07.07.2015
Często komentowane 28 Komentarze

Dragon Age: Inkwizycja odkleja się od starej generacji

Dragon Age: Inkwizycja odkleja się od starej generacji
BioWare nie przestaje wspierać trzeciego Dragonaża, ale przestaje wspierać jego wersje na PS3 i X360. Na oficjalnym forum gry Kanadyjczycy nie tylko opisali, jak przenieść zapis stanu gry na młodsze konsole, ale i zdobyli sie na mocną deklarację: posiadacze starej generacji mogą się pożegnać z nadchodzącymi DLC.

Sam proces importu save’ów może nastręczać trudności (szczegóły znajdziecie tutaj), ale wygląda na to, że – przynajmniej jeśli chcecie kontynuować przygodę w Thedas – będziecie musieli się w nim rozeznać. Jak bowiem czytamy:

Wszystkie przyszłe DLC do Dragon Age’a: Inkwizycji będą dostępne wyłącznie na PC, Playstation 4 i Xboksie One, przygotowaliśmy zatem sposób na importowanie stanu gry, który pomoże wam w przerzuceniu danych tak łatwo, jak to możliwe.

Ponoć transfer dotychczasowych dodatków (w tym niedawnych Szczęk Hakkona), jak i zawartości promocjnej, nie będzie nastręczał problemów. Nie sposób jednak pozbyć się dużego niesmaku i wrażenia, że BioWare właśnie strzela sobie spektakularnego samobója.

28 odpowiedzi do “Dragon Age: Inkwizycja odkleja się od starej generacji”

  1. Idiotyczne podejście do klienta, ale w sumie komu zależy na tych żałosnych DLC. Sam mam wersję PC, ale nie zamierzam kupować żadnego, bo są po prostu słabe i nudne.

  2. Ogólnie pojawiło się coś wartego uwagi? mam tą grę 7 miesiąc i w tym roku nie widziałem najmniejszego powodu by do niej wracać pomimo że gra naprawdę mi się podobała

  3. Taaa, jest to przykład jak zarobić drugi raz na tej samej grze. Przestańmy wydawać DLC na starą generację, wydajmy tylko na obecną(PS4, Xone) oraz PC. Wprowadźmy system importowania save’ów(nie wykluczam, że mogą być problemy z wykryciem już posiadanych DLC, a tym samym kolejna możliwość na zarobek), ale oczywiście będzie trzeba zakupić wersję gry na nowszą konsolę(tak wynika ze stronki).

  4. Bana dla Kac3018 za oszukiwanie

  5. aleksdraven 7 lipca 2015 o 15:51

    Albo na old geny ta gra sprzedała się fatalnie, albo się okazało ze nadchodzące dodatki nie pójdą dobrze na nich.

  6. @aleksdraven pewnie by poszły, ja tam bym bardziej stawiał na to, że po prostu gdzieś u EA kasa się nie zgadza i muszą ją jakoś skołować, więc wpadli na ten pomysł co tutaj widzimy.

  7. Po prostu nie chce im się optymalizować kodu [bo nie mają ekipy?] na stare konsole. Posiadacze starej generacji i tak niech się cieszą, że w ogóle dostali tą grę. Każda kolejna gra AAA już nie pojawia się na X360 i PS3.

  8. Raczej nie chodzi o kasę. EA jest łase na pieniądze, temu nie można zaprzeczyć, ale tutaj raczej chodzi o to, że konsole nie wyrabiają. W jednym z wywiadów BioWare z rozbrajającą szczerością przyznało, że musieli zrezygnować z pewnych rzeczy, jakie miały się w grze znaleźć, bo docelowe konsole 7. generacji miały za mało pary, więc zamiast zrobić lepszą wersję na pecety i next-geny, to zrobili gorszą, żeby na każdej platformie gra działała tak samo. Pewnie im się nie opłaca teraz optymalizować na X360/PS3.

  9. @FryingPan|Dlatego lepiej by było, gdyby zrobili jak Monolith ze „Śródziemiem: Cieniem Mordoru” – na pecety i next-geny wersja ze wszystkim, co chcieli zrobić, a na Xboksa 360 i PS3 wersja okrojona. Przez to, że chcieli każdemu posiadaczowi dać taką samą wersję, jaką mają inni, ucierpiała gra, z której wykastrowali kilka rozwiązań i którą musieli dostosowywać pod słabsze platformy. No i samo BW teraz jeszcze obrywa rykoszetem – chcieli dać każdemu to samo, a mają ich teraz za pazernych i takich i owakich.

  10. Nie oni pierwsi i nie ostatni.. Co zrobił blizzard z Diablo3 na 360 i PS3? Wydał grę z dodatkiem, a potem powiedział że nie będą jej aktualizować.. I tak wielu zostało z czymś, co dziś jest już tylko demem Diablo..

  11. Przyznam, że nie śledziłem wątku ogólnie dotyczącego Dragon Age: Inkwizycji, więc tego powodu mogłem nie znać. Tylko w/g mnie EA powinno być fair w stosunku osób co posiadają wersję na PS3/X360 jeśli chodzi o przesiadkę na nowsze konsole. Chociażby specjalne zniżki dla nich za kopie gry na PS4/XO, a najlepiej coś w rodzaju takiego CrossPlaya.

  12. Dla mnie świetna wiadomość. Wersji PC nie kupię ze względu na denuvo, a PS4 zakupię jak już na dobre zagości PS5, więc pozostaje mi wersja PS3. Taka olewka platformy będzie się wiązać z coraz większą ilością zwracanych egzemplarzy wersji PS3, co przyczyni się do spadku ich ceny (zwłaszcza wersji używanych) i wkrótce będzie można dostać ją za bezcen. Na DLC mi nie zależy, więc już zacieram ręce. Może marzenie się spełni.

  13. wielki0fan0gier 7 lipca 2015 o 19:07

    Świetny plan, Marc0s.

  14. Ja przeczytałem pierwszy akapit to zadałem pytanie: „to po cj było wydawać”

  15. MasterKondi 7 lipca 2015 o 19:36

    @Marc0s o xo chodzi z tym denuvo jakiś szczególnie uciążliwy drm ?

  16. Moze to byc po prostu kwestia silnika, ktory na starszych konsolach ma pewne ograniczenia. Analogicznie, BF4 dostanie jeszcze 2 mapy (community i 1 nocna), ale na tym koniec. Kwestia ograniczenia w ilosci RAMu czy innego zasobu. Nie wiadomo, ale wiazalbym to wlasnie z silnikiem. Z drugiej strony, jesli o takim stanie rzeczy nie bylo wiadomo podczas premiery to nalezalo by jednak teraz jakos zrekompensowac to tym, ktorzy chca kontynuowac gre na nowych konsolach bo chyba nie licza, ze ktos zaplaci znowu 60$.

  17. @MasterKondi, dosc skuteczny i upierdliwy dla tych, co chcieli by sobie wydajnosc potestowac na roznych konfiguracjach (dzienny limit aktywacji). Dla zwyklego uzytkownika zupelnie pasywny i niewidzialny.

  18. Good deal EA… Good deal teraz osoby, którym spodobała się gra i chciałyby poznać powiedzmy dalsze losy inkwizytora/ki a mają starego xklocka i peeskę a z jakiś powodów ni chcą kupować nowych konsol, a chciałyby jednak zakupić DLC do tej gry będą zmuszone zakupić nowe konsole… Piękny strzał w stopę, aż się wzruszyłem :v

  19. A ja mam dopiero zamiar nadrobić zaległości i przytulić PS3. Tak wiem, późno, ale PS2 kupiłem w ’05, a mimo to dobrze się przy niej bawię;)

  20. Coz, Bioware postawilo za wazniejszy cel zrobienie duzych dodatkow, z wieksza liczba contentu, zamiast na przycinanie i ucinanie zawartosci, byle tylko te 500 ramu i reszta 10letnich podzespolow X360 czy PS3 nie splonelo ze wstydu, ze wiecej niz 15 osob na raz nie moze ogarnac. |Mimo ze post-DragonAgeOrigins-Bioware nie lubie, to milo, ze od czasu do czasu zamiast o $$$ to pomysla o tym, co naprawde chcieliby zrobic i osiagnac.

  21. @Sosna564, co ma do cholery EA tutaj? Jak mnie czasem skręca jak widzę takie komentarze. PS3 i X360 to są STARE ZŁOMY, i tyle. 256MB RAM na GPU i podręczną? Dziw, że to w ogóle działa! Na PC przecie ta gra wymaga minimum 4GB RAM! Nie wspominając o mocy samych procesorów CPU i GPU….

  22. Ale nie, taki polak kupił sobie konsolę za 600 zł 5 lat temu, i chce przez kolejne 20 lat dostawać wszystko co najlepsze.

  23. nawet twórcy CoDa narzekali, że nie mogą dodać nowej broni, bo „brakuje im pamięci w konsoli”. Co dopiero tworzenie pełnoprawnego DLC z nowymi postaciami, terenami itp… Lepiej robić coś raz a dobrze niz dwa razy i średnio.

  24. bo to chodzi o to ze kto dalej w to gra na x360 i ps3 ma kupic nowa maszynke i kupic gre (podstawke plus kolejny raz wszystkie dlc + te kotre zapowiedziano tylko na obecne nextgeny) jeszcze raz proste ;p Czysta kalkulacja. Uważam ze to nie fair bo skoro wspierali projekt na starych konsolach to powinni go dociagnac do samego konca a nie pod koniec sie wycofywac ;p

  25. wielki0fan0gier 8 lipca 2015 o 08:48

    Decyzja według mnie wynika tylko i wyłącznie z odniesionych oszczędności z przeniesienia ludzi pracujących nad wersją gry na stare konsole do innych prac, które wymagałyby zatrudnienia nowej załogi.

  26. wielki0fan0gier 8 lipca 2015 o 08:50

    Moje zdanie zmieni się, gdy do DA:I zostaną dorzucone jakieś efekty graficzne, np. screen space reflections (po otwarciu konsoli gry istnieje opcja włączenia tego rodzaju odbić, ale one nie działają, więc silnik je obsługuje, a w grze są wyłączone).

  27. wielki0fan0gier 8 lipca 2015 o 08:51

    @KrzychuG – Battlefield 4 dostanie 4 mapy – 2 nocne (Zavod i Shanghai), mapę społeczności oraz Dragon Valley.

  28. @k4cz0r ja nie mówię żeby przez kolejne 20 zapewniali wsparcie ale zapewniliby je dla gier wydanych na te platformy i w miarę świeżych, bo reszta to tam kij a Ea ma to tu do tego, że to pewnie decyzja kogoś z EA, bo cyferki w Excelu były niezadowalające :v

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *