11.01.2016
Często komentowane 31 Komentarze

Wiedźmin 3 nominowany do nagrody Writers Guild of America za najlepszą fabułę grową

Wiedźmin 3 nominowany do nagrody Writers Guild of America za najlepszą fabułę grową
Geralt zebrał już tyle nagród i nominacji, że nie zdziwiłbym się, gdyby zwinął też wkrótce Oskara za najlepszą rolę męską.

Writers Guild of America, West (WGAW) oraz Writers Guild of America, East (WGAE) ogłosili listę scenarzystów nominowanych do nagrody za najlepszy scenariusz growy w 2015 roku. Rzecz przyznana zostanie 13 lutego, a oto kandydaci:

Assassin’s Creed Syndicate [Ubisoft] Twórcy historii: Marc-Alexis Cote, Hugo Giard, Corey May, Jeffrey Yohalem Reżyser narracji: Corey May Główny scenarzysta: Jeffrey Yohalem Asystent reżysera narracji: Melissa MacCoubrey; Scenarzyści: Russell Lees, Mark Llabres Hill, James Nadiger, Jared Schincariol, Travis Stout, Ceri Young Dodatkowi scenarzyści: Judith Flanders, C.J. Kershner, Gabrielle Shrager, Danny Wallace Dodatkowy starszy scenarzysta: Paul Monk Pillars of Eternity [Obsidian Entertainment] Główny scenarzysta: Eric Fenstermaker Scenarzyści: Carrie Patel, Olivia Veras Dodatkowi scenarzyści: Chris Avellone, Jeff Husges, Matt MacLean, Jorge Salgado, Josh Sawyer, George Ziets Rise of the Tomb Raider [Microsoft] Główny projektant narracji: John Stafford Projektant narracji: Cameron Suey Główny scenarzysta: Rhianna Pratchett Dodatkowy scenarzysta: Philip Gelatt Wiedźmin 3: Dziki Gon [CD Projekt] Główny scenarzysta: Marcin Blacha Główny scenarzysta w języku angielskim: Borys Pugacz-Muraszkiewicz Scenarzyści: Arkadiusz Borowik, Aleksandra Motyka, Bartosz Ochman, Karolina Stachyra, Jakub Szamałek Dodatkowe dialogi: Michał Gałek, Tomasz Marchewka, Rafał Praszczałek, Robert Ogłodziński, Stanisław Święcicki, Artur Śliwiński, Paweł Zych, Marcin Batylda Fabuła: Marcin Blacha, Jakub Szamałek

Miło, że Pillars of Eternity i Wiedźmin dostali tu tak przaśnych sekundantów. To który erpeg powinien wygrać?

31 odpowiedzi do “Wiedźmin 3 nominowany do nagrody Writers Guild of America za najlepszą fabułę grową”

  1. Nie wiem jak Pillarsy, ale Wiedźmin 3 nie zasługuje na wyróżnienie. Główny wątek był rozwleczony, dość przewidywalny i niezbyt zaskakujący. Nie mówiąc już o miałkich zakończeniach. To nie wątek główny czyni tą produkcję dobrą, bo poza historią Krwawego Barona i paroma przebłyskami, szczególnie na początku zanim odnajdziemy to, co szukamy – jest całkiem interesująco. Później zostaje ogromny niesmak, gdzie zdania poboczne potrafiły być znacznie bardziej angażujące.

  2. SomekindofDevil 11 stycznia 2016 o 21:43

    @DarthKoza|Przy tych założeniach i po tym co OhWielkiMistrzAs spłodził w sadze, to moim zdaniem CDR ukręcił z [beeep] więcej niż porządny bat i choćby za to im się propsy należą.

  3. @SomekindofDevil|Z tym że wiedźmin (opowiadani+saga) to głównie klimat, dialogi i świetne postacie, fabuła gra tam raczej drugorzędną rolę, ale że jest gówniana to bym nie powiedział, nie licząc zakończenia trzyma dobry poziom, mimo braku jakiegoś większego skomplikowania. Za to gra popełnia ten sam książkowy problem, a nawet go pogłębia, czyli właśnie zakończenie, jak pisze DarthKoza do połowy gry jest świetnie, a potem to już równia pochyła w dół.

  4. SomekindofDevil 11 stycznia 2016 o 22:00

    @Paku93|Nie będę się kłócił, bo nie mam ochoty się spierać z psychofanami (nie piję do ciebie), ale uważam, że dzieło CDR nawet na końcu jest o kilka poziomów lepsze od całej sagi, a fabuła pierwowzoru trzyma poziom, bo jest zszyta ze starych dobrych klisz, choć grubymi nićmi… Ale wracając do tematu newsa to nawet przy wyraźnie słabszym zakończeniu scenariusz jako całość mocno się wybija wśród gier z 2015 roku, nawet jeśli nie na nagrodę to na nominacje jak najbardziej zasługuje.

  5. Boże AC Syndicate, a to ci dopiero.|Cóż, powinno wygrać Life is Strange, którego nie ma na liście.

  6. Wiadomo cos o premeirze worms WMD ???

  7. Wiesiu podbiłeś serca Amerykanów słowiańskim klimatem! Co to będzie podczas premiery Cyberpunkt-u 😉

  8. Wiesiek zaserwował mi taką opowieść, że odbiłem się jak kauczukowa piłeczka od fabularnego betonu Fallouta 4. Tak samo miałem po przejściu The Last of Us. W Pillars of Ethernity nie grałem, tak samo w nowego TR, ale AC?! To już gry indie klepane na kolanie mają lepsze fabuły.

  9. Pierwsze miejsce należy się moim zdaniem Wiedźminowi 3 🙂

  10. @gu2ma- Nic po prostu nie będziemy się rajcować tym że polska gra znowu zgarnia wiadrami nagrody. Po prostu zagramy w [beeep]istego cyberpunkowego:) erpega.

  11. Dla mnie grą roku 2015 jest Wiedźmin 3, ale chciałbym, aby akurat tę nagrodę zgarnęły Pillarsy (dla mnie vicegra roku 2015) – należy się to zarówno samej grze, jak i Obsidianowi, dla którego może to być dodatkowy bodziec, by nadal tworzyć bardziej skomplikowane i ambitniejsze drużynowe RPG-i niż np. ostatnie wynalazki Bioware. Natomiast Wiedźmin 3 zgarnął już tyle nagród, że jedna więcej niewiele zmieni.

  12. @SomekindofDevil|A gra nie czerpie ze znanych już motywów, jak np. śmieć jednej z postaci w KM, przecież to już klasyczny zabieg, na tyle że nawet mnie to nie ruszyło. Dodatkowo są miejsca gdzie postacie zachowują się w dany sposób bo tak sobie wymyślili scenarzyści i żeby gracz miał „trudny wybór” mimo iż całość się kupy nie trzyma (głównie chodzi mi o dijkstrę w pewnym momencie). |No i cały wątek, jak pisałem jest popsuty na końcu, niby wielka walka z gonem, całe to białe zimno, a okazuje się że (cdn.)

  13. cd. wystarczyło wejść do wieży (ocb?), a z samym gonem dalej do końca nie wiadomo o co chodzi, bardzo zmarnowany potencjał w końcówce, gdybyśmy dostali po porządnmej rozmowie z każdym z królów gony (coś jak letho w 2) i Redzi by się bardziej wysilili nad końcówką to mogła by być świetna gra, a tak przynajmniej dla mnie była na końcu mocno rozczarowująca. Jeszcze cały czas czekałem na wyjaśnienie motywu avallach’a, czemu jest taki zwrot o 180% względem książki, i co? i nic, nie doczekałem się.

  14. Nie wiem oczywiście na jakim poziomie stoją inne gry z newsa, ale podejrzewam że AC i tomb raider, również nie posiadają jakiejś mega skomplikowanej fabuły, bo to typowe gry dla konsolowych casuali (chyba że się mylę?), wiec i pisanie jakiej dobrej historii pod ich fabułę nie jest konieczne. |Co innego z pilarsem, cały czas się za niego zabieram, a jakoś nie ma czasu nigdy, ale dużo o grze dobrego słyszałem więc może i na nagrodę zasługuje, ale niestety nie wiem.

  15. W resztę nie miałem okazji zagrać(nowy komp dopiero w bliskiej przyszłości), ale jeśli PoE naprawdę zasługuje na miejsce tutaj to 2015 rok był chyba wyjątkowo biedny pod względem dobrze napisanych gier.

  16. No i slusznie bo seria wiedzmin ma najlepsza fabule ze wszystkich gier na swiecie.

  17. Nad nowymi Asasynami pracuje ogromny sztab ludzi, a nie potrafią zrobić czegoś dobrego….

  18. Wielkiej konkurencji nie ma. To tak jakby wygrać siłowanie na rękę ze sparaliżowanym.

  19. Akurat fabuła w Wiedźminie 3 była bardzo naiwna i prosta, nic mnie nie zaskoczyło, no chyba że już specjalnie wydłużanie gry po koniec wątku głównego co mnie powoli już działało na nerwy. A Amerykanie wraz ze swoją ideą „wspaniałego,wolnego i idealnego świata”, muszą tępić wszelkie przejawy ciemnoty, min. właśnie przez rozdawanie takich nagród, tytułom bardzo „postępowym”( np. „Ida”). Dla mnie osobiście Wiedźmin 3 nie zasługuje na tą nagrodę, co innego PoE.

  20. Dla mnie Wiedźmin 3 zasługuje choćby dlatego że niemal każdy side-quest był równie warty robienia co main questy. Nigdzie nie szczędzili pracy.

  21. Pasuję. Lecz przed premierą Serc do Wiedźmina postawiłbym na 100% na Filary, lecz teraz… Ciężki wybór c:

  22. @Imachuemanch hehe dobre.

  23. Wiedźmin 3. Kropka. 🙂

  24. @Victarion Serio? Fabuła w Wieśkach jest naprawdę fajna, ale żeby od razu najlepsza na świecie? Śmieszne. Planescape Torment czy Baldur’s Gate 2 mają o wiele lepsze historie.

  25. Nagrodę powinien dostać Wiedźmin 3: Serca z kamienia, nie Dziki Gon.

  26. Gdybym mógł głosować zagłosowałbym na Syndicate 🙂 Czekam na hejty, let’s the shitstorm begin 😛

  27. Imho Wiedźmin 3 zasługuje na nagrody tylko w jednej kategorii – za muzykę. Fabuła była wystarczająca, by pociągnąć gracza do finału, ale to takie odgrzanie sagi. Ogólnie pojęty gameplay jest źle zaprojektowany: od rozwoju postaci, przez nudną i nie nagradzającą eksplorację, monotonną i banalną walkę, mało interaktywne dialogi i niewielka kontrola nad rolą Geralta. Poza muzyką, Wiedźmin 3 jest „naj” jedynie w kwestii popularności wśród bezkrytycznych konsumentów.

  28. Pillars Of Eternity za to, że spędziłem w niej set godzin i ciągle odkrywam coś nowego i nie jestem znudzony.

  29. @Silvaren Wiedźmin 3 miał muzykę naprawdę dobrą i tutaj się z tobą zgodzę ale opinia na temat fabuły jest zbyt słabo uargumentowana , każdy ma swoje zdanie , nie podobała ci się to już twoja sprawa. Fabuła była naprawdę świetna i dopracowana , gra jest doszlifowana i zarówno główne misje fabularne jak i dodatkowe były naprawdę dobrze zrobione. System walki i eksploratacji też jest na wysokim poziomie . W grze mamy wpływ na końcowy zarys fabuły . Gdy by to nie była dobra gra to by nie miała tylu nagród 🙂

  30. Ale problem w tym że Wiedźmin 3 w tym roku nie miał żadnej liczącej się konkurencji, ktoś napiszę PoE ale to RPG dla „twardego elektoratu” tego gatunku i gra za bardzo nieprzystępna dla dzisiejszego gracza, ktoś inny że MGS V owszem bardzo dobra gra, ale niestety jakością odstaje od swych poprzedników, jak i również nie każdy lubi gry Kojimy. O Falloucie 4 się nie wypowiem bo aktualnie w niego gram. Więc nic dziwnego że W3 mimo swoich wad zyskuje tak dobre opinie w świecie branży gier.

  31. Tylko za co tak naprawdę Wiedźmin dostał tą nominację? Za narrację fabuły? Za jakiś konkretny wątek(tylko błagam, nie Krwawy Baron, bo ten wątek jest wychwalany ponad niebiosa nie wiadomo za co)? A może po prostu dlatego, że tyle osób go polubiło?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *