Disney+ stracił 700 tysięcy użytkowników w 3 miesiące. Firma jest jednak „zadowolona z wyników”

W ostatnich latach powstało wiele nowych platform streamingowych, które próbują konkurować ze sobą o widzów i twórców. Obecnie w Polsce mamy dostęp do takich serwisów jak: Netflix, Max, Disney+, Amazon Prime Video, Canal+, Polsat Box Go Premium, Apple TV+ czy SkyShowtime. Z początku dostajemy atrakcyjną cenę i mnóstwo ciekawych propozycji na start. Z czasem jednak to się zmienia.
Platformy streamingowe wciąż podnoszą ceny, wprowadzają ograniczenia we współdzieleniu kont, a w ich bibliotekach nie pojawia się nic nowego (oprócz starych filmów i seriali). Wygląda więc na to, że subskrybenci powoli zaczynają mieć tego dość – a przynajmniej w ostatnim czasie z odpływem widzów musiał zmierzyć się Disney+, który stracił 700 tysięcy użytkowników w trzy miesiące.
Jak donosi IndieWire, w ostatnim kwartale 2024 roku (od października do grudnia) Disney+ odnotował znaczny spadek liczby subskrybentów. Po utracie 700 tysięcy użytkowników platforma ma obecnie 124,6 mln abonentów. To jednak zaledwie kropla w morzu, ponieważ w poprzednim kwartale (od czerwca do września) Disney+ zyskał aż 4,4 mln nowych widzów.
Wspomniany portal wskazuje jako przyczynę odejścia subskrybentów wzrost cen oraz wygaśnięcie niektórych promocji. Co jednak ciekawe, Disney przewidywał utratę użytkowników we wspomnianym okresie i spodziewa się, że w pierwszym kwartale 2025 roku również ona nieznacznie spadnie.
Już w sierpniu, gdy Disney+ rozpoczął walkę z udostępnieniem haseł i zapowiedział podwyżkę cen, Bob Iger, szef Disneya, powiedział, że nie boi się odpływu użytkowników. Natomiast w ostatnim oświadczeniu wyjawił, że firma jest zadowolona z wyników i nadal będzie realizować swą biznesową strategię:
Nasze wyniki w tym kwartale świadczą o kreatywnej i finansowej sile, ponieważ rozwijamy nasze strategiczne inicjatywy, które wdrażamy od dwóch lat.
Na koniec przypomnę, że obecnie za Disney+ w planie Standard trzeba zapłacić 29,99 złotych miesięcznie lub 299,90 złotych na cały rok. Natomiast pakiet Premium jest znacznie droższy – 49,99 zł za miesiąc lub 499,90 złotych w ujęciu rocznym. A jeżeli współdzielimy z kimś konto, należy dopłacić kolejne 17,99 złotych miesięcznie.
A wy, z jakich platform korzystacie?
Czytaj dalej
-
Netflix przeznaczył ogromny budżet na finałowy sezon „Stranger Things”. To najdroższy...
-
Aktorski film „Zaplątani” jednak powstanie. Jedną z głównych ról ma zagrać...
-
Spin-off „Gry o tron” na pierwszym zwiastunie. Wielkimi krokami nadciąga „Rycerz...
-
Reboot „Z archiwum X” w drodze. Poznajcie następczynię Dany Scully