Poznajcie tajemnice dema remake’u Gothica. Przeprowadzono analizę Kolonii Karnej za pomocą wolnej kamery

Od wczoraj możecie zagrywać się w demo remake’u Gothica, które dostępne jest na GOG.com oraz Steamie. Na naszej stronie znajdziecie pierwsze wrażenia autorstwa Karola Laski, a ja na swoim prywatnym X-ie (dawniej Twitterze) również postanowiłem wyrazić swoje spore niezadowolenie ze względu na straszny stan techniczny tej prezentacji oraz poszczególnych elementów. Myślicie, że to koniec? Nic bardziej mylnego! Na naszym youtube’owym kanale znajdziecie analizę Bastiana, który porównał swoje wnioski po demie z PGA z tym udostępnionym graczom.
Kanał Granaliza przygotował zaś specjalne wideo, w którym za pomocą uwolnionej kamery prezentuje i omawia lokację przygotowaną przez Alkimię w udostępnionym wczoraj demie remake’u Gothica.
Dowiedzieliśmy się z niej m.in. jak wygląda model Kirgo, gdy Nyras znajduje się od niego w znacznej odległości. Wynika to oczywiście z zastosowania tzw. Level of Detail, które ma zapewnić lepszą optymalizację poprzez wczytywanie szczegółów danych obiektów dopiero wtedy, gdy gracz się do nich zbliży.
Prowadzący zagłębiają się nawet dalej, poprzez zasypane kamieniami przejście, aby udać się ścieżką w kierunku Starego Obozu. Możemy nawet zwrócić uwagę na kanion trolli. Oczywiście wielu rzeczy brakuje, ale Alkimia zaimplementowała już główne trakty czy doliny, w których znajdują się charakterystyczne elementy, m.in. tereny zamieszkane przez orków czy rejony Nowego Obozu. Nie zabrakło również cytadeli, gdzie spotykamy sympatycznego Ur-Shaka. Całą analizę, trwającą ponad 40 minut, możecie obejrzeć poniżej (do czego bardzo zachęcam, bo to kawał dobrej roboty!).
Koniecznie podzielcie się wrażeniami z własnego doświadczenia nowej Górniczej Doliny. Moje zdanie jest bardzo negatywne, ale patrząc po różnych opiniach graczy oraz krytyków, na świecie są również fani takich rozwiązań.
Czytaj dalej
11 odpowiedzi do “Poznajcie tajemnice dema remake’u Gothica. Przeprowadzono analizę Kolonii Karnej za pomocą wolnej kamery”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Największy zarzut to brak optymalizacji. Na ustawieniach Gothic w 1080p (skalowanie rozdziałki na 75%, bo jak dałem 100% to spadało do 30 klatek) miałem niestałe 60 fps, ale cena za to to GPU na 99% i wycie jak odrzutowiec (mam tak w co drugiej nowej gierce).
Fajnie że strzały można wyciągać z ciał wrogów, fajny dubbing i w końcu przeklinają, jak na wrednych typów przystało. Walka? Mi nie przeszkadzała, ale kilka razy się wrogowie zwiesili i mogłem lutować do póki nie leżeli.
Oby tylko dało się poprzestawiać guziki, bo tak trochę dziwnie altem robić uniki i ctrl blokować, zamiast rolką.
Szkoda że stworzenia już nie ostrzegają zanim zaatakują.
Zarówno kretoszczury jak i ścierwojady zauważają Nyrasa ze zbyt dalekiej odległości.
Muzyczka to miód na uszy i tylko szkoda że w plikach nie ma gdzieś jej luzem, to bym sobie skopiował.
Grafika trochę nierówna. Postacie i pancerze wyglądają dobrze (nawet ruszają ustami pod wersję PL), ale tekstury na niektórych obiektach jak drzewa to już poziom oryginału czasami.
Koniec końców, jeśli zoptymalizują to ja bardzo chętnie wrócę do Kolonii.
Pograłem na razie niecałą godzinę na padzie (tragedia, przyciski działają kiedy im się podoba). Poruszanie jest złe, ten rozbieg przed postawieniem pierwszego kroku jest do wyrzucenia w pierwszej kolejności. Kręcąc samym analogiem można nadupiać komiczne piruety w miejscu. Animacja skoku też wygląda jak parodia. Muzyka trzyma poziom, to będzie chyba najmocniejszy punkt tego remaku.
Spróbuję jeszcze na myszce i klawie, bo na tym padzie nie szło walczyć.
Pograłem i oto moje wnioski:
– Muzyka ekstra, Gothic pełną gębą.
– Graficznie nierówna. Niby całkiem, całkiem, ale parę tekstur i animacja skoku do wymiany. Cud optymalizacji to też nie jest, ale że to demo, to wybaczam.
– Stylistycznie jest nieźle. Doczepiłbym się tego, że przytłumili wszystkie kolory. Tak, oryginalny Gothic był miejscami bury, ale też pojawiały się mocne, intensywne kolory. Mogliby takie zastosować chociaż do użytecznych roślinek, bo na razie w zasadzie się nie odróżniają od nieinteraktywnych chwastów.
– Za ładne drzewa. W oryginale pokrzywione, zbrązowiałe, jakby chore, pomagały budować atmosferę. Tutaj drzewa jak drzewa, zdrowe, ładne i zielone, trochę zgubiły klimatu. Doczepiłbym się też motylków. Trochę się kłócą z ponurą atmosferą magicznego więzienia.
– Poruszanie się trochę zbyt klocowate.
– Drobne pierdółki z dziedziny QoL typu: jak zabierasz wszystko ze skrzyni, byłoby dobrze, gdyby się okno automatycznie zamykało, żeby nie tracić czasu.
– Walka jest… no w sumie spoko. Co prawda najpierw odniosłem wrażenie, że jest dużo bardziej toporna niż w oryginale i męczyłem się ze ścierwojadami nawet po wskazówkach od Kirgo. Jednak przemapowanie sobie wszystkich przycisków ataku na mysz sprawiło cud i nagle niewyszkolony dałem Kirgo łupnia za pierwszym podejściem.
– Łuk jest całkiem dobrą opcją na początek, jeśli tylko masz dość strzał, bo celność już nie zależy od wyszkolenia bohatera, tylko celności gracza. Zastanawiam się, jaki konkretnie rozwój umiejętności będzie miał wpływ na łucznictwo, skoro nie na celność. Pewnie szybsze naciąganie łuku i więcej obrażeń.
– Trudno ostatecznie wyrokować o walce po tym krótkim demie, ale jestem dość dobrej myśli.
– Niepokoi mnie to, że niektóre postacie są chronione. O ile Kirgo da się pobić, obrabować i zabić, to już Orry czy Ratford padają na chwilę na ziemię, ale nie da się ich dobić ani nawet obrabować. Miejmy nadzieję, że w pełnej wersji tylko NPC niezbędni w głównym wątku będą tak chronieni, a resztę będzie można obić i okraść, jak ma to miejsce w oryginale.
– Plus za to, że mieszkańcy kolonii nauczyli się kląć jak na skazańców przystało.
A jak zabijesz Kirgo, to możesz się tym pochwalić Orremu i Diego.
Ooo, tego nie próbowałem. Sprawdzę co powiedzą.
Chwilę pograłem demko i wrażenia ogólnie pozytywne. Na pewno jest o wiele lepiej niż teaser 6 lat temu.
Niezły poziom polskiego dubbingu jednak moim zdaniem przesadzili z wulgarnością i często słychać „k*rwa”, sk*rwysyn lub p*zda”. Pewnie inspiracja Wiedźminem.
Nie chodzi, że nie ma być wulgarnie ale w oryginale używano lżejszych wyrazów jak „idiota, świnia, dureń, bydlak, parszywy” i wyszło dzięki temu bardziej komediowo.
W oryginale najbrzydsze słowo jakie mogłeś usłyszeć to dupa. Mi się podoba że walą mięchem, bo to więzienie, a nie zjazd magistrów.
Nie mam pojęcia jak było w oryginale po niemiecku, ale angielska wersja więcej mięsem rzucała niż polska, więc trudno powiedzieć czy to czasem nie była decyzja wydawcy, żeby w polskiej wersji złagodzić.
Hm może moja opinia jest ze względu na nostalgię i przywiązanie do klimatu ale jakiś urok jednak był w oryginalnym dubbingu i wielu go pozytywnie ocenia. Jednak wasze punkty widzenia też mają sens.
Spędziłem z demem 3,5 godziny. Poczekam na łatki i przeceny, bo gra poza błędami (Kirgo raz zbugował, po rozpoczęciu pojedynku kazał mi schować broń, potem jak ją wyciągnąłem, to tylko stał i przyjmował ciosy xD) ma też dziwne koncepcje (lub niedoróbki) i nie wiem, co i w jakiej formie finalnie znajdzie się w produkcie.
– Animacje rozbiegu, czy podnoszenia przedmiotów są zbyt długie (chociaż da się zebrać szybko kilka leżących koło siebie spamując klawisz, w oryginale też tak chyba było).
– Wejście do menu nie pauzuje gry.
– Nie da się zapisywać z wyciągniętą bronią, skakać też nie.
– Przy drugim rozpoczęciu nowej gry, stare sejwy są usuwane.
– W walce nie wiadomo, czy nasz cios przerwie animację przeciwnika, czy nie, więc najlepszą taktyką jest czekanie, aż on wyprowadzi swój -> unik -> atak i tak w kółko. Trochę też nie widzę sensu wyprowadzania dłuższych kombosów, bo narażamy się na obrażenia, ale to może ja tego nie ogarniam do końca jeszcze (parowania na pewno nie).
– Nie wiem co sądzić o tym, że leczenie z żarcia jest rozłożone w czasie
No i jakieś pierdoły:
– Orriemu nie można dać browara od razu w pierwszej konwersacji, trzeba zacząć kolejną.
– Magiczna ruda to teraz magiczna niebieska ruda, no i po co tak.
– Można z łuku wyciągać moby pojedynczo, nie ruszą na nas stadem
O grafice i optymalizacji to nie powiem za wiele, bo ogrywałem na gtx 1060. Na niskim presecie wygląda okropnie, jest pełno artefaktów, a na średnim niewiele lepiej, ale jak na tym medium podciągnąłem jakość skalowania do 100% to zaczęło być całkiem OK i jako tako trzymało 30 klatek na sekundę.
Zagralem i nie ukonczylem.
Jestem weteranem Gothic 1-4, Risen 1-3 i Elex 1 i 2.
Swiat poszedl do przodu i jednak gry video juz od ponad dekady maja lepszą animacje niz to tutaj.
Wlasciwie to pierwszy Assasins Creed w 2007 roku zmienil gaming i dzisiaj takie sterowanie czolgiem nieprecyzyjne, powolne juz męczy bardzo.
To juz Gothic Arcania zrobiła to lepiej, duzo lepiej i niech Akima czy jak im tam poprawia ta animacje, zrobic x2 szybsza dla Bezimiennego i precyzyjną.
Jakby ciosy bylu x2 szybsze, a przeciwnikow takie jak obecnie, to może feeling bylby mniej odrzucajacy.
Sorry, ale swiat poszedl do przodu. Nikt juz nie sprzedaje samochodow bez wspomagania kierownicy, a Akima probuje nam sprzedac w 2025 sterowanie czolgiem sprzed ok 3 dekad.
No nie… to juz Elex 2 nie jest takim pazdzieżem animacyjnym jak to.