roku. Mam nadzieję, że do tej pory grafika poprawi się znacznie, bo na razie nie zachwycała (twórcy mówili, że gra wygląda na 50-60% efektu finalnego). Inna sprawa, że celem Ubi nie są oszałamiające efekty wizualne, ale uzyskanie stałej animacji 60 klatek na sekundę, co ma sprawić, że refleks grać będzie jeszcze większą rolę. Co oczywiście – wraz z innymi zmianami – może wkurzyć fanów pecetowej serii, którzy zapewne mieliby chęć na więcej symulacji niż akcji. Ale pożyjemy – zobaczymy, jak będzie ostatecznie wyglądało to, co przygotowują nam specjaliści z Ubisoft Paris.
Więcej informacji o grze znajdziesz w najnowszym, specjalnym numerze CD-Action.
Czytaj dalej
38 odpowiedzi do “Ghost Recon: Future Soldier budzi kontrowersje. Zapowiedź gry wprost z Paryża”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Widzieliśmy w akcji nową grę Ubisoftu. Czasy się zmieniają, rynek gier się zmienia, zmienić się więc musiał i Ghost Recon. Fani pecetowej serii będą zaskoczeni tym, jak wygląda ona po przeniesieniu w przyszłość.
Hmm znowu ubisoft narobił smaku ale mu nie wybaczę 5 GODZINY GRY Splinter Cell: Conviction eh.
Ja wiem, że Ubi lubi zmieniać gameplay swoich gier (nowy SC), ale zamiana Gost Recon w… Gears of War!?
„Ruskich” – a za to na forum ktoś dostał osta. Bo obraził w ten sposób naród.
ciekawy jestem co będzie ze „zmiksownia” GR z modern warfarem 2
Nie ktoś HammerHead, tylko alexiej dostał za to osta…
To ja teraz posmieje sie z forumowicza o nicku „longbow”. Otzo gdy ostatni raz wypowiadalem sie na temat tej gry i powiedzialem, ze bedzie prosta strzelanka, on mnie zrugal i powiedzial, ze sie nie znam, a GRAW bedzie gra taktyczna… WIedzialem, ze UBI bedzie rowniez ta gre chcialo usmiercic. SC to im za malo i trzeba inna serie udupic, bo bez tego rok stracony? UBI ma niemile zapedy bycia jak EA lub Acti i to mi sie bardzo nie podoba. Juz chyba zapomnieli co sprawilo, ze gracze tak ich kiedys lubili.:P
Szybko, łatwo, konsolowo. Ot co.
Ciekawy jestem czy ta część gry w końcu mi się spodoba.
Ach, to Ubi. Jedno schrzanią, jedno zrobią dobrze…
Przywiązałem się do starych częsci, ale ta zapowiada się całkiem fajnie. Nie mogę się doczekać. 😉
Rozumiem fanów, ale ja jakoś nigdy do tej gry nie mogłem się przekonać. Może teraz będzie inaczej.
OO pozycja obowiązkowa dla fanów
Tia. I to wszystko przez simsy i napływ niedzielniaków. Eh. Dobrze, że nie miałem okazji grać w wieeele starych gier. Przynajmniej będę miał co robić, jak już wszystko zejdzie na psy.
Gdzie się podziały gry dla hardcorów…wszystkie porządne tytułay schodzą na psy. To już nie będzie Ghost.
„Bo przecież bez jankesów sobie nie poradzimy, prawda?” hmm ironia? A prawda jest taka że to prawda (powt. celow) 😀
Screeny – ŁoŁ! Będzie niezła gierka
Zapowiada się ciekawe, oby nie wyszło jak zwykle… Jeżeli tego nie przepierniczą to może będzie dla mnie gierka na otarcie łez po 2142 🙁
EEEE no nie tylko bez takich jak będe chciał fps-a to kupie moderna
Echh, a poprzednie gry z tej serii były takie fajne, a tu widzę szykuje się nam niezły gniot 🙁 . Ghost Recon jako zwykły FPS ? , to mniej więcej jakby zrobić Civilizację w wersji Sims. Normalnie profanacja pełną gębą.. i jeszcze ta grafika, zalatuje konsolą :/
GRFS to raczej TPP (lub TPS). ;p
@Amdor, a kiedy to niby Jankesi nam pomogli? Grafika straszy jakimś kiepskim cell shadingiem, z opisu zalatuje kolejnym konsolowym casualem. I kolejna seria gier popadnie w niepamięć. A jak na razie Ubi oznaczało, dla mnie, ambitne gry.
Rainbow Six’y też były kiedyś ambitnymi produkcjami…a skończyli na Lockdawnie i Vegasach… Tam też widniało logo Ubisoft…
@Janek91728 – ja niestety nie mialem tyle szczescia i zapas starych tytulow juz sie niezle wyczerpal. Tym bardziej, ze nowe gry mam z reguly w dupci od 3 lat bodajze… Inne stare gry, w ktore nie gralem sa zas bardzo ciezko dostempne wiec nadchodza ciezkie czasy. Zreszta – to gra od UBI. Bedzie miala g****** zabezpieczenia wiec i tak bym jej nie kupil.:P Dla mnie rownie dobrze moze jej nie byc na PC i w swiecie gaming rowniez.
Duchy mniej symulacyjne? Ech, szkoda.
jezu nikt nie gral , prawie nikt nie widzial ale wszyscy juz wiedza jaka gra bedzie i jaki bedzie miala gameplay…to moze jak juz tak wszystko wiecie to podajcie numery jakie beda na najblizszym losowaniu duzego lotka ,co???
Erm… Łączenie wyrzutni naramiennych? OK, jeśli to rakietnice, to powiedzmy, że nowoczesna super-duper-technologia pozwala jakoś na łączenie wielu w jeden (co powinno jedynie zwiększać celność… Nie wiem co ma długość lufy do zdolności penetracji pancerza, skoro pocisk jest ten sam).|Łączenie ŻOŁNIERZY!? Nie, nie i jeszcze raz nie… Błagam, niech mi ktoś powie, że to jakiś babol w oświadczeniu prasowym, błąd w tłumaczeniu… :/
„Teraz ma być szybciej, bardziej zręcznościowo i efektownie, a przez to – zdaniem Ubi – lepiej”|Brawo ubi spieprzyliście marke rayman,spieprzyliści splinter cell spieprzacie Ghosta co jeszcze będzie na waszym celu?
przesadzasz Ubi zawsze robiło dobre gry nie które były gorsze ale bez przesady pomysł fajny zresztą wszystko co robią teraz jest [beeep]iste jeśli chodzi o gry oczywiście (zabespieczenia też im się udały )
Popieram Pointer’a66 Mam Nadzieje Że Ta Część Będzie Najlepsza A Także Nie Zgrzeszy Copem Byłbym Bardzo Pocieszony XD
@zglina – teraz nie maja juz zadnej serii gier do udupienia. Ale poczekamy i jak tylko seria AC rozrosnie sie do sporych rozmiarow to i ja UBI postanowi zabic. Bo przeciez jak cos jest dobre to trzeba to zniszczy prawda? |@pointer 669 – NIE zabezpieczenia gier im sie NIE UDALY. Najwyzej udalo im sie pokazanie, ze maja PCowych graczy za zlodzieji.
Czemu do cholery szybciej i bardziej efektownie to lepiej? Taki np. Splinter Cell nowy….ehhh….Ta marka wyróźniała się tym, że nie leciałeś na zbity pysk tylko się skradałeś. To był jej urok. I oczywiście teraz robią z tego Gears of War powoli.
@Alaknar a czemu niby czołgi mają długi lufy? Im dłuższa, tym lepsza szybkość wylotowa pocisku.
alexiej gra w cod 4
LordzFc@ ,,a czemu niby czołgi mają długi lufy? Im dłuższa, tym lepsza szybkość wylotowa pocisku. ” Omg, co za dzieci tutaj piszą, żeby nie powiedzieć [ciach]. Wytłumacz mi proszę w jaki to cudowny sposób pocisk przyspiesza w ” dłuższej ” lufie ??
[Cragir] Nazwij tak jeszcze kogoś a będę niemiły[/Cragir]
Kłania się elementarna znajomość zasady działania broni palnej. A później ludzie nazywają normalne działania fizyki, jakimiś „cudownymi” sposobami.
Juz nie mogę się doczekać:P ale oby sie grafa poprawiła xd!
@mrbigkhriz Co ty masz do grafy??! W jedynce może była badziewiarska ale w dwójce to miód:D