Twórca Fallout: New Vegas wytyka nieścisłości w nowym sezonie „Stranger Things”. Poszło o stare zasady w D&D

Twórca Fallout: New Vegas wytyka nieścisłości w nowym sezonie „Stranger Things”. Poszło o stare zasady w D&D
Avatar photo
Agnieszka "AgaMich" Michalska
Sawyer nie miał litości i nawet sprawdził te zasady w podręczniku!

Już w tym tygodniu, dokładnie 26 grudnia, zadebiutują trzy kolejne odcinki finałowego sezonu „Stranger Things”. Tymczasem Josh Sawyer, twórca takich gier jak Pentiment czy Fallout: New Vegas, twierdzi, że ten sezon na starcie jest „zrujnowany”. Wszystko przez błędy i nieścisłości w przedstawieniu zasad D&D w serialu. 

Przede wszystkim oberwało się za… Kleryka. W scenie, gdzie Mike tłumaczy swojej młodszej siostrze, jak potężna jest ta klasa w D&D, używa argumentu, że ten potrafi rzucać zaklęcie Wymiarowe Wrota, pozwalające przenieść postać oraz jej drużynę do dowolnego miejsca w świecie gry. Sawyer w tym miejscu zauważył, że to totalna bzdura… i od tego zaczęło się wyliczanie kolejnych błędów pod jego postem na platformie BlueSky.

Jak podaje PC Gamer, osoby komentujące zwracają uwagę na to, że sporo zasad nie pasuje do pierwszej edycji D&D, m.in. charakterystyka Czarownika ma być anachroniczna czy nazywanie Złodziei mianem Łotrzyków – to wszystko miało pojawić się dopiero w trzeciej edycji D&D.

Nawet scena, w której Dustin toczy nierówny bój ze szkolnymi gnębicielami, została przeanalizowana przez wyjadaczy tematu – bohater twierdzi, że wyrzucenie siódemki przy zaklęciu Prismatic Spray powoduje ślepotę celu, a w rzeczywistej wersji gry jedynym skutkiem była zmiana koloru zaklęcia na fioletowy.

Oczywiście Sawyer i inni komentują wszystko z przymrużeniem oka, trochę jak starzy wyjadacze RPG. Do tematu dołączyła nawet Kate Dollarhyde, czyli główna scenarzystka w Obsidianie. Przyznała ona, że „nakryła” Sawyera na czytaniu podręcznika D&D w trakcie pracy i wygląda na to, że to właśnie wtedy miał powstać powyższy filmik.

Z drugiej strony dla graczy, którzy dobrze znają D&D i jego historię, takie detale mają duże znaczenie – pokazują, że serial stara się wyglądać autentycznie, choć czasami nie trzyma się realiów D&D z epoki, którą przedstawia.

Tak jak wspomniałam na początku, trzy kolejne odcinki zadebiutują już w ten piątek, 26 grudnia, a finałowy epizod pojawi się na platformie 1 stycznia.

Skomentuj