Battlefield 6 sprzedaje się w ekspresowym tempie. Sięgnęły po niego miliony graczy, a teraz z utęsknieniem czekają na bitwy morskie

Długo trzeba było na to czekać, bo prawie dziewięć lat, jednak zdaje się, że Battlefield 6 ma wszelkie narzędzia w garści, by przywrócić markę na właściwe tory. Świadczy o tym bezprecedensowe zainteresowanie grą w przedpremierowej becie, ale również i po oficjalnym debiucie. Ta swoją drogą pobiła rekord popularności gier EA na Steamie, ale też walnie przyczyniła się do podobnego rezultatu w przypadku liczby aktywnych użytkowników platformy.
W szczytowym momencie w Battlefielda 6 bawiło się ponad 770 tysięcy graczy (na samym Steamie), jednak zdecydowanie większa liczba zakupiła tytuł, bo ponad 3,5 miliona na samym PC. To, zdaniem GamesIndustry.biz, przekłada się na 55-procentowy udział w ogólnej sprzedaży produkcji, której łączny wynik ma wynosić około 7 milionów kopii. W tym samym czasie baza użytkowników PlayStation 5 wynosi około 1,5 miliona graczy, podczas gdy Xbox może pochwalić się wynikiem o 300 tysięcy niższym. Warto nadmienić, że są to dane obejmujące zaledwie 5 dni od premiery Battlefielda 6.
Zdaniem analityków to jeden z najpopularniejszych debiutów 2025 roku, który przyniósł Electronic Arts 350 milionów dolarów przychodu. Lepszymi zarobkami oraz sprzedażą może pochwalić się jedynie inny produkt EA – EA Sports FC 26. Ten w podobnym okresie rozszedł się w nakładzie 7,7 miliona kopii.
Fani czekają na bitwy morskie i je dostaną… kiedyś?
Już w tym momencie jedną z najbardziej wyczekiwanych przez społeczność zmian jest wprowadzenie w możliwie najbliższym czasie bitew morskich, które rozsławiły markę w latach 2011-2014. Redakcja Insider Gamingu dokopała się (dosłownie) do plików gry, w których znaleziono informacje, że Battlefield Studios aktywnie działa nad przygotowaniem takiej mapy.
Wśród znalezisk można odnaleźć informacje o skuterach wodnych oraz łodziach hybrydowych, jednak nie wiadomo, jak dużo do tej pory zostało przygotowane oraz kiedy twórcy zaprezentują potencjalne nowości. Jeszcze przed premierą Battlefielda 6 zapowiedziano pierwszy sezon, który co miesiąc będzie wprowadzać po jednej nowej mapie, jednak każda z nich dzieli jedną wspólną cechę – zabawy na wodzie tam nie uświadczymy. Cieszy jednak świadomość, że w niedalekiej przyszłości jeden z najbardziej charakterystycznych i wyczekiwanych aspektów marki szykuje się do powrotu.
W Battlefielda 6 zagracie na PC, PS5 oraz Xboksach Series X/S.