
Randy Pitchford rzuca graczom Borderlands 4 wyzwanie: „Nie możecie zepsuć naszej infrastruktury. Nie da się tego zrobić”

Borderlands 4 wylądowało i zbiera przeróżne recenzje. Z jednej strony na Metacriticu i Opencriticu gra może pochwalić się wysoką średnią (odpowiednio 84/100 i 85/100), jednak według graczy pecetowych nie jest tak różowo. Aktualnie z ponad 13,5 tysiąca recenzji na Steamie tylko 62% są pozytywne, a wśród najczęściej powtarzających się zarzutów jest, oczywiście, optymalizacja. Przy okazji ujawnienia wymagań sprzętowych Borderlands 4 mówiłem, że to wygląda trochę podejrzanie… Niezależnie od kłopotliwych początków, wygląda na to, że nowa produkcja Gearboksu stanęła na wysokości zadania, a teraz Randy Pitchford, złotousty prezes firmy, chce upewnić się, że infrastruktura dotrzyma kroku samej grze.
Aktualny szczyt liczby graczy na Steamie to nieco ponad 250 tysięcy osób jednocześnie. Pitchford prowokuje fanów do zabawy i rzuca rękawicę:
Jesteśmy BARDZO pewni tego, że nasza infrastruktura sieciowa wytrzyma, choć już mamy za sobą szaloną, rekordowo dużą premierę. Z poprzednich doświadczeń wiemy, że liczby zaczną rosnąć dopiero w weekend, a niektórzy z was mogliby się denerwować koniecznością czekania w kolejce (…). Mało prawdopodobne, byście byli w stanie tak obciążyć systemy, by doprowadzić do przestojów lub awarii. Zdarzały się już takie problemy w przypadku gier AAA, ale tym razem jest inaczej. I tak, jestem tego AŻ TAK pewien.
Randy Pitchford, szef studia Gearbox
Randy może nie jest najbardziej wiarygodną osobą w gamedevie, jednak miał rację odnośnie do wzrastającej liczby graczy w weekend – szczyt grających podczas czwartkowego, premierowego wieczoru to około 50 tysięcy osób mniej. Moglibyście uznać, że developer po raz kolejny się przechwala, jak już wielokrotnie miał w zwyczaju robić i pewnie macie rację, chociaż tym razem oferuje coś w zamian:
Jeśli faktycznie dojdzie do jakiejś awarii systemów, to znajdę sposób na to, by wynagrodzić wszystkim starania. Wy pomożecie nam odkryć coś, co musimy naprawić, więc wszyscy wygrywają. Rzucam więc rękawicę: nie da się zepsuć naszej infrastruktury przez zbyt dużą liczbę graczy.
Randy Pitchford, szef studia Gearbox
Oryginalny sposób na marketing przynosi rezultaty – można się spierać, czy 250 tysięcy osób grających na Steamie to rzeczywiście dużo w obecnych czasach, ale zważywszy na problemy z optymalizacją, seria najwyraźniej ma bardzo cierpliwych fanów. Jeśli są wśród was posiadacze kart Nvidii, to Gearbox opublikował wczoraj poradnik optymalizacyjny, dzięki któremu być może uda się wycisnąć z gry nieco więcej.
