Czy DLSS cieszy się popularnością? Dane Nvidii wskazują, że tak – i to sporą

Wedle najnowszy danych opublikowanych przez Nvidię technologia DLSS, czyli Deep Learning Super Sampling, umożliwiająca zwiększenie rozdzielczości wyświetlanego obrazu w czasie rzeczywistym dzięki zastosowaniu technik uczenia maszynowego, cieszy się niemałym zainteresowaniem wśród posiadaczy kart graficznych GeForce RTX.
Ponad 80% osób, które posiadają komputer wyposażony w RTX-a z serii 20, 30 i 40, decyduje się włączyć DLSS w umożliwiających to produkcjach (a tych jest już ponad 540). Zieloni pochwalili się przy tym, że 15 z 20 najlepszych gier ubiegłego roku (aczkolwiek nie podano dokładnych tytułów ani tego, na jakiej zasadzie dana produkcja została uznana za najlepszą) obsługiwało ich technologię.
DLSS zadebiutował w 2018 roku wraz z kartami GeForce RTX 20, jednakże, jak możemy zauważyć na zamieszczonym powyżej wykresie, technika upscalingu Nvidii zaczęła zauważalnie zyskiwać na popularności dopiero kilka lat później. Liczba osób korzystających z Deep Learning Super Sampling wciąż rośnie, a czwarta odsłona pakietu ma oferować jeszcze większą wydajność niż jej poprzednicy przy jednoczesnym zredukowaniu liczby zauważalnych artefaktów graficznych.
Czytaj dalej
-
OD, nowa gra Kojimy, najwyraźniej będzie antologią horroru. „W...
-
Taktyczna walka w nowym trailerze Pragmaty. Dokładnej daty premiery niestety...
-
Silent Hill f bez najważniejszego elementu? Najnowsza część serii już otrzymała...
-
Annapurna Interactive nie próżnuje. Firma zapowiedziała aż 3 gry podczas Tokyo...
5 odpowiedzi do “Czy DLSS cieszy się popularnością? Dane Nvidii wskazują, że tak – i to sporą”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Kogos to dziwi ze cieszy sie popularnoscia jak gry ledwo chodza?
Stworzyć problem i sprzedać rozwiązanie. Jeśli 5060 dalej będzie miał 8 GB vramu to zacznę szukać alternatyw bo te ceny Nvidii to już nie dla mnie.
Żaden dlss nie pomaga na braki vramu i tnięcie się gier na Unreal Engine a taki Indiana Jones już wymaga więcej niż 8 dla średnich ustawień.
Podobno fsr 4 w końcu będzie wyglądał jak należy bez migotania i pikselozy.
Co za bezsensowne badanie. Po pierwsze, dlaczego mam nie używać opcji, którą daje mi karta, za którą zapłaciłem pieniędze? I po drugie, znacznie ważniejsze, w wiele gier po prostu nie da się grać bez DLSSa. Śmiem węszyć teorię spiskową i pewien cichy układ między devami, nVidią i brakiem optymalizacji gier.
Pytanie w stylu: czy Polacy wolą małe mieszkania. 😉
Badania wskazują, że pewnie, jeszcze jak.
No trudno, żeby nie włączać jak xx70 nie potrafi utrzymać 60fps W FULL HD, a gdzie tu mówić o 1440p czy 4k….