XDefiant miał być nową odsłoną Splinter Cella? Były pracownik Ubisoftu zaprzecza
Nowych przygód Sama Fishera jak nie było, tak nie ma. Na otarcie łez otrzymaliśmy jednak Pandora Tomorrow, które po latach trafiło na Steama, oraz serial Netfliksa „Splinter Cell: Deathwatch”. Nie ma też już XDefianta, czyli „odpowiedzi Ubisoftu na sukces cyklu Call of Duty” – strzelanka została oficjalnie zamknięta 3 czerwca 2025 roku z powodu niewystarczającej popularności. Jak się jednak okazuje, według Bloomberga skradanka i shooter Ubisoftu mają więcej wspólnego niż tylko tego samego producenta i wydawcę.
W 2017 roku trzech developerów – Nick Herman, Dennis Lenart i Pierre Shorette, pracujący obecnie w AdHoc Studio – odeszło z Telltale Games i dołączyło do Ubisoftu, by pracować nad nową odsłoną Splinter Cella. W rozmowie z Jasonem Schreierem twórcy przyznali, że w pewnym momencie produkcji Ubisoft chciał jak najbardziej poszerzyć swoje portfolio o tytuły będące grami-usługami, a nowy Splinter Cell nie pasował do tego założenia. Korporacja ponoć podjęła więc decyzję o przekształceniu kontynuacji przygód agenta Fishera w projekt, który ostatecznie stał się XDefiantem. Do plotek odniósł się inny developer pracujący niegdyś w Ubisofcie, Mark Rubin, stwierdzając, że doniesienia Schreiera to nieprawda.
Nie oznacza to jednak, że Jason Schreier się mylił. Rubin trafił do Ubisoftu dopiero w 2019 roku, a więc długo po tym, jak rozpoczęto prace nad tajemniczym, później skasowanym tytułem. Możliwe więc, że projekt rzeczywiście zaczynał jako kolejna odsłona Splinter Cella, lecz koncepcja szybko została porzucona i zapomniana jeszcze zanim Rubin dołączył do zespołu.
Rubin zaznaczył również, że decyzja o stworzeniu sieciowej strzelanki została podjęta wspólnie przez cały zespół i była jedną z rozważanych propozycji. Pozostałe pomysły, choć ciekawe, miały według developera zbyt dużą skalę albo byłyby zbyt trudne do realizacji. Jak twierdzi Rubin, firma była „bardzo otwarta” na sugestie swoich studiów, choć sam wolałby, by Ubisoft umożliwiał korzystanie z zewnętrznych silników.
Wszystko więc wskazuje na to, że nowy Splinter Cell został porzucony na etapie wczesnych koncepcji. Herman, Lenart i Shorette nie doczekali premiery XDefianta – opuścili Ubisoft w 2018 roku, by później założyć studio AdHoc i rozpocząć pracę nad Dispatchem.
Czytaj dalej
-
Geralt pojawi się w kolejnej grze. Twórcy Sword of Convallaria...
-
Metacritic opublikował listę najgorszych gier 2025. Recenzenci wskazali te tytuły...
-
Wiedźmin bał się Batmana. CD Projekt Red opowiada o wypuszczeniu Dzikiego...
-
Twórca Resident Evil Requiem wyjaśnia brak multiplayera. „Raczej nie przypadłby...
