Batman: Arkham Knight: twórcy się kajają i… podnoszą wymagania wersji PC

Na oficjalnym forum Batman: Arkham Knight i steamowej stronie gry pojawił się list do graczy, jaki rozpoczyna się następującymi słowy:
Drodzy właściciele pecetowej wersji Batman: Arkham Knight, Jesteśmy świadomi problemów związanych z wydajnością, jakich doświadczają niektórzy użytkownicy Batmana: Arkham Knight grający na pecetach. WB Games intensywnie pracuje z naszymi zespołami developerskimi, Nvidią i AMD, w celu zidentyfikowania i naprawienia tych problemów tak szybko, jak to możliwe.
Dalej dowiadujemy się, że pracownicy Warnera stale monitorują posty na oficjalnym forum gry i na stronie Steama, proszą także o raportowanie wszelkich trudności na ten adres i przypominają, że jeśli „nie jesteśmy usatysfakcjonowani z doświadczenia”, mamy możliwość skorzystania ze steamowych refundacji.
Najważniejszym elementem oświadczenia jest jednak… zmiana oficjalnych wymagań, niezbędnych do uruchomienia gry. I to zmiana niebagatelna. By pograć potrzebny Wam będzie dwa razy mocniejszy procesor, 2 GB RAM-u więcej. Minimalna konfiguracja przedstawia się po „korektach” w ten sposób:
OS: Win 7 SP1, Win 8.1
Procesor: Intel Core i5-750, 2.67 GHz | AMD Phenom II X4 965, 3.4 GHz
Pamięć: 6 GB RAM
Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 660 (2 GB Memory Minimum) | AMD Radeon HD 7950 (3 GB Memory Minimum)
DirectX 11
Dysk twardy: 45 GB available space
W pełnej wersji listu znajdziecie dokładne wskazówki, odnośnie zalecanych ustawień graficznych na minimalnej i zalecanej konfiguracji.
Przedstawciele WB radzą też, by nie modyfikować pliku .ini, zalecają, by w celu poprawy wydajności zaopatrzyć się w najnowsze sterowniki do karty graficznej i NIE wykorzystywać Nvidia Geforce Experience lub AMD Gaming Evolved Optimalization. Ponoć może pomóc zainstalowanie gry na SDD. Oświadczenie przypomina również, że tytuł nie wspiera AMD-owych Crossfire’a i Eyefinity.
A co z posiadaczami wersji pudełkowej, którzy przecież nie mogą zwrócić gry na Steamie? Zapytaliśmy Cenegę. Jej przedstawiciel obiecał przesłać nam w tej sprawie oświadczenie, gdy tylko będziemy wiedzieć coś więcej, zaktualizujemy newsa.
Czytaj dalej
89 odpowiedzi do “Batman: Arkham Knight: twórcy się kajają i… podnoszą wymagania wersji PC”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
ha, ha, ha. wiedźmin 3 wygląda lepiej i ruszy na gorszym sprzęcie… nieładnie… dobrze, że nie jestem fanem batmana bo bym sie jeszcze zdenerwował.
*ad: nie mechaniki, tylko w kontekście technicznym. Robaczywa ta jaskinia Gacka.
Trzeba nadmienić, żę posiadacze wersji pudełkowej (tak jak ja) otrzymują 5 płytek DVD, a i tak trzeba „dościągać” jeszcze 25 GB… Na forum steam kilku użytkowników pisze o niespójności plików na płytach… bardzo czekałem na tą grę i BARDZO się zawiodłem… WB i Rocksteady… a jednak port na pc robiło inne studio i jest bardzo źle… Gra chula na PS 4 a nawet na mocnych PC sobie nie radzi…
GTX 660 z 2GB RAM…skisłem. :V Ja rozumiem to w Wiedźminie 3 (dokładnie taka sama karta minimum) – ogromny świat, piękna grafika itd. Ale tutaj? Kisnę….
Zawiodłem się… Już niemal uwierzyłem, że obecnie przy wzrastającej pozycji PC jako platformy do gier, nie będę już uświadczał takich portów-„kfiatków”, a przynajmniej nie ze strony takich studiów jak Rocksteady, które nie wydaje w końcu swojej pierwszej gry na PC. Dobrze, że spadły na nich gromy za taką politykę. I pomyśleć, że kupiłem grę w preorderze…
Wahałem się czy kupić nowego Gacka na PC czy PS4. Teraz już nie mam wątpliwości.
Sprzęt potrzebny na obecną generację wygląda tak: i7 – 8GB -GTX970 jak nie macie takiego sprzętu to polecam kupić PS4 za cenę tej karty graficznej.
@cali ciekawe bo i5-2500 daje radę w każdej grze bez zająknięcia…
@Azylish – Ciekawe jak w FullHD czy 4k i jaki FPS np. powyżej 60.
Prawda jest szokująca. Rocksteady w ogóle nie pracowało nad wersją PC. Stworzyli tylko wersję PS4 i Xbox One. Kod źródłowy wczesnej wersji trafił do rąk pracowników MALUTKIEGO studia Iron Galaxy Studios. Do PeCetowego portu przydzielono TYLKO 13 osób i Warner Bros dał im na to tylko 8 tygodni. Czaicie to? W 8 tygodni nie dość, że musieli przeportować grę na PC, przenieść sterowanie to ile mieli na testy? 2 tygodnie? 1,5 tygodnia? Winowajcą jest Warner Bros i nikt inny.
A myślałem, że nic nie zdetronizuje już AC: Unity w kwestii kiepskiego portu… Ohhh, jak ja byłem słodko naiwny.
Czy ta gra rzeczywiscie jest tak strasznie zoptymalizowana jak unity czy na kartach z 1 gb nie da sie grac ??
Skandal,jestem fanem Batmana,wszystkie gry przechodziłem na 100%.Teraz jednak miałem się wstrzymać z zakupem bo wolałem najpierw kupić Wiedźmina 3,potem Batmana jak widać dobrze zrobiłem.
BAtman Arkham Origins było zjechane za swoje lagi i bugi w dniu premiery,wszyscy tak bardzo byli ślepo zapatrzeni w Rocksteady że o Origins nie chcieli słyszeć,cóż,teraz kochane Rocksteady zawiodło jeszcze bardziej.
@Victarion|W minimalnych wymaganiach jest dosc jasno napisane, ze potrzebna jest karta z przynajmniej 2 GB VRAM, a w zalecanych gra chce juz 3 GB…
Co z tego ze jest napisane ? pytam o praktyke
@Tesu|Pierdu, pierdu. Wiedźmina 3 na przestarzałym HD 5770 z 1GB VRAM udało mi się przejść. Wystarczy dobra optymalizacja. Wymagania w Batmanie zawyżono, bo dobrze wiedzą, że to skopali.
@Victarion|W praktyce, to możesz sobie wyczytać m.in. na Steam, że ta gra chrupie na takich potworach jak 970tki 980tki mające 4GB VRAM. Masz tam setki opinii ludzi (popartych nierzadko filmikami), którzy mają sprzęt graficzny z górnej półki, podlany procesorami i5 i i7 z 8-16 GB RAM. Ta gra to na ten moment to jeden wielki konsolowy tragi-port.
Mój kolega ma GPU z 6GB RAMu i gra mu po kilku minutach rozpycha się na całości i to wcale nie na ultra. Spierniczone jest zarządzanie pamięcią VRAM. BTW. Ci którym chodzi dobrze, zaczekajcie na moment w którym otworzy się większa część miasta, średnie klatki z 55 spadają nagle losowo do 9.
@arisa321|”Wystarczy dobra optymalizacja”, ktorej w Arkham Knight nie stwierdzono nigdzie. Tak wiec pozwol, ze ponownie Cie zacytuje: „Pierdu, pierdu”.
„Niektórzy” ??? pierdu, pierdu panowie deweloperzy. schrzaniliście. Poza tym nie wierze ze nie byliście problemu świadomi. To był wasz cholerny WYBÓR aby olać pecetowcow. A teraz podnosicie wymagania, PO tym jak ludzie rzucili sie na gre. Nie wierze…
Zainstalować na ssd, taaa i denuvo zrobi swoje… Takiej tragedii w zyciu sie nie spodziewalem, najgorsza kaszana roku, a już miałem grać…
Mój ostatni pre-order. Łapię się teraz za głowę, że zapłaciłem za ten „crap” cały miesiąc temu… Wiadomo coś o zwrotach wersji pudełkowej?
Część developerów jasno przyznaje że port na PC robi ekipa drugiej kategorii.
Pierdu, pierdu…. kup wersje pudełkową z pięcioma płytkami, trzy pierwsze płytki wymieniasz co 15s, instaluje się 7 GB, resztę z 34 GB ściągasz z steama, świetnie bawisz się nową folią bąbelkową …PRISSLEESSSS
@Antimasterplan wiem na utube sporo tych testow, ale mi nie chodzi o stale 60 fps w rozdzialce HD tylko np jak gra sie zachowuje na low w 1024 czy wyciaga stabilnie powiedzmy te 25 – 30 klatek na geforce z 1gb, a takich testow nie widze poki co.
@Matark: Moja ostatnia gra, do której w JAKIKOLWIEK sposób przyłożyło rękę Time Warner. Zwrotów oficjalnie się nie przyjmuje po instalacji gry. A co do samych pre-orderów: piszę to bawiąc się wiedźmińskim medalionem na szyi, a całego Wiedźmina mam w trakcie kompletnej eksploatacji (tj. odkrycia wszystkiego), a na pewno zamówię przedpremierowo pudełkowe dodatki. Ja bym tej inicjatywy hurtowo w czambuł nie potępiał, tylko patrzył na wydawcę.
Hejterzy, napiszcie lepiej ile macie RAMu na tych waszych złomach 😛 Gra żre do 8GB RAM, więc sobie policzcie jakie są fizyczne wymagania na sprzęt do tej gry 😛 U mnie wszystko działa bardzo dobrze – zero problemów w trakcie działania. Mogliby jeszcze dać bardziej szczegółowe tekstury, ale i bez tego jest ładnie. Bug jest tylko podczas wychodzenia do pulpitu (komunikat, że gra przestała odpowiadać), nie ma to jednak wpływu na rozgrywkę i powinni to naładować w najbliższym patchu.
@stormrider opanuj się, PS4 w najlepszym wypadku ma do dyspozycji 5GB Ramu w sumie (X0 jeszce mniej). Od PC wymagają w sumie 9-9.5GB (1.5-2GB na system i coś w tle). No i kartę graficzną która ma tyle mocy co cała PS4 a dodajmy do tego procesor i to wszystko po to żeby grać w jakości wspólnej dla wszystkich platform (a PC nie ma wielu efektów). Będzie tak że wypasione graficznie gry na UE4 będą chodziły lepiej niż to dziadostwo po patchach. PS. Nie ma chyba takiego głupiego co uwierzy że 3 z 5GB na PS4
obsługują samą grafikę a cała reszta zadowala się 2GB (i tak jak powiedziałem jest to absolutny maks bo większość gier ma dostęp stały tylko do 4.5 GB).
Dla jasności wcześniejszego postu: wymagają 12GB – 1.5 do 2 na system i coś w tle. Stąd 9-9.5GB
@korinogaro 2GB na system? Hehe … mój Win7 żre ponad 4GB RAM. A parę GB trzeba mieć w zapasie, które to mam jeszcze duże 😛 A wiesz co to i po co jest tryb 64-bitowy? I dlaczego kłamiesz co do konsol? „PlayStation 4 została oparta na architekturze procesora x86-64. Konsola jest wyposażona w 8 GB pamięci RAM typu GDDR5” -wiki
Litości…|To że PS4 ma 8gb ramu nie oznacza, że wszystko to idzie na gry. Może 4-5gb jest wolne. Z tego co wiem to dodatkowo XOne ma 8gb DDR3.
@stormrider to poszukaj informacji o zarządzaniu pamięcią PS4. 3 do 3.5GB przeznaczone jest na system i aplikacje działające w tle. W wyjątkowych przypadkach można przydzielić aplikacji dodatkowe 500MB i wtedy jest 3GB na system i 5GB na aplikacje. Użyj czasem nieco logiki. Skoro PCtypotrzebują ramu na system to konsole nie?
No i jeżeli twój W7 żre ponad 4gb ramu to coś jest nie tak.
Heh, a RAMu to ile macie na tych waszych złomach? Może weźcie się za układanie Pasjansa … 😛
@stormrider: Brzmisz jak słaby troll z tymi 'hejterami’ (większość graczy MA problem z tą grą na PC czy Ci się to podoba, czy nie), ale co mi tam, dam się złapać. Zajrzyj na mój profil i sprawdź mój sprzęt. Batman mi działa tak w około 23-24 FPSach, przy obracaniu kamery potrafi spaść do poniżej 10, przywoływanie Batmobilu też powoduje ściny. Jazda nim po mieście również. A to wszystko przy niskich ustawieniach.
Te nowe zwiekszone wymagania to wcale nic strasznego, procec i5? gtx660? toż to słaby komputer sprzed 5-7 lat…
@aoetje co ty wypisujesz za brednie. Przecież gtx660 miało premierę 3 lata temu, więc jakie 5-7 lat? Pomyśl zanim coś napiszesz.