Twórca Resident Evil Requiem wyjaśnia brak multiplayera. „Raczej nie przypadłby do gustu fanom serii”

Twórca Resident Evil Requiem wyjaśnia brak multiplayera. „Raczej nie przypadłby do gustu fanom serii”
Maciej "Macix" Szymczak

Do premiery Resident Evil Requiem pozostało jeszcze trochę czasu (gra ukaże się w lutym przyszłego roku), jednak nikogo chyba nie dziwi, że fani już teraz chcą wiedzieć jak najwięcej o nadchodzącej produkcji. Na szczęście Capcom nie trzyma ich w zbyt dużej niepewności, gdyż twórcy, poza oczywiście gamesconowym zwiastunem, dość często dzielą się z nami informacjami na temat Resident Evil Requiem.  

W sierpniu ukazał się długi wywiad, gdzie poruszono m.in. kwestię fabuły czy postaci występujących w nadchodzącej produkcji. Atmosferę podgrzał także długi gameplay zarejestrowany podczas Tokyo Game Show. Dzięki niemu wiemy, że wymagania sprzętowe Resident Evil Requiem mogą być naprawdę wysokie. Choć nadchodzący Resident Evil będzie klasycznym survival horrorem dla jednego gracza, to nie zawsze miało to tak wyglądać. Początkowo planowano wydać grę jako produkcję wieloosobową, jednak zrezygnowano z tego pomysłu. 

Masato Kumazawa, czyli producent Resident Evil Requiem, udzielił niedawno wywiadu australijskiemu portalowi Press Start, w którym zapytano go multiplayerowe korzenie nadchodzącego tytułu. Na pytanie o to, ile z pierwotnego pomysłu pozostało w Requiem, Kumazawa odpowiedział tylko, że: „Niektóre elementy przetrwały, jednak nie mogę zdradzić które”. Twórca nie dał się ciągnąć za język w tym aspekcie, jednak powiedział co nieco na temat powodów całkowitej zmiany pomysłu na grę. 

W wersji wieloosobowej część horrorowa była bardzo łagodna. Co prawda to była produkcja, w którą bardzo dobrze się grało, ale postawiliśmy spojrzeć nieco dokładniej i zastanowić się, czy fani marki chcą czegoś takiego. Uznaliśmy, że raczej nie przypadłoby im to do gustu. Dlatego wróciliśmy do pomysłu singleplayera. Zdecydowaliśmy jednak, żeby zostawić te najlepsze elementy, które zapewnią frajdę z rozgrywki.

Spytany o to, czego jego zdaniem chcą fani Resident Evil, Kumazawa stwierdził rzecz zaskakująco prostą i trafną: „Oni zwyczajnie chcą się bać, grając w survival horror”. Zauważył też, że nie można po prostu „wrzucić kilku nowych skórek oraz postaci i dać graczom to samo”. W punkt, panie Kumazawa.

Resident Evil Requiem ukaże się 27 lutego na PC, PlayStation 5, Xboksach Series X/S oraz Nintendo Switch 2.