27.03.2015
Często komentowane 29 Komentarze

[Weekend z Dark Souls 2: SotFS] Co to jest ten SotFS w ogóle?

[Weekend z Dark Souls 2: SotFS] Co to jest ten SotFS w ogóle?
Jeżeli graliście już, albo ciągle gracie, w Dark Souls 2, to pewnie wiecie, że grafika w grze różni się od tej, którą widzieliśmy w trailerach na E3. Twórcy oczywiście też o tym wiedzą i zamierzają niedociągnięcie naprawić – sprzedając w rok po premierze remaster, który trochę do gry doda, a trochę naprawi.

Scholar of the First Sin to potężny patch do niedoskonałej gry, w której jestem od roku zakochany. Namco postanowiło udostępnić go w trzech wersjach, a każda z nich się od siebie trochę różni, dlatego jeżeli w ogóle rozważacie wydanie na niego pieniędzy, to dość trudno jest się zorientować w tym, co zawiera, co zmienia, i na co właściwie będzie dostępny. Spieszę z pomocą!

Jedną z nich jest DARMOWY PATCH, który dostępny jest dla posiadaczy „dwójki” na PC, PS3 i X360, już od lutego. Dodano w nim przede wszystkim trochę ciekawych elementów fabularnych, ale i funkcjonuje jako kolejna łatka poprawiająca matchmaking i balans. Jeżeli tylko to was interesowało, a poza tym problemów z grą nie mieliście: SotFS macie już od dwóch miesięcy na swoim sprzęcie i nie musicie wydawać na niego pieniędzy.

Jeżeli jednak interesuje was „wersja reżyserka” Dark Souls 2, to Scholar of the First Sin wprowadza ładnych parę zmian do rozgrywki – i to może przesądzić o ewentualnej chęci inwestowania w ten dodatek. Teraz jednak zaczynają się schody:

Scholar of the First Sin dostępne będzie na dwa sposoby:

  • Na PC, PS3 i X360 jako „pełna wersja” oryginalnego Dark Souls 2.
    – jedyną różnicą od normalnej edycji jest to, że w paczce znajdziecie wszystkie trzy wydane do tej pory DLC.
  • Na PC, PS4 i XBO jako „pełna wersja reżyserska”, inaczej mówiąc: Wersja DX11.
  • Opcja a) nas nie interesuje, bo w jej skład wchodzi dokładnie to, co już macie, albo mieć możecie bez większych problemów.

    Interesuje nas opcja b), która

    1) Pozwala pograć w Dark Souls 2 na nowych konsolach w 60 klatkach na sekundę

    2) Poprawia grafikę wersji PC

    3) Zmienia rozstawienie przeciwników, dodaje nowe skróty na mapach i (podobno) poprawia projekt rozgrywki

    4) Dodaje nowe bronie i pancerze

    5) Dodaje nowych NPC nawiedzających nasze światy

    6) Zwiększa limit graczy w sieci z 4 do 6

    7) Zawiera wszystkie DLC

    Jedyne problemy to:

    – nie da się przerzucić zapisanych stanów gry ze starej wersji do nowej (nawet na PC!).

    – rozdzielono serwery sieciowe: jeżeli kupicie nową, pełną reżyserską wersję na PC, to nie pogracie z ludźmi, którzy mają Dark Souls 2. Ani z tymi, którzy kupią pełną wersję, ale bez ulepszeń graficznych i gameplayowych.

    Czyli, w mocnym skrócie, jeżeli macie Dark Souls 2, to jedyną aktualizacją, którą powinniście ewentualnie rozważać jest ulepszona graficznie do DX11 pełna wersja reżyserska. Pudełko będzie kosztować w Polsce ok 140 złotych (PC), albo 220 złotych w wersjach na PS4 i XBO.

    Zwiększyły się tylko wymagania sprzętowe więc uważajcie:

    Minimalne:
    OS: Windows 7 SP1 64bit / Windows 8.1 64bit
    CPU: Intel Core i3 2100 3.1GHz / AMD A8 3870 3.6GHz
    Pamięć: 4GB RAM
    Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 465 / ATI Radeon HD 6870
    DirectX: 11
    Dysk: 23GB wolnego miejsca

    Zalecane:
    OS: Windows 7 SP1 64bit / Windows 8.1 64bit
    CPU: Intel Core i7 2600 3.4GHz / AMD FX 8150 3.6GHz albo lepszy
    Pamięć: 8GB RAM albo więcej
    Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 750 (700 series) albo lepsza / ATI Radeon HD 7850 (7000 series) albo lepsza
    DirectX: 11
    Dysk: 23GB wolnego miejsca

    29 odpowiedzi do “[Weekend z Dark Souls 2: SotFS] Co to jest ten SotFS w ogóle?”

    1. Jeżeli graliście już, albo ciągle gracie, w Dark Souls 2, to pewnie wiecie, że grafika w grze różni się od tej, którą widzieliśmy w trailerach na E3. Twórcy oczywiście też o tym wiedzą i zamierzają niedociągnięcie naprawić – sprzedając w rok po premierze remaster, który trochę do gry doda, a trochę naprawi.

    2. A Soul Memory usunięto? Jak nie, to jednego z największych problemów DaS 2 nie rozwiązano, a wymienione zmiany (oprócz dorzucenia wszystkich DLC) to detale.

    3. @Sabi, wprowadzono pierścień, który pochłania dusze sprawiając, że nie liczą się do SM, ale jednocześnie nie trafiają również na nasze konto (jako waluta) – jeśli czegoś nie pokręciłem. Jest to Agapa Ring. Chyba nie takiego rozwiązania oczekiwałeś.

    4. Czyli jeśli mam Dark Soulsy 2 bez DLC to za 140 zł ulepszam je do Dark Soulsów 2 z DLC i lepszą grafiką, ale bez postaci i na innym serwerze? Mi tam nawet pasuje bo dwójkę przeszedłem zaraz po premierze i nie wracałem na DLC teraz miałbym powód 😛

    5. Jakim cudem faktyczny remaster i „Edycja GOTY” nazywają się tak samo?

    6. Wszystko fajnie. Ale może mi teraz ktoś powiedzieć, gdzie mogę kupić dodatki w sensownej cenie, bo nie chce kupować drugi raz tej samej gry, ale z dodatkami.

    7. Sabi – nie usunięto SM. Dodano za to pierścień, który wchłania zdobywane dusze. Pozwala to na kontrolowanie swojego SM.

    8. 1 Ogółem to nie ma co podchodzić z entuzjazmem do SOTFS, bo ciężko to nazwać „naprawianiem błędów”, a raczej zagraniem, które napawa dumą Ubisoft. Rzeczy, które faktycznie są interesujące – nowe NPC, nowe (bardziej sensowne) rozstawienie przecinków, podniesiony limit graczy w jednej sesji czy „ulepszony projekt rozgrywki” dało się z łatwością zaimplementować w starszej wersji DS2. Czemu z tego zrezygnowano?

    9. 2 Przecierałem oczy ze zdziwienia, kiedy na facebooku FS opublikowało screen, z ogrem i prześladowcą w jednej lokacji – podpisując, że jest to wynik niesamowitego poprawionego silnika renderującego (z dwoma ogrami czy prześladowcami jednocześnie nie było przecież problemu w poprzedniej wersji), a możliwość połączenia się 6 graczy jednocześnie miało być zasługą DX11… tak, DX11.

    10. 3 Przykro mi patrzeć, kiedy FS – do tej pory jeden z nielicznych zespołów wiedzących, jak trafić do gracza, nagle stało się jego wrogiem. Pozostaje czekać na mikrotransakcje ze zbroją Havla.

    11. Niestety ja, jako fan i osoba która kupiła Dark Souls 2 dwa dni po premierze i Season Pass zaraz po premierze pierwszego DLC patrząc na SotFS czuje się jak ostatni frajer. A brak implementacji od 3 do 6 punktu dla starych wersji to po prostu świństwo. Nie sądzę żebym kupił jeszcze jakąś grę od FS niedługo po premierze.

    12. Czyli co, nie ma upgrade’u dla posiadaczy zwykłej gry? :/ No cóż dobrze że DLC nie kupiłem. Poczekam aż ta wersja spadnie do około 50zł.

    13. @Kawalorn no w zasadzie jest – 20$ (pewnie u nas 20€) na steamie jeśli masz przypisane dlc i podstawkę do konta

    14. Jak odróżnić wersje na PC tą która jest tylko zbiorem dodatków i podstawki od tej wersji na PC z poprawioną grafiką, poprawionym AI wrogów itp??Zamówiłem w empiku i po lekturze newsa już sam nie wiem co niby zamówiłem…http:www.empik.com/dark-souls-2-scholar-of-the-first-sin-namco-bandai-games,p1104560481,multimedia-p?utm_source=ceneo.pl&utm_medium=oferty_cpc&utm_content=p1104560481&utm_campaign=Dark-Souls-2:-Scholar-of-The-First-SinJak odróżnić obie te wersje na PC od siebie?

    15. Pardon jeśli będzie to post pod postem , ale jakoś nie widzę tego co napisałem i dodałemJak odróżnić obie te wersje na PC?? – tą która jest zbiorem podstawki i DLC + patch| – tą reżyserską z nowymi pancerzami, NPC, lepszym AI itd?Bo sam zamówiłem preorder na empiku i teraz nie mam pojęcia co tak naprawdę zamówiłem

    16. A jedynka dalej zostanie w takim opłakanym stanie, skazana na fanowskie łatanie ?

    17. 1. @DaveZ – kupiłeś wersję DX11 (nextgenową). @KafarPL – niestety tak. Jednak na chwilę obecną DS1 jest już jak najbardziej grywalne. Jest jedynie problem z odblokowanymi 60klatkami/s, które powodują różne bugi, np. krótsze skoki (nie doskoczysz do katany w Blighttown). Kawalorn – niejaki Vaati, znany większości naszych sunbro, miał kontakt z FS i w jednym z filmików powiedział, że „prawie na pewno” będzie zniżka dla posiadaczy DS2. Czy 20$, o których mówi tomek2v9? Nie wiem.

    18. 2. Dając tu jeszcze upust swojej złości na FS, dopowiem, że pobieranie opłaty za ten „duży patch” to nadal błąd. Zwykły DS2 nie dorównywał jakością do promujących go materiałów – i nie mam tu na myśli stawieniu czoła wygenerowanemu hype, lecz cały ten dramat z downgradem. FS trzymali się kłamstw do samego końca i screeny ze znanej nam wersji E3 widniały na steamie aż do dnia premiery i dopiero wtedy zostały zdjęte.

    19. 3. Obecny upgrade graficzny, nie dość, że tej jakości nadal nie oddaje, ma być płatny dla osób, które – zamawiając preorder – zamówiły całkiem inną grę. Dla zainteresowanych są jednak mody, które potrafią dorzucić swoje grosze. Sam jednak nie korzystałem bojąc się bana na steamie – youtube.com/watch?v=Z1-AqwrJNJE

    20. Ciekaw jestem czy graficznie faktycznie będzie dużo skok odczuwalny, bo póki co mi wystarczy gedosato.

    21. Tak sobie czytam wątek na steam’ie i rzeczywiście dla posiadaczy podstawki i dlc będzie to kosztowało 20$ (76 zł), przy czym dla posiadaczy samej podstawki to 30$ (113 zł). Yup, nigdy więcej gry od From zaraz po premierze.

    22. Swoją drogą Season pass kosztuje 25 euro.

    23. „Zapłać żeby gra nie ssała”. Dobrze że odsprzedałem tego przeciętniaka zaraz po premierze.

    24. @AztekPretensje to raczej do Namco Bandai, a nie do From Soft. To oni tak mieszają.|No a FS się na to godzi 😉

    25. @tomek2v9 Ah to mnie ominęło. W sumie nie tak źle teraz. Ciekawe czy promocje Steamowe będą się do tego liczyć. Widzę też, że jak mam samą podstawkę to płacę 30$, czyli technicznie oszczędzam 15-20zł względem wersji pudełkowej w Polsce.

    26. HarryCallahan 28 marca 2015 o 09:42

      @Aztek: jedynka dalej nie jest grywalna na sprzęcie który spokojnie powinien udźwignąć grę z tak słabą grafiką. Szczególnie Blighttown ze swoimi bagnami i pochodniami. Oczywiście na mocnych kompach działa dobrze, ale też żadna w tym zasługa FS tyko fanowskiej łatki. W sumie dzięki temu nawet nie myślałem o zakupie dwójki do czasu upgradu kompa i jak widać dobrze na tym wyszedłem. Kupię tę wersję dx 11, ale oburzonym posiadaczom zwykłego DS 2 wcale się nie dziwię…

    27. Miał być darmowy upgrade z DX11, a teraz wołają za to jak za nową grę? Dziękuję bardzo…

    28. @Hextor a gdzieś tak przeczytał, hę?

    29. Sejwów nie da się przenieść choćby z tej prostej przyczyny, że zmieniono umiejscowienie lwiej części przeciwników. Jako że DS2 zapisuje dokładne info o ilości i rodzaju pokonanych przeciwników danym miejscu, powodowałoby to konflikty.

    Dodaj komentarz